ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

صعود ژاپن، مکزیک، برزیل و کره‌ به نیمه نهایی



المپیک 2012 لندن , اخبار ورزشی, نتایج مسابقات

تیم‌های ملی فوتبال ژاپن، مکزیک، برزیل و کره‌جنوبی به ترتیب با غلبه بر مصر، سنگال، هندوراس و بریتانیا به دور نیمه ‌نهایی مردان المپیک راه ‌یافتند.
شب گذشته دیدارهای دور یک چهارم نهایی فوتبال المپیک لندن 2012 انجام گرفت که ابتدا «سامورایی‌های آبی»‌ در ورزشگاه اولدترافورد موفق شدند 3 بر صفر مصر را مغلوب کنند. کونسوکه ناگای 14، مایا یوشیدا 79 و یوکی اوتسو 83 زننده سه گل نماینده قدرتمند آسیا برابر حریف آفریقایی بودند. در دقیقه 41 این بازی نیز سمیر،‌ هافبک مصر توسط داور از زمین اخراج شد.

مکزیک در دیدار با حریفی دیگر از قاره آفریقا به نام سنگال 4 بر 2 جشن پیروزی در ورزشگاه ویمبلی گرفت. مکزیکی‌ها گلزنی را از دقیقه 10 توسط خورخه انریکس شروع کردند. اما گل دوم خود را در نیمه دوم و در دقیقه 62 بوسیله خاویر آکینو  زدند. اما حریف پس از دریافت این دو گل به بازی برگشت  و توسط موسی کونات 69 و عبدالیه  76 گلزنی کرد و دو تیم مساوی شدند. در ادامه دو تیم برای کسب برتری در وقت اضافه بخت خود را جست‌و جو کردند.

در دو وقت 15 دقیقه‌ای مکزیک بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفت و تیم برتر میدان بود. آن‌ها توانستند توسط دوس سانتوس 98 و هکتور هررا 109 به گل برسند و جواز صعود دریافت کنند.
برزیل مدعی جدی قهرمانی نیز در ورزشگاه سنت‌‌جیمز‌پارک با کسب برد 3 بر 2 مقابل هندوراس جواز صعود را بدست آورد.
مردان مانو منزس مقابل حریف خود با سختی روبه‌رو شدند. در این بین نکته جالب اخراج کریسانتو 33 و اسپینوسا 89 از ترکیب هندوراس بود که برزیلیان به سختی پیروزی را بدست آوردند.

در این جدال دامیائو 38 و 60 و نیمار 51 (پنالتی) برای برزیل گلزنی کردند. در حالیکه حریف توسط مارتینس 12 و اسپنوسا 48 گل‌های خود را به ثمر رساند.

در آخرین دیدار که در ورزشگاه میلینیوم انجام گرفت. بریتانیا (انگلیس) در وقت معمول و اضافه به تساوی یک بر یک با کره‌جنوبی رسید. ولی در ضربات پنالتی 4 بر 5 بازنده شد تا همچون تیم‌ بزرگسالان انگلیس در رقابت‌های بین‌المللی مهم جام ملت‌ها و جام جهانی، در سطح المپیک نیز بازنده‌ای بیش نباشد و راهی در میان بزرگان نیابد.

در پیکار یادشده آرون رمزی 36 برای بریتانیا و دونگ ون جی 29 برای کره‌ای‌ها گل زدند.

با توجه به این نتایج روز سه‌شنبه (پس فردا) در مرحله نیمه نهایی ابتدا مکزیک با ژاپن دیدار خواهد کرد و برزیل حریفی قدرتمند و غول‌کش همچون کره‌جنوبی را پیش رو خواهد داشت.

