ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شاهد چهره های تکراری بر روی نیمکت های تیم ها باشیم



 

 

 

چهره تکراری

 

 

عصر ایران ورزشی- در فوتبال کشور ما هر فصل که می گذرد باید شاهد چهره های تکراری بر روی نیمکت های تیم ها به عنوان مربی باشیم، افرادی که در بیشتر مواقع کارنامه قابل قبولی هم نداشته اند ولی باز هم در لیگ برتر مربیگری می کردند.

هشت هفته بیشتر از آغاز رقابت‌های لیگ برتر نگذشته و در این بازه زمانی اندك انتظار وقوع هرگونه تغییر و تحولی، حتی روی نیمكت‌های مربیگری تیم‌های قعر جدولی منطقی به نظر نمی‌رسد اما موضوع اصلی نه كنكاش در مورد اینكه چرا منهای راه‌آهن، سایر تیم‌های بحران‌زده لیگ حتی از ایجاد شایعه بركناری در راس كادرفنی‌شان هم اجتناب كرده‌اند، كه جست‌وجو در دلایل چرایی این ماجراست.

اینكه آیا مدیران تیم‌های پرمشكلی مثل استیل‌آذین، شهرداری تبریز و پیكان قزوین به واسطه اعتماد بی‌اندازه به كادرفنی‌شان تابه‌حال پای هیچ آلترناتیوی را به رسانه‌ها بازنكرده‌اند یا اینكه پای مسائل دیگری در میان است؟

عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ از ممنوعیت كار پنج مربی منشوری حتی در رقابت‌های دسته اول خبر می‌دهد. مربیانی مثل فیروز كریمی، فرهاد كاظمی، نادر دست‌نشان و وینكو بگوویچ كه همواره نام‌شان در میان مربیانی كه در لیگ‌برتر صاحب تیم بودند به چشم می‌خورد اما ماجراهای منشور اخلاقی باعث شده این نفرات به‌طور رسمی از چرخه مربیان مورد نظر تیم‌های لیگ‌برتری و دسته‌ اولی خارج شوند.

در آن سوی ماجرا هم فدراسیون فوتبال و كمیته آموزشی وجود دارد كه در سال‌های اخیر كوچك‌ترین تلاش مثبتی در جهت تولید مربیان جوان در فوتبال ایران انجام نداده‌ است. امثال حمید استیلی، خداداد عزیزی، علی دایی و امیر قلعه‌نویی هم به واسطه نام‌های بزرگ‌شان در لیگ‌برتر صاحب تیم‌ شدند و اكثر آنها پس از آنكه رسما هدایت تیمی را برعهده گرفتند، به اجبار در كلاس‌های مربیگری شركت كردند.

برآیند این اتفاقات باعث شده مدیران تیم‌های لیگ برتری به‌شدت با كمبود گزینه برای جایگزین كردن مربیان دیگر به جای مربیان ناكام تیم‌هایشان مواجه باشند. مروری بر وضعیت تیم‌های بحران‌زده لیگ به خوبی این موضوع را ثابت می‌كند.

شهرداری تبریز كه با اكبر میثاقیان از هشت بازی ابتدایی لیگ فقط 5 امتیاز گرفته و در قعر جدول رده‌بندی ایستاده، حتی به خودش جرات ایجاد شایعه بركناری سرمربی‌اش را هم نمی‌دهد، تاجایی كه سرپرست این تیم در واكنش به شایعه اخراج میثاقیان این‌چنین واكنش نشان می‌دهد:« از خواندن خبر مذاکره برای جایگزینی میثاقیان شاخ در آوردیم. مربی‌‌ای كه به فصل قبل تیم را بدون شكست به‌لیگ‌برتر آورد، آنقدر برایمان ارزش دارد كه با چند باخت به فكر بركنار كردنش نیفتیم.»

پیكان قزوین هم چنین وضعیتی را تجربه می‌كند. تیم شانزدهم جدول رده‌بندی كه به گفته شیعی، مدیرعامل این باشگاه مسئولانش به هیچ وجه از عملكرد محمد احمدزاده در آن رضایت ندارند اما تصمیمی هم برای كنارگذاشتن سرمربی سابق ملوان گرفته نشده است.

این وضعیتی است كه استیل‌آذین و ملوان بندرانزلی هم به گونه‌ای دیگر با سرمربیان خود تجربه می‌كنند. استیل‌آذین كه در سه هفته اخیر، سه شكست متوالی را به دست آورده نه پول فسخ قرارداد سنگین تومباكوویچ را برای پرداخت دارد و نه گزینه قابل اعتنایی كه با بركناركردن سرمربی صربستانی‌شان روی نیمكت این تیم بنشیند.

