ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شانس هندبال ایران برای حضور در جام‌جهانی


با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا هر نتیجه‌ای که در دیدار ایران و امارات رقم بخورد، هر دو تیم شانس کسب پنجمین سهمیه جام جهانی را دارند.

خبرگزاری تسنیم: با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا هر نتیجه‌ای که در دیدار ایران و امارات رقم بخورد، هر دو تیم شانس کسب پنجمین سهمیه جام جهانی را دارند.

تیم ملی هندبال کشورمان با شکست برابر بحرین شانس صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی 2016 فرانسه را از دست داد اما با توجه به امتیازاتش در جدول به عنوان تیم سوم و یا چهارم گروه این شانس را دارد که برای کسب عنوان پنجمی آسیا تلاش کند.

با توجه به جدول رده‌بندی گروه دوم بحرین صعود خود را به نیمه نهایی قطعی کرده است و عربستان هم بخش زیادی از مسیر صعود خود را هموار کرده است. عربستان تنها در صورتی به دور دوم صعود نخواهد کرد که برابر بحرین شکست بخورد و در مقابل نیز امارات با اختلاف گل زیاد ایران را شکست دهد که این موضوع روی کاغذ بعید به نظر می‌رسد و می‌توان از این گروه بحرین و عربستان را صعود کرده به نیمه نهایی فرض کرد.

اما آنچه در این میان اهمیت دارد شرایط ایران در گروه دوم است. اگر ایران در بازی روز شنبه برابر امارات به پیروزی برسد، در رده سوم گروه قرار می‌گیرد و باید به مصاف تیم چهارم گروه اول برود. اگر هم ایران برابر امارات شکست بخورد یا برابر این تیم به تساوی دست یابد باید به عنوان تیم چهارم گروه دوم به مصاف تیم سوم گروه اول برود.

بر اساس برنامه مسابقات برای کسب عنوان پنجمی آسیا تیم‌های سوم و چهارم گروه اول و دوم به صورت ضربدری با هم بازی می‌کنند و تیم‌های برنده برای کسب عنوان پنجم و ششم با هم دیدار می‌کنند.

با این شرایط هر نتیجه‌ای که در دیدار با امارات رقم بخورد ایران همچنان در کورس رقابت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی 2016 فرانسه باقی خواهد ماند.

گفتنی است، قطر با توجه به نایب قهرمانی در دوره گذشته جام جهانی، جواز حضور در فرانسه را کسب کرده و 4 تیم دیگر از آسیا نیز شانس حضور در جام جهانی 2016 را دارند.

تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی شنبه از ساعت 15:30 برابر امارات به میدان می‌رود.


ویدیو مرتبط :
جام جهانی هندبال ایران-مقدونیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شانس بالای ایران برای حضور در جام‌جهانی 2018



اخبار,اخبار ورزشی ,ر‌قابت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی

پایگاه اینترنتی یورو اسپورت از شانس بالای ایران در جام جهانی روسیه با هدایت کارلوس کی‌روش خبر داد.

ر‌قابت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی روسیه به زودی در قاره آسیا آغاز می‌شود تا هیجان فوتبال بار دیگر سراسر قاره کهن را در بر گیرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، پایگاه اینترنتی یورو اسپورت در گزارشی به شروع ر‌قابت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی در قاره آسیا پرداخته و نوشته است: "39 کشور از 46 کشور آسیایی در مرحله دوم انتخابی جا‌م‌جها‌نی در قاره آسیا شرکت خواهند کرد. در این مرحله تیم‌هایی ضعیفی همچون گوآم، تیمور شرقی و بوتان حاضر خواهند بود. تیم‌هایی که البته شانس‌ بسیار کمی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی جا‌م جها‌نی روسیه دارند.

در بین تیم‌های آسیایی استرالیا، قهرمان جام ملت‌های آسیا شانس زیادی برای صعود به جا‌م جها‌نی دارد. در کنار استرالیا باید از ژاپن و کره جنوبی نیز به عنوان بخت‌های دیگر صعود به جا‌م جها‌نی یاد کرد.

در دوره گذشته تیم ‌ملی ایران در کنار این سه تیم در جا‌م جها‌نی حاضر بود و به نظر می‌رسد با کا‌ر‌لوس کی‌روش شانس زیادی برای حضور مجدد در جا‌م جها‌نی دارد.

اگر این اتفاق رخ دهد ایران برای اولین بار توانسته در دو دوره پیاپی جا‌م جها‌نی حضور یابد. آنها به همین منظور و برای رسیدن به این هدف قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش را تمدید کردند تا بتوانند در جا‌م جها‌نی روسیه نیز حاضر باشند.

استرالیا ر‌قابت‌ خود را برای حضور در جا‌م جها‌نی از روز سه‌شنبه با بازی برابر قرقیزستان آغاز می‌کند. قهرمان جام ملت‌های آسیا باید در شهر بیشکک برابر قرقیزستان به میدان برود. البته تیم‌های دیگری همچون تاجیکستان، بنگلادش و اردن نیز در این گروه حاضر هستند.

آنژه پوستج اوغلو، سرمربی تیم ملی استرالیا قبل از بازی برابر قرقیزستان با خنده درباره شروع انتخابی جا‌م جها‌نی گفت: فکر می‌کنم این ر‌قابت‌ها باعث بالا رفتن اطلاعات جغرافیایی ما شود. خیلی از بازیکنانم با کشورهایی آشنا شدند که قبلا اصلا نمی‌دانستم وجود خارجی دارند یا نه.

ژاپن دیگر تیم مدعی نیز روز سه‌شنبه باید در خانه برابر سنگاپور بازی کند تا حرکتش برای جا‌م جها‌نی روسیه شروع شود. به نظر نمی‌رسد سنگاپور در کنار تیم‌هایی همچون کامبوج، سوریه و افغانستان بتوانند دردسری برای ژاپنی‌ها ایجاد کنند.

کره جنوبی نیز باید در اولین دیدار خود در انتخابی جا‌م جها‌نی برابر میانمار به میدان برود.

تیم ‌ملی ایران نیز که در گروه D انتخابی جا‌م جها‌نی است، با تیم‌های هند، گوآم، عمان و ترکمنستان همگروه است. ایران یک بار در انتخابی جا‌م جها‌نی 2002 توانسته بود گوآم را با نتیجه‌ پر گل 19 بر صفر شکست دهد.

آخرین تیم مدعی در قاره آسیا می‌تواند عربستان باشد که می‌خواهد پس از دو دوره غیبت در جا‌م جها‌نی روسیه حاضر باشد. آنها در اولین دیدار خود باید برابر فلسطین به میدان بروند."

 

اخبار ورزشی - ایسنا‌