ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طعنه های سعداوی به سرمربی سایپا


نعیم سعداوی که زمانی دستیار مجید جلالی در فولاد بود، یک روز پس از تساوی تیمش مقابل سایپا، از تاکتیک های جلالی ایراد گرفت.

خبرآنلاین: فولاد خوزستان روز گذشته و در چارچوب هفته ششم لیگ برتر، میزبان سایپا بود که این دیدار با تساوی یک - یک به اتمام رسید در حالی که فولادی ها دو پنالتی را از دست دادند. نعیم سعداوی، مربی فولاد و دستیار دراگان اسکوچیچ در مورد این بازی و البته اختلافاتش با مجید جلالی سرمربی سایپا با ما گفت و گو کرد:

*در این بازی فولاد دو پنالتی مقابل سایپا را از دست داد. فکر نمی کنید باید راهی برای گل کردن پنالتی ها پیدا کنید؟

به هر حال فوتبال همین است. یک روز پنالتی ها گل می شود و یک روز دو پنالتی را خراب می کنید. پنالتی هم موقعیت صد درصد گلزنی نیست و ممکن است بازیکنان، این پنالتی ها را از دست بدهند.

*البته فولاد در این زمینه بسیار توانمند است و در سال های گذشته، پنالتی های زیادی را از دست داده! قبول دارید؟

می دانم پنالتی های زیادی را از دست داده ایم اما پنالتی زدن، بستگی به مسائل روحی و روانی هم دارد. ما بازیکنان را برای زدن پنالتی قبل از شروع هر بازی انتخاب می کنیم اما در لحظه زدن پنالتی، ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. بازیکن خسته باشد یا به هر دلیل نتواند گل بزند. مثلا همین مهدی بدرلو در فصل گذشته گل های زیادی برای ما از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند اما این بار ضربه اش را از دست داد.

*فکر نمی کنید پنالتی نزدن در فولاد به یک بحران تبدیل شده باشد؟

نه من اعتقاد دارم خوش شانسی بسیار زیاد سایپا باعث شد پنالتی های ما خراب شود وگرنه هیچ بحرانی در فولاد وجود ندارد.

*در مورد بازی چه نظری دارید؟

در نیمه اول، حریف به دنبال کنترل ما بود و تا اندازه ای موفق شد تاکتیک های فولاد را خنثی کند اما در نیمه دوم با ارائه تاکتیک های جدید، رو به جلو رفتیم و بسیار موفق بودیم که اگر دچار بدبیاری نمی شدیم و پنالتی های مان را وارد دروازه حریف می کردیم، حالا نتیجه چیز دیگری بود. البته ما از این بازی چیزهای زیادی آموختیم.

*منظورتان به لحاظ تاکتیکی و فنی است؟

بله. ما در این دیدار، فوتبال فردا را دیدیم! سرمربی تیم حریف قبل از اینکه مقابل فولاد قرار بگیرد، در مصاحبه ای گفته بود سایپا، فوتبال فردا را ارائه می دهد. ما هم بالاخره توانستیم فوتبال فردا را ببینیم.

*دقیقا چه شاخصه هایی در فوتبال فردا وجود دارد؟

آن چه من متوجه شدم، فوتبال فردا بر او اصل استوار است؛ اول پرتاب اوت دستی و دوم وقت کشی که سایپا در هر دو مورد عالی عمل کرد! اینها عواملی است که مربیان جوان ما باید در دستور کار خود قرار دهند و برای ارائه فوتبال فردا، رو به وقت کشی و پرتاب اوت دستی بیاورند. من که مطمئنم فوتبال در آینده به این سمت می رود!

*این حرف ها را به خاطر دعواهای گذشته با مجید جلالی می گویید؟

نه من مشکلی با ایشان ندارم و کنار هم 4 سال کار کردیم.

*اما همه اهالی فوتبال در ایران می دانند که مشکلات تان با مجید جلالی چقدر وحشتناک بود!

چیز خاصی نبود، امروز زمان درگیری و مشکلات نیست. ما که مربیان دیروز و پریروز بودیم باید از تاکتیک های فوتبال فردا یاد بگیریم. خوشبختانه من هم به اندازه کافی از این تاکتیک یادداشت برداری کردم و در آینده، دانسته هایم از فوتبال فردا را به بازیکنان فولاد تزریق می کنم تا شاید ما هم با اوت دستی و وقت کشی از حریفان امتیاز بگیریم!


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با سعداوی، درخشان و خطیبی (نود ۱۰ آذر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت جباری از استقلال، محرومیت سرمربی سایپا و رد شکایت از پرسپولیس



شکایت جباری از استقلال ,محرومیت سرمربی سایپا

شکایت جباری از استقلال، محرومیت سرمربی سایپا و رد شکایت از پرسپولیس

کمیته انضباطی آخرین احکام و آرایش در خصوص پرونده‌های واصله به فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.

به گزارش فارس و به نقل از سایت فدارسیون فوتبال، کمیته انضباطی آخرین احکام و آرایش را در خصوص پرونده‌های واصله به فدراسیون فوتبال را اعلام کرد.احکام و آرا و دعوت نامه‌ها به شرح زیر است:

فیرات یک جلسه محروم شد
انگین فیرات سرمربی تیم سایپا در بازی 12 آبان تیمش در مقابل استقلال، سایپا به دلیل تخلفاتی چون اعتراضات مکرر به داور بازی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیمش و پرداخت 20 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. رای صادره قطعی است.

شکایت باشگاه راه آهن از پرسپولیس رد شد
باشگاه راه آهن طی شکایتی از باشگاه پرسپولیس و میلاد کمندانی، نامبرده را بازیکن تیم راه آهن دانسته و مدعی شده که با وی قراردادی امضا کرده است.

 

از آنجایی که این بازیکن با باشگاه پرسپولیس قرارداد بسته و به یکی از تیم‌های لیگ فوتبال کشور پرتغال منتقل شده است، کمیته انضباطی پس از بررسی پرونده متوجه شد که قراردادی که باشگاه در این زمینه ارائه کرده ممهور به مهر باشگاه راه آهن نیست و تک تک برگ‌های قرارداد باید دارای اثر انگشت  بازیکن و همچنین تک تک اوراق باید دارای امضا کارگزار می بود که هیچ کدام از موارد فوق رعایت نشده است  به همین دلیل کمیته انضباطی شکایت باشگاه راه آهن را رد می‌کند. رای صادره قطعی است.

شکایت مجتبی جباری از استقلال
جلسه رسیدگی به شکایت مطالبه وجه مجتبی جباری از باشگاه استقلال تهران، روز یکشنبه سوم آذرماه در محل کمیته انضباطی برگزار می‌شود. عدم حضور طرفین مانع از رسیدگی نیست.

همچنین جلسه رسیدگی به تقاضای  اعاده دادرسی شهاب گردان بابت شکایت از باشگاه ذوب آهن اصفهان هم یکشنبه سوم آذرماه در محل کمیته انضباطی برگزار می‌شود. عدم حضور طرفین مانع از رسیدگی نیست.

/فارس