ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شورای شهر چرا در مدیریت ورزش دخالت کرد؟



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات وزنه برداری

 

اخبار ورزشی - درباره دفاع چمران و دبیر از ادامه حضور رضا زاده در وزنه برداری
شورای شهر چرا در مدیریت ورزش دخالت کرد؟

رضا زاده مدیری است که در دوسال گذشته 6 ورزشکار دوپینگی در تیم های ملی و دو ناکامی قابل توجه در مسابقات جهانی و آسیایی داشته. مدیری که اتفاقا همه این دوسال را مشغول فعالیت در شورای شهر بوده. این کارنامه رضازاده در دوران دوشغلگی اش به وزیرورزش اجازه می دهد که دیگر او را نخواهد.

 علی رضا دبیروقتی از حسین رضازاده حرف می زند لابد خوب می داند که چه می گوید.او مدت ها کشتی گرفته قهرمان بوده و شرایط ورزش و قهرمانی درآن را می داند ، او چهره ای ورزشی است ،چهره های ورزشی را می شناسد و با آنها سرو کار دارد و یکی از آشناترین افراد نسبت به حسین رضا زاده است .

 او وقتی با لحنی همراه با تهدید، از تعلیق احتمالی فدراسیون وزنه برداری در صورت دخالت دولت حرف می زند می داند چه می گوید و وقتی از حسین رضا زاده دفاع می کند می داند از چه چیزی دفاع می کند. حرف های او بیش از اینکه به عنوان عضوی از شورای شهر قابل بررسی باشد به عنوان یک ورزشکار با همه ابعادش قابل بررسی است. ورزشکاری که بسیار به حوزه اش مسلط است و عواقب حمایتش از حسین رضازاده را هم می پذیرد.


علی رضا دبیر لابد عملکرد فدراسیون وزنه برداری را در این مدت می داندو به خوبی با حسین رضا زاده و نحوه فعالیت اش آشناست. دبیرنه به بی اطلاعی متهم است نه به دخالت در حوزه ای که آشنایی ندارد. اگر انتقادی به حرف های علی رضا دبیر وارد باشد انتقاد به سلیقه اش است ، انتقاد به حمایت اش از مدیری که که کارنامه درخشانی در وزنه برداری نداشته . او وقتی حمایت می کند همه چیز را می داند و با پذیرش سود و ضرر وارد میدان دفاع از رضازاده می شود.

در مورد مهدی چمران اما اوضاع این طور نیست . یعنی بعید به نظر می رسد که مهدی چمران با مدیریت حسین رضا زاده در فدراسیون وزنه برداری آشنایی چندانی داشته باشد. او متخصص حوزه ورزش نیست و هرچند به عنوان مدیر آشنایی با شکل و سیستم مدیریت دارد اما حتما آمار و نتایج مدیریت فدراسیون وزنه برداری را در اختیار ندارد.

به نظر می رسد رییس شورای شهر خود را وارد میدانی کرده که با ابعادش غریبه است.

مهدی چمران لابد اطلاع دقیقی از ماجرای دوپینگ در وزنه برداری ندارد. هنوز 6 ماه از ماجرای رسوایی دوپینگ نوجوانان ملی پوش ایران نمی گذرد. ماجرایی که حسین رضا زاده هم ان را تایید و ابراز تاسف کرد . 4 وزنه بردار نوجوان دوپینگ کردند، دوپینگ شان مثبت اعلام شد اما حتی سرمربی تیم ملی برکنارهم نشد.

این تنها آمار بد فدراسیون رضازاده در حوزه دوپینگ نیست سال گذشته هم دو وزنه بردار ملی پوش دیگر دوپینگی شده بودند. یاسین باقری و سهراب مرادی وزنه برداران تیم ملی هستند که سال گذشته محروم شدند. هر دوی این وزنه برداران هم اعلام کردند که همه فعالیت هایشان زیر نظر فدراسیون وزنه برداری و مربی تیم ملی کوروش باقری بوده. مربی تیم ملی که نه به خاطر این دوپینگ ها که به خاطر فشار وزنه برداران دیگر از سمت اش برکنار شد و هیچ وقت در مورد این دوپینگ ها مورد اتهام قرارنگرفت.

تا اینجای کار فدراسیون رضا زاده 6 مورد دوپینگ در دوسال گذشته داشته . دقیقا سال های فعالیت حسین رضازاده در شورای شهر تهران. مهدی چمران اگر اخبار ورزشی را دنبال می کرد به خوبی می دانست که معضلات دوشغله بودن رییس فدراسیون را لازم نیست حتما در نامه سازمان بازرسی بنویسند .

