ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شانس ما در جام جهانی 20 درصد است



اخبار,اخبار ورزشی,محمدرضا داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال گفت: «شانس کسب سهمیه در جام جهانی فقط 20 درصد است که ما نیز شانس زیادی نداریم؛ با این حال تمرکز ما روی مسابقات انتخابی در ژاپن است.

محمدرضا داورزنی در حاشیه نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان درباره عملکرد تیم ملی والیبال در جام جهانی 2015 اظهار داشت: «عملکرد تیم به جز بازی اول مقابل آرژانتین عالی بوده است. به جدال با آرژانتین نیز باید از جنبه روانی نگاه کرد، نه فنی.»

وی ادامه داد: «والیبال ما در بین 10 تیم برتر جهان است و آرژانتین نیز 3، 4 رتبه بالاتر از ایران قرار دارد. عملکرد تیم ملی مقابل لهستان نیز خوب بود.

 

نمی‌گویم عالی؛ اما خوب بود. به هر حال تیم ایران هنوز هفت مسابقه دیگر پیش‌رو دارد. تیم ملی تا اینجا عملکرد خوبی داشته و امیدوارم بازی به بازی نیز بهتر شود و مقابل روسیه عملکرد قابل قبولی داشته باشد.»

رئیس فدراسیون والیبال گفت: «ما در دوره گذشته در سال 2011 با مربیگری ولاسکو در بین 12 تیم نهم شدیم.

 

در این دوره نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که بین 4، 5 تیم اول قرار بگیریم. برای ما مهم است که بین 5 تیم برتر قرار بگیریم، چون این مسئله در رنکینگ جهانی نیز تاثیر گذار است.»

داورزنی گفت: «از قبل نیز گفته بودیم که شانس کسب سهمیه در جام جهانی فقط 20 درصد است که ما نیز شانس زیادی نداریم.

 

با این حال تمرکز ما روی مسابقات انتخابی در ژاپن است که اردیبهشت 95 برگزار خواهد شد و در آن مسابقات شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو داریم.»

داورزنی با اشاره به مصدومیت شهرام محمودی ادامه داد: «ما یکی از بهترین‌ بازیکنان تیم را در همانم بازی اول از دست دادیم که باعث شد در دیدارهای بعدی فقط با یک پشت خط‌زن بازی کنیم. امیدوارم محمودی بتواند به دیدار با آمریکا و ایتالیا برسد.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتظارات بالا از تیم ملی والیبال باعث ایجاد استرس در تیم و شکست نمی‌شود؟ گفت: «ما باید به عملکرد نهایی تیم نگاه کنیم و اینکه چه آرزویی داریم، یک بحث دیگر است.

 

رشد والیبال ایران با یک شیب مثبت است که باید این روند ادامه داشته باشد. ما نمی‌توانیم از عنوان نهمی دوره قبل به یکباره قهرمان شویم. در این دوره از جام جهانی با تیم‌هایی بازی داریم که قهرمان المپیک و جهان هستند. در چنین شرایطی باید رتبه خودمان را بهتر کنیم.»

رئیس فدراسیون والیبال در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش ما این است که جایگاه ایران در رنکینگ جهانی به 7 یا 8 برسد. ضمن اینکه باید به مردم بگویم که نگران کسب سهمیه المپیک نباشند.»

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
سنگال2_1قطر جام جهانی زیر 20 سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیراهن‌های جام جهانی 15 درصد سبك‌تر شد



 

 

 

پیراهن‌های جام جهانی 15 درصد سبك‌تر شد

 

با بازیافت بطری‌های پلاستیكی

پیراهن‌های جام جهانی 15 درصد سبك‌تر شد

با استفاده از بازیافت بطری‌های پلاستیكی پیراهن‌های جام جهانی 15 درصد سبك‌تر از قبل شده است.

ممكن است هواداران كمتری از میلیون ها نفری كه جام جهانی را دنبال می كنند از ارتباط بین لباس تیم ها با بازیافت بطری های پلاستیكی از توكیو و چین تایپه مطلبی شنیده باشند. واقعیت این است كه با توجه به پیشرفت تكنولوژی در این دوره، آنها سبزترین یا طبیعی ترین جنس لباس ها در تاریخ جام جهانی را با خود به آفریقای جنوبی آورده اند.

برای اولین بار شركت نایكی كه برای كره جنوبی و استرالیا لباس تهیه می كند مواد اولیه خود را از پلی استر بازیافت شده می گیرد كه هر پیراهن مساوی با هشت بطری پلاستیكی می شود.
این شركت اعلام كرده است: " برای تهیه لباس های ورزشی از بطری های دورانداخته شده در ژاپن و چین تایپه استفاده شده است. آنها ذوب شده اند تا مواد لازم برای پیراهن ها بوجود آید، این روش در مقایسه با كاربرد پلی استر مصرف مواد خام را پایین می آورد و باعث صرف هزینه كمتری تا 30 درصد می شود. "

بنابر اعلام این كمپانی به این ترتیب از دورانداختن ضایعات 13 میلیون بطری پلاستیكی كه نزدیك به 254 هزار كیلوگرم بوده و چیزی معادل پوشاندن سطحی معادل 29 زمین فوتبال است، جلوگیری خواهد شد.
هر پیراهن فوتبال در جام جهانی 2010 نزدیك به 15 درصد سبك تر از پیراهن های جام جهانی سال 2006 در آلمان شده است...../تحلیل:فارس