ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شاهین بیانی: دربی زمان ما چیز دیگری بود


شاهین بیانی بعد از سال‌ها با یک شبکه تلویزیونی مصاحبه کرد و حرف های جالبی هم برای گفتن داشت.

خبرآنلاین: عادل فردوسی پور  و عوامل برنامه‌ش در بخش تقویم فوتبال برنامه نود با شاهین بیانی پس از سال ها گفتگویی کوتاه ترتیب داد.

شاهین بیانی در این برنامه گفت: «یکی از بزرگترین حسرت‌های فوتبالی من‌ آن فینالی بود که نتوانستیم در قطر پیروز شویم و سومین ستاره را روی پیراهن استقلال نیاوردیم.»

او در مورد بازی خداحافظی‌اش گفت: «بعد از 17 سال حضور در استقلال، تصمیم گرفته شد بازی خداحافظی برای من برگزار شود. تیم ملی سنگاپور را آوردند و من هم بعد از 47-8 دقیقه تعویض شدم و بازوبند را به امیر قلعه نویی تحویل دادم.»

بیانی همچنین در مورد عدم توجه به پیشکسوتان گفت: «این معضل همیشه وجود داشته که به پشکسوتان توجه کافی نمی‌شده است. افتخار می‌کنم زمانی فوتبال بازی می‌کردم که قراردادهای سنگین و میلیاردی نبود و ما با عشق بازی می‌کردیم. شما همین دربی‌ها را نگاه کنید، اصلا متفاوت است. عشق درش وجود ندارد. دربی‌ها پر از تماشاگر بود و پر از عشق، حالا چی؟»


ویدیو مرتبط :
بی بیانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کریمی: عملکرد ضعیف استقلال در 10 دقیقه آخر دربی نقطه سیاه در کارنامه مظلومی است ؛ شاهین می تواند این استقلال را ببرد



 

 

 

 

تیم فوتبال شاهین  , تیم , استقلال , پرسپولیس

 

سرمربی پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر پس از پذیرفته شدن استعفایش گفت: «مسایل درمانی و نگرانی ناشی از سلامتی‌ام باعث جدایی‌ام از این تیم شد و هیچ علت دیگری غیر از این نداشت.»

به نقل از ایسنا، فیروز کریمی درباره قطع همکاری با شاهین اظهار کرد: «این جدایی موضوعی نبود که یک‌دفعه‌ اتفاق بیفتد. قبل از حضور آقای محمدپور بنده درباره مشکل پزشکی که داشتم و باید 2 هفته‌ای استراحت کرده و تحت درمان قرار می‌گرفتم با دکتر افراشته رییس هیات مدیره باشگاه شاهین صحبت کرده بودم، اما بعد از آن که محمدپور آمد، صحبت‌هایی با وی داشتیم و قرار شد به خاطر حساسیت شرایط مسابقات شاهین این موضوع به آینده موکول شود.»

وی افزود: «به خاطر احترام ویژه‌ای که برای محمدپور قایل بودم این کار را به عقب انداختم اما الان شرایط به گونه‌ای است که حتما باید این کار را می‌کردم چرا که مشکل پزشکی‌ام پس از یک عمل جراحی و مدتی تحت درمان بودن، باید حل می‌شد؛ از طرفی با توجه به شرایط خاص شاهین که باید با تمرینات منظم خودش را آماده حضور در فینال جام حذفی کند، امکان نداشتن سرمربی در مدت یاد شده، وجود نداشت، لذا بنده نمی‌خواستم عدم حضورم در تیم باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای تیم شود و درخواست کردم که اگر راضی هستید از خدمت‌تان مرخص شوم. با توجه به علاقه‌ای که بین من و مدیران باشگاه شاهین بوجود آمده بود، جدایی‌ام از این تیم سخت بود اما با صحبت‌هایی که در حضور تمامی اعضا در جلسه هیات مدیره داشتیم و پنج ساعت هم به طول انجامید، در نهایت این موضوع قطعی شد. در هیات مدیره تمامی اعضا علاقمند به ادامه همکاری بنده بودند، خودم هم علاقمند بودند اما سلامتی‌ام مهمتر بود.»

