ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سیاست دوگانه در استقلال در قبال کرار



اخبار,اخبارورزشی,کرارجاسم

یکی از فواید بزرگی که دو پیروزی متوالی استقلال در ابتدای فصل پانزدهم و صدرنشینی پسران مظلومی ، برای این باشگاه بزرگ دارد سرپوش گذاشتن روی اختلافات درونی تیم دراثر حاشیه های قابل پیش بینی است که هافبک عراقی در اردوی تیم برپا کرده است اما گویا این حواشی آنقدر سنگین هستند که حتی شش امتیازی شدن استقلال هم نمی تواند مانع افشای آن شود.

اتفاقات 48 ساعت پایانی پیش از مصاف با ملوان ، نشانگر عمق یک تناقض میان مواضع مدیران باشگاه استقلال و سرمربی تیم برسر نحوه مواجهه با بازیکن جنجالی خط میانی است.


ماجرا این بار از دو جلسه غیبت کرارجاسم در تمرینات هفته گذشته و علنی شدن دلیل این غیبت ها به رغم پنهان کاری و تکذیب آبی ها شروع شد. پس از آن صبح روز جمعه اخباری مبنی بر داد و فریاد بازیکن معترض عراقی در اردوی تیم به بیرون درز کرد که بعداز پایان مسابقه مقابل ملوان توسط خسرو حیدری تایید شد .

 

کرار که زمزمه خودداری از بازی مقابل تیم سرمربی سابقش را از پنجشنبه سر داده بود روز جمعه پاهایش را دز یک کفش کرد و اعلام کرد تا پول نگیرد بازی هم نخواهد کرد. وخامت کار تا جایی بالا گرفت که نظری جویباری معاون باشگاه برای تامین خواسته این هافبک جنجال ساز و جلب نظر او دنبال جذب منافع مالی رفت و طبق شنیده های موثق حتی تهیه یک اتومبیل برای تقدیم به وی نیز در دستور کار قرار گرفت.


نیمکت نشین کردن کرار مقابل ملوان و خروج نامش از لیست اولیه مسابق این بهانه را به جاسم داد تا وی پیش از سوت آغاز بازی و در حرکتی غیرمرسوم که شاید نوعی اعلام اعتراض نسبت به مدیریت باشگاه است، نزد امیر قلعه نویی در رخنکن تیم رقیب رفت و با او خوش وبش گرمی اجام داد.


 فاز جدید پرونده اما وقتی گشوده شد که کرار باوجود همه حواشی ایجاد شده ، در نیم ساعت پایانی بازی مقابل ملوان از سوی کادرفنی به بازی فرستاده شد(!) در حالیکه استقلال با دوگل اختلاف از حریف جلو بود و بر توپ ومیدان هم تسلط داشت و خطری دومین برد مظلومی را تهدید نمی کرد.

 

این تعویض در حالی انجام شد که اصول انضباطی می گوید بازیکن حاشیه ساز حداقل در چنین شرایطی به زمین فرستاده نشود تا حداقل جریمه سرمربی برای نافرمانی ها لحاظ شده باشد. اما گویا پرویز چنین نظری نداشت و ترجیح داد برای ملاحضاتی به کرارجاسم فرصت بازی دهد! این حرکت مظلومی در کنار صحبت هایش در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی ، شکاف بین عقاید او و تیم مدیریتی باشگاه برسر موضوع کرار را عیان می کند.

 

هرچقدر جویباری در واکنش پس از پایان مسابقه بدون چشم پوشی، حرکت هافبک عراقی در هتل را زشت خواند و به آن حمله کرد اما در سمت مقابل سرمربی تیم در پاسخ به سوال خبرنگاران در چندین وهله از کرارجاسم حمایت کرد تاجایی که اضافه وزن مشهود شماره 13 تیمش را نیز نفی نمود.


به این ترتیب مشخص می شود هرچقدر شخص افشارزاده مدیرعامل باشگاه از روز نخست مذاکره با کرار برای تمدید قرارداد این بازیکن، مخالفت خود را علنی کرده بود و حالا نیز خواستار قطع همکاری و فسخ با این هافبک متمرد است ، پرویز مظلومی روی حفظ این هافبک اصرار می ورزد و از او مقابل سیل انتقادات دفاع می کند و همه این حرف ها را جوسازی می نامد.


با این تفاصیل به بعد دیگر ماجرای حاشیه سازی های سریالی کرارجاسم می رسیم؛ جوی که این مهره یاغی از لحاظ ذهنی برای سایر بازیکنان تیم می سازد و اداره نفرات را برای کادرفنی و سرپرستی در ادامه مسابقات دشوار می کند. سروصداهای جاسم که در اردوی تیم همه ازآن باخبر شده اند، باعث اعتراض و ناراحتی هم تیمی های باسابقه تر به خصوص خسرو حیدری شده است.

