ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شکست تلخ تیم والیبال نشسته ایران در فینال





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تیم والیبال نشسته ایران نایب‌قهرمان شد

خبرگزاری فارس: تیم ملی والیبال نشسته ایران با شکست مقابل بوسنی مدال نقره رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

دیدار تیم‌های والیبال ایران و بوسنی در چارچوب فینال رقابت‌های پارالمپیک 2012 لندن به دلیل بازی تیم‌‌های والیبال آلمان و روسیه در دیدار رده‌بندی، با تاخیر 45 دقیقه‌ای و از ساعت 22:15 به وقت ایران آغاز شد و با برتری 3 بر یک بوسنی خاتمه یافت.

والیبالیست‌های ایران در حالی که در بازی مرحله مقدماتی بوسنی را شکست داده بودند، در گیم نخست این بازی بسیار خوب کار کردند و موفق شدند با حساب 25 بر 19 حریف قدرتمند خود را شکست دهند، اما در گیم دوم این بازیکنان بوسنی بودند که بازی را بهتر شروع کردند و توانستند با نتیجه 25 بر 21 از سد ایران عبور کنند.

در گیم سوم بازی پایاپایی پیش رفت تا اینکه سرانجام بازیکنان بوسنی در امتیازهای پایانی از ایران پیش گرفتند و این گیم را با حساب 25 بر 22 به سود خود رقم زدند تا بازی به گیم چهارم کشیده شود.

گیم چهارم را هم بازیکنان بوسنی بهتر آغاز کردند  و در پایان هم 25 بر 15 پیروز شدند تا در مجموع با حساب 3 بر یک از سد ایران عبور کنند و مدال طلای والیبال پارالمپیک را به خود اختصاص دهند.

والیبالیست‌های ایران با این شکست به مدال نقره دست پیدا کردند./فارس


ویدیو مرتبط :
شکست تلخ ایران در فینال کشتی فرنگی(علیزاده)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی والیبال ایران به فینال راه یافت/شکست هندبال ایران مقابل بحرین



اخبار,اخبارورزشی,مسابقات آسیایی اینچئون

 

اخبار ورزشی - گزارش از اینچئون؛
تیم ملی والیبال ایران به فینال راه یافت/ دیوار چین هم فرو ریخت

 تیم‌های ملی والیبال ایران و چین عصر امروز در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون برابر یکدیگر به میدان رفتند که در پایان تیم ایران حریف خود را در سه ست متوالی پشت سر گذاشت و برای دومین دوره متوالی راهی فینال این بازی‌‎ها شد.

تیم ایران بازی را با ارنج معروف، عبادی‌پور، غلامی، موسوی، قائمی، محمودی و ظریف (لیبرو) شروع کرد. چین دو امتیاز اول ست نخست را از آن خود کرد اما تیم ایران خیلی زود بر اوضاع مسلط شد و برای نخستین‌بار در امتیاز 7 بر 6 پیش افتاد و وقت اول استراحت فنی را نیز 8 بر 7 به سود خود ثبت کرد.

بعد از آن تیم ایران از حریف فاصله گرفت و حتی تایم اوت سرمربی چین نیز نتوانست وقفه‌ای در روند تیم ایران ایجاد کند طوری که وقت دوم استراحت فنی 16 بر 11 برای ایران ثبت شد. تیم کشورمان که در همه خطوط برتر از حریف به نظر می‌رسید ست نخست را 25 بر 15 به سود خود ثبت کرد.

با شروع ست دوم تیم چین 3 بر یک پیش افتاد اما بازیکنان کشورمان با سرویس‌های هدفدار و دفاع های روی تور عالی خود این تیم را پشت سر گذاشتند و وقت نخست استراحت فنی این ست را هم 8 بر 5 به سود خود به ثبت رساندند. دفاع‌های روی تور ایران هر لحظه فاصله دو تیم را افزایش می‌داد تا جایی که وقت دوم استراحت فنی نیز 16 بر 11 برای ایران ثبت شد. سرویس ها و دفاع‌های روی تور ایران در نهایت این ست را هم 25 بر 15 به سود تیم کشورمان ثبت کرد.