البته که کارنامه مدیریتی حسین رضا زاده از کمی قبل تر با ماجرای دوپینگ آشناشده . 6 سال قبل زمانی که حسین رضا زاده مدیرتیم های ملی بود 5 نمونه مثبت دوپینگ در تیم های مختلف ملی اعلام شد. دربین این 5 نفر محرومیت سعیدعلی حسینی اینقدر سر و صدا به پا کرد که بررسی ها فدراسیون را مجبور به صدور یک رای عجیب کرد. کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری آن زمان کادر فنی تیم ملی شامل حسین رضا زاده را به صورت مادام العمر از مربیگری محروم کرد. خبری که بعدها مدام تکذیب و تایید شد و درنهایت یک هفته بعد از این حکم رضا زاده رییس فدراسیون شد.

مهدی چمران حتما این ها را نمی داند و البته حاشیه های محرومیت سعید علی حسینی را هم نمی داند. رییس شورای شهراگر مصاحبه های علی حسینی را بخواند - مصاحبه هایی که هیچ وقت مورد شکایت از علی حسینی نشدند - حتما متوجه می شود که نباید این گونه از ادامه مدیریت رضا زاده در فدراسیون دفاع کند.

فارغ از ماجراهای دوپینگ که در عرض 6 سال 11 مورد در حوزه مدیریتی رضا زاده رخ داده. کارنامه فدراسیون وزنه برداری در دوسال اخیر کارنامه درخشانی نیست و در همین مسابقات آسیایی و البته مسابقات جهانی مشخص شد که یک جای کار می لنگد و مهم ترین تیم فدراسیون که تیم ملی بزرگسالان است از نتیجه گیری بازمانده. دوپینگ نوجوانان در 2 سال گذشته و نتیجه گیری ضعیف تیم ملی بزرگسالان حتما از موارد مدیریتی است که رضا زاده باید به خاطرش پاسخگو باشد.

در خوشبینانه ترین حالت نسبت به حسین رضا زاده او مدیری است که در دوسال گذشته 6 ورزشکار دوپینگی در تیم های ملی و دو ناکامی قابل توجه در مسابقات جهانی و آسیایی داشته. مدیری که اتفاقاهمه این دوسال را مشغول فعالیت در شورای شهر بوده. این کارنامه رضازاده در دوران دوشغلگی اش به وزیرورزش به عنوان مدیر اجازه می دهد که دیگر رضازاده را نخواهد.

وزیرورزش البته اگر می خواهد رضا زاده را به خاطر این کارنامه کنار بگذارد باید طبق قانون و در مجمعی با رای درست و درمان این کار را بکند. حالا هم قانون با وزیر ورزش است. او طبق قانون و نامه ای که از سازمان بازرسی منتشر کرده می تواندجلوی ورود غیرقانونی رضازاده به انتخابات فدراسیون را بگیرد.

وزارت ورزش روز چهارشنبه نامه سازمان بازرسی را منتشر کرد تا خیال مهدی چمران از قانونی بودن تصمیم وزارتخانه راحت شود اما رییس شورای شهر تهران مانده و دفاعی از رضازاده همراه با عدم آشنایی نسبت به حوزه. دفاعی که لزوما غیرکارشناسی بوده و شاید حتی دخالت در مدیریت دولتی هم به حساب بیاید. 

اخبار ورزشی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
مدیریت تولید مدیریت تجهیز کارگاه و فناوریهای ساخت مدیریت معاصر در ورزش مدیریت فر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزشی‌های شورای شهر علیه وزارت ورزش


مطرح شدن بحث تخریب بخشی از ورزشگاه امجدیه و انتقاد تندی که پیشکسوتان ورزشی انجام دادند، واکنش اعضای شورای شهر تهران را به دنبال داشت.

خبر آنلاین: مطرح شدن بحث تخریب بخشی از ورزشگاه شهید شیرودی(امجدیه سابق) و ساخت پاساژ از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، انتقاد شدید پیشکسوتان عرصه ورزش را به دنبال داشت. پیشکسوتانی که خاطرات تلخ و شیرین زیادی از ورزشگاه پیر پایتخت دارند نسبت به این تصمیم مسولان ورزش کشور واکنش نشان دادند و با انتقاد از اعضای شورای شهر تهران و بخصوص ورزشی های شورا، خواستار ممانعت از تخریب این مجموعه ورزشی شدند.

