ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

طارمی دروازه‌بان شد، سوشا تمرین کرد


تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس در حالی پیگیری شد که مهدی طارمی در بخشی از تمرین درون دروازه ایستاده و دروازه‌ان این تیم گل چیپ دریافت کرد.

خبرگزاری مهر: تمرین عصر امروز دوشنبه تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که مربی دروازه‌بان‌های این تیم تمرینات ویژه‌ای را برای شاگردانش در نظر گرفته بود.

حاشیه‌های این تمرین را در زیر می‌خوانید:
* بازیکنان ساعت ۱۸ برای انجام تمرین به زمین آمدند و پس از صحبت‌های برانکو ایوانکویچ، به انجام تمرینات بدنسازی در گوشه‌‌‌ای از زمین مشغول بودند.

* به غیر از مایکل اومانا هر ۲۳ بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در این تمرین حضور یافتند.

* سوشا مکانی در اوایل تمرین به دلیل مصدومیتی که داشت، ابتدا به صورت اختصاصی دقایقی به دویدن دور زمین مشغول شد و سپس به سایر همراه سایر اعضای تیم به انجام حرکات بدنسازی پرداخت. مکانی در اواسط تمرین به داخل رختکن رفت تا وزنه بزند. مکانی در اواخر تمرین درفشی‌فر را ترک کرد.

* مرتضی قدیمی‌پور و ایمان صادقی از ابتدا تمرینات اختصاصی‌شان را زیر نظر ایگور پانادیچ پیگیری کردند. پانادیچ امروز تمرینات ویژه‌ای برای این دو دروازه‌بان در نظر گرفت و تاکید داشت که آن‌ها در یک ضرب توپ‌ها را دریافت کنند. پانادیچ در چند صحنه دروازه‌بان‌ها را نیز جریمه کرد.

* حدود ۶۰ هوادار تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردند.

* کریم باقری برای دقایقی با مهدی طارمی به پاسکاری کوتاه پرداخت و نحوه صحیح پاسکاری را به این مهاجم یاد آور شد.

* بازیکنان در مرحله بعد به پاسکاری‌های کوتاه و تحت فشار مشغول شدند که کادر فنی به پاسکاری‌های تک ضرب تاکید داشت.

* پاسکاری‌های کوتاه و بلند و شوتزنی به دروازه از فواصل دور دیگر برنامه کادر فنی برای این جلسه تمرینی بود که باقری و پانادیچ نظارت ویژه‌ای بر این برنامه از تمرین داشتند.

* در صحنه‌ای از تمرین مهدی طارمی درون دروازه قرار گرفت و به بازیکنان اعلام کرد تا به او ضربه بزنند. طارمی عکس‌العمل‌های خوبی هم از خود به نمایش می‌گذاشت و شیرجه‌های بلندی می‌زد. البته نکته جالب این بود که مرتضی قدیمی‌پور دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس با ضربه چیپ دروازه‌ طارمی را باز کرد.

* سرخپوشان سپس به فوتبال درون تیمی در دو گروه مشغول شدند. برانکو در این تمرین تاکید داشت تا بازیکنان با پاسکاری‌های کوتاه و سریع تاکید ویژه‌ای داشت.

* بخش پایانی تمرین به ارسال از جناحین و استفاده از فضاهای پشت مدافعان بود که سرمربی پرسپولیس بارها این تمرین را قطع و به بازیکنان نکات مدنظرش را گوشزد کرد.


ویدیو مرتبط :
تمرین حرفه ای دروازه بان بانوان انگلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برادرم استقلالی است اما من هنوز پرسپولیسی ام / به خاطر علاقه به عابدزاده دروازه بان شدم / سوشا خوب کار نکرد، حیف شد نیلسون رفت



اخبار,اخبار ورزشی,فرزانه توسلی

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان ایران گفت: «همیشه به گلری عابدزاده علاقه داشتم و یکی از دلایلی که این پست را انتخاب کردم به خاطر او بود.

فرزانه توسلی متولد سال 65 است و اهل خانی‌آباد. به قول خودش بیشتر بازیکنان فوتسال جزو اقشار ضعیف جامعه هستند، بنابراین قراردادهای میلیاردی هم ندارند.

