ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شگفتی این بار به قهرمان جهان باخت



 

شگفتی این بار به قهرمان جهان باخت

 

تیم های ملی والیبال ایران و برزیل در نخستین بازی مرحله چهارم جام جهانی والیبال برابر هم قرار گرفتند که در این مسابقه شاگردان ولاسکو نتیجه را به حریف پرقدرت خود واگذار کردند.

به گزارش جام نیوز، مرحله چهارم و پایانی مسابقات جام‌جهانی والیبال بامداد امروز (جمعه) در ژاپن آغاز شد. در یکی از دیدارهای بامداد امروز تیم ملی ایران به مصاف برزیل که تا پایان دور سوم در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار دارد و پرافتخارترین تیم جهان محسوب می‌شود، رفت و با حساب 3 بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شد.

تیم ملی کشورمان تا پایان دور سوم در 8 دیداری که به میدان رفت با انجام بازی‌های قابل قبول موفق به پیروزی برابر تیم‌های لهستان، آرژانتین، ژاپن، صربستان و مصر شده بود و مقابل کوبا، آمریکا و چین نتیجه را واگذار کرد.

برزیل هم مانند ایران از 8 بازی گذشته خود به 5 پیروزی و 3 شکست رسیده است که باخت‌های این تیم مقابل تیم‌های صربستان، کوبا و ایتالیا رقم خورده است، اما پیروزی‌های قاطع این تیم که با نتایج مشابه 3 بر صفر بوده است باعث شد امتیازات بیشتری نسبت به کشورمان جمع کنند و در پایان دور سوم با 16 امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی قرار گیرند.

در گیم نخست بازی باتوجه به مصدومیت امیرحسینی، مهدی مهدوی مسابقه را آغاز کرد. با توجه به اینکه برزیل پرافتخارترین تیم جهان است بازیکنان ایران از ابتدا بازی را با انگیزه بالا آغاز کردند، اما این برزیلی ها بودند که به امتیاز 8 بر 4 رسیدند و تیم ها را روانه وقت استراحت فنی اول کردند. در ادامه دو تیم بازی تماشایی و ریسکی را به نمایش گذاشتند و شاگردان برناردو رزنده موفق شدند اختلاف خود را حفظ کنند و با رسیدن به نتیجه 16 بر 11 به وقت استراحت فنی دوم بروند.

جیبا، بازیکن قدیمی و با سابقه برزیلی ها در ایران بازی خوب و موثر بازی کرد، اما در مقابل دفاع و آبشارهای بازیکنان ایران هم در حمله بسیار خوب بود. در امتیاز 19 بر 14 ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کرد و نکات لازم را به بازیکنان انتقال داد.

کشاورزی در امتیاز 21 بر 16 جایگزین کمالوند شد تا در دریافت های اول به تیم ایران کمک کند. حمایت ها و دفاع عقب زمین برزیلی ها در چند صحنه عملکرد بسیار خوبی داشت و همین موضوع باعث شد تا ولاسکو در امتیاز 22 بر 16 بازهم درخواست وقت استراحت فنی کند. در پایان این گیم ملی پوشان ایران هرچند که نمایش خوبی از خود نشان دادند، اما برزیلی ها موفق شدند بازی را با حساب 25 بر 20 به سود خود رقم بزند. در این گیم جیبا کمک زیادی به هم تیمی هایش کرد هرچند که از بازیکنی در سطح وی انتظاری جز این کار نیست.

ولاسکو در گیم دوم نادی، بازارگرد، زرینی، مهدوی، ظریف و کمالوند را وارد زمین کرد. در این گیم شرایط متفاوت شد و این بازیکنان ایران بودند که نمایش خوبی داشتند و زودتر از حریف به امتیاز 8 رسیدند؛ این در حالی بود که برزیلی ها در امتیاز 6 بودند. آنها با سرویس خوب لوکاس، بازیکن 25 ساله خود به امتیاز مساوی 9 بر 9 رسیدند، اما در ادامه این بازیکنان ایران بودند که با اشتباهات برزیلی ها به امتیاز 11 بر 9 رسیدند. امتیاز 11 را کمالوند با آبشار ناقص خود به طلایی پوشان داد و پس از اینکه شاگردان رزنده به نتیجه 12 بر 11 رسیدند ولاسکو وقفه ای در جریان مسابقه ایجاد کرد.

