ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شاید کی‌روش مقابل آرژانتین به ستاره‌هایش استراحت بدهد/ باید از ایران ترسید!



اخبار,اخبار ورزشی,فوتبال ایران در  رقابتهای جام جهانی


اخبار ورزشی - شاید کی‌روش مقابل آرژانتین به ستاره‌هایش استراحت بدهد/ باید از ایران ترسید!

قرعه کشی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل می‌تواند برای مربیانی که با تیم ملی آرژانتین همگروه شده‌اند کابوس به حساب بیاید. البته برای ایران به رهبری کارلوس کی‌روش همگروهی با نیجریه، بوسنی و هرزگوین و آرژانتین با حضور "لیونل مسی" می‌تواند توفیق اجباری به حساب بیاید.

به گزارش مهر، ایران از گروه خود در رقابتهای مقدماتی جام جهانی قاطعانه صعود کرد. این تیم در دور چهارم گروه A موفق به شکست کره جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان شد و با 16 امتیاز صعود کرد. مهم تر اینکه ایرانی‎ها کره جنوبی را هم در خانه و هم خارج خانه شکست داده اند. بازی تهران با حضور یکصدهزار تماشاگر برگزار شد.

سایت Allafria، در ادامه گزارش خود در خصوص فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل آورده است: از ماه آوریل 2011 که کارلوس کی‌روش هدایت تیم فوتبال ایران را در اختیار گرفته موفق شده این تیم را به جایگاه 45 فوتبال جهان برساند. چند تیم دیگر حاضر در رقابتهای جام جهانی رتبه پایین تری نسبت به ایران دارند. البته رده بندی فیفا مبنای کاملا علمی ندارد و ایران باید با آرژانتین (ره سوم جهان)، بوسنی و هرزگوین (21 جهان) و نیجریه (36 جهان) دیدار کند.

بر پایه گزارش این سایت، آرژانتین بی برو و برگرد در دیداری که در تاریخ 21 ژوئن در بلو هوریزنته برگزار می شود، ایران را شکست می‌دهد. با توجه به اینکه تیم قدرتمند آمریکای جنوبی می‌خواهد با حداکثر امتیازات راهی دور بعدی شود، اکنون سه تیم باید برای دومی با یکدیگر رقابت کنند. چنانچه ایران بتواند از بوسنی و نیجریه نتیجه بهتری کسب کند سپس طرفداران پرشور و وفادار این تیم می توانند امیدوار باشند که تیمشان با سوییس و فرانسه رو به رو شود.

البته ایران برای راهیابی به دور دوم باید رقابتها را خوب آغاز کند. این تیم در تاریخ 16 ژوئن با نیجریه در کوریتیبا رو به رو خواهد شد. نیجریه حریف سرسختی است چرا که این تیم فوریه گذشته به عنوان قهرمانی جام ملتهای آفریقا دست پیدا کرده و در حالی به رقابتهای جام جهانی راه پیدا کرده که در هیچ مسابقه ای شکست نخورده است. البته ایران هم در سال 2013 موفق عمل کرده و در رقابتهای مقدماتی جام جهانی پنج برد، یک مساوی و یک شکست در کارنامه داشته است.

کسب تنها یک امتیاز مقابل نیجریه نمی تواند فاجعه بار به حساب بیاید و امیدهای این تیم را برای بازی آخر مقابل بوسنی و هرزگوین زنده نگه می دارد. بازی آخر ایران مقابل بوسنی در تاریخ 25 ژوئن در سالوادور می تواند در سرنوشت ایران تاثیرگذار باشد. ایران هرگز به بوسنی نباخته و در چهار بازی رکورد سه پیروزی و یک تساوی را مقابل این تیم دارد. ایرنی‌ها در سال 2006 با نتیجه 5 بر 2 مقابل این تیم به برتری رسیده اند.

