ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سهمیه وزنه برداری در المپیک تغییر می‌کند؟


پس از غوغای دوپینگ در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا و مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۱۷ وزنه‌بردار دیگر باید منتظر ماند، آیا سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک تغییر می‌کند؟

خبرگزاری فارس: پس از غوغای دوپینگ در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آمریکا و مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش ۱۷ وزنه‌بردار دیگر باید منتظر ماند، آیا سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک تغییر می‌کند؟

چندی پیش بود که سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تعداد سهمیه‌های المپیک را که هر کشور با احتساب نتایج مسابقات جهانی 2014 قزاقستان و 2015 آمریکا کسب کرده بود، اعلام کرد که بر اساس آن تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با کسب  173 امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم جهان (در مجموع هر دو رقابت جهانی و گزینشی) 5 سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ریو را بدست آورد.

فدراسیون جهانی براساس رده‌بندی تیم‌ها در دو مرحله گزینشی کسب سهمیه المپیک، تعداد سهمیه‌های هر کشور را مشخص کرد که بر این اساس به تیم‌های اول تا ششم بر اساس عملکردشان در سال 2014 و 2015، سهمیه کامل یعنی 6 سهمیه تعلق می‌گیرد. کشورهای روسیه، قزاقستان، کره شمالی، بلاروس، چین و مصر با قرار گرفتن در بین شش تیم برتر، 6 سهمیه کامل المپیک را بدست آوردند.

تیم‌های اندونزی، ارمنستان، کلمبیا، ازبکستان، مولداوی و ایران با قرار گرفتن در رده‌های هفتم تا دوازدهم، با 5 سهمیه در المپیک شرکت خواهند کرد. تیم‌های تایلند، لهستان، آلمان، آذربایجان، اوکراین و کره جنوبی 4 سهمیه کسب کردند و سهم تیم‌های فرانسه، ویتنام، گرجستان، رومانی، اسپانیا و چین تایپه هم 3 سهمیه بود.

به گزارش فارس، اما بعد از غوغای دوپینگ در مسابقات جهانی 2015 آمریکا و مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش 17 وزنه‌بردار دیگر باید منتظر ماند و دید که آیا سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک تغییر می‌کند یا نه؟

در این لیست 17 نفره روسیه 4 وزنه‌بردار، آذربایجان و قزاقستان 3 وزنه‌بردار، بلاروس، مولداوی و کره شمالی هر کدام 2 وزنه‌بردار و یونان یک وزنه‌بردار دارند که نتیجه تستشان مثبت اعلام شده است. بعد از آلکسی لوچف روس، که سرشناس‌ترین چهره این فهرست بلند بالا است، الماس یوتیشف و ژاسولان قدیربایف از قزاقستان که در مسابقات جهانی مدال‌های نقره و برنز دسته 94 کیلوگرم را کسب کردند، نیز مثبت اعلام شده است. کیک کوانگ سانگ، از کره‌شمالی که مدال نقره دسته 77 کیلوگرم را کسب کرده بود هم در این جمع 17 نفره قرار دارد.

حالا ابتدا باید منتظر اعلام آرای نهایی و قطعی این نفرات باشیم و ببینیم فدراسیون جهانی چه محرومیت‌هایی را برای آنها و کشورهایشان در نظر خواهد گرفت. از طرفی بدون شک امتیازبندی کشورها نیز در این بین دستخوش تغییراتی خواهد شد و باید دید با این تغییرات آیا سهمیه ایران در المپیک افزایش خواهد یافت یا نه؟


ویدیو مرتبط :
حادثه برای وزنه بردار در مسابقات وزنه برداری المپیک....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم ملی وزنه‌برداری به عنوان چهارم جهان رسید/ کسب هر دو سهمیه المپیک نوجوانان



سلیمانی در جمع برترین وزنه‌برداران رقابت‌های جهانی نوجوانان

تیم ملی وزنه‌برداری به عنوان چهارم جهان رسید/ کسب هر دو سهمیه المپیک نوجوانان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان کشورمان با کسب شش مدال طلا، سه نقره و سه برنز و ۴۰۴ امتیاز در مکان چهارم سومین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان ایستاد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این رده‌بندی تیم روسیه با 486 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های مصر و قزاقستان به ترتیب با 424 و 416 امتیاز سکوهای دوم و سوم جهان را از آن خود کردند.

به این ترتیب تیم ایران تنها با اختلاف 20 امتیاز نسبت به مصر و 12 امتیاز نسبت به قزاقستان از دستیابی به یکی از سکوهای نایب قهرمانی یا سومی رقابت‌های جهانی بازماند و جایگاه چهارم را به دست آورد.

با این نتیجه تیم وزنه‌برداری ایران به همراه روسیه، مصر، قزاقستان، رومانی، اندونزی، ارمنستان، ازبکستان و مکزیک هر دو سهمیه المپیک 2014 نوجوانان را نیز که در کشور چین برگزار می‌شود به دست آوردند.

رده‌بندی 10 تیم برتر رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان در زیر آمد است:

1-روسیه با 486 امتیاز

2-مصر با 424 امتیاز

3-قزاقستان با 416 امتیاز

4-ایران با 404 امتیاز

5-رومانی با 357 امتیاز

6-اندونزی با 350 امتیاز

7-چین با 350 امتیاز

8-ارمنستان با 341 امتیاز

9-ازبکستان با 338 امتیاز

10-مکزیک با 323 امتیاز

همچنین کمیته برگزاری رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان در پایان این رقابت‌ها سیمون مارتیروسیان از ارمنستان را به عنوان بهترین وزنه‌بردار رقابت‌ها معرفی کرد.

مارتیروسیان در حالی با 403 امتیاز عنوان بهترین وزنه‌بردار رقابت‌‌های جهانی تاشکند را به دست آورد که علیرضا سلیمانی با قهرمانی در دسته فوق سنگین می‌توانست این عنوان را از آن خود کند.

نماینده فوق سنگین کشورمان در رده‌بندی بهترین وزنه‌برداران 391 امتیاز بعد از مارتیروسیان از ارمنستان، آلبرت لیندر از قزاقستان و ختاک خوگائف از روسیه در رده چهارم ایستاد.

در این رده‌بندی میلاد رشیدی با 386 امتیاز هفتم است، علیرضا دهقان با 381 امتیاز در رده نهم قرار دارد و امیر حسین فضلی هم با 328 امتیاز در مکان سیزدهم قرار دارد./فارس