ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شکست سوئد و فرانسه در پلی‌آف جام‌جهانی



پلی‌آف جام‌جهانی در اروپا

شکست سوئد و فرانسه در پلی‌آف جام‌جهانی

با پیروزی پرتغال و شکست فرانسه دور رفت مرحله پلی‌اف رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، دور رفت مرحله پلی‌اف رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل با برگزاری 4 دیدار در قاره اروپا به پایان رسید.

پرتغال و سوئد حساس‌ترین دیدار این مرحله را برگزار کردند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر پرتغال به پایان رسید.

هر چند پرتغال بازی را بهتر شروع کرد اما هر دو تیم در نیمه نخست به یک اندازه موقعیت داشتند که نتوانستند به گل برسند.ضربه ایستگاهی کالستروم سوئذی خطرناک ترین موقعیت نیمه نخست بود که سوئدی‌ها از دست دادند.

هلدرپوستیگا و کریستیانو رونالدو نیز چند بار در نیمه نخست می توانستند پرتغال را جلو بیندازند که موفق نبودند. پرتغالی‌ها در نیمه دوم روی دروازه حریف خیمه زدند اما هیچ کدام از فرصت‌های این تیم به اندازه کافی زهردار نبود که دروازه سوئد را باز کند اما در دقیقه 81 کریستیانو رونالدو با ضربه سر موفق شد در این دیدار هم گلزنی کند و تیمش را به یک پیروزی با ارزش برساند.

ایسلند و کرواسی در دیگر دیدار به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. به این ترتیب کرواسی شانس این را دارد که با یک پیروزی در بازی برگشت در خانه، جواز صعود به جام جهانی 2014 را بدست آورد.

یونان در دیگر دیدار موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر یک رومانی را شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرد. کنستانتینوس میتروگلو (2 بار) و دیمیتریس سالپیلگیدیس برای یونان و بوبان استانکو تک گل رومانی را به ثمر رساند.

اوکراین نیز در خانه به دیدار فرانسه رفت که این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر اوکراین پایان رسید تا فرانسه قهرمان جام 1998 در آستانه حذف از جام جهانی قرار گیرد. در این دیدار ابتدا رومن زوزولیا موفق شد اوکراین را جلو بیندازد اما این پایان کار نبود و آندره یارمولنکو موفق شد گل دوم را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر اوکراین به پایان برسد.

تابلو نتایج:
ایسلند صفر – کرواسی صفر
پرتغال یک - سوئد صفر
یونان 3 – رومانی یک
اوکراین 2- فرانسه صفر

بازی‌های برگشت این مرحله سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و تکلیف چهار تیم باقی مانده از اروپا برای صعود به جام جهانی مشخص خواهد شد.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سوئد 2-3 پرتغال/پلی آف جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا



 قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 ,جام جهانی  2014

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا

تیم‌های اروپایی حاضر در پلی اف انتخابی جام جهانی حریفان خود را شناختند.

 آیین قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

پرتغال، یونان، کرواسی، اوکراین، فرانسه، سوئد، رومانی، دانمارک و ایسلند نه تیمی بودند که در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی در قاره سبز در مکان دوم گروه خود قرار گرفتند. دانمارک به دلیل عملکرد ضعیف‌تر کنار گذاشته شد و هشت تیم باقی مانده پس از سید بندی در دو گروه قرار گرفتند.

** نتیجه قرعه کشی به این ترتیب است:
پرتغال- سوئد

یونان- رومانی

کرواسی- ایسلند

اوکراین - فرانسه

دیدارهای رفت 15 نوامبر و دیدارهای برگشت 19 نوامبر برگزار می‌شود. /ایسنا