بخش جذاب دیگر داستان ایران در رقابتهای جام جهانی به زمانی بازمی گردد که کارلوس کی‌روش نام ترکیب اصلی این تیم مقابل آرژانتین را اعلام کند. در جایی که ممکن است ایران با بهترین تیم خود نتواند مقابل آرژانتین نتیجه بگیرد، احتمال دارد مربی پرتغالی به بهترین بازیکنان خود استراحت بدهد.

این مربی با تصمیمات جنجالی بیگانه نیست و پیش از این از یک دستیار آمریکایی در تیم خود استفاده کرده است. ضمن اینکه در بازی مقابل کره جنوبی با همتای خود جنگ لفظی راه انداخت و باعث شد بین بازیکنان این تیم و کادر فنی آنها جنجال ایجاد شود.

ایران برای صعود به کمی کیفیت، اقبال و شاید کمی جنجال نیاز دارد. چه کسی می تواند بگوید آنها هر سه را نخواهند داشت؟

اخبار ورزشی - مهر


ویدیو مرتبط :
آمریکا صد سال بودجه ی ایران به ایران باید غرامت بدهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علامت سوال‌های «قرارداد کی‌روش» پیش‌از بازی ایران و آرژانتین



اخبار,اخبار ورزشی ,بازی ایران و آرژانتین

 

اخبار ورزشی - کارلوس از ایران می‌رود
علامت سوال‌های «قرارداد کی‌روش» پیش‌از بازی ایران و آرژانتین

بی‌شک رفتن یا ماندن کارلوس کی‌روش اتفاق مهمی برای فوتبال ایران در یکی دو سال پیش‌رو خواهد بود، اما مطرح شدن این موضوع و دامن‌زدن به آن از سوی فدراسیون و اتخاذ نکردن یک موضع قاطع در‌خصوص ماندن یا رفتن او ممکن است در روحیه تیم ملی در آستانه مهم‌ترین بازی تاریخ جام‌های جهانی ایران تأثیرگذار باشد.

یک روزنامه پرتغالی در آستانه دیدار ایران و آرژانتین گفت‌وگویی با کارلوس کی‌روش منتشر کرده که در آن مربی پرتغالی تیم ملی ایران مدعی شده بعد از رقابت‌های جام‌جهانی ایران را به مقصد آفریقا ترک خواهد کرد و به این‌ترتیب این روزها آخرین روزهای حضور کارلوس‌کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران است.


به گزارش تابناک، روزنامه پوبلیکوی پرتغال گفت‌وگویی با کی‌روش منتشر کرده که در آن سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرده «هر‌چند مسئولان فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاداتی را به او ارائه کرده‌اند؛ اما با‌توجه‌به اینکه حمایتی از‌سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد، ترجیح داده است بعد از جام جهانی به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پایان دهد.»

کارلوس کی‌روش البته خیلی زود و بعد از انتشار این گفت‌وگو به خبرنگاران می‌گوید که زمان این گفت‌وگو به اردوی اتریش تیم ملی بر‌می‌گردد و این روزنامه تازه آن را منتشر کرده؛ اما حرف‌های او الان هم همان حرف‌های یک ماه قبل است و چون حمایتی از تمدید قرارداد او صورت نمی‌گیرد، بعد از جام‌جهانی ایران را ترک خواهد کرد.

واکنش‌ها اما به سخنان کی‌روش از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در نوع خود قابل پیش‌بینی بود. موضع‌گیری‌هایی ساده و که به‌هیچ‌وجه قاطعیتی در آن دیده نمی‌شد. علی کفاشیان می‌گوید فدراسیون فوتبال تا پایان بازی‌های جام جهانی برنامه ویژه‌ای برای شروع مذاکرات جدید برای تمدید قرارداد با سرمربی تیم ملی ندارد و در جای دیگری هم می‌گوید که اگر بخواهیم قرارداد را تمدید کنیم به کمک‌های دولتی نیازداریم و در مقابل نصرالله سجادی که به‌عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان در برزیل حاضر است در پاسخ به سوال خبرنگاران در‌خصوص حمایت‌های دولت از تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش می‌گوید: « کی‌روش تا پایان جام جهانی قرارداد دارد و برای ادامه آن فدراسیون فوتبال با‌توجه‌به ارزیابی‌ها تصمیم می‌گیرد. قطعاً اگر ضرورت داشته باشد قرارداد کی‌روش تمدید شود، دولت همان‌طور که از سایر فدراسیون‌ها حمایت می‌کند، به فدراسیون فوتبال نیز کمک می‌کند.»

