ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شکسته شدن رکورد پرتاب نیزه بعد از 12 سال


رکورد پرتاب نیزه ملی ایران بعد از 12 سال شکسته شد.

خبرگزاری ایسنا: در دومین روز لیگ دوومیدانی مردان ایوب آرخی موفق شد رکورد ملی پرتاب نیزه را بعد از گذشت 12 سال جابه جا کند.

ایوب آرخی از تیم نفت فلات قاره در دومین مرحله لیگ با رکورد 75 متر و 70 سانتی متر قهرمان شد و رکورد ملی پرتاب نیزه را به نام خود ثبت کرد.

رکورد پرتاب نیزه ایران پیش از این با 74.03 متر در اختیار مهدی روایی بود که 12 سال پیش به ثبت رسید.

صادق خادمی نیز از تیم پارس مهر فارس با 68.04 متر دوم شد و امید تاجی از شهرداری تبریز با 67.94 متر در جایگاه سوم قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن نیزه های شکسته کربلا پس از 1400 سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۱۲ شکسته شد / افزایش شش درصدی تماشاگران در آمریکای شمالی



هالیوود,سینمای هالیوود,فیلم بازی‌های گرسنگی

رکورد فروش فیلم‌ها در سال ۲۰۱۲ شکسته شد / افزایش شش درصدی تماشاگران در آمریکای شمالی
سینما - با وجود کاهش فروش بلیت فیلم‌های سه‌بعدی در آمریکای شمالی مجموع فروش در سال 2012 به 10.8 میلیارد دلار رسید.
سال 2012 در هالیوود به عنوان سالی در خاطر خواهد ماند که وضعیت صنعت فیلمسازی بهبود پیدا کرد.
 در سال گذشته میلادی مجموع فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا با شش درصد افزایش به 10.8 میلیارد دلار رسید که یک رکورد است. فروش بلیت‌های سینما نیز با شش درصد افرایش (که بیشترین افزایش در یک دهه اخیر است) به 1.36 میلیارد رسید.
 استودیوهای هالیوود در بازار بین‌المللی نیز سالی خوب را پشت سر گذاشتند، به طوری که بخش زیادی از فروش کلی فیلم‌های رکوردشکن سال در بازار خارج از آمریکای شمالی رقم خورد.
 همچنین فیلم‌هایی که تماشاگران مسن‌تر را نشانه گرفته بودند، در بازار موفق عمل کردند. نمونه آن فیلم «The Best Exotic Marigold Hotel» استودیو فاکس سرچ‌لایت که 46 میلیون دلار فروخت.
 از سوی دیگر، در سال 2012 بذر موفقیت چند مجموعه سینمایی‌ در سال‌های آینده کاشته شد. از جمله فیلم بسیار موفق «بازی‌های گرسنگی» با بازی جنیفر لارنس که در نیمه اول سال اکران شد. با موفقیت این فیلم ساخت دنباله‌های آن در دستور کار استودیو لاینزگیت فیلمز قرار گرفت.