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا علت جدایی‌تان از شاهین همین بود و آیا نمی‌توانستید اکنون و یا پس از فینال جام حذفی به مرخصی 2 هفته‌ای رفته و دوباره کارتان را ادامه دهید؟ تصریح کرد: «مشخص نیست که بعد از دو هفته‌ای که باید تحت درمان باشم، چه وضعیتی داشته باشم؛ ضمن اینکه بخاطر اهمیت سلامتی‌ام نمی‌توانستم این کار را به عقب بیاندازم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی باشگاه شاهین در جدایی‌تان تاثیرگذار بود؟ خاطرنشان کرد: «در طول مدت همکاری‌ام نهایت صداقت و محبت را از جانب باشگاه و هیات مدیره شاهین دیدم. چندی پیش مبلغ خوبی هم به باشگاه تزریق شد که بازیکنان بخشی از مطالبات‌شان را گرفته و بخشی از باقیمانده‌ طلب‌شان را هم به صورت چک دریافت کردند. همچنین با توجه به اینکه مدیرعامل وقت تعهدی نسبت به بدهی‌ سال‌های پیش نداشت اما افراشته و محمدپور با تعهد اخلاقی و ورزشی که دارند، بدهی‌ سال‌های گذشته را هم تسویه کردند. بنابراین ما هیچ مشکلی مالی نداشتیم و در این موضوع در جدایی من هیچ نقشی نداشت. گرچه بحث‌های مالی گریبانگیر همه تیم‌هاست اما بخاطر دوستی و صداقتی که مابین ما بود، هیچ مشکلی پیش نیامد.»

کریمی با بیان اینکه شاهین یکی از بی‌حاشیه‌ترین تیم‌هایی بوده که تاکنون سرمربیگری‌اش را برعهده داشته گفت: «شاهین از یکسری بازیکنان خوب،‌ مودب و باغیرت تشکیل شده است که در کنار این‌ها ما با مسوولان باشگاه هم ارتباط خوبی داشتیم. مسوولین بوشهر هم به خصوص حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امام جمعه این شهر نهایت محبت را نسبت به این تیم داشت و تمامی قضایا را به دقت مورد ارزیابی قرار می‌داد و نگاهش با ما همسو بود. در راس همه این‌ها طرفداران شاهین بودند؛ با وجود آن که ما در یکی، دو مورد نتوانستیم از بازی‌های خانگی، نتیجه لازم را بگیریم، اما آنها دست از حمایت تیم‌شان برنداشتند. اگر الان شاهین به فینال جام حذفی راه پیدا کرده، بخش اعظمی از این موفقیت مرهون حمایت طرفداران پرشور و فوتبال‌دوست تیم شاهین است. البته جایگاه تیم در جدول را نمی‌توان ملاک مناسبی برای موفقیت یا عدم موفقیت تیم دانست چرا که با یک برد، رتبه تیم چند پله در جدول تغییر می‌کند. تماشاگران شاهین حضورشان چه در تمرینات و چه در مسابقات همسو بود. باید از ارباب جراید، مطبوعات، سایر رسانه‌ها بویژه صدا و سیمای بوشهر هم تشکری داشته باشم که با ما همسو بودند. نتیجه همه این‌ها باعث شد تا شاهین به فینال جام حذفی راه پیدا کند.»

کریمی درباره اینکه طبق توافق با مدیران باشگاه شاهین، چه میزان از مبلغ قراردادش را دریافت کرده، گفت: «طبق توافقی که ما با هم داشتیم، از زمانی که بنده به این تیم آمدم و تا آخرین روزی که مشغول به کار بودم مبلغ قراردادم محاسبه شد و دریافت کردم؛ نه یک‌ریال اضافه و نه یک‌ریال کمتر. همین مساله نشان‌دهنده تفاهم فی‌مابین بنده و مدیران باشگاه شاهین بود. واقعا حیف شد. من تک‌تک عوامل این باشگاه را دوست داشتم و فکر می‌کنم این قاعده دوسویه بود چرا که دل به دل راه دارد.»

سرمربی پیشین شاهین در پاسخ به این سوال که شانس کدامیک از دو تیم استقلال و شاهین را برای قهرمانی جام حذفی بیشتر می‌دانید، اظهار کرد: «تا آن زمان ممکن است شرایط هر دو تیم فرق کند. استقلالی که با ما در لیگ بازی کرد و در ثانیه‌های پایانی توانست شاهین را در لیگ شکست دهد، با استقلالی که در داربی شکست خورد، با استقلالی که 25 اسفند باید در فینال جام حذفی حاضر باشد، تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت. با وجود احترامی که برای همه بازیکنان خوب استقلال قائل هستم اما در بازی لیگ شاهین در عین شایستگی مغلوب استقلال و مجتبی جباری شد. جباری هت‌تریک کرد اما او در داربی حضور نداشت. نمی‌گویم علت باخت استقلال مقابل پرسپولیس فقط نبود جباری بود اما هر بازیکنی که در این تیم نباشد، به کلیت کار صدمه می‌زند. پرویز مظلومی سرمربی استقلال پس از این بازی گفت که برای تعویض دستم خالی بوده، پس ببینید شرایط این استقلال با آن استقلالی که مقابل ما بازی کرد متفاوت بود. معلوم نیست 40 روز دیگر شرایط این تیم در فینال جام حذفی چطور باشد. پیش بینی بازی نزدیک آسان‌ است و می‌توان با توجه به موجودیت تیم‌ها نظراتی را ارایه کرد اما از الان نمی‌شود پیش‌بینی درستی برای فینال داشت.»

