ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

شادی گل سرخ ها در روز فوت سرطلایی!


حسین قدوسی ، سردبیر روزنامه پیروزی در یادداشتی از شادی بازیکنان پرسپولیس در روز فوت همایون بهزادی انتقاد کرد.

خبر آنلاین: شادی گل های افراطی بازیکنان پرسپولیس در روز درگذشت اسطوره و بنیانگذار این تیم،برگزاری جشن تولد کامیابی نیا در رختکن تیم و یا حصور کمرنگ بازیکنان استقلال در مراسم ترحیم رصا احدی ستاره تاریخ استقلال و اتفاقاتی از این قبیل نشان از افول اخلاق در فوتبال و کم توجهی نسل جدبد فوتبال ایران به افتخارآفرینان و بزرگان داردوقتی هوادار پرسپولیس در خلال بازی این تیم با نفت فوت می کند انتطار نداشتیم سرخ ها از داور بخواهند همچون تیم های اروپایی بازی را متوقف و نیمه کاره بگذارد اما جای تعجب فراوان دارد که در مراسم های تشییع و تدفین و ترحیم این هوادار قدیمی نه تنها مدیریت باشگاه بلکه هیچ یک از مربیان،بازیکنان و دیگر اعصای تیم سرکت نکرده و تسلیت و ابراز همدردی خود را از خانواده بک هوادار به رعم انتقادات صریج برنامه نود و دیگر رسانه ها دریع کرده اند.

تاسف بار است که دقیقا ساعاتی پس از درگذشت رصا احدی ستاره اسبق تیم ملی و استقلال که پیشکسوت پرسپولیس نیز محسوب می شود جشن تولد هافبک ملی پوش پرسپولیس در رختکن تیم برگزار شده و سرخ ها که با کیک مالی کردن صورت کامیابی نیا به نوعی  حرمت شکنی کرده بودند در پی انتقاداتی که بلافاصله در فصای مجازی مطرح شد شروع کردند به انتشار پست هایی برای عرص تسلیت به خانواده احدی تا شاید جلوی این ابروریزی را گرفته باشند.

از آن سو و از جمع بازیکنان استقلال نیر فقط چهار بازیکن تیم افتخار دادند که در مراسم تشییع پیکر احدی حصور یابند و دیگر بازیکنان تیم که میلیاردی قرارداد بسته اند حاصر نشدند برای ادای احترام به یک پیشکسوت پرافتخار تاریخ استقلال در مراسم تشییع و حتی ترحیم شرکت کنندچرا که در مراسم ترحیم نیز همان نفراتی که در روز تدفین به امحدیه رفته بودند به اتفاق دو سه بازیکن دیگر در مراسم ترحیمی شرکت کردند که حتی ورزشکاران دیگر رشته های ورزشی نیز حصور بافته بودند.چگونه می شود همایون بهزادی به رعم کسالت شدید دو بار برای عیادت از منصور پورحیدری به بیمارستان ایرانمهر رفته و یکبار هم مجددا از سر دلواپسی به منزل منصورخان می رود اما به رقم انتقاد و درخواست مکرر رسانه ها کمتر بازیکنی از تیم  استقلال برای عیادن از احدی و پورحیدری راهی بیمارستان می شود.ان هم در حالی که پورحیدری به عنوان مدیر و سرپرست تیم هر روز بالای سرهمین بازیکنان بوده و با دلسوزی های پدرانه خود مدام برای حل ووفصل مشکلات همین بازیکنان خودش را به زحمت انداخته است.باعث تاسف است وقتی می شنویم در دیدار تدارکاتی استقلال و تیم ملی دانشجویان حریف ابی ها با بازوبند مشکی به میدان رفته اما تیم استقلال......ایا باید برویم و با کمی جستجو در اینترنت دهها نمونه از اقدامات و واکنش های مدیران.باشگاههاو مربیان و بازیکنان تیم اروپایی پس از درگدشت یک هوادار،ستاره و اسطوره را استخراج کرده و انها را با این رسته گل به اب دادن دو باشگاه فرهنگی و پرطرفدار پایتخت قیاس کنیم تا به این نتیجه برسیم که برخلاف تصورات این ما هستیم که عاطفه و احساس کمتری نسبت به انها داشته و از قافله حفط احترام و حرمتها جامانده ایم؟