بهترین گلر بانوان ایران علاقه خاصی به دروازه‌بانی احمدرضا عابدزاده دارد و خوشحال است از اینکه برخی‌ها او را عابدزاده تیم بانوان می‌دانند. طرفدار آلمان است و بایرن‌مونیخ. می‌گوید پرسپولیسی است، اما در این یکی دو سال اخیر به دلایل نتایج ضعیف دیگر مانند سابق بازی‌های این تیم را تماشا نمی‌کند.

قهرمان شدند، در آسیا و در نخستین دوره برگزاری مسابقات. موقعیت‌های زیادی را از حریفان گرفت و می‌گوید همه اعتقاد دارند مهمترین پست را در تیم ملی دارد و اگر خوب کار کند تیم 100 درصد برنده است. به قول مربی‌اش ذاتا گلر به دنیا آمده و تمام تلاشش را کرد تا ایران از جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا سربلند بیرون بیاید.

مصاحبه تفصیلی توسلی را در زیر می‌خوانید:

* از بازی فینال مقابل ژاپن بگویید، فکر می‌کردید در این بازی به برتری برسید و عنوان قهرمانی را کسب کنید؟
- قبل از اعزام همه بچه‌ها برای قهرمانی هم قسم شدیم. بازی ضربدری با تایلند واقعاً‌ استرس داشتیم چون می‌دانستیم الآن انتظارات از این تیم زیاد است چرا که دو سال قبل در بازی‌های داخل سالن آسیا نایب‌قهرمان شده بودیم. بنابراین همه انتظار داشتند حداقل به فینال برویم. بعد از برتری با تایلند با اعتماد به نفس راهی فینال شدیم.

 

همه به این باور رسیده بودند که می‌توانیم گام آخر را هم با برد برداریم. وقتی وارد سالن شدیم و با بازیکنان ژاپن دست دادیم به هم تیمی‌هایم گفتم کاملاً‌ مشخص است که آنها از ما ترسیده‌اند. رنگ و رویشان پریده است بنابراین ما می‌توانیم آنها را شکست دهیم.

 

همینطور هم شد. خوب و جنگنده بازی کردیم و همه برای این قهرمانی زحمت کشیدند حتی کسانی که یک دقیقه هم در زمین نبودند و از روی نیمکت ما را تشویق می‌کردند.

* موقعیت‌های زیادی هم از ژاپن گرفتید به ویژه صحنه آخر که یک موقعیت مسلم را از بازیکن ژاپن گرفتید
- بله آن لحظه اوج حملات ژاپنی‌ها بود. واقعیت این است در این یک سال تمام تلاش من این بود که بهترین گلر انتخاب شود و در واقع باید بگویم این رقابت بهترین تورنمنت ورزشی من بود. با خودم گفتم شاید این روزها هیچ وقت تکرار نشود.

 

دلم می‌خواست هرچه که دارم بگذارم و بهترین باشم. خدا هم کمک کرد تا بهترین بازی‌هایم را داشته باشم.

* از چه سالی فوتسال بازی می‌کنی؟
- از سال 79.

* متولد چه سالی هستی؟
- 65

* چه شد که سراغ فوتسال رفتی؟
- از بچگی با برادران و پسرعموهایم فوتسال بازی می‌کردیم تا اینکه در سال 79 متوجه شدم برای خانم‌ها هم باشگاه فوتسال است؛ در آن زمان به باشگاه مرغوبکار رفتم و با خانم بیات کارم را شروع کردم.

* هنوز با مربی قدیمت ارتباط داری؟
- بله گاهی اوقات او را می‌بینم. اولین تجربه لیگ برترم به صورت قرضی به تیم استقلال دزفول رفتم، پس از آن با مظفر در تیم راه‌آهن بازی کردم دو سال در تجارت‌خانه بودم و بعد از آن سه سال در حفاری بازی کردم و بعد سال گذشته دوباره به تیم خانم مظفر برگشتم.

