ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سیم خاردار ایرانی: قرار نیست یک نفری مسی را مهار کنم



اخبار,اخبار ورزشی,رقابتهای جام جهانی 2014

 

 اخبار ورزشی - سیم خاردار ایرانی: قرار نیست یک نفری مسی را مهار کنم

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «مطمئن باشید اگر فکرمان را فقط روی مهار مسی بگذاریم از نقطه‌ای دیگر ضربه می‌خوریم.»

فقط یک بار اجازه هنرنمایی به مهاجمان نیجریه را داد. آن یک بار هم از دستش در رفت وگرنه سیدجلال مدافعی نیست که به همین راحتی‌ها، فرصتی هر چند کوتاه در اختیار بازیکنان حریف قرار دهد.

 سیدجلال را در قامت یک سیم خاردار می‌شناسیم. سیم خارداری که گذر از آن مثل گذر از یک رودخانه بزرگ یا یک میدان مین وسیع، برای هر بازیکنی آرزو است. سیدجلال بعد از یک عملکرد درخشان مقابل نیجریه، از آن روز سخت صحبت می‌کند.

می‌گوید که چه بر سرش گذشته و چگونه موفق شده مهاجمان نیجریه را مهار کند: «بازیکنان نیجریه خیلی خطرناک بودند و البته محکم بازی می‌کردند. آنها این شعار را مطرح کرده‌اند، هر چیزی را که مانع کامیابی‌شان شود، نابود می‌کنند. چنین سیستمی قطعا انگیزه زیادی به آنها می‌داد تا مقابل ایران برای برد به زمین بیایند و بجنگند. از طرفی هیچ کدام از بچه‌ها نمی‌خواستند دست خالی زمین را ترک کنند و همه دوست داشتند خودی نشان بدهند تا تیم ملی موفق شود. بازی را با احتیاط شروع کردیم اما هر چه زمان گذشت مسلط‌تر شدیم و حتی توانستیم روی دروازه نیجریه فشار بیاوریم و موقعیت گل بسازیم. دفاع تیمی و نظم تیمی ما فوق‌العاده بود. عملکرد خط دفاع هم مثل عملکرد همه بازیکنان تیم، ایده‌آل بود و از این بابت خیلی خوشحالم.»

بازی مقابل نیجریه، اولین حضور خیلی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی بود. آیا این موضوع کار را دشوار نمی‌کرد؟ سیدجلال پاسخ این سوال را اینگونه می‌دهد: «در این چند وقت اخیر خودمان را آماده حضور در بازی‌های سنگینی مثل جام جهانی کردیم. می‌دانستیم فقط باید تلاش کنیم و تمرکز. البته دیر به فکر جام جهانی افتادیم اما اردوی اتریش خیلی کمک حالمان بود و با جرات می‌توانم بگویم با صددرصد آمادگی به برزیل آمدیم تا روزهای موفقی را برای فوتبال ایران رقم بزنیم.»

 اما جدال با آرژانتین. حساس‌ترین و سنگین‌ترین بازی ایران در جام جهانی. سیدجلال درباره این بازی هم صحبت می‌کند: «آرژانتین هجومی‌ترین تیم جام جهانی است اما از کنار بوسنی هم نباید با بی‌تفاوتی عبور کرد. یکی از مواردی که کی روش در تمرینات بر آن تاکید کرده، ساختار دفاعی ماست؛ ساختاری که خودتان در بازی‌های تدارکاتی دیدید که چقدر بهتر از قبل شده است. مسی قطعا بزرگ‌ترین فوتبالیست دنیا است اما آرژانتین جز مسی، شش مهره تهاجمی دیگر دارد که بزرگ‌ترین مدافعان دنیا را آزار داده‌اند.»

صحبت سیدجلال این است که نباید فقط به مهار مسی فکر کرد: «آرژانتین فقط مسی نیست. ما هم با آرژانتین بازی داریم نه مسی. این تیم یک تیم بزرگ است با بازیکنان بزرگ. باید روی تیم آرژانتین و تمام بازیکنان این تیم تمرکز کنیم. مطمئن باشید اگر فکرمان را فقط روی مهار مسی بگذاریم از نقطه‌ای دیگر ضربه می‌خوریم. پس باید با تمام بازیکنان به فکر بازی با آرژانتین باشیم و امیدوارم که به هدفمان برسیم. از حالا تمرکز کرده‌ایم، باید ببینیم روز بازی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.»

 با اینکه سیدجلال از دفاع تیمی صحبت می‌کند اما از برزیل خبر می‌رسد او مامور اصلی مهار مسی است اما واکنش سیدجلال به این خبر: «اگر این اتفاق رخ بدهد، شانس بزرگی فراهم می‌شود تا خودم را نشان بدهم. البته فراموش نکنیم دفاع باید ساختاری باشد و کی روش هم بارها روی آن تاکید کرده است. قرار نیست فقط مدافعان تیم ملی وظیفه دفاع کردن داشته باشند بلکه همه تیم در این باره به هم کمک می‌کنند. ضمن اینکه درباره مهار مسی، آگرو و دی ماریا، فراموش نکنید کار باید به صورت جمعی باشد و با یکی دو بازیکن نمی‌شود آنها را از کار انداخت.»

 با تساوی مقابل نیجریه خیلی‌ها از صعود ایران به مرحله بعد صحبت می‌کنند. آیا سیدجلال هم همین پیش‌بینی را دارد؟ او می‌گوید: «نمی‌توانم صعودمان را پیش‌بینی کنم و نمی‌خواهم انتظارات از ایران بالا برود اما دلم روشن است که اینجا موفق می‌شویم. یکدلی و حفظ ساختار دفاعی می‌تواند عامل موفقیت ما در جام جهانی باشد. البته ایران تیم ناشناخته‌ای در جام جهانی است اما همه مربیان به‌خاطر کارلوس کی روش از ما می‌ترسند و این می‌تواند برگ برنده‌ای برای ما باشد.»
 اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
خاطره ای از قرار گرفتن یک رزمنده بر روی سیم خاردار برای عبور یک گردان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس



 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس

 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس/ اسامی را اعلام نمی کنیم!

گاردین نوشت: انگلیس، امریکا و کانادا بر سر دور تازه ای از اعمال محدویت ها بر روی دولت ایران توافق کرده اند که بر اساس آن برخی از مقامات ایران در لیست سیاه برای ورود به این کشورها قرار گرفتند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در همین باره منتشر کرده اشاره شده است که این کشور بنا ندارد نام ۵۰ نفر هدف تحریم‌های تازه را منتشر کند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

آن طور که در این بیانیه آمده است، برخی از این افراد دارای هویت‌های چندگانه و نام‌های مختلف هستند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وی همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

در همین حال در بیانیه وزارت خارجه انگلیستان تاکید شده است که در فهرست تازه این کشور علاوه بر افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نام افرادی نیز هست که حقوق بشر در ایران را «جداً زیر پا گذاشته‌اند».

در این بیانیه، به وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد، مقامات قوه قضاییه و مقامات زندان‌ها به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است!..../تحلیل:انتخاب