ملوانی‌‌ها هم كه در حال تجربه كردن شرایط متفاوت و جالبی هستند. آنها فردی كه سال‌ها در این باشگاه یك دستیار ساده بود را روی نیمكت سرمربیگری‌شان نشانده‌اند و جالب اینجاست كه مجبورند هرهفته متلك‌های مختلف پورغلامی را هم تحمل كنند! كار به جایی رسیده كه پورغلامی به شكل عجیبی رودرروی هواداران عصبی ملوان كه از نتایج ضعیف این تیم به ستوه آمده‌اند هم قرارگرفته‌ و هرگونه توهین و اعتراضی را لایق خود آنها می‌داند!

مدیران عامل این تیم‌ها قطعا بارها و بارها این پرسش را از خود پرسیده‌اند كه اگر میثاقیان، احمدزاده، تومباكوویچ و پورغلامی را بركنار كنیم، چه جایگزین شاخصی برای آنها وجود دارد؟ دراین میان ماجرای راه‌آهن با سایر تیم‌ها متفاوت است. آنها همان زمان كه رسول كربكندی بالای سر این تیم قرار داشت هم مهدی تارتار را در حالت آماده‌باش نگه داشته بودند.

ضمن آنكه برای خود تارتار هم جز راه‌آهن تیمی برای سرمربیگری وجود ندارد. كنارهم قراردادن این پازل‌ها مخاطب را به اینجا می‌رساند كه مدیران لیگ‌برتری، عملا گزینه‌ای را خارج از گود نمی‌بینند كه بخواهند باب مذاكره را با آنها باز كنند.

این شرایط در دسته اول هم وجود دارد و تیمی مثل ابومسلم مجبور است از یك مربی جوان مثل مجید نامجومطلق استفاده كند. در این شرایط كاملا بدیهی است كه كربكندی بركنارشده هم امیدوار باشد كه خیلی زود به چرخه مربیان لیگ‌برتری بازگردد!..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // نیمکت تیم‌های انگلیسی در انتظار حقیقی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره‌ی تیم‌های مرحله‌ی ‌نهایی قهرمانان اروپا



 

 

چهره‌ی تیم‌های مرحله‌ی ‌نهایی قهرمانان اروپا

چهره‌ی تیم‌های مرحله‌ی ‌نهایی قهرمانان اروپا مشخص شد

با انجام دیدارهای برگشت مرحله‌ی پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا چهره 5 تیم دیگر راه یافته به مرحله نهایی این رقابت‌ها مشخص شد.

مرحله‌ی برگشت دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان چهارشنبه شب برگزار شد و تیم های آژاکس، تاتنهام، اوسر، کپنهاگن و زیلینا به دور نهایی این رقابت‌ها راه یافتند.

در مهم ترین دیدارهای برگزار شده تاتنهام شکست 3 بر دو دیدار رفت مقابل یانگ بویز سوئیس را جبران کرد و با نتیجه 4 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله بعدی راه یافت.

در دیگر دیدار برگزار شده، آژاکس آمستردام با نتیجه 2 بر یک از سد دیناموکیف گذشت و جواز صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست آورد. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

کپنهاگن دانمارک که دیدار رفت را با نتیجه 2 بر یک به روزنبرگ نروژ واگذار کرده بود با یک گل حریف خود را شکست داد و به دلیل قانون گل زده در خانه حریف پس از چندین سال دانمارک را در مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا صاحب نماینده کرد.

اوسر فرانسه در زمین خود با دو گل زنیت روسیه را از پیش رو برداشت و در مجموع با پیروزی 3 بر صفر راهی دور بعد شد.

زیلینای اسلواکی هم با نتیجه یک بر صفر میهمان خود اسپارتاپراگ را از پیش رو برداشت. دیدار رفت دو تیم هم با پیروزی 2 بر صفر نماینده اسلواکی به پایان رسیده بود.

به این ترتیب در پایان مرحله پلی آف لیگ قهرمانان 10 تیم تاتنهام، زیلینا، آژاکس آمستردام، اوسر فرانسه، کپنهاگن دانمارک، بازل سوئیس، براخای پرتغال، وردربرمن آلمان، پارتیزان بلگراد و نماینده رژیم صهیونیستی به دور نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

مرحله نهایی این رقابت ها در 8 گروه 4 تیمی برگزار می شود.