ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سوال دادکان از کفاشیان در مناظره تلویزیونی


دادکان در مناظره‌ با کفاشیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: آقای کفاشیان! چرا در فدراسیون خودت نایب رئیس و دبیرکل را کنار گذاشتی و آدم‌هایی را آوردی که قوی‌تر از آنها نیستند. من نمی‌گویم قبلی‌ها در کنارشان خیلی موفق بودند اما افرادی که به جای آنها به کار گرفته شدند قویتر نیستند و ضعیف‌ترند. آقای کفاشیان! قبول دارید.

خبرگزاری تسنیم: محمد دادکان در مناظره‌ با کفاشیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تاکید بر اینکه در مصاحبه قبلی‌اش نگفته در فوتبال فساد وجود دارد، گفت: صحبت‌هایم را با فرمایشی از امام موسی کاظم (ع) آغاز می‌کنم که می‌فرمایند: جامعه‌ای که سمت فساد می‌رود قطعا در مسئولانش فساد وجود دارد. اگر ما فکر کنیم در جامعه‌مان چه ورزش و چه خارج از ورزش فساد در مسئولان وجود ندارد، اشتباه کرده‌ایم.

وی افزود: من اعتقاد دارم در فوتبال فساد وجود ندارد بلکه در آدم‌هایی که در فوتبال وجود دارند فساد هست. این مسئله باید برای مردم روشن شود که در این ورزش فساد وجود ندارد. در فوتبال 22 بازیکن برای به ثمر رسیدن گل تلاش می‌کنند و فسادی در آن وجود ندارد اما افرادی که در این ورزش هستند با خودشان فساد می‌آورند. قطعا کفاشیان هم حرف مرا قبول دارد و می‌پذیرد آدم‌هایی که فوتبال را اداره می‌کنند در بین آنها فساد وجود دارد. در پول‌هایی که جابه‌جا می‌شود فساد وجود دارد. آیا در فوتبال بین آدم‌ها حسادت نیست؟ جابه‌جایی آدم‌ها، آوردن افرادی  به روی کار که هیچ سررشته‌ای از فوتبال ندارند، فساد نیست؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تاکید کرد:‌ مدیری هیچ چیز از ورزش نمی‌داند وزیر ورزش می‌شود. منظورم شخص وزیر ورزش فعلی نیست بلکه در دوره قبل است که 8 سال بی‌انضباطی را در دوره مدیریت او در ورزش دیدیم. در کل معتقدم مدیری که چیزی از ورزش نمی‌داند مجبور است هزینه‌ بیشتری انجام دهد و این مسئله موجب فساد می‌شود.

دادکان گفت: پرسپولیس و تراکتورسازی این همه طرفدار دارند  اما چرا موقع بازی‌های این دو تیم ورزشگاه‌ها خالی است؟ تراکتورسازی تا دو سال پیش در یک بازی عادی 80 هزار تماشاگر داشت اما کاری با این هواداران کردند که از فوتبال دور شدند. مدیریت‌های اشتباه و تغییرات پی‌درپی‌ که در این باشگاه به وجود آمد باعث این وضعیت شد. به عقیده من فدراسیون در بازی که به جنجال کشیده می‌شود مقصر است. دیدار تراکتورسازی با نفت را می‌گویم که آن همه جنجال در پی داشت. بعد از آن بازی به فغانی گفتم داوری شما ایراد نداشت اما خوب مدیریت نکردی.

وی اظهار داشت: مشخص نیست در ورزش ما مدیران را روی کار می‌آوریم تا شرایط باشگاه را درست کنند یا آنها را ذلیل کنند. برای چه مدیرانی که سررشته‌ای از فوتبال ندارند را انتخاب می‌کنند؟

دادکان افزود:‌ آقای کفاشیان! چرا در فدراسیون خودت نایب رئیس و دبیرکل را کنار گذاشتی و آدم‌هایی را آوردی که قوی‌تر از آنها نیستند. من نمی‌گویم قبلی‌ها در کنارشان خیلی موفق بودند اما افرادی که به جای آنها به کار گرفته شدند قویتر نیستند و ضعیف‌ترند. آقای کفاشیان! قبول دارید در باشگاه‌های بزرگ در این چند ساله خوب مدیریت نشد و شما در این زمینه نتوانستید اقدام موثری انجام دهید؟ خود من وقتی رئیس فدراسیون بودم در خصوص مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با مسئولان وزارت ورزش صحبت می‌کردم. مسئولان وزارت به من می‌گفتند که آیا شما با فلان تغییرات در دو باشگاه پرطرفدار موافق هستید یا نه، آقای کفاشیان شما هم بیایید در این مورد اعمال نظر کنید. در این چند ساله واقعا در باشگاه‌های بزرگ ما مدیریت شده است.