هالیوود,سینمای هالیوود,فیلم بازی‌های گرسنگی

«بازی‌های گرسنگی» در دنیا بیش از  686 میلیون دلار فروخت
هالیوود وقت را تلف نکرد و از همان ابتدای سال 2012 به دنبال رکوردشکنی بود. در هفته اول ژانویه فیلم بسیار کم‌هزینه «شیطان درون» با حدود 34 میلیون دلار رکورد بیشترین فروش یک فیلم اکران‌شده در چنین هفته‌ای را جابجا کرد.
رکوردشکنی‌ها ادامه پیدا کرد. «بازی‌های گرسنگی» 23 مارس روی پرده سینماها رفت و با 152 میلیون دلار، در فهرست بهترین فروش افتتاحیه فیلم‌ها در بازار آمریکای شمالی در رده سوم قرار گرفت. این فیلم علمی تخیلی در نهایت فروش جهانی خود را به بیش از 686 میلیون دلار رساند.
در ماه آوریل، «انتقامجویان» دیزنی و مارول با 200 میلیون دلار فروش در هفته اول یک رکورد جدید خلق کرد و در نهایت با بیش از 1.5 میلیارد دلار پس از «آواتار» و «تایتانیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد.
«شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برادران وارنر تابستان اکران شد و در نهایت بیش از یک میلیارد دلار در دنیا به دست آورد. «اسکای‌فال» هم در فصل تعطیلات روی پرده رفت و تا اینجای کار بیش از یک میلیارد دلار در دنیا فروخته است.
تعداد فیلم‌هایی که در سال 2012 در آمریکای شمالی بیش از 100 میلیون دلار فروختند در مقایسه با 26 فیلم سال 2011 چهار فیلم  کمتر بود.
با این حال تعدادی از فیلم‌های غیراستودیویی فروش بسیار خوب داشتند، از جمله فیلم اکشن «قانون شجاعت» که در آمریکای شمالی 70 میلیون دلار فروخت و «زن سیاهپوش» که 54 میلیون دلار به دست آورد.  
یکی از نکات در خور توجه درمورد سال 2012 کاهش موفقیت فیلم‌های سه‌بعدی بود. در میان پنج فیلم پرفروش ایالات متحده در سال گذشته میلادی تنها فیلمی بود که در قالب سه‌بعدی روی پرده رفت. هرچند هر پنج فیلم در داخل و خارج در قالب آیمکس هم نمایش داده شدند.
کاهش فروش بلیت‌های سه‌بعدی - که قیمت بیشتری دارند - در سال 2012 به معنای افزایش فروش بلیت‌های عادی در مقایسه با سال 2011 است. در آن سال 18 درصد از 10.2 میلیارد دلار فروش فیلم‌ها از فیلم‌های سه‌بعدی حاصل شد.
 کاهش فروش بلیت‌های سه‌بعدی بخصوص درمورد فیلم‌های خانوادگی مصداق پیدا کرد. به عنوان مثال «شجاع» تولید دیزنی در هفته اول اکران کمترین درصد فروش سه‌بعدی (34 درصد) را برای یک فیلم انیمیشن سه‌بعدی داشت. کارتون‌های بعدی مانند «هتل ترانسیلوانیا» و «رِک-ایت رالف» هم چنین وضعیتی داشتند.
در این بین، «زندگی پی» به کارگردانی آنگ لی یک استثنا بود و حدود 70 درصد از 87 میلیون دلار فروش آن در ایالات متحده از فروش بلیت‌های سه‌بعدی حاصل شد.

هالیوود,سینمای هالیوود,فیلم بازی‌های گرسنگی

80 درصد فروش جهانی «عصر یخ: رانش قاره‌ای» در بازار خارج از آمریکای شمالی حاصل شد
هرچند فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی در سال 2012 با بالاترین خود رسید، اما بار دیگر اهمیت بازار بین‌المللی در فروش کلی فیلم‌ها ثابت شد. نمونه آشکار در این زمینه انیمیشن «عصر یخ: رانش قاره‌ای» استودیو فاکس است.
چهارمین فیلم مجموعه موفق «عصر یخ» در مجموع در دنیا حدود 875 میلیون دلار فروخت که بیش از 80 درصد آن (714 میلیون دلار) در بازار خارج از آمریکای شمالی حاصل شد.
«عصر یخ: رانش قاره‌ای» تنها فیلم سال 2012 نبود که بیش از 70 درصد فروش کلی خود را در بازار بین‌المللی به دست آورد. 18 فیلم دیگر از جمله «تجدید دیدار آمریکایی» (76 درصد) و «مردان سیاهپوش 3» (71 درصد) هم چنین وضعیتی دارند.

منبع:khabaronline.ir

ترجمه: علی افتخاری