ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شانس قهرمانی در لیگ برتر؛ مسیر دشوار تیم های تهرانی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,سرخابی

پیشگویی وگمانه‌زنی پیرامون اینکه کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود کار هیچ کس نیست اما بازی‌های باقیمانده لیگ تا حدودی کفه ترازو را به سود استقلال خوزستان سنگین کرده است

تساوی استقلال مقابل استقلال خوزستان گرچه راه را برای سرخپوشان پایتخت هموار کرد تا در هفته‌های آتی فرصت رسیدن به صدر جدول را داشته باشند اما اگر ملاک برنامه بازی‌های آتی باشد آن تیمی که بیش از همه از نتایج هفته گذشت سود می‌برد، استقلال خوزستان است. بی‌گمان اگر آبی‌های خوزستان بازی را به استقلال واگذار می‌کردند شاید حتی برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده نیز کارشان به اما و اگر می‌افتاد اما همین تساوی امیدهای تیم عبدا... ویسی را نه تنها برای کسب سهمیه بلکه برای رسیدن به سکوی قهرمانی زنده نگه داشته است.


 برنامه‌ای که پیش روی‌مان قرار گرفته بی‌غرض نشان می‌دهد که استقلال خوزستان کار ساده‌تری برای رسیده به عنوان قهرمانی دارد و استقلال و پرسپولیس با چالش‌های بسیاری مواجه‌اند. همین هفته‌ای که از راه خواهد رسید، استقلال در تهران میزبان سپاهان است و به دلیل سابقه تاریخی دو تیم، بازی دشواری رقم خواهد خورد. علاوه بر آن احتمال محرومیت 8 بازیکن استقلال دست و پای آبی‌ها را برای انجام یک بازی فارغ‌البال و غیرمحتاطانه خواهد بست. از سویی پرسپولیس هم بازی سختی در انزلی خواهد داشت.


 آنها نیز با خطر محرومیت شش بازیکن خود در دربی مواجه‌اند و بی‌شک در بازی فوق حساس‌شان با ملوان احتیاط پیشه خواهند کرد. در عین حال استقلال خوزستان که تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد در خانه میزان همنام اهوازی است. استقلال خوزستان از هم‌اکنون خود را برنده آن بازی می‌داند و ساده‌انگارانه است که تصور کنیم آبی‌های خوزستان نمی‌توانند استقلال اهواز را در بازی هفته آتی مغلوب کنند.

 

شاید همین هفته‌ای که از راه می‌رسد، ویسی و شاگردانش به صدر جدول بروند. البته آنها بازی‌های سختی هم پیش رو دارند اما همه بازی‌های دشوارشان در خانه است و حتی اگر تصور کنیم در بازی هفته بیست و ششم مقابل نفت تهران با مشکل مواجه شده و به حداقل امتیاز این بازی برسند باز هم فرصت بازی با تیم‌های آسان را خواهند داشت.


در همین هفته یعنی هفته بیست و ششم استقلال و پرسپولیس باز هم تحت‌الشعاع دربی گام به میدان می‌گذارند و بعید نیست با تلفاتی که در این بازی می‌دهند مشکلاتی مقابل رقبای خود داشته باشند. جالب است که این هفته استقلال و پرسپولیس مقابل فولاد و استقلال اهواز قرار می‌گیرند که دور از ذهن نیست دو تیم برای آنکه دیگر تیم همشهری خود بر بام فوتبال ایران نباشد با توپ پر وارد عرصه رقابت شوند و در واقع همین جا نیز فاصله دیگری میان سرخابی‌ها و استقلال خوزستان ایجاد شود.


در هفته بیست و هشتم نیز استقلال در تهران میزبان سایپا است و پرسپولیس با نفت تهران بازی می‌کند. دیدارهایی که به نسبت در قیاس با تقابل استقلال خوزستان با راه‌آهن آن هم در اهواز دشوارتر می‌نماید و اینجاست که از لحاظ برنامه بازی‌های لیگ باید هفته بیست و هشتم را هم به سود استقلال خوزستان بدانیم. یک هفته بعد نیز استقلال در تهران میزبان تراکتورسازی است.


