ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شوکی جدید به تیم ملی ایران و کی‌روش



اخبار,اخبار ورزشی , تیم ملی فوتبال

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیدارهای تیم ملی دچار مصدومیت جدی شد.

در آستانه دو دیدار تیم ملی مقابل ترکمنستان و گوام، شوکی دیگر به این تیم وارد شد. سردار آزمون که در یک سال اخیر مهاجم ثابت تیم ملی بوده و عملکرد مثبتی هم داشته با مصدومیتی جدی روبرو شد.

مهاجم جوان تیم ملی که شب گذشته (دوشنبه) در دیدار روستوف مقابل دینامو مسکو از دقیقه 76 وارد بازی شد به دلیل فشار وارد شده از ناحیه کشاله ران دچار پارگی شد. آزمون پیش از این هم مصدومیتی از این ناحیه داشت و این مصدومیت دوباره سراغ او آمد.

آزمون پس از این مصدومیت در اختیار کادر پزشکی باشگاه روستوف و یک مربی بدنساز قرار گرفته تا علاوه بر پشت سر گذاشتن مراحل درمانی، از نظر بدنی نیز افت نکند. این بازیکن به طور قطع دیدار مقابل اورال در هفته پانزدهم لیگ برتر روسیه را از دست داد و احتمال اینکه در بازی مقابل ترکمنستان برای تیم ملی به میدان برود بسیار کم است، اما برای بازی با گوام هنوز چیزی مشخص نیست.

با این حال در صورت تأیید کادر پزشکی روستوف، آزمون با آغاز اردوی تیم ملی به ایران می‌آید تا زیر نظر پزشکان تیم ملی مراحل درمانش را دنبال کند. در صورتی هم که کادر پزشکی روستوف تشخیص بدهد آزمون نمی‌تواند برای تیم ملی بازی کند، این مهاجم در روسیه خواهد ماند.

دیدار ایران و ترکمنستان 21 آبان‌ماه و دیدار مقابل گوام 5 روز بعد از دیدار مقابل این تیم برگزار خواهد شد.

اخبار ورزشی - تسنیم


ویدیو مرتبط :
اشک های کاپیتان تیم ملی زنان ایران/گزارش بازگشت تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتماشاگرترین تیم ملی ایران با حضور کی روش



بررسی آمار تماشاگران از سال 2003 تاکنون؛

پرتماشاگرترین تیم ملی ایران با حضور کی روش

هر سرمربی در هر تیمی که باشد آرزو دارد هواداران زیادی برای تشویق تیم خود در اختیار داشته باشد با نگاهی به آمار، تماشاگران تیم ملی، کی روش پرهوادارترین تیم را در اختیار دارد. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تیم ملی هر کشور و به خصوص تیم ملی ایران که یک تیم احساسی است به اهرم قدرتمندی بنام تماشاگر نیازمند است.

هوادارانی که در گرما و سرما، برد و باخت، آرامش و بحران همراه تیم باشند همچنین تیم ملی، خانواده ای بنام تماشاگران دارد که در همه شرایط همراه او هستند و انگیزه لازم را در مواقع حساس بازی در این مستطیل سبز با بانگ شعارهای حمایت برانگیز به بازیکنان تیم تزریق می کنند.

البته هواداران هر تیمی حق دارند اگر بصورت مداوم شاهد تلاش مهره های تیم محبوب خود نباشند، سایه حمایتی خود را کمرنگ و کمرنگ تر کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هواداران اثبات کرده اند که هرگاه بازیکنانشان عملکرد جانانه ای داشته اند، حتی در صورت باخت حمایت خود را دریغ نکنند و این درک بالای هواداران امروزی از فوتبال را می رساند.

*حکایت بازی های خانگی، حکایت جالبی است

بازی خانگی برای هر تیم یک فرصت محسوب می شود. فرصتی که علت حضور هوادار، استرس کمتر، هماهنگی بدن با آب و هوا ، آشنایی با زمین مسابقه به تیم میزبان این امتیاز را می بخشد که موفق تر عمل کند.

ایرانی ها البته گاهی خوب از این امتیاز میزبانی استفاده نمی کنند. هواداران نیز خیلی وقت ها صبوری لازم را به خرج نداده اند. نام هایی که در ابتدای بازی توسط تماشاگران تشویق می شده اند در انتهای مسابقه مورد اعتراض قرار می گرفتند.

شعارهای "حیا کن، رها کن" از مشهورترین نمادهای اعتراض هواداران به یک فرد است. اگر چه در بسیاری از موارد نیز باید به تماشاگران حق داده شود آمار می گوید میزبانی در زمانی که هدایت تیم ملی برعهده یک سرمربی خارجی بوده، پررنگ تر است کما اینکه درمیان سرمربیان سابق خارجی برانکو از جمله پرهوادارترین بازی ها را به نمایش گذاشته بود، قصد داریم از سال 2003 به بعد به تعداد تماشاگران تیم ملی را زیر نظر بگیریم.

*برانکو ایوانکوویچ

سرمربی کروات سال های دور تیم فوتبال کشورمان از جمله سرمربیانی بود که توانست هواداران قابل قبول و چشم گیری را به ورزشگاه آزادی بکشاند.

البته در زمان برانکو، تیم ملی فراتر از دیدارهای دوستانه در بازی های جام ملت های آسیا و مسابقات جام جهانی به مصاف حریفان می رفت و همین یکی از عواملی شد که تیم ملی تماشاگران زیادی داشته باشد.

عملکرد خوب مهره های برانکو علتی دیگری بود که به بیشتر شدن هواداران کمک زیادی کرد. برانکو در زمان حضورش در تیم ملی  22 بازی خانگی انجام داد.

