ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شجاعت كروش و رضایت فوتبال‌دوستان


دیدار ظهر دیروز تیم‌ملی کشورمان مقابل امارات یکی دیگر از دستاوردهای کارلوس کروش برای فوتبال ایران بود.

خبر ورزشی: دیدار ظهر دیروز تیم‌ملی کشورمان مقابل امارات یکی دیگر از دستاوردهای کارلوس کروش برای فوتبال ایران بود. در حالی که هنوز (و متأسفانه) برخی منتقدان کروش با چشمان بسته از او ایراد می‌گیرند و معتقدند هیچ عایدی برای فوتبال ایران نداشته، کروش مقابل امارات یک تیم جوان، جنگنده، باتجربه و دونده را به میدان فرستاد.

این مسئله، لیاقت و شجاعت سرمربی پرتغالی ایران را نشان می‌دهد و ثابت می‌كند نسل جدید هم قابل اعتماد است به شرطی كه یك مربی حرفه‌ای این كار را انجام دهد.

روز گذشته روزنامه خبرورزشی تنها رسانه‌ای بود كه تركیب تیم‌ملی را كاملاً درست حدس زد و با وجودی كه 4 تغییر در تركیب داشتیم اما تركیب اولیه تیم‌ملی كاملاً درست به چاپ رسید. حالا وقت آن رسیده تا یك بررسی كوچك در مورد تركیب داشته باشیم.

تركیب اصلی تیم‌ملی به این شكل بود‌؛ علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، آندرانیك تیموریان و جواد نكونام در فاز تدافعی و وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سروش رفیعی و سردار آزمون در فاز تهاجمی به میدان رفتند. این تركیب، یك تیم جوان شده و آینده‌دار را نشان می‌دهد كه شاید اسكلت اصلی مقدماتی جام‌جهانی‌ 2018 هم باشد البته با دو، سه اختلاف. با این حال تیمی كه دیروز به زمین رفت، با میانگین سنی 27 سال، تیمی باتجربه و جوان بود نه صرفاً جوان. به این لیست توجه كنید:

حقیقی 26 سال، حسینی 33 سال، پورعلی‌گنجی 22 سال، پولادی 27 سال، حیدری 31 سال، تیموریان 32 سال، نكونام 34 سال، امیری 26 سال، رفیعی 24 سال، جهانبخش 21 سال و آزمون 20 سال.

با این حساب، تیم‌ملی با میانگین سنی 27 سال به زمین رفت. این سن برای تیم‌های فوتبال، تلفیقی از تجربه و قوای جسمانی شناخته می‌شود. میانگین سنی مناسب برای شركت در جام ملت‌های آسیا و البته ارثیه‌ای كه از سوی كروش برای فوتبال ایران باقی می‌ماند.

اما نكته دیگر لیست هم جالب بود. تعداد بازی‌های ملی جوان‌ها و باتجربه‌ها، فاصله جالبی با هم دارد:

حقیقی 13 بازی ملی، حسینی 92 بازی ملی، پولادی 24 بازی ملی، پورعلی‌گنجی 4 بازی ملی، حیدری 54 بازی ملی، تیموریان 84 بازی ملی، نكونام 14 بازی ملی، امیری 2 بازی ملی، رفیعی 3 بازی ملی، جهانبخش 11 بازی ملی و آزمون 7 بازی ملی.

وقت آن نیست كه منتقدان تیم‌ملی نیز بابت میدان دادن به جهانبخش، آزمون، رفیعی، حقیقی، امیری، پورعلی‌گنجی و... به كروش اعتماد كنند؟


ویدیو مرتبط :
رضایت مردم از عملکرد کشتی و نارضایتی از فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین دوباره شبکه 3 به فوتبال دوستان



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات فوتبال

 

اخبار ورزشی - توهین دوباره شبکه 3 به فوتبال دوستان

شب گذشته شبکه 3 برای دومین شب پیاپی بدون ارائه توضیح برنامه پخش زنده فوتبال را از برنامه های خود حذف کرد.

 گر چه اتفاق تازه‌ای نیست، اما هر بار به بهانه‌ای یادمان می‌آورند از نظرشان چقدر کم ارزشیم.

 

در شرایطی که از دو روز قبل همه جا اعلام شده بود بازی دوستانه نیجریه و اسکاتلند به طور مستقیم از سوی شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت و حتی یکی از روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه مدعی شده بود مزدک میرزایی گزارش این بازی را بر عهده دارد، دوستان صلاح ندانستند مسابقه حریف ایران را پخش کنند و باز بدون هیچ توضیحی ماجرا به پایان رسید.

چنانکه در تصویر زیر هم می‌بینید، پخش این بازی در کنداکتور شبکه 3 نیز گنجانده شده بود. این مسابقه در نهایت با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

این اتفاق تکراری در سه شنبه شب هم برای شبکه 3 رخ داده بود.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات فوتبال

 اخبار ورزشی - بانک ورزش