انتقاد های تند پیشکسوتان، اعضای ورزشی شورای شهر تهران را مجاب کرد تا نسبت به وضعیت ورزشگاه شهید شیرودی و تصمیمی که برای تخریب بخشی از مجموعه گرفته شده واکنش نشان بدهند و موضع گیری سختی را علیه وزارت ورزش و تصمیم گیرندگان این موضوع نشان دهند.

عباس جدیدی یکی از اعضای ورزشی شورای شهر تهران که پیش از این نیز با تخریب ورزشگاه امجدیه مخالفت کرده بود گفت:حفظ اماکن تاریخی شهر قطعا دغدغه همه ماست و مطمئن باشید تا زمانی که ما در شورای شهر عضویت داریم هیچ اتفاقی برای امجدیه نمی افتد و حتی اجازه نمی دهیم یک آجر از آن کم شود. مگر می شود ورزشگاهی با این قدمت را به همین راحتی خراب کرد. اصلا بر چه مبنایی و با چه منطقی می خواهند این کار را انجام دهند. آقایان از این کار چه سودی خواهند برد جز اینکه یک ورزشگاه با قدمت خراب می شود و حسرت آن به دل مردم خواهد ماند.

وی افزود:یا تخریب ورزشگاه با قدمتی مثل امجدیه آیا رونق اقتصادی آن محل بهتر می شود؟ مگر آن محل چقدر تردد دارد که مجتمع تجاری بسازند و از آن د رآمدزایی کنند؟ به نظر من این تصمیم و صحبت هایی که انجام شده کاملا غیر کارشناسی بوده است. در این خصوص به آقای قالیباف شهردار تهران نامه نوشته ام و از ایشان خواسته ام که شخصا جلوی این کار را بگیرند و نگذارند این اتفاق بیفتد. به شخصه یک تنه جلوی این اتفاق می ایستم و اگر لازم باشد با مسولین وزارت ورزش هم در این خصوص جلسه می گذارم و صحبت می کنم و قول می دهم که هیچ اتفاق برای تاریخ ورزشی پایتخت نیفتد.

جدیدی ادامه داد:من خودم به عنوان عضوی از خانواده ورزش در این ورزشگاه آنقدر تمنرین کرده ام و خاطره دارم که نمی گذارم این ورزشگاه حتی یک آجرش هم کم شود. این ورزشگاه خانه تاریخی ورزش این شهر و کشور است و نباید به همین راحتی چوب حراج به آن بزنیم و قسمتی از آن را تخریب کنبم. واقعا نمی دانم که مسولان ورزش با چه منطق و استدلالی این تصمیم را گرفته اند.

هادی ساعی دیگر عضو ورزشی شورای شهر هم به شدت با تصمیم مسولان ورزش برای تخریب بخشی از مجموعه ورزشی شهید شیرودی مخالفت کرد و گفت:اصلا این زمین کاربری ورزشی دارد و کسی حق ندارد که بخواهد در آن کار دیگری انجام دهد و در آنجا پاساژ بسازد. از قول من به مردم و پیشکسوتان بگویید که با تمام توان مقابل این تصمیم غلط خواهیم ایستاد و هرگز اجازه نمی دهیم این اتفاق بیفتد. قطعا ورزشگاه امجدیه بدون هیچ تغییری مانند گذشته سر جای خودش باقی خواهد ماند و به عنوان تاریخ ورزشی تهران پابرجا خواهد ماند.

وی ادامه داد:متاسفانه در یک جایی می خواندم که اعضای شورای شهر هم با این موضوع موافق هستند اما اصلا چنین جیزی نیست و ما با تمام قوا این موضوع را پیگری می کنیم و نمی گذاریم تا خطی به این ورزشگاه بیفتد چه برسد به اینکه بخواهند یک ضلع آن را تخریب کند و پاساژ بسازند! قطعا در این خصوص با آقای قالیباف شهردار تهران جلسه خواهیم گذاشت تا هیچگونه موافقتی برای تخریب مجموعه صورت نگیرد. ضمن اینکه اگر لازم باشد با وزیر ورزش هم جلسه می گذاریم تا از این تصمیم غلط و نادرست منصرف شوند. البته انتظار ما این است که مسولان وزارت ورزش نسبت به این موضوعات خودشان وارد عمل شوند و نگذارند تا این موضوع به اینجا کشیده شود که شور ای شهر مانع اجرایی شدن چنین تصمیم غلطی شود. ورزشگاه پیر و قدمت دار پایتخت خاطرات خیلی خوبی برای ورزشکاران، پیشکسوتان و مردم تهران دارد و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم خطی بر این خاطرات بیفتد.