پیکارهای لندن 2012 از روز جمعه 6 مرداد شروع شد و تا تاریخ یکشنبه 22 مرداد ادامه دارد..../ورزش 3

 


ویدیو مرتبط :
نیمه نهایی جام ملتهای اسیا2011: ژاپن 2(3-0)2 کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپانیا در عین ناباوری حذف شد/ ژاپن و برزیل به یک چهارم نهایی صعود کردند



اسپانیا در عین ناباوری حذف شد/ ژاپن و برزیل به یک چهارم نهایی صعود کردند

تیم فوتبال المپیک اسپانیا یکی از مدعیان کسب مدال طلای مسابقات فوتبال بازی‌های المپیک 2012 لندن با قبول دومین شکست متوالی خود در این رقابت‌ها در عین ناباوری از دور مسابقات حذف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال المپیک اسپانیا که در دیدار نخست خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب ژاپن شده بود در دومین دیدارش نیز با همین نتیجه مقابل هندوراس تن به شکست داد تا پس از دو بازی بدون گل‌زده در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌های فوتبال المپیک 2012 حذف شود.

ماتادورها که در سال‌های اخیر تقریبا در تمامی رده‌های سنی موفق ظاهر شده و جام جهانی 2010 و یورو 2012 را فتح کرده بودند یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلای المپیک به شمار می‌رفتند. بسیاری از کارشناسان معتقدند فشار برای موفقیت تیم المپیک اسپانیا باعث شد این تیم نتواند نتیجه قابل قبولی کسب کند.

در دیگر رقابت‌های گروه‌های چهارگانه ژاپن یک بر صفر از سد مراکش گذشت و به دور بعدی رقابت‌ها صعود کرد. برزیل نیز با درخشش نیمار که دو گل ساخت و یک گل به ثمر رساند با نتیجه 3 بر یک از سد بلاروس گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

- نتایج کامل روز دوم از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال المپیک به شرح زیر است:

 

گروه A:

* سنگال 2 - اروگوئه صفر

گل‌ها: موسی کونیت (10 و 37)

* بریتانیا 3 - امارات یک

گل‌ها: رایان گیگز (16)، اسکات سینکلر (73) و دانیل استوریج (76) برای بریتانیا و راشد عیسی (60) برای امارات

جدول رده بندی:1- بریتانیا 4 امتیاز - تفاضل گل 2+، 4 گل‌زده، 2- سنگال 4 امتیاز - تفاضل گل 2+، 3 گل‌زده، 3- اروگوئه 3 امتیاز، 4- امارات بدون امتیاز

گروه B:

* کره جنوبی 2 - سوئیس یک

گل‌ها: پارک چو یانگ (57) و کیم دونگ جین (64) برای کره جنوبی و اینوسنت امگارا (60) برای سوئیس

* مکزیک 2 - گابن صفر

گل‌ها: جیوانی دوس سانتوس (63 و 90)

جدول رده بندی:1- مکزیک 4 امتیاز - تفاضل گل 2+، 2- کره جنوبی 4 امتیاز - تفاضل گل 1+، 3- سوئیس یک امتیاز - تفاضل گل 1-، 4- گابن یک امتیاز - تفاضل گل 2-

گروه C:

* مصر یک - نیوزلند یک

گل‌ها: محمد صلاح (40) برای مصر و کریس وود (17) برای نیوزلند

* برزیل 3 - بلاروس یک

گل‌ها: الکساندر پاتو (15)، نیمار (65) و اسکار (90) برای برزیل و رنان برسان (8) برای بلاروس

جدول رده بندی:1- برزیل 6 امتیاز، 2- بلاروس 3 امتیاز، 3- مصر یک امتیاز - تفاضل گل 1-، 3 گل‌زده، 4- نیوزلند یک امتیاز - تفاضل گل 1-، یک گل‌زده

گروه D:

* ژاپن یک - مراکش صفر

گل: کنسوکه ناگای (84)

* اسپانیا صفر - هندوراس یک

گل: جری بنگتسون (7)

جدول رده بندی:1- ژاپن 6 امتیاز، 2- هندوراس 4 امتیاز، 3- مراکش یک امتیاز، 4- اسپانیا بدون امتیاز/مهر