کریمی در پاسخ به این سوال که شاهین آن زمان که با استقلال بازی کرد با شاهین الان چه تفاوت‌هایی با هم دارند، گفت: «شاهین روز به روز رشد داشته و پیشرفت کرده است. در آخرین مسابقه‌ای که ما در ثانیه‌های تلف شده وقت‌های اضافه گل خوردیم و نتیجه را به ذوب‌آهن واگذار کردیم، واقعا چهره یک تیم مغلوب را نداشتیم. ما حتی می‌توانستیم با 3 امتیاز از زمین خارج شویم هرچند ذوب‌آهن هم عالی بود؛ اما دریافت گل در آن لحظات جای بحث دارد که از کمیته داوران خواستیم به طور موشکافانه مساله را بررسی کند.»

وی با اشاره به داوری شاهین و ذوب‌آهن، خاطرنشان کرد: «داور هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم بیش از وقت‌های اضافه اعلام شده که توسط خودش هم بود، بازی را ادامه داد. این‌ها در شرایطی بود که ما میهمان ذوب‌آهن بودیم. در نیمه اول اجازه داد ذوب‌آهن در لحظات پس از وقت‌های اضافه، ضربه کرنرش را بزند. در نیمه دوم هم پس از 5 دقیقه‌ وقت اضافه شده همچنان دستور به ادامه مسابقه داد که فکر می‌کنم 12 ثانیه پس از آن گل خوردیم! بعضی صحنه‌ها و برخوردها یا زمانی که بازیکن می‌خواهد ضربه کرنر یا خطا را بزند جزو دقایق بازی بوده و دلیلی ندارد داور آن لحظات را هم جزو وقت‌های اضافه محاسبه کند. در آن بازی هم در وقت‌های اضافه هیچ مساله و برخورد خاصی که بخواهد جزو وقت‌های اضافه باشد وجود نداشت. قضاوتی که پس از پایان وقت‌های تلف شده اجازه دهد توپ روی دروازه تیم میهمان در جریان باشد مربوط به داور "دون" است. این حالت نشان‌دهنده اعتماد به نفس پایین داور است، حال هر کسی می‌خواهد باشد. چنین داوری به لحاظ روانی داور ضعیف‌النفسی است. در همین هفته ما شاهد بودیم یکی از داوران وقتی وقت‌های اضافه بازی تمام شد، اجازه نداد ضربه کرنر زده شود. یکی از داوران می‌گفت که فقط در صحنه زدن ضربه پنالتی ما می‌توانیم اجازه دهیم پس از وقت‌های اضافه هم ضربه زده شود.»

کریمی گفت: «در مجموع فکر می‌کنم شاهین در ادامه راه با کادر جدید توفیق فتح جام حذفی را داشته باشد. کادر فعلی این تیم هم چنین توانمندی دارد که بتواند شرایط را طوری رقم زند تا شاهین در فینال جام حذفی موفق باشد.»

وی در واکنش به اینکه واقعا شما در جلسه انتخاب میزبانی جام حذفی، گفته بودید "فینال را بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار کنید" و آیا طبق گفته عزیزمحمدی بین شما و مسوولان تیم استقلال ناراحتی بوجود آمد؟ گفت: «ناراحتی وجود نداشت. فقط در مواردی بحث می‌کردیم که بهتر است کجا فینال برگزار شود. ما گفتیم فینال اگر بخواهد در شهرهای پیشنهاد شده باشد، تماشاگران بوشهری باید با دو پرواز خود را به آنجا برسانند؛ مثلا مشهد یکی از آن شهرها بود. انصافا سازمان لیگ هم در مواجهه با دلایل ما بسیار منطقی و محبت‌آمیز برخورد کرد. ما گفتیم استقلال در هر شهری طرفداران خودش را دارد،‌ پس بهتر است فینال جایی برگزار شود که امکان حضور تماشاگران بوشهری هم وجود داشته باشد. بنابراین شیراز انتخاب شد. استقلالی‌ها خودشان بازی شاهین برابر این تیم را دیده و می‌دانند که تیم ما واقعا فوتبال بازی می‌کند. بنده پیشنهاد دادم اگر می‌خواهید در یک زمین چمن ایده‌ال بازی کنید و زمین ورزشگاه آزادی هم این ویژگی را دارد، ما هم مشکلی نداریم اما قطعا حضور تماشاگران یکطرفه به سود استقلال خواهد شد؛ بنابراین بازی را بدون تماشاگر برگزار کنید تا عدالت درباره هر دو طرف رعایت شود.»