* در خانواده‌ات کسی فوتسال بازی می‌کند؟
- برادرم عاشق فوتبال و استقلالی‌ بود، من هم پرسپولیسی هستم به همین دلیل کری‌خوانی‌های زیادی داشتیم.

 

از بچگی هم در کوچه فوتبال بازی می‌کرده‌ایم به همین دلیل همیشه شیشه‌های خانه‌مان شکسته بود، البته در مدرسه هندبال هم بازی می‌کردم اما علاقه‌ام به فوتسال بیشتر بود. بازی‌های فوتبال را همیشه دنبال می‌کردم.

* پس انتخاب اولت فوتسال بود؟
- بله چون اول فوتسال به ایران آمد و چند سال بعد از آن فوتبال هم راه‌اندازی شد. جذابیت فوتسال بیشتر از فوتبال است.

* شاید این جذابیت به خاطر زمان کمتر فوتسال و محدوده کوچک آن باشد.
- بله به خاطر همین هیجانات در فوتسال بیشتر است.

* بعد از انتخاب فوتسال از طرف خانواده حمایت شدی؟ این صحبت‌ها وجود نداشت که فوتسال رشته‌ای مردانه است؟
- یکی از دلایلی که باشگاه رفتم این بود که خانواده‌ام می‌گفتند دیگر بزرگ شده‌ای و نباید در کوچه و خیابان بازی کنی. یکی از دلایلی که به باشگاه رفتم این بود که خانواده‌ام اجازه نمی‌داد با پسرها در کوچه فوتبال بازی کنیم.

 

بعد از باشگاه رفتنم خانواده‌ام همیشه حمایت می‌کردند. حتی روزهایی که خسته می‌شدم و می‌گفتم نمی‌خواهم فوتسال بازی کنم خانواده‌ام اجازه نمی‌دادند که نیمه‌کاره این رشته را رها کنم.

* بعد از قهرمانی در آسیا عکس‌العمل اقوامتان به ویژه آنهایی که پسر دارند نسبت به شما چه بود؟
- شاید باورتان نشود همین امروز که به اینجا می‌آمدم یکی از هم محلی‌هایم که سال‌هاست او را ندیده‌ام و شماره تلفنی از او ندارم به من پیام داد و از قهرمانی ما ابراز خوشحالی کرد.

 

برایم جالب بود که قهرمانیمان به این اندازه انعکاس داشته که شاید کسانی را که 10 سال پیش می‌شناختم حالا زنگ می‌زنند و به من تبریک می‌گویند.

* در این مدت با صحبت‌های منفی مانند اینکه دختران نباید فوتسال بازی کنند یا جای دختر در خانه است،‌ مواجه نبودی؟‌
- نه اصلاً‌ چون از بچگی به این رشته علاقه داشتم و کار می‌کردم تمام اقواممان باور کرده بودند.

* گفتی پرسپولیسی بودی و بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردی، الآن چطور؟
- الآن کمتر شده اما هنوز پرسپولیسی هستم.

* به خاطر نتایج اخیر پرسپولیس؟
- شاید یکی از دلایل نتیجه باشد در این یکی دو سال اخیر پرسپولیس نتایج ضعیفی داشته است. الآن فوتبال اروپا را بیشتر دنبال می‌کنم.

* طرفدار چه تیمی هستی؟
- آلمانی متعصب و طرفدار بایرن‌مونیخ.

* از دروازه‌بانان داخلی و خارجی بازیکن مورد علاقه‌ات چه کسی است؟
- یکی از دلایلی که به سمت گلری کشیده شدم عابدزاده بود. اوایل هم بازی می‌کردم و هم گلری اما به خاطر علاقه‌ای که به عابدزاده داشتم جذب گلری شدم. از دروازه‌بانان خارجی به بازی بوفن علاقه داشتم در گلرهای جدید هم کار نویر گلر آلمان را دوست دارم چرا که پا به بازی خوبی دارد.

