ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شهرام جزایری خریدار جدید پرسپولیس!


شهرام جزایری به دنبال خرید پرسپولیس است.

عصر ایران: یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: شهرام جزایری در میان داوطلبان خرید باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران است.

این منبع آگاه اضافه کرد:‌ در میان خریداران سهام باشگاه پرسپولیس گروهی حضور دارند که روی کمک شهرام جزایری حساب ویژه ای باز کرده اند. آنها در فهرست شان برای مدیریت اداره باشگاه نام شهرام جزایری را قرارداده اند.

وی افزود: این گروه مسؤولیت مدیریت مالی پرسپولیس را به شهرام جزایری پیشنهاد کرده اند. براساس این پیشنهاد او مدیریت منابع مالی و ایجاد شرایط درآمدزایی برای پرسپولیس را برعهده خواهد گرفت. آنها روی مدیریت جزایری حساب ویژه ای باز کرده اند اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل حاضر نیستند تا لحظه خرید باشگاه این نام بر سرزبان ها بیافتد.

"شهرام جزایری عرب" فعال اقتصادی در سال 1381 به دلیل پرونده اقتصادی بازداشت و محاکمه شد. او مهرماه گذشته از زندان آزاد شد.

مراسم مزایده باشگاه های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران قرار بود امروز دوشنبه برگزار شود اما این برنامه با تصمیم سازمان خصوصی سازی لغو و به زمانی دیگری واگذار شد. سازمان خصوصی سازی به دلیل عدم دریافت هیچ پیشنهاد قیمتی، مزایده را لغو کرد.

قیمت پایه تعیین شده برای هر یک از این باشگاه ها مبلغ 290 میلیارد تومان است.

مالکیت این دو باشگاه ورزشی پس از انقلاب اسلامی 1357 به دولت (وزارت ورزش و جوانان) سپرده شد.

پرسپولیس و استقلال تهران، پرطرفدارترین باشگاه های فوتبال ایران هستند.


ویدیو مرتبط :
سریال کیمیا - شهرام کام فر یا شهرام جزایری؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوباره شهرام جزایری ؛ این بار خریدار پرسپولیس/او نمی‌خواهد فراموش‌شود!



اخبار,اخبار ورزشی ,شهرام جزایری

اقتصادی است، پول هم دارد اما مهم‌تر از آن ذهن خلاقش است؛ پس چرا باید تعجب کرد وقتی تیتر یک سایت خبری این باشد که «شهرام جزایری در فهرست خریداران پرسپولیس»

ظاهرا شهرام‌خان جزایری تمایل دارد که همچنان یک چهره خبری باشد شاید هم البته رسانه‌ها دوست ندارند دست از سر او بردارند و موضوعاتی که بحث اقتصادی دارد را به او می‌چسبانند البته جزایری تا دیروز برنامه‌ای برای خرید پرسپولیس را تکذیب نکرده بود. آنچه دیروز منتشر شد، اینگونه بود که «یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود به عصرایران گفت: شهرام جزایری در میان داوطلبان خرید باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران است.

 

این منبع آگاه اضافه کرد:‌ در میان خریداران سهام باشگاه پرسپولیس گروهی حضور دارند که روی کمک شهرام جزایری حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

 

آنها در فهرستشان برای مدیریت اداره باشگاه نام شهرام جزایری را قرارداده‌اند. وی افزود: این گروه مسئولیت مدیریت مالی پرسپولیس را به شهرام جزایری پیشنهاد کرده‌اند. براساس این پیشنهاد او مدیریت منابع مالی و ایجاد شرایط درآمدزایی برای پرسپولیس را برعهده خواهد گرفت. آنها روی مدیریت جزایری حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند اما برای جلوگیری از ایجاد مشکل حاضر نیستند تا لحظه خرید باشگاه این نام بر سرزبان‌ها بیفتد».
 جزایری مدیر مالی می‌شود؟


بر اساس این خبر قرار است مدیریت مالی پرسپولیس به شهرام جزایری پیشنهاد شود اما چرا او؟ شهرام جزایری در سن 29 سالگی و در سال 81 به‌عنوان مفسد اقتصادی در رسانه‌ها و در میان مردم شناخته شد. این فرد در ابتدا از سوی رسانه‌ها به‌عنوان مفسد اقتصادی شناخته شد و سپس مشخص شد که در پرونده وی موارد اتهامی ازجمله رشوه‌های کلان وجود دارد. در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جزایری، اتهامات وی را ایجاد و تأسیس حدود 50 شرکت مختلف بازرگانی، کسب اعتبار موهوم از طریق مانورهای متقلبانه، برداشت 38 میلیارد و 10 میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به‌عنوان رشوه، جعل اسناد اعلام کرد. نهایتاً پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه در تاریخ 6 خردادماه سال 87 از طریق قوه قضائیه اعلام شد که شهرام جزایری به پرداخت جریمه 145 میلیون دلاری محکوم شده است.

 

اما در این میان جزایری یک‌بار در سال 85 و در دوم اسفند آن سال از دست مأموران گریخت و متواری شد که تنها پس از 25 روز دستگیر شده و به کشور بازگردانده شد. اتهامات وارده به جزایری عبارتند از 1- تحصیل مال از طریق نامشروع 2- پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف 3- تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به‌صورت متقلبانه 4- اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی 5- تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و 6- خروج غیرمجاز از مرزهای کشور. شهرام جزایری‌عرب بابت اتهامات فوق به 11 سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل 2 برابر مبلغ فوق‌الذکر (97 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت‌ بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شده است.

 

شهرام جزایری در مهرماه گذشته از زندان آزاد شد. به هر حال اتهامات او را نمی‌توان دلیلی برای پیشنهاد امور مالی به او دانست اما یک نکته نباید مغفول بماند و آن هم توانایی‌های شهرام جزایری است. فارغ از تخلفاتی که او را روانه زندان کرد، نمی‌توان از مدیریت او چشم‌پوشی نمود. او فردی بود که فعالیت اقتصادی را از دستفروشی آغاز کرد و اینطور نبوده که فرزند یک سرمایه‌دار معروف باشد؛ پس ذهن اقتصادی خوبی دارد.


 سرانجام چه شد؟
مراسم مزایده باشگاه‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران قرار بود دیروز برگزار شود اما این برنامه با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی لغو و به زمانی دیگری موکول شد. سازمان خصوصی‌سازی به‌دلیل عدم دریافت هیچ پیشنهاد قیمتی، مزایده را لغو کرد. قیمت پایه تعیین‌شده برای هر یک از این باشگاه‌ها مبلغ 290 میلیارد تومان است.

 

مالکیت این دو باشگاه ورزشی پس از انقلاب اسلامی 1357 به دولت (وزارت ورزش و جوانان) سپرده شد. پرسپولیس و استقلال تهران، پرطرفدارترین باشگاه‌های فوتبال ایران هستند. شهرام جزایری چندی پس از آزادی‌اش گفت: «یک ایرانی علاقه‌مند به نظام» معرفی می‌کند و می‌گوید غیراز خودش، از کسی گله و شکایتی ندارد. اعتقاد ندارد در حوزه اقتصادی محتاط شده‌است اما تاکید می‌کند، حالا ترجیح می‌دهد به خانواده و فرزندان برسد. اگر او پیشنهادات برای حضور در پرسپولیس را بپذیرد، پس زمان استراحتش را سپری کرده و می‌خواهد کار و بار جدیدی راه بیندازد.
اخبار اجتماعی - آرمان