ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طعنه معاون وزیر ورزش به حاج حبیب


مازیار ناظمی معاون اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش با انتشار پستی در اینستاگرام به محمد خاکپور و مجید صالح تبریک گفت.

ورزش سه: مازیار ناظمی در این مطلب نوشته است: تبریک به خاکپور و صالح، مربیان آرام و مودب فوتبال ایران، برعکس دوست گرامی حبیب کاشانی که با تبلیغات وسیع و انتخاباتی به دنبال صعود تیم امید به المپیک بود. من فکر می‌ کنم نیاز جدی این تیم آرامش است. امیدوارم فدراسیون با انتخاب یک سرپرست آرام این مجموعه را کامل کند.

طعنه معاون وزیر ورزش به حاج حبیب

اشاره ناظمی به موضوع انتخابات می‌ تواند دلایل رد زلاتکو کرانچار از سمت سرمربیگری تیم امید را هم آشکار کند.


ویدیو مرتبط :
دولت بازنشستگان! | وزیر پیر، معاون وزیر پیرتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون سازمان خصوصی‌سازی: در جریان دستور احمدی‌نژاد به وزیر ورزش برای خصوصی شدن پرسپولیس نیستم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون سازمان خصوصی‌سازی کشور :

در جریان دستور احمدی‌نژاد به وزیر ورزش برای خصوصی شدن پرسپولیس نیستم

معاون سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: ‌از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری هرچه سریع‌تر سهام باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان و بخش خصوصی بی‌اطلاع هستم.

ابوالقاسم شمسی جامخانه در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به پیشکسوتان و بخش خصوصی آن هم تا پایان دولت دهم، گفت: ما در سازمان خصوصی‌سازی کار خودمان را بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 و قانون بودجه انجام می‌دهیم اما این که آقای رئیس جمهور به وزیر ورزش دستور دادند سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود، من در جریان نیستم؛ ما بر اساس قانون خصوصی‌سازی وظیفه خود را انجام می‌دهیم؛ قانون خصوصی‌سازی برای سال 92 تکلیف کرده که دولت باید سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را از طریق بازار سرمایه به مردم واگذار کند.

 

وی ادامه داد: آن چیزی که بر سازمان خصوصی‌سازی تکلیف است که زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی محسوب می‌شود. ما هم در سازمان خصوصی‌سازی به وظایف خود عمل خواهیم کرد. اینکه به وزیر ورزش ابلاغ شده سهام پرسپولیس را واگذار کند، بحث اهلیت واگذاری بوده و من اطلاعی ندارم.

 

معاون سازمان خصوصی‌سازی کشور اضافه کرد: اینکه تا پایان دولت دهم چگونه سهام باشگاه پرسپولیس و از چه طریقی به بخش خصوصی واگذار شود، من اطلاعی ندارم اما تکلیفی که در قانون بودجه امسال آمده واگذاری این دو باشگاه از طریق بازار سرمایه اشاره شده که دولت مجاز است سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال 92 از طریق بازار سرمایه واگذار کند و منابع حاصل از آن را به خزانه واریز کند از طرفی هم واگذاری‌ها در طول سال همواره توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

 

شمسی جامخانه تاکید کرد: تاکنون سابقه نداشته که سهام یک شرکت یا بنگاه به دستگاه دیگری بگویند واگذار کنند. من نمی‌دانم شاید مفهوم نامه ریاست جمهوری این طور نبود که وزارت ورزش باید سهام باشگاه پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند و رسانه‌ها اینطور به آن دامن می‌زنند.