وی با تایید این موضوع که بعضی مربیان هستند که از بازیکنان بعد از عقد قرارداد درصد می‌گیرند، گفت: در مورد مسائل داوری هم باید بگویم در زمان مدیریت من یک نفر مشکل داشت و ما او را کنار گذاشتیم. حتی بعضی از مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی از من خواستند که این داور به میادین برگردد اما من گفتم محال است این اجازه را بدهم و تا زمانی که در سمت خود حضور داشتم هرگز به این داور اجازه بازگشت ندادم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همین داور که محروم شد و برگشت به من گفت یکی از مسئولان فدراسیون از او خواسته است فلان بازی را برایشان دربیاورم! من هم پرسیدم آیا این کار را کردی؟ متاسفانه در همین فدراسیونی که او را محروم کردند از آن داور خواسته شده بود که یک بازی را دربیاورد. این را هم بگویم که نمی‌شود گفت سازمان لیگ جدا از فدراسیون است. هر دو از یک خانواده هستند. نباید اینطور باشد که سازمان لیگ کارهای خوب را به نام خودش بزند و چیزهای بد را برای فدراسیون. باید دید چه کسی از این داور خواسته که فلان بازی را دربیاورد. من علی کفاشیان را دوست دارم و او نیز همیشه مصاحبه کرده و گفته که فدراسیون دادکان پاک‌ترین فدراسیون‌ها بود. متاسفانه کفاشیان تحت تاثیر فشار یک مجموعه نایب رئیس خود را عوض می‌کند. به کفاشیان فشار آوردند تا افراد ضعیف‌تر را جانشین نایب رئیس خود کند.

دادکان با اشاره به دلالالی در فوتبال گفت: در زمینه دلالی بازیکنان، مربیان و مدیران مقصرند. مدیری که از ورزش سردرنمی‌آورد برای اینکه کارهایش را پیش ببرد مجبور به فساد می‌شود. او می‌خواهد رسانه‌ها را پشت سر خود داشته باشد و از این رو مجبور به فساد می‌شود. متاسفانه ما مدیرانی از  سپاه، ارتش و... به ورزش می‌آوریم در حالی که اگر این افراد کاربلد بودند در همان ارتش یا سپاه می‌ماندند. ما مدیری می‌آوریم که کارها را پیش ببرد یا اینکه به عقب برگردد؟

وی اظهار داشت: بروید و لیست بازیکنان تیم‌ها را دربیاورید. تیم‌هایی که مشخص نیست نفر بیست‌ودوم و سومشان چه افرادی هستند اما این نفرات قراردادهای مالی‌شان با باشگاه امضا می‌شود و مشخص نیست چه کسی یا چه کسانی پول این قراردادها را می‌گیرند. اگر هستند افرادی که هزار پدرسوختگی در فوتبال بلدند، من هزار و یک پدرسوختگی بلدم و می‌دانم چگونه با آنها مقابله کنم اما مدیران ما این کاره نیستند و به خاطر همین کلاه سرشان می‌رود. من واقعا چنین باشگاهی را سراغ دارم که بازیکن بیستم به بعدش مشخص نیست اما آنها قرارداد مالی امضا کرده‌اند و پول‌هایی در این وسط رد و بدل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ورزش باید دنبال مدیری برویم که کارش را بلد باشد نه اینکه مدیری بیاوریم که بعد از چهار ماه مجبور شویم او را کنار بگذاریم.


ویدیو مرتبط :
مناظره کفاشیان و دادکان درباره فساد در فوتبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمادگی حزب اعتماد برای مناظره تلویزیونی



 

 

 

 

اصلاح‌طلبان همواره از شرکت در این‌گونه برنامه‌ها استقبال کرده‌اند و هم‌اکنون نیز آمادگی خود را برای حضور در این برنامه‌ها اعلام می‌دارند.