از ماه‌ها قبل که اختلاف‌نظرهایی میان کی‌روش و فدراسیون در‌خصوص شرایط آماده‌سازی تیم ملی، اردوها تدارکاتی، حمایت از سرمربی تیم ملی و در‌نهایت ماجرای آل‌اشپورت ایجاد شده بود به نظر می‌رسید که چندان نمی‌توان روی ماندن بلند‌مدت کارلوس کی‌روش حساب کرد. این ماجرا در ماه‌های بعد با آه و ناله‌های رئیس فدراسیون در‌خصوص مبلغ قرار داد کی‌روش برای تمدید جنبه‌های تازه‌تری گرفت و کفاشیان گفت که بدون حمایت‌های دولتی نمی‌تواند کی‌روش را در ایران نگه دارد. جالب اینجاست که این حرف‌ها در حالی زده می‌شد که کی‌روش با تیم ملی در اردوی تدارکاتی بود و از همان‌جا جواب آقای رئیس را داد که ما هنوز مذاکره نکرده‌ایم که شما می‌گویید قیمت من بالاست. او در روزهای بعد منتهی به جام‌جهانی همچنان از عدم مذاکره مسئولان فدراسیون برای تمدید قراردادش خبر داد و در مقابل این خبرهای مختلف بود که از مقصد بعدی آقای سرمربی خبر می‌داد. خودش الان تأیید می‌کند که از دو باشگاه انگلیسی و برزیلی پیشنهاد دارد، اما مقصد بعدی‌اش یک تیم ملی در قاره آفریقاست.

با این حساب، باید کار کی‌روش و کفاشیان را تمام‌شده دانست. چه اینکه در صحبت‌های کفاشیان هیچ علاقه‌ای برای تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش دیده نمی‌شود و گویا این مربی پرتغالی کارکرد خود را برای فدراسیون کفاشیان داشته است. چه اینکه تیم او در دوران ریاست کفاشیان بود که توانست برای چهارمین بار راهی جام‌جهانی شود و حالا هم یکی از بهترین نتایج ایران در جام‌های جهان را گرفته است و همین برگ زرینی در کارنامه کفاشیان برای خاموش کردن مخالفان و منتقدان خواهد بود.

اما برخلاف نظرهای منفعت‌طلبانه رئیس فدراسیون فوتبال، این روزها یکی دو کمپین مردمی برای حمایت از کی‌روش و باقی‌ماندنش در تیم ملی ایجاد شده است. خیلی‌ها معتقدند تیمی که کی‌روش برای جام‌جهانی ۲۰۱۴ ساخته یک ستاره دارد و آن هم خود «کارلوس کی‌روش» است و همین هم موجب شده تا تیم درگیر بازیکن‌سالاری و حاشیه‌های همیشگی نشود و بهتر از قبل نتیجه بگیرد. اعضای این کمپین‌ها حتی از آقای رئیس‌جمهور که این روزها با انتشار تصویری از او که با پیراهن تیم ملی به تماشای بازی ایران نشسته و حمایتش را از تیم ملی هم اعلام کرده، درخواست کرده‌اند تا نگذارد کارلوس کی‌روش از ایران برود.

بی‌شک رفتن یا ماندن کارلوس کی‌روش اتفاق مهمی برای فوتبال ایران در یکی دو سال پیش‌رو خواهد بود، اما مطرح شدن این موضوع و دامن‌زدن به آن از سوی فدراسیون و اتخاذ نکردن یک موضع قاطع در‌خصوص ماندن یا رفتن او ممکن است در روحیه تیم ملی در آستانه مهم‌ترین بازی تاریخ جام‌های جهانی ایران تأثیرگذار باشد.

اخبار ورزشی - تابناک