ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شروع طوفانی یزدانی در مسابقات جهانی


آزادکار وزن 70 کیلوگرم ایران،نخستین مبارزه خود در رقابت های قهرمانی جهان را با پیروزی مقتدرانه پشت سر گذاشت.

خبرگزاری ایسنا: در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا در جریان است، در وزن 70 کیلوگرم حسن یزدانی جوان که برای نخستین بار پا به این ر‌قا‌بت‌ها گذاشته است و مدال طلای جوانان جهان را در اختیار دارد،پس از استراحت در دور نخست، در اولین مصاف خود مقابل یانگ جانگ از کره جنوبی به روی تشک رفت و در پایان به برتری 16 بر 4 دست یافت و با ضربه فنی راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

وی در مرحله یک هشتم نهایی با برنده مبارزه یوآن رینوسو از اوکوادور و میروسلاو کاریف از بلغارستان دیدار خواهد کرد.

در این وزن 33 کشتی‌گیر حضور دارند و تلاشادزه از گرجستان، گرین از آمریکا و نماینده اوکراین در گروه یزدانی هستند.

پیش از این حسن رحیمی در وزن 57 کیلوگرم در دو مبارزه خود مقابل حریفانی از ونزوئلا و بلاروس به برتری رسید و علیرضا قسمی نیز در وزن 74 کیلوگرم حریفانی از ایتالیا و مولداوی را شکست داد.

پرویز هادی نیز در سنگین وزن به علت نیامدن شیماروف چهره نامدار بلاروسی به روی تشک مبارزه،برنده اعلام شد.

در دو روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان،تیم ایران توسط سید احمد محمدی در وزن 65 کیلوگرم و علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم به دو مدال برنز دست یافت.عباس طحان هم در وزن 97 کیلوگرم به عنوان پنجمی جهان بسنده کرد.

بهنام احسان پور نیز در وزن 61کیلوگرم با باخت در دور اول از رقابت‌ها کنار رفت.


ویدیو مرتبط :
شروع مسابقات جهانی wow

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رضا یزدانی به مسابقات جهانی می‌رسد؟


مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید مصدومیت رضا یزدانی هفته به هفته کنترل می‌شود تا زمان بازگشتش به تمرینات مشخص شود. او همچنین می‌گوید از حالا نمی‌توان عنوان کرد که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا خیر.

ایسنا: مربی تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید مصدومیت رضا یزدانی هفته به هفته کنترل می‌شود تا زمان بازگشتش به تمرینات مشخص شود. او همچنین می‌گوید از حالا نمی‌توان عنوان کرد که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا خیر.

رضا لایق در گفتگو با خبرنگار کشتی ایسنا اظهار کرد: یزدانی از ناحیه عضله دوقلو دچار پارگی و خونریزی شده که پزشک عنوان کرده حداقل 15 تا 20 روز باید استراحت کند. همچنین به دلیل وجود خون لختگی وضعیت کمی خطرناک شده و نمی توان او را در شرایط تمرین قرار داد.

وی ادامه داد: وضعیت طوری است که هر هفته مصدومیت او را بررسی می کنیم تا مشخص شود که حداقل می تواند تمرینات بالاتنه را انجام دهد یا خیر چرا که در زمان بسیار مهمی از لحاظ آماده‌سازی هستیم و نباید فرصت را هم از دست داد. بازگشت وی به تمرینات هم به این بستگی دارد که چه زمانی مصدومیتش بر طرف شود.

لایق در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد یزدانی مسابقات جهانی را از دست دهد؟ گفت: از حالا نمی‌شود گفت که او مسابقات جهانی را از دست می‌دهد یا نه، بلکه باید منتظر بمانیم.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا تمرینات سایر نفرات 96 کیلوگرم را هم مد نظر دارید؟ اظهار کرد: با مصدومیت یزدانی شرایط خاصی در این وزن بوجود آمده و ما به سایر نفرات هم توجه ویژه داریم. آنها در تورنمنتها شرکت می‌کنند تا محک بخورند.

لایق در پایان در پاسخ به این سوال که آیا حضور برخی نفرات مانند محمدیان و قاسمی در مسابقات قهرمانی آسیا، باعث خارج شدن آنها از فرم ایده‌آل برای مسابقات انتخابی تیم ملی نشد؟ گفت: نفراتی مانند کمیل قاسمی و محمدحسین محمدیان وزن کم نمی‌کنند و یا مسعود اسماعیل‌پور چون یک وزن بالاتر آمده مشکلی در این رابطه ندارد. اعزام آنها به مسابقات آسیایی به خاطر دورنمای مدنظرمان یعنی آماده سازی برای رقابتهای جهانی بود و این طور نمی‌بینم که مسابقات آسیایی دلیل شکست اینها در انتخابی تیم ملی باشد. از طرف دیگر احسانپور هم در آسیایی کشتی گرفت که در انتخابی تیم ملی قهرمان شد. در واقع لازم بود احسانپور را در یک مسابقه رسمی سر وزن قانونی محک بزنیم.