 

به دنبال اظهارات عاری از واقعیت حمید رسایی در برنامه «دیروز، امروز، فردا»، دبیرکل حزب اعتماد ملی موافقت خود را با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رحمت‌اله بیگدلی، استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در مناظره این هفته «دیروز، امروز، فردا»، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سحام‌نیوز، حجت‌الاسلام بیگدلی، در گفت‌وگویی با «سحام‌نیوز» با اشاره به دیدار اخیر جمعی از فعالان سیاسی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: «با توجه به این‌که بعضا ادعا می‌شود که اصلاح‌طلبان حاضر به حضور در برنامه مناظره «دیروز، امروز، فردا» نیستند، در دیداری که اخیرا با آقای کروبی داشتیم، تصمیم بر این شد که حزب اعتماد ملی به صورت فعال در این مناظره‌ها شرکت کند و آقای کروبی موافقت خودشان را با حضور این‌جانب در مناظره اعلام کردند و این موضوع با یکی از مدیران صدا و سیما هم در میان گذاشته شد و طبق اظهارات این مدیر، این موضوع اوایل هفته گذشته به اطلاع آقای ضرغامی هم رسیده است. بنابر این جای تأسف است که آقای حمید رسایی به‌‌صورت یک‌جانبه در صدا و سیما حضور می‌یابد و به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا اصلاح‌طلبان حاضر به حضور در برنامه مناظره نیستند و با قیافه‌ای حق به‌جانب خطاب به مجری برنامه خواستار اعلام نام افرادی می‌شود که برای حضور در مناظره دعوت شده و حضور نیافته‌اند و می‌گوید: "حضور نیافتن در مناظره باید برای این شخصیت‌ها هزینه داشته باشد." و تأسف‌بار تر این‌که مجری برنامه نیز در این‌گونه ادعاها با امثال آقای رسایی همراهی می‌کند.»

حجت‌الاسلام بیگدلی ضمن رد این‌گونه اظهارات گفت: «اصلاح‌طلبان همواره از شرکت در این‌گونه برنامه‌ها استقبال کرده‌اند و هم‌اکنون نیز آمادگی خود را برای حضور در این برنامه‌ها اعلام می‌دارند.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، ضمن اشاره به تماس امروز خود با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: «آقای کروبی بر ضرورت حضور این‌جانب در برنامه مناظره «دیروز، امروز، فردا» به‌عنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تأکید کردند و در نتیجه این‌جانب آمادگی خود را برای حضور در برنامه این هفته بدون هیچ‌گونه قید و شرطی و مناظره با هر شخصی که از جانب حامیان دولت در این برنامه حضور یابند اعلام می‌دارم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، ضمن بزرگداشت ایام دهه فجر و رهبر فقید انقلاب اسلامی گفت: «از آن‌جایی که یکی از آرمان‌های بلند ملت بزرگوار ایران در انقلاب اسلامی شکستن انحصار و تأمین آزادی بیان بود، امیدوارم در این ایام که یادآور مبارزات این ملت بزرگ و شهیدان به‌خون‌خفته انقلاب اسلامی است، سیمای جمهوری اسلامی با برگزاری مناظرات آزاد و بی‌طرفانه، اندکی از دین عظیم خویش به شهیدان راه آزادی و مبارزه با انحصار را ادا کند.»

حجت‌الاسلام بیگدلی در پایان گفت: «البته لازم می‌دانم به‌این نکته اشاره کنم که در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، انجمن اسلامی دانشگاه الزهرای تهران، از آقای حمید رسایی و این‌جانب برای برگزاری مناظره دعوت به‌عمل آورده و در این زمینه اطلاع‌رسانی هم کرده بود، ولی متأسفانه مسؤولان انجمن اسلامی دو ساعت قبل از زمان مناظره به این‌جانب اطلاع دادند که آقای رسایی حاضر به‌حضور در این مناظره نشده است، و از آن‌جایی که مدیریت دانشگاه با حضور یک‌طرفه این‌جانب در دانشگاه علی‌رغم اعلام آمادگی بنده موافقت نکرد،‌ جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی به ستاد آقای کروبی آمدند و حدود ۲ ساعت سؤالات خویش را مطرح و پاسخ‌های لازم را از این‌جانب دریافت کردند.»