ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شانس والیبال ایران برای صعود به المپیک


اطلاعیه و قوانین جدیدی که فدراسیون جهانی والیبال برای المپیکی شدن تیم‌های آسیایی اعلام کرد شانس ایران را بیش از پیش بالا برد.

روزنامه ابتکار: بعد از به اتمام رسیدن مسابقات انتخابی المپیک در قاره‌های مختلف چهره 6 تیم راه یافته به ریو مشخص شد و می‌ماند 6 تیم دیگر که در 3 تورنمنت آینده مشخص می‌شود. آمریکا و ایتالیا (قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی)، کوبا (قهرمان منطقه آمریکا نورسکا)، آرژانتین (قهرمان آمریکای جنوبی)، روسیه (قهرمان انتخابی المپیک، اروپا) و برزیل (میزبان) تا امروز حضورشان در ریو قطعی است و هنوز تکلیف نماینده‌های آسیا، آفریقا و اروپا به طور کامل روشن نشده است. رویای حضور در المپیک سال‌هاست تبدیل به دغدغه والیبال ایران شده است و راهیابی به این رویداد بزرگ شاید مهم ترین هدف فدراسیون باشد. تغییر در راس کادر فنی و قبول هزینه‌های بالا برای پایین آوردن ریسک حضور در المپیک نشان دهنده جدیت والیبالی‌ها در این راه است. اگر چه عده زیادی معتقد هستند سطح والیبال ایران از آسیا بالاتر رفته و حضور در المپیک شاید برای شاگردان لوزانو سخت نباشد، اما نتایج جام جهانی کمی نگرانی‌ها را زیاد کرد. با تمام این مسائل اعلامات اخیر FIVB تا حد زیادی امیدها را زیاد کرد و احتمال اینکه ایران بتواند بلیت ریو را در توکیو در جیب بگذارد افزایش یافت.

خرداد، وقت اضافه برای لوزانو

زمان مهمترین دغدغه فدراسیون والیبال برای راهیابی به المپیک بود به طوری مربی ایده آل فدراسیون در زمان تصمیم گیری گزینه‌ای محسوب می‌شد که می‌توانست خود را زودتر به ایران برساند. از بین لوزانو و آناستازی مرد آرژانتینی به دلیل شرکت نکردن تیمش در مسابقات قهرمانی اروپا می‌توانست حضور سریع تری در اردوی تیم ملی ایران داشته باشد و این موضوع وجه تمایز لوزانو نسبت به آناستازی بود. معمولا مسابقات انتخابی المپیک اردیبهشت ماه برگزار می‌شد اما این دوره از رقابت‌ها هشتم خرداد ماه آغاز می‌شود که این موضوع برای لوزانو و فدراسیون والیبال فرصتی ارزشمند محسوب می‌شود که مرد آرژانتینی فرصت بیشتری را با ملی پوشان باشد.

4 بلیت ریو در توکیو

4 تیم از 8 تیمی که در توکیو رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت راهی ریو می‌شوند که ایران یکی از آنهاست. هفت تیم دیگر استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه هستند که آیین مسابقات این طور است که 3 تیم اول به اضافه بهترین تیم آسیا. موضوع مورد اهمیت در این مسابقات این است که اگر یک تیم آسیایی در بین 3 تیم اول حضور پیدا کند تیم دوم آسیا هم به المپیک خواهد رفت. این شانس را می‌توان برای ایران متصور بود که در بین چنین تیم‌هایی در جمع 3 تیم برتر قرار بگیرد و یا عنوان بهترین تیم آسیایی را کسب کند.


ویدیو مرتبط :
اولویت اصلی فدراسیون والیبال صعود به المپیک است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

والیبال ایران بازهم از صعود به المپیک بازماند/ استرالیا مسافر لندن شد



تیم ملی والیبال استرالیا  , تیم والیبال

 

تیم ملی والیبال استرالیا با پیروزی برابر چین سهمیه بهترین تیم آسیایی شرکت کننده در مسابقات گزینشی المپیک را از آن خود کرد تا تیم ملی ایران مانند ادوار گذشته از صعود به بازی‏های المپیک بازبماند.

به گزارش خبرنگار مهر، در چارچوب روز پایانی مسابقات والیبال انتخابی المپیک که در ژاپن جریان دارد امروز یکشنبه تیم ملی استرالیا در سالن متروپولیتن توکیو به مصاف چین رفت و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر این تیم را شکست دهد. نتیجه کامل دیدار تیم‏های ملی استرالیا و چین به شرح زیر است:

* استرالیا 3 - چین صفر

(25 بر12)، ( 25 بر 20)، (25 بر 13)

این دیدار در حالی برگزار شد که نتیجه آن برای سرنوشت تیم ملی ایران در دیدار امروز برابر ژاپن و در نهایت صعود به بازی‎های المپیک لندن اهمیت زیادی داشت. تا پیش از این دیدار استرالیایی‏ها با 12 امتیاز و یک امتیاز بیشتر نسبت به ایران در رده دوم جدول ردهبندی قرار داشتند. با توجه به اینکه پیروزی بازیکنان استرالیا در این بازی با نتیجه سه بر صفر به دست آمد، آنها صاحب سه امتیاز کامل از این مسابقه شدند و جمع امتیازات خود را به 15 رساندند.

بر این اساس تیم ملی ایران حتی در صورت پیروزی قاطع برابر ژاپن در دیدار امروز و کسب هر سه امتیاز کامل مسابقه، بازهم یک امتیاز کمتر از استرالیا خواهد داشت بنابراین هیچ شانسی برای کسب عنوان بهترین تیم آسیایی و صعود به المپیک را ندارد. بدین ترتیب دیدار امروز تیم ملی ایران برابر ژاپن کاملا تشریفاتی برگزار خواهد شد چون هیچ تاثیری درسرنوشت هیچ یک از دو تیم نخواهد داشت چون استرالیا با پیروزی برابر چین سهمیه المپیکی بهترین تیم آسیایی را از آن خود کرد.

پیش از این صربستان با قهرمانی زودهنگام در مسابقات والیبال گزینشی المپیک اولین سهمیه المپیکی این رقابت‏ها را از آن خود کرده بود.

تیم ملی والیبال در حالی از کسب یکی از دوسهمیه المپیکی مسابقات گزینشی ژاپن بازماند که تاکنون موفق به حضور در هیچ یک از ادوار بازی‏های المپیک نشده است. تیم ملی ایران پیش از این سه بار در رقابت‏های گزینشی المپیک شرکت کرده بود اما در هیچ دوره‏ای صاحب سهمیه نشده بود.

بدین ترتیب والیبال ایران بازهم از صعود به بازی های المپیک بازماند. این درحالی است که پیش از شرکت در مسابقات گزینشی المپیک رئیس فدراسیون والیبال وسرمربی تیم ملی ایران ابراز امیدوار کرده بودند که تیم ایران بتواند در این رقابت‏ها با کسب عنوان قهرمانی صاحب سهمیه المپیک شود.

والیبال تنها رشته تیمی بود که کاروان ایران برای در اختیار داشتن یک رشته تیمی و گروهی در بازی‎های المپیک روی آن حساب کرده بود..../مهر