وقتی همایون بهزادی یکی از مفاخر فوتبال اسیا دار فانی را وداع گفت کمترین انتطار به میدان رفتن پرسپولیس با پیراهن یکدست مشکی یا برخی اقدامات خاص دیگر برای ادای احترام هر چه بیشتر باشگاه و تیم پرسپولیس به اسطوره پرافتخاری بود که یکی از اصلی ترین بانیان برگزاری پرسپولیس محسوب می شود اما همه اقدامات این تیم در روز فوت اسطوره به ورود بازیکنان با یک قاب عکس سرطلایی و بستن بازوبند مشکی خنم شد.بازیکنانی که متاسفانه برخی از انها در نیمه دوم این بازوبند را بربازو نداشته و پس از سه بار باز کردن دروازه سایپا شادی گل هایی افراطی و زیاده از حد داشته و انگار پس از گلزنی در یک بازی فوق العاده حساس و رسمی و سرنوشت ساز سراز پا نمی شناختند.بازیکنانی که حتی یک نفر انها پس از اتمام بازی راهی منزل سرطلایی نشدند تا به خانواده اش تسلیت بگویند و عجیب اینکه از جمع 25بازیکن تیم فقط دو سرخپوش با تجربه ه انتشار پیام تسلیتی اکتفا کرده بودند.درست مثل ابی ها که در این تیم نیز فقط نفرات باسابقه به عیادت پورحیدری رفته و در مراسم وداع با احدی شرکت کردند.این وسط چندان به مدیران باشگاه و تیم و نقش و مسوولیت  آنها در بروز چنین اتفاقاتی اشاره نکردیم.سخن به درازا کشیده شد.حرف بسیار است و درد دل زیاد.

برای نسل جدید فوتبال ایران و ستاره هایش و برای مدیران و مسولانی که در این هفته های تلخ و عم انگیز سرخابی امتحان حوبی پس ندادند آرزو می کنیم بدانند به کجا می روند و چه قصوری داشته اند.آرزو می کنیم عاطفه و احساس ما ایرانی ها که همواره به ان می بالیدیم.

چه روزگاری شده.به کجا می رویم ما و نسل جدید فوتبال پولکی ما دقیقا به کجا می رود؟ناکجاآباد؟


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوت و فن های نگهداری از گل سرخ


شاید یكی از دلایل همه‌پسندی گل رز، این باشد كه بوته‌اش درختچه است و از گزند باد و باران در امان می‌ماند، به‌خصوص در زمستان و زیر برف و دلیل دیگرش اینکه دوام این گل روی ساقه نسبت به بسیاری از گل‌های دیگر بیشتر است.


مجله سیب سبز - عاصفه الله وردی: وقتی در ادبیات از گل صحبت می‌شود منظور نویسنده صددرصد گل سرخ یا گل رز خودمان است. وقتی به یك دسته گل فكر می‌كنیم، اغلب تصور ما دسته گل رز است. همه ما با گل رز خاطره داریم و از آن بسیار شنیده‌ایم. گل رز یا سرخ، قدمتی اساطیری دارد. با وجود داشتن خارهای اشك‌آورش، در دل همه مردم دنیا جایگاه ویژه‌ای باز كرده است. شاید علت این همه شهرت، كامل بودن این گل و دوام ویژه آن باشد.

افسانه گل سرخ

گل سرخ بدون شك در فرهنگ مشرق زمین به‌خصوص ایران ریشه‌هایی دیرینه دارد و گفته می‌شود كه پس از جنگ‌های صلیبی به اروپا راه پیدا كرده است. شاید یكی از دلایل همه‌پسندی گل رز، این باشد كه بوته‌اش درختچه است و از گزند باد و باران در امان می‌ماند، به‌خصوص در زمستان و زیر برف و دلیل دیگرش اینکه دوام این گل روی ساقه نسبت به بسیاری از گل‌های دیگر بیشتر است. این گل در ده‌ها كشور به‌عنوان گل ملی شناخته می‌شود.

میزبان مهربان گل سرخ باشیم

بوته رز این قابلیت را دارد كه با هرس به‌موقع و به اندازه، شكل و فرم بگیرد و بنا به سلیقه باغبان گل بدهد. هر ساله باید پاجوش‌هایی كه از زیر بوته‌ها سر می‌زنند را حذف كنید.