 

وقتی یک بازیکن خارجی به رغم ناآمادگی بتواند با تهدید و جنجال، بالاخره سوییچ ماشین را در اردو تحویل بگیرد، هیچ تضمینی نیست که همین حربه توسط سایر مهره های کلیدی باشگاه در آینده نزدیک به کار نرود تا مطالبات شان را سریع تر از دیگران نقد کنند.


مظلومی و دوستانش تحت هرشرایطی خواهان ماندن این عراقی هستند وبرای رسیدن به این منظور حتی درگیری وی در هتل را هم کتمان می کنند اما باشگاه از رفتارهای او به تنگ آمده و از تمدید قراردادش پشیمان است.


باید منتظر ماند و دید که آیا این غائله بالاخره به خیروخوشی تمام می شود یا شکافی که کرار درون و بیرون تیم ایجاد کرده، یک فصل رویایی را از پسران آبی و هوادارانش خواهد گرفت؟

اخبار ورزشی - تابناک


ویدیو مرتبط :
واکنش دوگانه بی بی سی در قبال سوریه و یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست‌های دوگانه هیات مدیره استقلال


از عجایب باشگاه استقلال است که وقتی می‌بینیم با وجود دشواری‌های بسیار در پایان هفته هفدهم صدرنشین لیگ است.

ایران ورزشی: از عجایب باشگاه استقلال است که وقتی می‌بینیم با وجود دشواری‌های بسیار در پایان هفته هفدهم صدرنشین لیگ است و یکی از فینالیست‌های جام حذفی نیز محسوب می‌شود اما سرمربی‌اش را اینچنین با انتقاد مواجه می‌کنند.

اظهارات مقداد نجف‌نژاد پس از تساوی استقلال در انزلی نشان می‌دهد که تا چه اندازه میان هیات مدیره این باشگاه و پرویز مظلومی شکاف وجود دارد. گرچه بهرام افشارزاده کوشید پس از آن مصاحبه مظلومی را حمایت کند و به نوعی جریان رسانه‌ای که علیه وی ایجاد شده را تلطیف کند اما شاید اگر افشارزاده راه دیگری را در پیش می‌گرفت اذهان عمومی بیشتر با مکنونات ذهنی آنها در قبال سرمربی‌شان آشنا می‌شدند.

به یاد می‌آوریم که همین مدیریت و اعضای هیات مدیره در پایان هفته ششم فصل پیش از امیر قلعه‌نویی بابت صدرنشینی استقلال تشکر و قدردانی کردند؛ اقدامی که البته در آن زمان با انتقادی هم مواجه نبود و بسیاری این حرکت را نوعی ایجاد انگیزه و روحیه برای سرمربی وقت می‌دانستند اما وقتی همین مدیران در شرایط بهتر نمی‌توانند رفتار مناسب و درخوری را با مظلومی داشته باشند سوال‌های بسیاری در ذهن نقش می‌بندد.

شاید اگر بهرام افشارزاده که یکی از مدیران ارزشی و باسابقه ورزش ایران محسوب می‌شود در همین اثنا که افرادی همچون نجف‌نژاد از مظلومی انتقاد می‌کنند از مظلومی تقدیر می‌کرد چنین فضایی ایجاد نمی‌شد. مساله اما فقط این مصاحبه‌هایی که گاهی از زبان برخی اعضای هیات مدیره می‌شنویم نیست.

حتی از مظلومی خواسته شده که پیگیر لیست خرید نیم فصل نباشد و با همین بازیکنان وارد بازی‌های نیم فصل دوم شود. یکی از دلایلی که در حقیقت سرمربی استقلال را پس از نشست عصر یکشنبه برافروخته کرده همین است. البته دیروز افشارزاده مصاحبه‌ای با خبرگزاری کاپ داشت که در آن اشاره کرد به لیست مظلومی و حتی گفت: «او بهترین‌ها را لیست کرده.»

البته که این موضوع صحت دارد و سرمربی استقلال بهترین‌ها را در لیست خود قرار داده است اما محدودیت مالی در باشگاه استقلال اجازه نمی‌دهد که بیش از حد روی این موضوع مانور شود.

در ماجرای‌های اخیر و شایعاتی که پیرامون ناراحتی مظلومی از برخی اعضای هیات مدیره شنیده می‌شود می‌توان غیبت منصور پورحیدری را هم موثر دانست. اگر منصور در استقلال حضور داشت بی شک ستون محکمی پشت مظلومی بود. سرپرست استقلال که همواره با مظلومی رابطه حسنه داشته مدتی است به دلیل بیماری نمی‌تواند از خانه خارج شود.

به همین دلیل مظلومی هم بزرگترین حامی را دیگر کنار خود نمی‌بیند که این مساله‌ای مهم محسوب می‌شود. غیبت پورحیدری بی‌شک در هفته‌های پایانی لیگ نیز بیشتر به چشم خواهد آمد. جایی که مظلومی در کوران رقابت‌های لیگ نیاز به یک عنصر باتجربه دارد اما به دلایلی که همه می‌دانیم این مرد بزرگ دیگر در کنار مظلومی نیست.