او در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا سال 2004 با کره شمالی و لبنان بازی کردو تیمش عملکرد خوبی هم داشت، همین بازی ها باعث شد تا در دیدار دوستانه ایران – آلمان هواداران زیادی به اندازه 110هزار نفر در ورزشگاه گرد آورد.

ایران در زمان برانکو در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز با قطر، اردن، لائوس، ژاپن، کره شمالی و بحرین دیدار کرد که در بالاترین آن ها 90هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند تیم ملی در زمان برانکو در 22بازی خانگی اش به طور میانگین در هردیدار بیش از 36000 نفر تماشاگر داشت.

*امیر قلعه نویی

امیر قلعه نویی اگر چه مدت زمان بسیار کمی در تیم ملی حضور داشت ولی هواداران کمی نیز به ورزشگاه ها برای تماشای بازی تیم ملی می آمدند.

قلعه نویی که استقلال را قهرمان کرده بود با تیم ملی هم نتایج بدی نگرفت. او در 5دیدار خانگی، هدایت تیم ملی را برعهده داشت. در دیدار اولش دریک بازی دوستانه امارات را با یک گل برد و تنها حدود 5هزار نفر در ورزشگاه حضور داشت.

در دیدار بعدی در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا در حضور حدود 30هزار تماشاگر با سوریه مساوی کرد. در دیگر دیدار مقدماتی جام ملتها در حضور 50هزار تماشاگر کره جنوبی را شکست داد.

در دو دیدار دوستانه دیگر نیز در هر کدام 15000هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند، با این حساب قلعه نویی در 5دیدار خانگی اش به صورت میانگین در هر دیدار، حدود 20تا 25 هزار تماشاگر داشت.

*منصور ابراهیم زاده

منصور ابراهیم زاده در یک مدت بسیار کوتاه به عنوان سرمربی موقت تیم ملی معرفی شد. در دودیداری که وی هدایت تیم ملی را برعهده داشت دو تساوی ودر حضور تعداد بسیار کمی هوادار بدست آمد.

در دیدار نخست ایران در حضور 1000تماشاگر به مصاف تیم کاستاریکا رفت و تساوی صفر- صفر رسید و همین نتیجه یکبار دیگر برابر تیم سوریه ودر مرحله مقدماتی جام جهانی با حضور حدود تنها 6هزار تماشاگر انجام شد تا میانگین نسبی و حدودی هواداران تیم ملی در بازیهای خانگی در زمان ابراهیم زاده تنها 3-4 هزار نفر باشد.

*علی دایی

علی دایی در میان سرمربیان داخلی بیشترین هواداران را به ورزشگاه کشاند اگرچه تماشاگران در زمان او هم کم بوده است، دایی در 14 دیدار خانگی هدایت تیم ملی را برعهده داشت.

این دیدارها تحت عنوان های دوستانه، مقدماتی جام جهانی و غرب آسیا و مقدماتی جام جهانی انجام شد، دایی در 14 دیدار، حدود 360 هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده تا رکورد 3000-25000 نفر تماشاگر به صورت میانگین درهر بازی به نام خود ثبت کند.

*روته مولر

روته مولر تنها در یک بازی ایران- سنگال در تاریخ  یکم تیر سال 2009 برنیمکت تیم ملی نشست که 5 هزار تماشاگر را به همراه داشت.

*افشین قطبی

دیری نگذشت که افشین قطبی با آن ادبیات خوش هدایت تیم ملی را برعهده گرفت، قطبی در 5 دیدار خانگی هدایت تیم ملی را برعهده داشت.

در دیدار نخست سرمربی گری قطبی، ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف امارات رفت که 50 هزار تماشاگر درآن دیدار تیم ملی را تشویق کردند.

ولی در ادامه تماشاگران بسیار کمی از دیدار تیم ملی دیدن کردند تا  در مجموع 5 دیدار تنها حدود 63 هزار تماشاگر در ورزشگاه بیایند تا میانگین حدود 13000 نفر در هر بازی را ثبت کنند.

*کارلوس کی روش

سرانجام هدایت تیم ملی را کارلوس کی روش با آن کارنامه درخشانش برعهده گرفت بعد مسئله آشتی ملی هواداران با تیم ملی شان مطرح شد؛ رفته رفته شعار هواداران حاضر در ورزشگاه بالا و بالاتر رفت.

هواداران اگر چه در بازی های دوستانه تیم کی روش حضور چشمگیری نداشتند اما در رقابت های مقدماتی جام جهانی نشان دادند که سایه حمایتی خود را از تیم این سرمربی پرتغالی دریغ نمی‌کنند.

تیم کارلوس کی روش اگر چه در چند دیدار رضایت هواداران را در پی نداشت، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان عملکرد خوبی داشته است.

در حدود9 دیدار خانگی کارلوس کی روش بیش از 400 هزار تماشاگر در ورزشگاه ها حضور داشته اند که میانگین حدود 45000 نفر در هر دیدار را برای تیم کی روش رقم قابل توجهی است، با این حساب تیم ملی ایران، نمودار سینوسی را از لحاظ حضور هواداران دراختیار دارد.

آمار و تجربه نشان می‌دهد هرگاه تیم ملی متحدی در کنار حمایت رسانه ها و هواداران داشته ایم، نتیجه قابل قبولمان را نیز کسب کرده ایم.

تیم ملی فوتبال کشورمان پتانسیل خوبی برای ادامه هرچه بهتر مسیر دشوار در پیش رو دارد، به شرطی که همین هواداران همیشه در کنار تیمشان باشند و صبوری به خرج دهند و همه با هم کمک کنیم تا تیم ملی مان به آنجایی که لیاقتش است، برسد./باشگاه خبرنگاران