ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

صعود نمايندگان بحرين،تايلند،كويت وسوريه



 

 

 

صعود نمايندگان بحرين،تايلند،كويت وسوريه

 

/رقابت‌هاي جام AFc كاپ/

صعود نمايندگان بحرين، تايلند، كويت و سوريه

روز اول مرحله يك‌هشتم نهايي رقابت‌هاي جام AFC كاپ با صعود 4 تيم به مرحله بعدي مسابقات به پايان رسيد.

در آغاز مرحله حذفي اين رقابت‌ها روز گذشته (سه‌شنبه) 4 ديدار برگزار شد كه نمايندگان بحرين، تايلند، كويت و سوريه توانستند جواز حضور در مرحله بعدي مسابقات را كسب كنند.

*نتايج ديدارهاي روز اول اين رقابت‌ها به شرح زير است:
الريان قطر يك - مونگ‌تانگ تايلند يك ( نماينده تايلند در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 پيروز شد)
سوت چاينا هنگ‌كنگ يك - الريفا بحرين 3
كازما كويت يك - الشباب اردن يك (نماينده كويت در ضربات پنالتي با نتيجه 6 بر 5 پيروز شد)
كرامه سوريه يك - نسف ازبكستان صفر

*ساير ديدارهاي مرحله حذفي امروز به شرح زير برگزار خواهد شد:
سري‌ويجايا اندونزي - تاي پورت تايلند، ساعت 30/13
دانانگ ويتنام - بينگ دونگ ويتنام، ساعت 30/13
القادسيه كويت - چرچيل هند، ساعت 15/20
الكويت كويت - اتحاد سوريه، ساعت 21 ...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
صعود قله بُرز.صرف ناهار بعد از صعود قله بُرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افول دبی؛ صعود ابوظبی



 

 

افول دبی

 

 

کارشناسان بر این باورند که پول تزریقی از سوی ابوظبی می‌تواند مسیر روابط اقتصادی دبی با جهان غرب را تغییر دهد.

 

 

هیچ سمبلی را برای انتقال ثروت در کشورهای حوزه خلیج فارس نمی‌توان بزرگتر از این یافت که نام بلندترین ساختمان دبی به نام رهبر ابوظبی تغییر یافته است. ابوظبی، دبی غرق در بدهی را با پول خود از بحران نجات داد.

 


سال‌ها پایتخت امارات متحده عربی، ابوظبی، نقش یک همسایه ثروتمند اما ساکت را ایفا می‌کرد تا اینکه دبی همیشه درخشان در عرصه بین‌المللی انگشت‌نما شد و این زمانی بود که سررسید بدهی‌های بین‌المللی دبی فرارسیده بود.

 


ابوظبی غرق در پول‌های نفتی، سال گذشته میلادی ۲۵ میلیارد دلار به دبی داد تا به این سرزمین که سابقا بسیار پررونق بود کمک کند تا بدهی خود را به سرمایه‌گذاران خارجی پس دهد. رکود جهانی رشد دبی را به حداقل رساند. این عملیات نجات سبب شد تا تصویر جهانی ابوظبی به یک قطب قدرت و جاه‌طلبی بدل شود. هنگامی که دبی سرگرم ساخت شهرک‌های فانتزی در دل صحرا بود، ابوظبی قراردادهایی را برای تاسیس شعب موزه‌های لوور و گاگنهایم منعقد می‌ساخت.

 

 

اما آتش‌بازی و مراسم نور افشانی که به مناسبت بهره برداری از برج جدید دبی به ارتفاع نیم مایل (نزدیک به ۸۳۰ متر) برپا شد، در وهله اول این موضوع را به یاد می‌آورد که پول اعطا شده به دبی شرایطی را به دبی تحمیل می‌کند. حکام محافظه‌کارتر ابوظبی اکنون از اهرم‌های خود برای اعمال کنترل بیشتر بر سیاست‌های اقتصادی دبی، قواعد آزادانه اجتماعی و معاملات بین‌المللی این امیرنشین استفاده می‌کنند.

 


هانی صبرا، کارشناس خاورمیانه مرکز مشاوره‌ای یورآسیا می‌گوید: «فرمانبرداری سیاسی دبی بزرگترین سپاسگزاری دبی از ابوظبی است که به‌خاطر نجات آن از بحران بدهی‌های ماه گذشته انجام می‌گیرد.»

 


ابوظبی تلویحا افتخار گشایش بلندترین برج دبی را ربود و آن را از آن خود کرد. مدت‌های مدیدی بود که به این برج، برج دبی گفته می‌شد، اما به‌طور پنهانی نام آن به برج خلیفه تغییر یافت و روز دوشنبه به عموم مردم با این نام معرفی شد که از نام امیر ابوظبی و رییس امارات متحده عربی، شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان برگرفته شد.

 


کریستوفر دیویدسون یک کارشناس منطقه خلیج‌فارس از دانشگاه دورهام انگلیس می‌گوید: «فرصتی طلایی برای ابوظبی فراهم شده است تا کنترل سیاسی خود را بر دبی و کل امارات افزایش دهد.»

 


سال‌ها بود که ابوظبی مترصد فرصتی بود تا به مرکز ثقل کشور امارات که متشکل از هفت امیرنشین است، تبدیل شود و در این میان دبی بیشترین مقاومت را در برابر هرگونه نظارت یا کنترل خارجی از خود نشان می‌داد. حقیقت این است که پول تزریقی از سوی ابوظبی می‌تواند مسیر روابط اقتصادی دبی با جهان غرب را تغییر دهد و مهمتر اینکه می‌تواند بر حجم مبادلات عظیم تجاری ایران با دبی تاثیرگذار شود.

 


به‌رغم دبی، ابوظبی بر این باور است که باید بی‌صدا و آرام به‌پیش رفت و اینکه هرگونه تصمیمی در زمینه سیاست یا اقتصاد چیزی نیست، جز یک موضوع خانوادگی بین ابوظبی و سایر امیرنشین‌های خانواده امارات.

 


شکیل از واحد اطلاعات اکونومیست می‌گوید: «ابوظبی پنانسیل‌ها و اهداف خود را به اعلام عموم نمی‌رساند» و آنهایی که امیدوارند بحران بدهی‌های دبی سایر کشورهای نفت‌خیز حوزه خلیج فارس را مجبور ‌کند تا در مورد مسایلشان کمتر رازدار باشند، باید همچنان در انتظار بمانند.