* شاید اگر به عنوان مثال در فوتبال مردان بودی می‌توانستی از خیلی دروازه‌بان‌های ایرانی پیشی بگیری.
- در بازی‌های داخل سالن آسیا گلر تیم ملی مردان به من می‌گفت تو الگوی من هستی! برایم جالب بود که یک آقا چنین حرفی می‌زد یا مثلاً‌ در تیم اهواز که بازی می‌کردم مربی مردان اهواز همیشه می‌گفت اگر اجازه می‌دادند یک بند به قوانین فدراسیون اضافه کنم از تو به عنوان خانم در تیم مردان استفاده می‌کردم.

 

بعد از عابدزاده ما گلر خوب نداشتیم خیلی‌ها مقطعی کار کردند. البته من گلری نیلسون در پرسپولیس را هم دوست داشتم و حیف شد که از پرسپولیس رفت. اما سوشا واقعاً برای پرسپولیس خوب کار نکرد.

* قراردادهای میلیاردی فوتبالی‌ها با شما حتی در کاغذ هم قابل مقایسه نیست.
- حرف خوبی زدید؛ دو سال قبل در تورنمنت روسیه به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدم. سال 87 در انتخاب برترین‌های فوتبال و فوتسال بهترین‌گلر شدم. در مدت سه سالی که در اهواز بودم و بعد در دانشگاه آزاد بازی کردم بهترین خط دفاع را داشتیم.

 

در جام‌های جهانی هم یا حتی همین بازی آسیایی کادر حریفان به من می‌گفتند عملکرد خوبی داشتیم. مظفر سال‌های اولی که گلری می‌کردم حرف خوبی به من می‌زد و می‌گفت گلری در خون توست. ما سعی می‌کنیم بقیه بازیکنان را گلر کنیم اما تو دروازه‌بان به دنیا آمده‌ای. این همیشه در ذهنم می‌ماند و شاید استعدادی است که خدا به من داده است.

* پس باید گلری یک میلیاردی شوی.
- (می‌خندد) شنیدم که عابدزاده در مصاحبه‌ای گفته باید به این بازیکنان آپارتمان داده شود. او گفته بود آنقدر پول فدراسیون زیاد است که با دادن یک آپارتمان به این بازیکنان به هیچ جای دنیا بر نمی‌خورد. آنقدر که ما را دست کم گرفته‌اند باورمان نمی‌شود از ما تقدیر کنند و یک آپارتمان بدهند. قراردادهای ما به قدری پائین است که هیچکس باور نمی‌کند.

* چقدر است؟
- 20 میلیون تومان!

* خودتان را مستحق قرارداد چندصدمیلیونی می‌دانید؟
- 100 درصد. چون ما هم به اندازه دیگران زحمت می‌کشیم. البته قرارداد مردان فوتسال هم کم است. حتی بازیکنان فوتبال ساحلی هم مبالغ کمی می‌گیرند با اینکه زحمات زیادی می‌کشند.

 

تیم فوتسال مردان ما همیشه جزو قهرمانان بوده اما به جرأت می‌توانم بگویم بازیکنان ملی‌پوش آنها 150 میلیون تومان قرارداد دارند. می‌دانم که بازیکنان فوتبال به اردو می‌روند و پاداش‌های چند میلیونی می‌گیرند اما ما در این یک سال و نیمی که در اردو بودیم حقوقی نگرفتیم.

* پاداش چطور؟
- 300 دلار زمان اعزام به ما دادند و 300 دلار هم بعد از قهرمانی گرفتیم. در مسابقات 2013 بعد از نایب‌قهرمانی 50 دلار گرفتیم.

* در انتخاب بهترین بازیکن خیلی سخت پیش می‌آید که یک دروازه‌بان انتخاب شود. از این که گلر شدی پشیمان نیستی؟
- خوشحالم که کریمی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. او همیشه مرا تشویق می‌کرد که باید تمام تلاشم را بکنم تا بهترین بازی‌هایم را داشته باشم. البته از اینکه بهترین بازیکنان را انتخاب کردند مانند بهترین بازیکن، انتخاب خانم گل و بازیکن اخلاق، انتخاب بهترین دروازه‌بان نداشتیم، ناراحت شدم.