 پاجوش‌ها مواد مغذی را از بوته می‌گیرند و بوته را ضعیف می‌كنند. در انجام این كار باید دل به دریا بزنید چون پاجوش‌ها به‌نظر قوی و زیبا می‌رسند. اما وقتی آینده بوته را در‌نظر بگیرید، آنها یك عامل مزاحم برای گلدهی محسوب می‌شوند. بوته‌ها را باید به‌طور مرتب آبیاری كرد. البته آبیاری به تناسب فصل فرق می‌كند. مثلا گل رز باغچه در تابستان تقریبا دو بار در هفته نیاز به آبیاری دارد. اما یادتان باشد گل سرخ به سفیدك سطحی حساس است و بهتر است آبیاری از پای بوته انجام شود و روی برگ‌ها آب را اسپری نكنید.

از مهم‌ترین گل‌های رز وحشی كه از قدیم در باغ‌های مناطق گرم و معتدل دیده می‌شوند، نسترن‌ها هستند كه با انواع و اقسام رنگ‌ها، شكل‌ها و عطرهای مختلف، انسان را حیرت زده می‌كنند. اما یك نوع رز مخصوص كشور ما كه اتفاقا اسم علمی آن هم نام «پرشیا» را یدك می‌كشد، در كوهستان‌های سراسر كشور می‌روید. نام این رز وحشی «ورك» است و از خانواده گل سرخ. فصل گلدهی این گل زیبا كه بویی نادر و بوته‌ای با شاخه‌های رونده دارد، بهار است.

افسانه گل سرخ

چای و روغن گل سرخ

شاید برای‌تان عجیب باشد اما از گل سرخ روغنی تهیه می‌شود كه اتفاقا با حرارت دادن گلبرگ‌هایش از آن خارج می‌شود كه تقویت‌كننده قوای جنسی  است و برای درمان مشکلات زناشویی کاربرد دارد. علاوه براین از ریزش مو و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌كند. گفته می‌شود كه در درمان آسم و سردرد هم موثر است. چای گل سرخ نیز آرام‌بخش، مقوی، شاداب‌كننده، ضدافسردگی است.

در فصل زمستان به‌خصوص توصیه شده كه از چای گل سرخ استفاده كنید تا جلوی سرماخوردگی را بگیرید؛ جالب توجه اینكه هم می‌توان گلبرگ‌های گل سرخ و هم میوه گل سرخ را به‌عنوان دمنوش دم كرد. در هر دو صورت دمنوشی صورتی تا قرمز رنگ با خواص دارویی فراوان خواهید داشت. حتی در بعضی منابع گفته شده كه غرغره كردن دمنوش برگ گل سرخ می‌تواند گلو درد حاصل از سرماخوردگی را بهبود ببخشد.

گل سرخ اساطیری

در افسانه‌های كهن ایران زمین آمده كه آمیتیس، شاهدخت ایرانی و دختر هُوخشتره (شاه ماد)، پس از نبرد بین شام، بابل و مصر كه با مادها به صلح انجامید، به همسری بُخت النصر مصری در آمد و بُخت النصر، باغ‌های معلق بابل را كه از عجایب هفتگانه است برای همسرش آمیتیس ساخت كه مملو از گل‌های سرخ بود و این‌گونه اولین «رز گاردن» در جهان ساخته شد.

اما بعد‌ها اروپاییان گل رز را به اروپا بردند و در ساخت باغ‌های خود از آن استفاده‌ كردند و اصطلاح «رز گاردن» یك اصطلاح اروپایی شد! از این روست كه این روزها برای نام دختران، از اسم آمیتیس كه یك واژه و نام ایرانی اصیل است، خیلی استقبال می‌شود.

افسانه گل سرخ

گل محمدی و گلاب

همه ما از خواص گلاب كه از نوعی گل سرخ به‌نام گل محمدی در ایران گرفته می‌شود باخبریم و در اغلب غذا‌های سنتی از این ماده استفاده می‌كنیم. اما آیا تابه‌حال شنیده بودید كه گلاب خاصیت ضدتهوع دارد، برای پوست بسیار مفید است و سر درد را بهبود می‌بخشد؟

از گلبرگ‌های گل‌محمدی نوعی مربای بسیار ارزشمند تهیه می‌شود كه آن هم سرشار از خاصیت است. همین‌طور از گلبرگ‌های خشك شده این گل به‌عنوان نوعی ادویه در انواع و اقسام غذا‌ها استفاده می‌كنند. حتما از آرایشگر‌ها هم شنیده‌اید كه بهترین پاك‌كننده پوست صورت گلاب است.