 

شاید این‌ موضوع اشاره شده که وزارت ورزش شرایط را برای واگذاری فراهم کند. محتوای نامه چون چیزی به ما ابلاغ نشده است،‌ولی اینکه دستگاه متولی واگذاری‌ها که سازمان خصوصی‌سازی‌ است، اینکه دستگاهی که شرکت سهامش متعلق به آن است چه اقدامی باید انجام دهد این هم یک بحث است یعنی آن هم کمک کند به وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، آماده‌سازی‌اش، پذیرش، در بورس یا فرابورس یا اصلا این شرکت را مثال نمی‌زنم مجموعه شرکت‌های و بنگاه‌هایی که می‌خواهد واگذار شود دستگاه مربوطه باید همکاری کند تا سازمان خصوصی‌سازی و یا همان وزارت اقتصاد و دارایی در بحث آماده‌سازی و واگذاری آن شرکت‌ها به شکل مطلوبی عمل کند. یعنی اگر آنها همکاری نکنند عملا در کار یک مقدار مشکل ایجاد می‌شود.

 

معاون سازمان خصوصی‌سازی کشور در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون همکاری‌های لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان در پی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان موافق واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بوده است یعنی از وقتی که دکتر عباسی آمده است بحث اینکه سهام این دو باشگاه واگذار شود، نیست دولت هم در کنار وزیر مربوطه موافق واگذاری این دو باشگاه بودند.

 

ولی یک مشکلاتی وجود داشت از جمله بحث ساختار نامناسب مالی که در این دو شرکت نمود پیدا کرده بود و همین مسئله باعث شده بود عملا واگذاری‌شان به بخش خصوصی مشکل شود. اقدامات خوبی در سال گذشته انجام شد اواخر سال گذشته دو مجموعه ورزشی درفشی‌فر و پرسپولیس و مرغوبکار را به استقلال دادند تا کارهای ارزش سرمایه انجام شود. این ارزش سرمایه‌ها انجام شود باز هم با مشکلاتی برخورد کردیم این مشکلات به مرور دارد حل می‌شود.

 

انشاءالله افزایش سرمایه انجام شود صورت‌هایی بوجود آید که ما برویم از طریق فرابورس پذیرش این دو باشگاه را انجام دهیم. بعد از اینکه پذیرش انجام شد بعد بیاییم عرضه‌های تدریجی را ارائه کنیم و بعد از آن اگر ممکن است عرضه را بلوکی انجام شود.

 

وی افزود: این طریق واگذاری از فرابورس و بازار سرمایه است که در قانون بودجه هم به آن اشاره شده اما یک فرق با تمامی اقداماتی که صورت می‌گیرد تا کار خصوصی‌سازی این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس قابل پذیرش نیست. در فرابورس هم افزایش سرمایه در این ساختار مالی‌اش که درست شود و هیئت پذیرش را بقبولانیم که این شرکت می‌تواند پذیرش شود اما یک موقع است که عرضه سهام در بازار سرمایه قابل پذیرش نیست، آن وقت راه‌حلش این است که ما کارشناس بگذاریم بروند قیمت‌گذاری بکنند در واقع در یک جا و در بلوک‌های مختلف سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم. به این نوع واگذاری سرمایه بازار سوم گفته می‌شود.

 

شمسی جامخانه خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی بر اساس قانون باید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال 92 از طریق بازار سرمایه به بخش خصوصی واگذار کند و از طریق بورس که قابل واگذاری نیست از طریق فرابورس نیز باید پذیرش صورت بگیرد و بعد از آن عرضه تدریجی و عرضه بلوکی صورت می‌گیرد مگر اینکه از طریق فرابورس واگذاری سهام قابل پذیرش نباشد آن وقت توسط کارشناسان سهام این دو باشگاه قیمت‌گذاری شده و سهامش یکجا و یا در دو بلوک عرضه می‌شود.

 

معاون سازمان خصوصی‌سازی کشور اضافه کرد: طی مراحل واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت روتین بودن کارها نزدیک به 3 ماه طول خواهد کشید، اگر قیمت پایه داشته باشم و به هئیت واگذاری برویم قیمت‌گذاری‌ها انجام خواهد شد و اقدامات بعدی آن نزدیک به 3 ماه طول خواهد کشید. در مجموع برای انجام این کار حداقل به 6 ماه زمان نیاز است./فارس