ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سهم گلزنان خارجی لیگ؛ فقط نیم درصد!


در سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران فقط 27 گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسید که این میزان گل معادل نیم درصد کل گل های این فصل بود.

خبرآنلاین: در سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران فقط 27 گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسید که این میزان گل معادل نیم درصد کل گل های این فصل بود.

در فصل تازه به پایان رسیده لیگ برتر از 493 گل به ثمر رسیده، فقط 27 گل توسط بازیکنان خارجی به ثمر رسید. این در حالیست که فصل قبل گلزنان خارجی 74 بار موفق به گلزنی شده بودند و اگرچه تعداد بازی ها بیشتر از فصل قبل بود، اما سهم گلزنان خارجی 11 درصد بود که این آمار در فصل جاری به شدت افت داشته است. گلزنان خارجی لیگ برتر سیزدهم عبارت بودند از:

10 گل: لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

6 گل: لوسیانو ادینهو (مس کرمان)

3گل: سمیر بکریچ (1 سپاسی شیراز+ 1 مس کرمان)

2 گل: رادومیر جالوویچ (سپاهان اصفهان) موسی کولیبالی (استقلال خوزستان)

یک گل: بوبکر کبه، جی لوید ساموئل(استقلال تهران) لئوناردو چاوز (فولاد خوزستان) سرجیو وندیک (سپاهان)


ویدیو مرتبط :
وعده های مرد عمل: کاهش سهم مردم در هزینه های درمان از 60 درصد به 30 درصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار کلی از گلزنان خارجی لیگ برتر


استقلال با 4 گلزن خارجی صاحب بیشترین خارجی در میان گلزن‌های این فصل است. بهترین گلزن‌های خارجی فلاویو لوپز (تراكتور) و لوسیانو پریرا (فولاد) هستند

سایت گل: لیگ برتر در دوره‌ی دوازدهم خود نیز شاهد بازیکنان خارجی بسیاری در قالب تیم‌های لیگ برتری بود. بازیکنانی که اغلب در سطح فنی بسیار پائین‌تری نسبت به بازیکنان داخلی قرار دارند و بعضا نیز نیمکت‌نشین گزینه‌های داخلی هستند.

با نگاهی اجمالی به گل‌زنان خارجی حاضر در لیگ برتر نیز مشاهده خواهیم کرد که بسیاری از این مهاجمان، تاثیرگذاری مهاجمان پا به سن‌گذاشته‌ای همچون فرهاد مجیدی را نیز ندارند و با این حال همچنان شاهد حضور آن‌ها هستیم. بازیکنانی‌که با توجه به وضعیت ارز، بازیکنان بسیار پرهزینه‌ای برای باشگاه‌های خود محسوب می‌شوند.

از 521 گلی كه تا امروز در لیگ دوازدهم به ثبت رسیده، 64 گل را خارجی‌های شاغل در لیگ برتر به ثمر رسانده‌اند. در ادامه مطلب این 64 گل را به تفصیل بررسی خواهیم کرد.

استقلال تهران

گل‌زنان خارجی آبی‌پوشان را فابیو جانواریو، رودریگو توزی، جی‌لوئد سامول و ویسنته آرسه کاماچو تشکیل می‌دهند که شش گل از 34 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- فابیو جانواریو (برزیل) : 2 گل در 10 بازی

2- رودریگو توزی (برزیل) :1 گل در 9 بازی

3- جی‌لوئد ساموئل (ترینیداد و توباگو) : 2 گل در 21 بازی

4- ویسنته آرسه‌ (بولیوی) : 1 گل در 5 بازی

تراکتورسازی تبریز

گل‌زنان خارجی سرخ‌پوشان تبریزی را فلاویو لوپز و آنسلمو گونسالوز تشکیل می‌دهند که 11 گل از 44 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- فلاویو امانوئل لوپز پایشائو (پرتغال) : 10 گل در 26 بازی

2- آنسلمو گونسالوز کاردوزو (پرتغال) : 1 گل در 6 بازی

سپاهان اصفهان

گل‌زنان خارجی طلائی‌پوشان اصفهانی را جواهیر سوکای و رادومیر دالوویچ تشکیل می‌دهند که 13 گل از 44 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- جواهیر سوکای (آلبانی) : 9 گل در 25 بازی

2- رادومیر دالوویچ (مونته‌نگرو) : 4 گل در 22 بازی

فولاد خوزستان

گل‌زنان خارجی فولاد خوزستان را لوسیانو پریرا، لئوناردو پادووانی و روبرتو آدام جونیور تشکیل می‌دهند که 13 گل از 44 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- لوسیانو پریرا مندز (برزیل) : 10 گل در 23 بازی

2- لئوناردو پادووانی (برزیل) : 2 گل در 12 بازی

3- روبرتو نووس آدام جونیور (برزیل) : 1 گل در دو بازی

نفت تهران

گل‌زنان خارجی زرد‌پوشان تهرانی را گوران لوبوآوویچ و ماریو راموس تشکیل می‌دهند که 3 گل از 34 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- گوران لوبوآوویچ (کرواسی) : 2 گل در 11 بازی

2- ماریو راموس (برزیل) : 1 گل در 3 بازی

مس کرمان

نارنجی‌پوشان که در سال‌های گذشته گل‌زن نامداری همچون ادینهو برزیلی را در اختیار داشتند، در این فصل هر 22 گل خود را توسط بازیکنان داخلی به ثمر رساندند.

