ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان کم می‌شود


به‌زودی و در سهمیه بندی جدید برای لیگ قهرمانان آسیا نیم سهمیه از ایران کم می شود.

ورزش سه: ایران در حال حاضر سه و نیم سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا دارد اما با توجه به درخواست مکرر کشورهایی چون هند، سری لانکا، مالدیو و... برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا نیم سهمیه از ایران و دیگر کشورهای صاحب نام که دارای نیم سهمیه هستند، کم می شود.

این تصمیم در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا بحث شده و بزودی دستور العمل خواهد شد. در این صورت تیم های قهرمان جام حذفی و قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر آسیایی خواهند شد.

البته به تازگی ایران صاحب کسب حداکثر امتیاز برای دست یابی به بیشترین سهمیه شده و در جایگاهی بالاتر از ژاپن قرار گرفته اما کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا معتقد است برای کشورهای درجه اول سهمیه در نظر گرفته شده کافی است و با گرفتن نیم سهمیه از این کشورها – کشورهای دیگری به بازی گرفته خواهند شد که این می تواند به توسعه فوتبال در آسیا کمک کند.


ویدیو مرتبط :
عملکرد نماینده های ایران در لیگ قهرمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شد



اخبار,اخبار ورزشی ,لیگ قهرمانان آسیا

 

اخبار ورزشی - سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا کم شد

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل آتی کاهش یافت.

 مهدی تاج، رییس سازمان لیگ در نشست خبری امروز، درباره تعداد سهمیه‌های فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده با اعلام این خبر گفت: با تصمیم AFC سهمیه ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا به سه تیم کاهش یافت.

او افزود: سه تیم ایرانی به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان می‌رسند و یک تیم دیگر باید در پلی‌آف شانس خود را برای حضور در این رقابت‌ها آزمایش کند.

تاج در توضیح این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار کرد: طبق قوانین جدید AFC دو کشور اول آسیا بر اساس امتیازبندی، سهمیه سه تیم مستقیم و یک تیم پلی‌آف در لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت. در حال حاضر ایران 905 امتیاز دارد و بعد از ژاپن که 923 امتیاز دارد قرار گرفته است. اما این قانون برای دو سال است و در فصل 2016 – 2015 و 2017 – 2016 است.

وی افزود: دو کشور اول سه و نیم سهمیه دارند و کشور سوم و چهارم سهمیه‌شان دو تیم مستقیم و دو تیم پلی‌آف خواهد بود و کشور پنجم یک تیم مستقیم و یک تیم پلی‌آف است. بنابراین هیچ کشوری در اسیا چهار سهمیه مستقیم دیگر نخواهد داشت. ملاک امتیازدهی 20 درصد عملکرد تیم ملی و 80 درصد عملکرد تیم‌های باشگاهی است. برای هر برد 3 امتیاز و مساوی یک امتیاز در نظر گرفته‌اند بنابراین باید به امتیازهای تیم‌های باشگاهی نیز حواس‌مان باشد. فدراسیون رتبه اول هم 100 امتیاز می‌گیرد. ما تلاش می‌کنیم که این شرایط را تغییر دهیم.

تاج افزود: شش اردیبهشت هم زمان بازدید بازرسان AFC مشخص خواهد شد. طبق قانون جدید 12 تیم اول آسیا طبق رنکینگ فیفا به طور مستقیم راهی جام ملت‌ها می‌شوند بنابراین با قرار گرفتن ایران در بین این 12 تیم ما دیگر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها نداریم و بسیاری از فیفا دی‌ها را می‌توانیم برای خودمان استفاده کنیم. 

اخبار ورزشی - ایسنا