 

وقتی پرسیدم گفتند انتخاب بهترین گلر جزو برنامه‌هایشان نبوده است. وقتی قبل از بازی همه به من می‌گفتند به تو ایمان داریم و اگر تو بهترین باشی ما 100درصد پیروز می‌شویم همه اینها برایم انگیزه بود.

 

حتی در تمرینات تشویقم می‌کردند و می‌گفتند نقش تو در تیم ملی بسیار پررنگ است یا حتی وقتی اعزام می‌شدیم اردلان به من روحیه زیادی داد و می‌گفت اگر تو خوب باشی ما حتماً مقام می‌آوریم.

 

همه اینها برایم مهم بود از طرفی مسئولیتم سنگین‌تر می‌شد و می‌گفتم حالا که همه بازیکنان تلاششان را می‌کنند من هم باید بهترین باشم.

 

وقتی در بازی با تایلند به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شدند مسئولیتم در فینال بیشتر شد و تلاش کردم بهتر بازیکنم.

* موقعیت‌های حساسی که در این مسابقات گرفتیم مقابل چه تیم‌هایی بود؟‌
- در بازی با مالزی به گونه‌ای توپ را مهار کردم که یکی از بازیکنان به من گفت خیلی حرفه‌ای توپ را گرفتی که اگر این ضربه را مهار نمی‌کردی حتماً زیر طاق دروازه گل می‌شد.

 

امیدوارم در همه بازی‌ها به همین صورت به سمت توپ بروی، یک دقیقه آخر بازی با تایلند هم یک موقعیت تک به تک از حریف گرفتم که برایم خیلی با ارزش بود و چند صحنه بازی با ژاپن که خوب کار کردم.

* می‌دانی که در جامعه ما دو نوع نگاه به بانوان وجود دارد، برخی‌ها خیلی تشویق می‌کنند و برخی‌ها نگاه تمسخرآمیز دارند. اتفاق بدی برایت پیش آمده که بیانگر نگاه تمسخرآمیز باشد؟
- درست می‌گویید، به عنوان مثال وقتی 10 سال پیش برای خرید لباس یا کفش به منیریه می‌رفتیم و می‌گفتیم که بازیکن هستیم و فوتسال بازی می‌کنیم تعجب می‌کردند و می‌گفتند خانم‌ها چطور با چادر فوتسال بازی می‌کنند؟ باورشان نمی‌شد و ما را مسخره می‌کردند. اما افرادی هم بودند که به شدت از ما حمایت می‌کردند.

 

این سفر که داشتیم خیلی‌ها معتقد بودند بهترین سفر است. حتی نماینده حراست ورزش من را خانم عابدزاده صدا می‌کرد و حرکات من را بعد از بازی تقلید می‌کرد.

 

برایم جالب بود که می‌گفت مانند عابدزاده کار می‌کنی. فوتسال در این چند سال نتایج خیلی خوبی داشته در بازی‌های کشورهای اسلامی و در بازی‌های داخل سالن آسیا خوب کار کردیم الآن نگاه‌ها تغییر کرده است.

 

البته قبل از اینکه اعزام شویم حمایت زیادی از ما نشد اما بعد از قهرمانی و بازگشتمان مسئولین و خبرنگاران دائم با تماس گرفتند و پیگیر بودند امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

* به نظر می‌رسد این جوی که به راه افتاده یک کم ترسناک است و باید ترسید.
- بله سطح توقع از تیم بالا رفته است. دو سه ماه بعد به مسابقات جام جهانی گواتمالا می‌رویم که اگر نتیجه نگیریم قطعاً بعد از بازگشت همه مصاحبه‌ها علیه ما خواهد بود.

 

ما با روسیه تیم چهارم دنیا فاصله زیادی نداریم اما باید واقعیت‌ها را پذیرفت که با برزیل، اسپانیا و پرتغال فاصله داریم. اگرچه در تورنمنت روسیه 2 بر صفر از اسپانیا باختیم اما واقعیت این است که آنها بهتر از ما هستند به ویژه برزیل که ما باید برای مقابله با این تیم‌ها به سختی کار کنیم.

