ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ششمین مدال طلای کاروان دلوار به فرزین رسید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ششمین مدال طلای کاروان دلوار به فرزین رسید

خبرگزاری فارس: وزنه‌بردار دسته 82،5 کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن مجید فرزین، وزنه‌بردار دسته 82،5 کیلوگرم کشورمان مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

فرزین در حرکت اول وزنه 233 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت دوم نیز موفق شد وزنه 235 کیلوگرمی را مهار کند. نماینده وزنه‌برداری کشورمان در پارالمپیک 2012 لندن در حرکت سوم در مهار وزنه 237 کیلوگرمی نیز موفق عمل کرد تا در نهایت با کسب مدال طلا به کار خود پایان دهد.

پس از مسجل شدن طلای فرزین، وی برای رکوردشکنی به میدان آمد و وزنه 244 کیلویی را انتخاب کرد که از پس این کار برنیامد.

به این ترتیب ششمین مدال طلای کاروان ورزش ایران در پارالمپیک توسط مجید فرزین به ارمغان آمد.

در این دسته وزنه‌برداران چین و مصر به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پیش از این توسط نادر مرادی در دسته 60 کیلوگرم و علی حسینی در دسته 75 کیلوگرم صاحب نشان طلا و روح‌الله رستمی در دسته 62.5 کیلوگرم صاحب مدال نقره شده بود.

در ادامه این مسابقات امشب سید حامد صلحی‌پور در دسته 90 کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مدال طلای مجید فرزین در وزنه برداری پارالمپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیامند رحمان قوی‌ترین مرد پارالمپیک شد/ هشتمین مدال طلای کاروان دلوار



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سیامند رحمان قوی‌ترین مرد پارالمپیک شد/ هشتمین مدال طلای کاروان دلوار

خبرگزاری فارس: سیامند رحمان، وزنه‌بردار دسته 100+ کیلوگرم ایران ضمن شکست رکورد جهان و پارالمپیک مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

در ادامه بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن و در آخرین روز رقابت‌های وزنه‌برداری، سیامند رحمان در دسته 100+ کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت. طلای رحمان هشتمین طلای کاروان ورزشی ایران (دلوار) در پارالمپیک لندن بود.

رحمان در حرکت اول خود وزنه 270 کیلویی را مهار کرد که با این حرکت 5 کیلوگرم رکورد پارالمپیک را ارتقا داد، اما این پایان کار نبود و سیامند در حرکت دوم خود وزنه‌ 280 کیلوگرمی را ثبت کرد تا بار دیگر رکورد پارالمپیک را بشکند. سیامند که پیش از آغاز این رقابت‌ها قول مهار وزنه 300 کیلوگرمی را داده بود برای حرکت سوم خود درخواست وزنه 301 کیلویی را کرد تا رکورد جهان و پارالمپیک را نیر جا به جا کند، اما موفق به انجام این کار نشد تا با همان 280 کیلو به کارش خاتمه دهد.

رکورد جهان در این رشته در اختیار خود سیامند رحمان بود که در مسابقات جهانی آیواز امارات وزنه 291 کیلوگرمی را مهار کرده بود.

رکورد پارالمپیک نیز در اختیار کاظم رجبی دیگر وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان بود که در پارالمپیک 2008 پکن وزنه 265 کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

وزنه‌بردار عراقی به مدال نقره رسید و وزنه‌برداری از کره جنوبی هم سوم شد.

از نکات جالب توجه این رقابت استفاده از صفحه وزنه های 50 کیلویی برای چینش وزنه های سیامند رحمان بود که با رنگ سیاه مشخص بودند و برای نخستین بار در طول مسابقات وزنه برداری مورد استفاده قرار گرفت./فارس