بازیکنان برزیل با اشتباه ایرانی ها و کمک داور موجب شد تا برزیلی ها امتیاز 16 را کسب کنند و ایران را در امتیاز 11 نگه دارند تا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. به نظر می رسید که اختلاف 5 امتیازی که در بازی ایجاد شد کمی در روحیه بازیکنان ایران تاثیر گذاشته است.

آرش کشاورزی در امتیاز 17 بر 12 جایگزین کمالوند شد. اختلاف 6 امتیازی و رسیدن بازی به نتیجه 19 بر 13 ولاسکو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند تا شاید بازیکنان ایران به مسابقه برگردند. حمایت ها عقب زمین ایران در این گیم شرایط خوبی نداشت و امتیازهای حساسی را به حریف واگذار کرد.

کمالوند در امتیاز 20 بر 15 به جای خود بازگشت و نظری افشار جایگزین زرینی شد. پاس های کوتاه و سرعتی پاسور برزیل بازیکنان ایران را مجبور می کرد تا آبشار مهاجم برزیل را تنها نظاره گر باشند. در این گیم هم شاگردان رزنده بهتر از ایران بودند و موفق شدند با کسب نتیجه 25 بر 18 گیم دوم را به سود خود رقم بزنند.

گیم سوم را تیم ایران با ترکیب نادی، مهدوی، غفور، ظریف، زرینی و کمالوند آغاز کرد. برزیلی ها در ابتدای گیم از توپ های سرعتی استفاده کردند و در ادامه از اشتباهات بازیکنان ایران استفاده کردند و در امتیاز 8 بر 4 به وقت استراحت فنی رفتند. برزیلی ها که برای ماندن در جمع 3 تیم برتر به 3 امتیاز این مسابقه نیاز داشتند با تمام قوا به مصاف ایران آمده بودند. امیر حسینی مصدوم در حالی که تیم ایران با حساب 11 بر 6 از حریف عقب بود وارد میدان شد و در امتیاز 13 بر 6 کمالوند جای خود را به نظری افشار داد. هر زمانی که دریافت های اول تیم ایران و همچنین حمایت ها عقب زمین خوب بود تیم ایران امتیاز گرفت. امتیاز 16 بر 9 به سود برزیل تیم ها را روانه وقت استراحت فنی کرد.

عملکرد خوب بازیکنان ایران در گیم سوم کمتر مشاهده شد و بازیکنان توپ های آسانی را از دست دادند و موجب شد اختلاف امتیاز در این گیم زیاد شود تا برزیلی ها با حساب 22 بر 15 از ایران پیش باشند. امتیاز 25 بر 16 را هم بازیکنان ایران با آبشار ناقص خود به برزیلی ها دادند تا این بازی با حساب 3 بر صفر به سود شاگردان رزنده رقم بخورد.

برزیلی‌ها با 9 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در لیگ جهانی والیبال، 2 قهرمانی در 2 دوره اخیر جام‌جهانی، 3 عنوان نخست در 3 دوره اخیر رقابت‌های قهرمانی جهان و 2 نشان طلا و 2 مدال نقره المپیک بدون شک پرافتخارترین تیم والیبال جهان محسوب می‌شوند. این تیم همچنین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا در رده نخست رده‌بندی تیم‌های برتر جهان قرار دارد.

2 دیدار بعدی تیم‌ ملی کشورمان با روسیه و ایتالیا تیم‌های دوم و سوم رده بندی جهانی خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
قهرمان جهان پس از باخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهرمان شنای جهان در استخر جان باخت+عکس



 قهرمان شنای جهان,درگذشت قهرمان شنای جهان,اخبار

 

قهرمان شنای جهان در استخر جان باخت+عکس

شناگر نروژی که قهرمان جهان و المپیک بود در استخر درگذشت.

، "الکساندر داله اوئن" که دارای 1 مدال نقره المپبک و 3 مدال طلای قهرمانی جهان است، بر اثر سکته قلبی در حین تمرین در استخری در آریزونای آمریکا درگذشت.

همراهان وی زمانی که او مدت زیادی را زیر دوش مانده بود پیدا کردند. این شناگر 26 ساله برای برگزاری اردوی آمادگی المپیک به همراه تیم ملی کشورش به ایالات متحده سفر کرده بود. وی از شانس های مسلم مدال طلای 100 متر المپیک به شمار می رفت و به نوعی قهرمان ورزشی کشورش بود./قدس آنلاین