کریمی در رابطه با اینکه اگر شاهین و استقلال الان مقابل یکدیگر بازی کنند، شانس کدام تیم برای برد بیشتر است، خاطرنشان کرد: «شک نکنید، شاهین الان شرایط مطلوب‌تری نسبت به استقلال دارد و شانس بیشتری برای پیروزی در آن بازی خواهد داشت.»

سرمربی اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که عملکرد این تیم را در داربی چگونه دیدید و آیا انتقاداتی که علیه مظلومی مطرح شده را منصفانه می‌دانید؟ گفت: «انتقادهای ما باید ریشه فنی داشته باشد نه ریشه نتیجه‌ای! معتقدم اگر قرار بر انتقاد است، اگر داربی دو بر صفر به سود استقلال تمام می‌شد و آن سه توپ مهاجم پرسپولیس با تیرک دروازه استقلال برخورد می‌کرد هم باید انتقادها صورت می‌گرفت. به هر شکل عملکرد ضعیف استقلال در 10 دقیقه پایانی، در کارنامه مربی تیم، نقطه تاریکی خواهد بود اما انتقاد من از بعضی رسانه‌ها این است که چرا نسبت به چهار بازی قبلی استقلال جدا از نتایج بدست آمده، چیزی ننوشتید؟! آن وقت الان که تیم در داربی باخته، همه مشکل را سرمربی تیم می‌دانند! شما از عیوب تیم هنگام بردن چیزی نگفتید بخاطر اینکه نتیجه را استقلال برده و همان نتیجه عاملی بوده تا دیگر مساله‌ای عنوان نشود.»

وی با بیان اینکه همه عوامل یک تیم در برد و باخت‌ها سهیم هستند، خاطرنشان کرد: «معتقدم حتی تماشاگران استقلال هم در بردها و باخت‌های این تیم سهیم هستند. بر کسی پوشیده نیست که یکی از عوامل پیروزهای استقلال در رقابت‌های امسال، غوغا و حمایت طرفدارانش است؛ پس امروز هم اگر به پرسپولیس باختند، بخشی از مسوولیت‌ آن برعهده طرفداران این تیم است. تمام مربیان، بازیکنان و طرفداران یک تیم در برد و باخت تیم‌شان سهم دارند اما متاسفانه پس از باخت‌ها، سیبل‌ همیشگی سرمربی تیم است که نباید این‌طور باشد.»

کریمی افزود: «نباید فراموش کنیم زمانی که استقلال دو بر صفر از حریفش پیش بود، بعضی بازیکنان موقعیت‌های صددرصد دروازه خالی را نزدند یا اینکه بعضی بازیکنان اصول دفاعی لازم را رعایت نکردند. الان که چند روز از داربی گذشته هنوز هیچ کسی از آن 80 دقیقه چیزی نگفته و همه به دنبال بررسی آن 10 دقیقه پایانی بودند. کسی نگفته که عملکرد تیم‌ها و علت نتیجه تا دقیقه 80 داربی چه بوده است؛ انگار در آن 80 دقیقه فرد دیگری سرمربی هر کدام از تیم‌ها بوده است. انگار مثلا مصطفی دنیزلی سرمربی پرسپولیس را در آن دقیقه تعویض کرده و سرمربی دیگری آوردند یا برای استقلال هم همینطور. متاسفانه این خاصیت کار مربیگری است که همیشه در باخت‌ها تنهاست. در کمتر تیمی دیده شده که هنگام باخت یک کسی پیدا شود و گوشه‌ای از مسوولیت آن را بگیرد.»

وی در این لحظه به شرایط تیم شاهین اشاره کرد و گفت: «این قاعده استثنایی را در باشگاه شاهین دیدم و لمس کردم وقتی تیم در بعضی بازی‌ها نتیجه نمی‌گرفت، آنها ما را تنها نمی‌گذاشتند. البته این قاعده درباره بعضی تیم‌های دیگر هم صدق می‌کند. می‌خواهم در آخر کار باز هم از تمامی عوامل باشگاه شاهین برای همکاری که تاکنون داشتیم تشکر کنم هرچند شرایط به گونه‌ای شد که توفیق ادامه همکاری با آنها را نداشتم.»

کریمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای پیوستن به تیمی دیگری در لیگ برتر، مذاکره‌ای داشتید؟ گفت: «خیر. هیچ مذاکره‌ای با هیچ تیمی نداشتم.»