پرسپولیس تهران

گل‌زنان خارجی سرخ‌پوشان پایتخت را مارکو پروویچ و ولاتکو گروزدانوسکی تشکیل می‌دهند که 2 گل از 30 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

1- مارکو پروویچ (صربستان) : 1 گل در 8 بازی

2- ولاتکو گروز دانوسکی (مقدونیه‌) : 1 گل در 4 بازی

صبای قم

دیوید ویلکروم کامرونی تنها گل‌زن خارجی صبا بود که در 19 بازی یک گل از 29 گل فصل صبا را به ثمر رساند.

ملوان بندرانزلی

قوهای سپید انزلی نیز فقط در درون دروازه‌ی خود یک خارجی را استخدام کرده‌اند و در بقیه‌ی خطوط از بازیکنان داخلی بهره گرفته‌اند.

راه‌آهن تهران

راه‌آهن نیز تنها از ایگور کاسترو برزیلی در ترکیب خود به عنوان بازیکن خارجی بهره می‌برد. این برزیلی نام‌آشنا در هفت بازی دو گل از 23 گل فصل راه‌آهن را به ثمر رساند.

سایپای کرج

گل‌زنان خارجی نارنجی‌پوشان کرجی را مارسیو خوزه نارسیو و جونیور تورتا تشکیل می‌دهند که 2 گل از 24 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

مارسیو خوزه نارسیو (برزیل) : 1 گل در 8 بازی

جونیور تورتا (برزیل) : 1 گل در 21 بازی

فجرسپاسی شیراز

سند لی بیتو که اهل آنتیل هلند است، تنها بازیکن خارجی باشگاه فجر است که در طول 2 بازی یک گل از 29 گل فصل فجر را به ثمر رسانده است.

داماش گیلان

بوبکر کبه بورکینافاسوئی با زدن 2 گل در 5 بازی، تنها گل‌زن خارجی داماش محسوب می‌شود و 24 گل دیگر این تیم در طول فصل نیز توسط بازیکنان داخلی به ثمر رسیده‌اند.

آلومینیوم هرمزگان

گل‌زنان خارجی تیم AL-هرمزگان را انریکو برنارد و ایمون زائد تشکیل می‌دهند که 2 گل از 18 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

انریکو برنارد (برزیل) : 1 گل در 5 بازی

ایمون زائد (ایرلند) : 1 گل در 4 بازی
 
ذوب‌آهن اصفهان

گل‌زنان خارجی سبز‌پوشان فولادشهر را بکو فوفانا و آکوا استویچکوف تشکیل می‌دهند که 2 گل از 24 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

اسماعیل بکو فوفانا (ساحل عاج) : 1 گل در 9 بازی

آکوا استویچکوف (مقدونیه) : 1 گل در 1 بازی

پیکان تهران

ژوسلی فریرا روزا، مهاجم اهل برزیل تنها گل‌زن خارجی پیکان در این فصل از رقابت‌ها محسوب می‌شود که 2 گل از 21 گل پیکان را در 10 بازی به ثمر رسانده است.

گهر دورود

هر 20 گل گهر دورود توسط بازیکنان داخلی به ثمر رسیده است.

صنعت نفت آبادان

گل‌زنان خارجی زردپوشان آبادان را هوگو ماچادو و والری آلکسانیان تشکیل می‌دهند که 2 گل از 26 گل این تیم را به ثمر رسانده‌اند.

هوگو ماچادو (پرتغال) : 1 گل در 21 بازی

والری آلکسانیان (ارمنستان) : 1 گل در 24 بازی

سهم کشورهای مختلف از گلزنی در لیگ برتر:

برزیل(24 گل): عمده‌ی بازیکنان گل‌زن شاغل در لیگ برتر به‌طور حتم از صادرات این کشورند. در حال حاضر 11 بازیکن برزیلی با پیراهن تیم‌های لیگ برتری موفق به زدن 24 گل شده‌اند.

پرتغال(12 گل): شاید به واسطه‌ی حضور مربیان پرتغالی است که شاهد حضور گسترده‌ی این بازیکنان در لیگ برتر هستیم. ستاره‌های پرتغالی فقط 3 گل‌زن در لیگ برتر داشته‌اند اما به لطف حضور فلاویو لوپز این سه نفر مجموعا 12 گل به ثمر رسانده‌اند.

آلبانی(9 گل): کشور آلبانی فقط یک نماینده‌ی گل‌زن در لیگ برتر دارد، ستاره‌ای که با زدن 9 گل تعویض طلائی زلاتکو کرانچار نیز لقب گرفته است.

مونته‌نگرو(4 گل): این کشور نیز درست مشابه آلبانی یک نماینده‌ی گل‌زن دارد، رادومیر دالوویچ 4 گله.

بورکینافاسو- کرواسی- ترینیداد و توباگو (2 گل): این سه کشور هر کدام یک نماینده‌ی دو گله در لیگ برتر دارند.

مقدونیه(2 گل): این کشور صاحب دو نماینده‌ی یک گله در لیگ برتر است.

ایرلند- ساحل عاج- کامرون- ارمنستان- صربستان- آنتیل هلند- بولیوی (یك گل): این کشورها نیز هرکدام یک گل‌زن تک گله دارند.