 رنگ‌ها در گل سرخ چه می‌گویند؟

رز قرمز: را نشانه عشق و دوستی می‌دانند و به نشانه دوستت دارم آن را هدیه می‌كنند. رز قرمز پررنگ نشانه‌ای از زیبایی بی‌انتهاست.
 
 زرد: هر چند گفته شده كه در گذشته به معنی كاهش میزان علاقه یا حتی نفرت به‌كار می‌رفته اما امروزه معنی شادی و خوشحالی می‌دهد.

سفید: به معنی عشق روحانی و پاك است و بسیار زیاد در دسته گل عروس استفاده می‌شود كه در این صورت احساس عاشقانه و شادی و عشق فرخنده و مبارك را تداعی می‌كند. هدیه دادن گل رز سفید، این معنی را به ذهن‌ گیرنده متبادر می‌كند كه علاقه و عشق شما به او عمیق و خالصانه است.

 بنفش: تمایل و اشتیاق را نشان می‌دهد.

 نارنجی: فریختگی و دلباختگی را نشان می‌دهد و گاهی به معنی اشتیاق و آرزوست. رنگ نارنجی نیز در روانشناسی رنگ‌ها، رنگی به‌وجد آورنده و انگیزنده است.

افسانه گل سرخ

 صورتی: كم‌رنگ نوعی تحسین و ستایش را به‌همراه دارد و وقار و شایستگی و زیبایی را تداعی می‌كند و رز صورتی پررنگ به معنای تشكر از طرف مقابل است.

چه خاكی دوست دارد؟

گل رز مخلوطی از خاك رسی و شنی را می‌پسندد. رز خاك سنگین را ترجیح می‌دهد. ویژگی خاك سنگین این است كه وقتی خیس باشد و با آن كار می‌كنیم به بیلچه می‌چسبد. در این خاك ریشه‌های بوته رز به‌خوبی رشد و گسترش پیدا می‌كنند. باغبان‌ها برای آماده‌سازی خاك باغچه در آبان‌ماه اقدام می‌كنند. خاك را تا عمق 80سانتی‌متری بر می‌گردانند و به آن كود گاوی اضافه می‌كنند تا یكی، دو هفته بعد بتوان بوته‌های گل سرخ را در آن كاشت. باغبان‌های حرفه‌ای از كود گرانوله برای پای رز استفاده می‌كنند و در ماه‌های اردیبهشت و خرداد یك قاشق غذاخوری از سولفات منیزیم در كنار كود گرانوله می‌تواند رشد بهتر بوته را تضمین كند.

فوت و فن‌های كوزه‌گری

یكی از اصول مهم در پرورش گل رز هرس به‌موقع و صحیح بوته است. معمولا توصیه می‌شود هرس در اواخر زمستان انجام شود و همه شاخه‌های نازك و ضعیف از بوته جدا شود. راحت‌ترین روش تكثیر گل رز خوابانیدن بوته است. البته رز با روش‌های زیادی تكثیر می‌شود اما درصد موفقیت در روش خوابانیدن بسیار زیاد است. گل سرخ در سه فصل بهار و تابستان و پاییز گل می‌دهد و در زمستان زیر برف و سرما استراحت می‌كند تا در بهار دوباره جوانه بزند. یك درختچه گل سرخ بیش از هر چیز به نور خورشید نیاز دارد.

افسانه گل سرخ

پس مراقب باشید كه آن را در گوشه‌ای از باغچه بكارید كه بیشترین نور به آن برسد و اگر قرار است در گلدان زندگی كند گلدانش را در سایه قرار ندهید. رز ازجمله گیاهانی است كه به پیوند خوب جواب می‌دهد. یادتان باشد كه اگر رز را در گلدان نگه می‌دارید بهترین گلدان برای آن گلدان‌های سفالی قدیمی است تا ریشه‌ها بتوانند هوا بخورند. اگر به اجبار در گلدان پلاستیكی گل رز را نگهداری می‌كنید، می‌توانید سوراخ‌هایی را روی بدنه گلدان ایجاد كنید تا هوادهی به ریشه‌ها صورت بگیرد در غیر این‌صورت بوته شما خواهد مرد. بعد از گلدهی باقی‌مانده كاسبرگ‌ها را از بوته جدا كنید. اگر می‌خواهید بوته‌های پر گلی داشته باشید، گونه‌هایی را انتخاب كنید كه در شهر محل زندگی‌تان به‌خوبی جواب می‌دهند.