در ست سوم تیم چین در دریافت اول و خط حمله بهتر ظاهر شد و پا به پای ایران پیش آمد. این برابری تا اوسط ست سوم ادامه داشت تا اینکه چند دفاع خوب از بازیکنان کشورمان باعث شد تا ایران 16 بر 13 وقت دوم استراحت فنی را به نام خود ثبت کند. دفاع های متوالی تیم ایران در این لحظات چین را مستاصل کرده بود. شاگردان کواج در نهایت ست سوم را هم 25 بر 19 برنده شدند تا راهی دیدار پایانی این دوره از بازی‌ها شوند.

تیم کشورمان فردا بعد از ظهر در دیدار نهایی به مصاف برنده بازی ژاپن و کره‌جنوبی می‌رود که هم اکنون در حال برگزاری است.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

 

                                    .............................................

 

شکست هندبال ایران مقابل بحرین/مدال برنز پرید

 تیم ملی هندبال ایران مقابل بحرین شکست خورد.

به گزارش خبرآنلاین به بازی های آسیایی؛یک بازی مهم و البته حساس برای ایران .جنگ بر سر تصاحب مدال برنز بازی های آسیایی در رشته هندبال بود.یک طرف ایران و یک طرف هم بحرین.اصلا هر وقت پای بحرین به میان می آید حس بدی طرفداران ورزش در ایران را در بر می گیرد.پس از آن حرکت ناجوانمردانه چند سال پیش و دور افتخار زدن بحرینی ها با پرچم عربستان(به خاطر نرفتن ایران به جام جهانی) خاطره خوبی در ذهن طرفداران ایران از آنها باقی نمانده است.

ایران و بحرین امروز اما حساس تر از همیشه شد.هنوز بازی شروع نشده بود که بازیکنان ایران به رسم احترام فیرپلی کردند و توپ را به حریف خودشان سپردند،اما بازیکن بحرین بدون توجه به این حرکت خیلی راحت به سمت دروازه ایران آمد و نخستین گل را به ثمر رساند.حرکتی که فقط و فقط از بازیکان بحرین بر می آمد.همین اتفاق باعث شد تا عزم بچه های ایران برای شکست دادن بحرین جزم شود.هر گلی که بچه ها می زدند به اندازه چند گل ارزش داشت.مشت های گره شده سه کناری،صمصامی،موسوی و کرمیان،وقتی که دروازه بحرین را باز می کردند حکایت های زیادی را به همراه داشت.بازی برای آنها حیثیتی شده بود.

بحرینی ها خشن بازی می کردند و عصبی.هر فرصتی که گیرشان می آمد بازیکنان ایران را می زدند اما باید گفت که بچه های ایران هم کم نمی آوردند و به خوبی جواب آنها را در زمین دادند.شاگردان ماچک با وجود تمام خشونت های تیم حریف نیمه نخست را با نتیجه 13 بر دوازده به نفع خودشان به پایان رساندند تا برتری شان را هم از لحاظ اخلاق،هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ نتیجه را هم به رخ بحرینی ها بکشند.

با شروع نیمه دوم بازی حساس شده بود.بحرینی ها دوست نداشتند بازنده این بازی باشند.این در حالی است که بازیکنان ایران خیلی سرتر از آنها بودند.بحرینی ها وقتی یک دو گل عقب افتادند شروع کردند به راه اندازی جنگ روانی.آنها از روی نیمکت به زبان فارسی به بازیکنان ایران فحاشی می کردند!اتفاقی که اگر دخالت داور و بازیکنان خودی نبود شاید کار را به جاهای باریک تری می کشاند.

با این حال هر چه از بازی می گذشت بحرینی ها سوار بر بازی می شدند.اصلا مشخص نبود که چه بلایی سر بچه های ایران آمد.آنها که دو سه گل از حریف پیش بودند در چشم بر هم زدنی دو سه گل عقب افتادند تا در آستانه یک شکست قرار بگیرند.بحرینی ها که جنگ روانی را به راه انداخته بودند همین اختلاف امتیاز را حفظ کردند تا در نهایت و در عین ناباوری ایران را شکست بدهند و در همان سالن هندبال جشن سومی خودشان را بگیرند.جشنی که اگر بچه های ایران کمی دقت کرده بودند می توانست حالا توسط آنها برگزار شود.

  اخبار ورزشی - مهر  ,خبرآنلاین