ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شب رویایی ورزش ایران


بی گمان یکشنبه شب 23 شهریورماه 1393 یکی از رویایی ترین و به یادماندنی ترین شب های ورزش ایران بود.

ایرنا: اولین اتفاق رویایی این شب را حمید سوریان کشتی گیر فرنگی کار کشورمان رقم زد و با کسب مدال طلا رکورد کسب بیشترین تعداد مدال طلا را از سوی یک ورزشکار ایرانی شکست و صاحب ششمین مدال طلای جهانی خود شد.

سوریان، 29 ساله تا پیش از این، از نظر تعداد مدال طلا (یک طلای المپیک و 5 طلای مسابقات جهانی) با عبداله موحد مساوی بود.

سوریان در مسابقه فینال توانست با نتیجه 2 بر یک حریف روس خود را شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.

سوریان در سال های 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده بود و در المپیک 2012 هم یکی از مردان طلایی ایران بود.

با طلایی که سوریان در تاشکند ازبکستان به دست آورد، به عنوان پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در جهان تبدیل شد.

سوریان هر شش مدال قبلی را در وزن 55 کیلوگرم به دست آورده بود. ولی در این دوره دروزن 59 کیلوگرم وزن نخست رقابت های جهانی به طلا رسید.

مدال او در المپیک لندن نخستین مدال طلای ایران درکشتی فرنگی پس از چهل سال و اولین مدال تاریخ کشتی فرنگی ایران در المپیک بود.

بعد از این اتفاق شیرین قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در جهان بود که برای اولین بار اتفاق افتاد.

این قهرمانی با کسب مدال برنز از سوی قاسم رضایی بدست آمد و سبب شد تا کشتی فرنگی ایران با 42 امتیاز و بالاتر از تیم روسیه بر بام کشتی فرنگی جهان جای گیرد و شادی در دل مردم ایران افزون شود.

تیم ایران در این دوره از مسابقات که پنجاه و ششمین دوره پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان بود توسط حمید سوریان،امید نوروزی، افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در وزن های 59، 66 ، 71 و 98 کیلوگرم صاحب چهار مدال طلا، نقره ، برنز و برنز شد.

اما سومین اتفاق رویایی دیشب صعود تیم ملی والیبال ایران به جمع شش تیم برتر در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان بود که این اتفاق با پیروزی بر تیم صربستان و شکست آمریکا مقابل آرژانتین بدست آمد و موفقیت های دیشب ورزش تکمیل شد تایک شب رویایی رقم بخورد.

به این ترتیب برای اولین بار ایران در یک رشته توپی درجمع شش تیم برتر جهان قرار گرفت و در کنار فرانسه، لهستان برزیل ، روسیه و آلمان به عنوان شش تیم نخست جهان معرفی شد و شادی مردم را دو چندان کرد.

بی تردید بیشترین اثرات این موفقیت ها روی شهروندان کشورمان بود که از دیشب در هرجای این کشور بویژه در جمع های خصوصی و عمومی در باره این موفقیت ها صحبت می کنند و گویا گرانی ، کمبودها و مشکلات زندگی برای لحظاتی هم شده از یاد آنان رفته است.

ورزش گنجینه ارزشمندی است که سرمایه گذاری در آن اثرات و نشاط اجتماعی غیرقابل تصوری را به بار می آورد و سبب می شود تا یک جامعه به خود و به داشته هایش و به قهرمانانش ببالد.

امید می رود این موفقیت ها سبب شود در آینده سرمایه گذاری های بیشتری از سوی دولت در زمینه ورزش صورت گیرد تا مردم هم از بعد قهرمانی های آن در میادین بین المللی و جهانی شاد و خوشحال شوند و هم این قهرمانی ها سبب شود که آنان بیشتر به سمت ورزش کردن و سالم سازی خود حرکت کنند.

ورزش ایران درروزهای آینده یکی ازمهمترین میادین بین المللی ورزش را در پیش دارد یعنی بازیهای آسیایی که از 28شهریورماه آغاز می شود، آرزو می کنیم که موفقیت های دیشب ورزش ایران دراین میدان سخت نیز تداوم یابد و کام مردم کشورمان بیشتر شیرین شود.


ویدیو مرتبط :
شب تاریخی برای ورزش ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران- کره‌جنوبی؛ در انتظار شب رویایی/ امیدوار به تضمین کی‌روش



رویارویی با کره‌ای‌ها به یاد پیروزی 6 تایی

ایران- کره‌جنوبی؛ در انتظار شب رویایی/ امیدوار به تضمین کی‌روش

تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در یکی از حساس‌ترین مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در ورزشگاه آزادی به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فردا (سه‌شنبه 25 مهر 1391) و از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی شاهد یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی خواهیم بود.