این بازی به واسطه تقابل امیر قلعه‌نویی با مظلومی گویای تمام حساسیت‌ها است و پرسپولیس در تبریز میزبان گسترش خواهد بود. در عین حال استقلال خوزستان به مشهد می‌رود که حتی اگر تصور کنیم آنها در مشهد نتوانند به تمام امتیازها برسند هفته پایانی فرصت دارند با پیروزی مقابل ذوب‌آهن در خانه فاتح لیگ لقب بگیرند. هفته‌ای که استقلال به چالش بازی با علی دایی دعوت می‌شود و پرسپولیس هم با راه‌آهن بازی خواهد داشت.


 البته در این هفته بازی سرخ‌های پایتخت هم آسان است اما سرخ‌ها تا قبل از رسیدن به هفته پایانی بازی‌هایی بس دشوارتر را پشت سر خواهند گذاشت و بعید نیست تا آن روز وضعیت امتیازی‌شان به گونه‌ای باشد که آبی‌های خوزستان در نهایت فاتح لیگ لقب بگیرند.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
قهرمانی تیم کاله امل در لیگ برتر والیبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات عجیب تاج درباره شانس قهرمانی تیم ها در هفته آخر لیگ برتر



اخبار ,اخبار ورزشی ,اظهارات مهدی تاج درباره شانس قهرمانی تیم ها در هفته آخر لیگ برتر

 

اخبار ورزشی - مهدی تاج:در تاریخ،هیچ لیگی مثل امسال پرهیجان نبوده است/شانس قهرمانی در اصفهان و تبریز بیشتر است

رییس سازمان لیگ برتر می گوید مردم از لیگ برتر امسال راضی هستند.

به گزارش خبرآنلاین؛مهدی تاج رییس سازمان لیگ برتر پس از پایان رقابت های هفته بیست و نهم لیگ برتر گفت:«واقعا بازی های قشنگی برگزار شد.خود ما هم اصلا نمی دانیم چه اتفاقی می افتد.همه چیز در یک دقیقه تغییر کرد . سرنوشت ها عوض شد.پرسپولیس تا دقیقه نود در صدر جدول بود اما در آخرین دقیقه گل خورد تا همه چیز به هفته آخر کشیده شود.در تاریخ لیگ برتر هیچ فصلی به اندازه امسال زیبا نبوده است،اینکه 4 تیم مدعی قهرمانی باشند.»

تاج ادامه داد:«بازی های این هفته خدا را شکر از لحاظ سلامت در حد عالی برگزار شد.ما هیچ گزارشی نداشتیم و داوری ها هم خوب بود.من تا به حال در اهواز این همه هوادار ندیده بودم.آنها آمده بودند تا پیروزی تیمشان را ببینند اما اتفاقات فوتبالی باعث شد تا فولاد بازنده باشد.در کل بازی ها خوب بود و حاشیه ای هم نداشت.»

از تاج درباره جشن قهرمانی در هفته آینده پرسیدیم که او گفت:«ما کمیته ای را متشکل از کارشناسان،صدا و سیما و نمایندگان هیات ها تشکیل دادده ایم.شانس قهرمانی بیشتر شهرهای تبریز و اصفهان هستند.ما سه جام را آماده کرده بودیم که البته یک جام دیگر هم سفارش دادیم برای بازی پرسپولیس.از آقای وزیر و آقای کفاشیان هم دعوت کرده ایم.

 

احتمال آقای وزیر به تبریز می روند و آقای کفاشیان هم به اصفهان.من هم شاید به تبریز بروم.در کل مسئولان فدراسیون در شهرهایی که جشن قهرمانی ممکن است برگزار شود حضور خواهند داشت.برای ما فرقی ندارد که این جشن کجا برگزار می شود مهم این است که جشن را با همان نظم و ترتیب سال گذشته برگزار می کنیم.آتش بازی ها هم کاملا حرفه ای برگزار می شود.»

تاج در پایان گفت:«هر جام برای ما 15 میلیون تومان تمام می شود.غیر از آن ما کلی هزینه هم برای ساختن مدال کرده ایم.مدال هایی که فقط برای همان روز کارآیی دارند.در هر صورت ما برای اینکه صرفه جویی کنیم مدال تیم هایی که قهرمان نمی شوند را آب می کنیم تا برای سال آینده استفاده کنیم.هزینه ها بالاست و بیشترین ضرر را سازمان لیگ کرده است.با این حال نکته مهم اینجاست که لیگ هیجان دارد و مردم در اوج هیجان از لیگ راضی هستند.»

اخبار ورزشی - خبر آنلاین