 

اگر می‌خواهند موفقیت‌های این تیم ادامه‌دار باشند الآن دیگر زمان بازی با ازبکستان نیست بلکه باید با بهترین‌های دنیا دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

 

در خاطرم است اولین باری که با برزیل بازی کردیم نیمه اول چهار گل خوردیم اما نیمه دوم ترس ما ریخت و دو گل دریافت کردیم. 4-5 بار با این کشور بازی کنیم بار ششم اختلاف ما زیاد نخواهد بود.

* بحث امکانات و دیدارهای تدارکاتی یکی از مهمترین موارد است. مثلاً سال گذشته تیم ملی به خاطر مسافت به اکوادور اعزام نشد.
- ژاپن مداوم در تورنمنت‌های خارجی شرکت می‌کند. اگر فقط تمرین داشته باشیم و مسابقه‌ای ندهیم هیچ وقت پیشرفتی نخواهیم داشت.

 

حالا که این تیم نتیجه گرفته آن را رها نکنند و هر شخصی که صاحب دانش است و می‌تواند به تیم کمک کند اضافه کنند. نقش آقای صانعی را نباید در این تورنمنت نادیده گرفت.

 

خانم مظفر را که ناجوانمردانه کنار گذاشتند. در حالی که او و خیلی از بازیکنان نقش زیادی از این قهرمانی دارند. وجود مظفر در قهرمانی آسیا برای ما انگیزه بود و من افتخار می‌کنم که شاگرد او هستم. به دوستانم می‌گفتم چقدر دیوانه‌ایم که قدر چنین موهبت‌هایی را نمی‌دانیم.

 

اگر فدراسیون برای بازگشت او کاری نمی‌کند اجازه دهند مردان در تیم‌ها کار کنند چرا که حضور مربیان خارجی با بودجه‌ای که فدراسیون به آنها می‌دهد در سطح بالایی نیستند.

 

فوتسال ورزشی است که دائماً در حال رشد است و ما مربی متخصص کم داریم خیلی از آنها از رشته هندبال یا بسکتبال آمده‌اند. شاید برای نسل‌های آیند اگر همین بازیکنان مربی شوند شرایط فرق کند. ما از کفاشیان خواستیم اجازه دهد صانعی با تیم ملی کار کند.

* شنیدیم به خاطر پوشش شما بازیتان با مالزی پخش نشد.
- دقیقاً همینطور است چون آنها کشوری مسلمان هستند در حالی که بازیکنانش بدون حجاب بازی می‌کردند. چیزی که باید بگویم این است که بازی ما واقعاً در این کشور بازتاب داشت. سفارت هم حمایت زیادی کرد.

 

از آنها خواسته بودیم اگر امکان‌پذیر است شرایطی را فراهم کند تا تماشاگران ایرانی در سالن حضور داشته باشند که در بازی فینال به قدری تماشاگر ایرانی بود که فکر می‌کردیم در داخل کشورمان بازی می‌کنیم. همه تمام تلاش خود را می‌کردند تا ما قهرمان شویم.

* بعد از بازگشتتان از وزارت ورزش کسی به استقبال نیامد؟
- هیچ کسی حضور نداشت. فقط قرار است روز چهارشنبه با حضور مسئولان وزارت ورزش از ما تقدیر کنند.

* پیشنهاد خارجی داشته‌ای؟
- زمانی که مربی‌مان اسپانیایی بود پیشنهاد داشتم اما شنیدم که مبالغ قرارداد مانند ایران است. زمانی که در مسابقات آسیایی بودیم با بازیکنان تایلند صحبت می‌کردیم آنها گفتند 5 سال است که لیگ ندارند بنابراین فکر می‌کنم وضعیت قراردادها در ایران بهتر از سایر کشورهاست.

* تا کی می‌خواهید فوتسال بازی کنید؟
- تا جایی که بتوانم.

* تا حالا فکر کرده‌ای به عنوان مثال در مقطعی با کسب مدالی خاص خداحافظی کنی؟‌
- نه وقتی همیشه به این موضوع فکر می‌کنم غصه می‌خورم؛ از اینکه روزی برسد و نتوانم بازی کنم ناراحت می‌شوم. بعضی اوقات فشار تمرینات به قدری زیاد است که از فوتبال زده می‌شویم اما بعد از مدتی دلمان تنگ می‌شود.