کره جنوبی میزبان جام جهانی بوده و سطح فوتبال این کشور از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست اما ما ایران هستیم، کشوری که مردمش مرد روزهای سخت هستند و بارها از غیرممکن‌ها عبور کرده‌اند.

سه امتیاز بازی با کره جنوبی اگرچه ارزش حیاتی برای تیم ملی ایران دارد اما پیروزی در این بازی به معنای پایان کار و صعود به جام جهانی نیست هرچند شکست دادن کره در تهران ما را به روزهای آینده امیدوارتر می‌کند؛ به روزهایی که بازی‌های سختی مقابل قطر، ازبکستان و حتی لبنان داریم. با این حال با پیروزی برابر کره جنوبی فقط نیمی از راه صعود به جام جهانی 2014 برزیل را طی می‌کنیم و البته نباید در صورت شکست یا توقف برابر کره هم رویای جام جهانی را تمام شده فرض کنیم. نبرد ماراتن گونه 5 تیم در گروه A مسابقات در هر دو حالت ادامه خواهد داشت.

در روزهای اخیر تمام ایران متحد شده‌اند تا به تیم ملی روحیه بدهند. در روز سه‌شنبه، قلب، روح و جان 70 میلیون ایرانی حامی 11 مرد ایران در میدان هستند و برای موفقیت‌شان دعا می‌کنند و می‌دانند همین دعا‌ها و انرژی‌های مثبت به ملی‌پوشان روحیه برتری جویی خواهد داد.

حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی عرصه را بر بازیکنان حرفه‌ای کره جنوبی تنگ خواهد کرد. مردم فوتبالدوست ایران تیم ملی‌شان را در این دیدار حساس تنها نخواهند گذاشت، حتی اگر از شکست مقابل لبنان دل آزرده و حتی اگر از شیوه بازی تیم ملی در دیدار با ازبکستان و قطر ناراضی باشند اما می‌دانند اکنون زمان گلایه و انتقاد نیست. 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آیند تا تیم ملی کشورشان را 90 دقیقه تشویق کنند و حامی ملی‌پوشان باشند.

روی کاغذ شرایط کره جنوبی از ما بهتر است. آنها در سه دیدار گذشته‌شان باخت نداشته‌اند و با دو برد و یک مساوی و 7 امتیاز در صدر جدول هستند. 9 گل زده‌اند و سه گل خورده‌اند اما ایران فقط به لطف تفاضل گل صفر و با 4 امتیاز در رده دوم جدول است. فقط یک گل به ازبکستان زده‌ایم و یک گل هم از لبنان خورده‌ایم. 

قطر و لبنان هم 4 امتیازی هستند و حتی ازبکستان 2 امتیازی هم شانس صعود به جام جهانی را دارد اما وقتی سرمان را از روی کاغذ سفید بلند می‌کنیم و به زمین سبز چمن چشم می‌دوزیم و ورزشگاه 100 هزار نفری و ملی آزادی را می‌بینیم امیدوار می‌شویم به همان فاکتورهای همیشگی برای پیروزی برابر کره؛ فاکتورهای غیرت و تعصب ایرانی، تماشاگران پرشمار و پرشور، فاکتور تکنیک ناب بازیکنان ایرانی از علی کریمی تا خسرو حیدری و محمدرضا خلعتبری، واکنش‌های مهدی رحمتی درون دروازه و سد مستحکم مدافعانی چون سیدجلال حسینی و پژمان منتظری و حضور دورگه‌هایی چون اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد که با وجود حضور در اروپا کشور اصلی خود را فراموش نکردند.

سه‌شنبه شب می‌تواند شب رویایی فوتبال ایران باشد؛ شب آشتی ملی. بزرگان فوتبال همه قول داده‌اند برای حمایت و تشویق بیایند؛ از محمد دادکان همیشه ناراضی تا محمد مایلی‌کهن که تیمش بهترین برد تاریخی را برابر کره به دست آورد. مربیان و بازیکنان تیم‌های شهرستانی هم گفته‌اند می‌آیند تا سهمی در رقم زدن شب رویایی فوتبال ملی ایران داشته باشند. کره جنوبی تاکنون در ورزشگاه آزادی بردی نداشته و همین مسئله می‌تواند از نظر روحی بازیکنان بین المللی کره جنوبی را دچار تزلزل کند.

از دیدار‌های گذشته ایران و کره جنوبی بیشتر از همه شکست تاریخی 6 بر 2 را به یاد داریم و صحنه اشک ریختن مربی کره روی نیمکت، آیا ممکن است آن بازی بار دیگر تکرار ‌شود؟

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران تضمین و قول داده ایران بهترین بازی‌اش را مقابل کره جنوبی انجام دهد. امیدواریم بهترین بازی تیم ملی همراه با کسب سه امتیاز باشد./فارس