ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شگفتی مسی از خداحافظی الگوی فوتبالش


مسی از پایان بازیگری پابلو آیمار در دنیای فوتبال متاسف شد.

ایسنا: خداحافظی پابلو آیمار نه تنها هواداران ریورپلاته را به تعجب وا داشت بلکه موجب شگفتی دیگران از جمله مسی شد چون این تصمیم از جانب الگوی مسی گرفته شد.

زمانی که این خبر به مسی رسید، در صفحه شخصی خود نوشت: بازیکن بزرگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ کسی که یکی از الگوهایم بود. پابلو آیمار برایت بهترین‌ها را در دوران جدید زندگی آرزو می‌کنم و به خاطر لحظات خوبی که با نمایش فوق العاده‌ات برایمان ثبت کردی، تشکر می‌کنم.

درآخرین مراسم اهدای توپ طلا آیمار پیامی بدین شرح برای مسی فرستاد: برای من همیشه بهترین بازیکن هستی.

مسی از دیدن این پیام غافلگیر و خوشحال شد.

پابلو آیماربازیکن ریورپلاته دیروز با انتشار نامه‌ای خداحافظی خود را اعلام کرد. او در این نامه مصدومیت و نداشتن شرایط ایده‌ال برای بازی را دلیل کناره‌گیری خود از دنیای فوتبال عنوان کرد.

بر همین اساس بنفیکا و والنسیا دو باشگاه اروپایی که آیمار در این دو تیم درخشید، خبر خداحافظی او را درسایت باشگاه قراردادند. دوران درخشان بازیکن آرژانتینی که زمانی ملقب به مارادونای جدید بود در والنسیا سپری شد. او به همراه این تیم موفق به کسب جام یوفا و فتح لالیگا شد، با بنفیکای پرتغال نیز قهرمانی در لیگ و نایب قهرمانی در لیگ اروپا را تجربه کرد.


ویدیو مرتبط :
فیلم مستند زندگی لیونل مسی و دوران فوتبالش از دست ندهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسی:روزی که از فوتبال لذت نبرم، خداحافظی می کنم



مسی:روزی که از فوتبال لذت نبرم، خداحافظی می کنم؛هنوز به پنالتی از دست رفته مقابل چلسی فکر می کنم

ستاره آرژانتینی بار دیگر روی جلد تایمز رفت

 

مسی, باشگاه بارسلونا, لیونل مسی


 

سایت گل- لیونل مسی، ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا در گفت و گوی ویژه ای با مجله تایمز شرکت کرد. او دراین گفت و گو اعلام کرد که هنوز به پنالتی ای که در بازی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل قبل مقابل چلسی از دست داد فکر می کند:« هنوز هم به آن پنالتی فکر می کنم و حس خیلی بدی دارم. ازدست خودم خیلی عصبانی شدم؛چون می دانستم که در آن شرایط، دستیابی به یک مساوی، در دستان ما بود... اما الان دیگر کاری نمی توانم انجام دهم؛ گذشته ها گذشته ولی لحظات خیلی سختی بود و هنوز هم به آن لحظات فکر می کنم.»

 

مسی در بخش  دیگری از صحبتهایش اعلام کرد که با عشق و انگیزه فراوانی فوتبال بازی می کند و اگر روزی این عشق از بین برود:« روزی که دیگر از فوتبال لذت نبرم، بازنشسته خواهم شد. نمی خواهم این عشق و شور و شوق را از دست بدهم.»

بهترین بازیکن دنیا در گفت و گویش با تایمز به بررسی شرایط زندگی اش در بارسلونا، اوضاع خانوادگی و اوضاعش در دنیای فوتبال پرداخت:« فوتبال یک بازی است . من سعی می کنم که از بازی کردن و حضور در زمین چمن لذت ببرم. به همین خاطر هم هست که فوتبال بازی می کنم. اگر روزی این اشتیاق را از دست بدهم، خداحافظی خواهم کرد. فوتبال عشق من است.»

 

مسی درادامه به بررسی سبک های مختلف فوتبالی تیمهای مختلف پرداخت و گفت:« این روزها، تیمها فوتبالی بدون تحرک را به نمایش می گذارندو بیش از هر چیزی به دنبال کسب نتیجه نههایی مطلوب هستند و این برایشان مهم تر از ارائه یک فوتبال خوب است. برای آنها پیروزی به مراتب مهمتر از یک بازی زیباست.ولی ما به این نیاز داریم تا به خاطر فوتبال هم که شده ، بازیکنان بیشتری با عشق و هیجان وارد زمین چمن شوند.»

 

دارنده توپ طلای سال2011 در بخش دیگری از صحبتهایش به زندگی ارام و ساده ای که در بارسلونا دارد اشاره کرد و گفت:« من در یکی از بهترین تیمهای تاریخ دنیای فوتبال بازی می کنم. از زندگی به خاطر هر آنچه تا به امروز به من داده، تشکر می کنم...به خاطر تمام آن چیزهایی که توانسته ام به دست بیاورم..به خاطر خانواده ای که دارم و به خاطر افرادی که دور و بر من زندگی می کنند.»

 

البته مسی آرزوهای زیادی هم برای آینده اش دارد:« می خواهم رشد کنم و به عنوان یک انسان به بلوغ برسم. هنوز چیزهای زیادی برای یادگرفتن دارم. هیچ وقت سعی نکردم نقش بازی کنم. اینکه خودم باشم برای من راحت تر و آسان تر است.»

دراین گزارش، تایمز با افرادی که مسی را می شناسند نیز به صحبت پرداخته و نظرشان را درمورد این ستاره آرژانتینی پرسیده. گواردیولا که تا یک ماه پیش مربی مسی بود، درمورد او گفته:« صفت های عالی برای وصف مسی مدتهاست که تمام شده اند. درمورد او ننویسید..اصلا سعی نکنید او را شرح دهید؛ فقط کافی است تماشایش کنید.»..../گل