* غیر از فوتسال چه کاری انجام می‌دهی؟
- درس می‌خوانم.

*‌ برای سر کار رفتن برنامه‌ای نداری؟
- شرایط تمریناتمان طوری است که نمی‌توانیم کار کنیم. در تمرینات باشگاهی یک هفته صبح تمرین می‌کنیم و یک هفته بعد از ظهر به همین دلیل جایی نیست که به ما کار نیمه‌وقت بدهد. اینها مشکلاتی است که بعد از 30 سال اگر نگاهی به عقب داشته باشیم می‌بینیم هیچ سابقه کاری هم نداریم.

* به مربیگری فکر می‌کنی؟
- مربیگری را اصلاً‌ دوست ندارم به داوری بیشتر علاقه دارم البته دوست دارم که به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها کار کنم.

* از توپ نمی‌ترسی؟
- نه اصلاً. ما حتی گاهی اوقات مربیان مردی داشتیم که آنها به سمت ما شوت می زدند. به اندازه‌ای با توپ‌ها برخورد داشته‌ایم که ترسمان ریخته است. همیشه می‌گویم بازیکنان نمی‌توانند گلر شوند چون وقتی درون دروازه‌ قرار می‌گیرند می‌ترسند و موقع شوت خودشان را کنار می‌کشند اما یک دروازه‌بان می‌تواند بازیکن شود.

* معمولا بین فوتبالی ها یک جمله ای مصطلح است که گلرها با بقیه فرق دارند.
- دقیقاً درست است فرشته کریمی هر زمانی می‌خواهد به من دلگرمی بدهد می‌گوید تو فقط گلر نیستی، بازیکن هم هستی. این سوال شما در مورد من صدق نمی‌کند.

* اعتماد به نفس دروازه‌بانان با سایر بازیکنان متفاوت است.
- بله همینطور است چرا که آنها تمرینات اختصاصی دیگری هم دارند.

* و حرف پایانی؟
- یکی از مشکلات ما بحث قراردادهاست، تا دو سه سال پیش مادرم به من می‌گفت تو 4-5 عابربانک داری چرا که فکر می‌کرد قراردادهای ما مانند مردان است حتی فامیل‌هایم می‌گفتند 10 خانه خریده و کنار گذاشته‌اید با خودشان حساب می‌کردند اگر یک بازیکن فوتبال یک میلیارد می‌گیرد حتماً ما 300 میلیون می‌گیریم وقتی فهمیدند قرارداد ما پایین است باور نمی‌کردند چون مسابقات بانوان پوشش داده نمی‌شود اسپانسر هم حمایت نمی‌کند.

 

ای کاش اجازه بدهند خانواده‌ هایمان (پدر و برادر) در مسابقات حضور داشته باشند وقتی در یکی از بازی‌های لیگ مدیر باشگاه در سالن حضور داشت می‌گفت باورش نمی‌شود که بانوان خوب بازی می‌کنند. وقتی بازی را از نزدیک دیدند نگرششان تغییر کرده بود. در این صورت فکر می‌کنم که اسپانسرها بیشتر شوند. در پایان از خانواده‌ام تشکر می‌کنم که در این مدت حمایت خیلی خوبی از من داشتند.

 

تک تک ما حامیانی به اسم خانواده داریم. همه بازیکنان ما از قشر ضعیف جامعه هستند که مورد حمایت خانواده قرار دارند. از مسئولان و خانم عرب‌عامری تشکر می‌کنم که برای تیم روانشناس و ماساژور گرفت همینطور با پیگیری او صانعی به کادر اضافه شد. تشکر می‌کنم از تک تک کسانی که تا چند سال پیش فوتسال بازی می‌کردند و الآن در جشن قهرمانی ما حضور نداشتند.  از خانم مظفر و خانم یاری هم تشکر می‌کنم که برای تیم ملی زحمت کشیدند.

اخبار ورزشی - فارس