ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سفیر ایران به ورزشگاه آمد


مدافع تیم فوتبال پرسپولیس برای بازی تدارکاتی تیمش مقابل حریف ترکیه‌ای به عنوان کاپیتان انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 17 به وقت محلی در دیدار تدارکاتی در آنکارا به مصاف گنجلر بیرلیگی رفته است.

این دیدار با حاشیه‌های زیر همراه است:

* دوربین واحد مرکزی خبر در ترکیه قبل از مسابقه با برانکو و خوردبین به گفت‌ و گو پرداخت.

* قبل از آغاز بازی بازیکنان پرسپولیس با کاورهای زرد و قرمز و بازیکنان حریف با پیراهن‌های سفید و قرمز به گرم کردن پرداختند.

* داور چهارم وقتی که تنها دقایقی به آغاز بازی مانده بود به سمت پانادیچ رفته و از او خواست تا با پایان دادن به تمرین سرخپوشان شرایط را برای آغاز بازی فراهم کند. همچنین هر سه دروازه‌بان پرسپولیس زیر نظر این مربی خود را گرم کردند.

* هادی نوروزی به خاطر کمردرد در بازی امروز به میدان نخواهد رفت و در غیاب او نورمحمدی کاپیتان است. البته نوروزی از فردا به تمرینات اضافه خواهد شد.

* چند خبرنگار ترکیه‌ای برای پوشش این بازی در ورزشگاه هستند.

*همچنین مسئولان تیم حریف پرسپولیس نیز برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه آمدند.

*حدود 20 هوادار ایرانی برای تشویق پرسپولیس خود را به ورزشگاه رساندند.

* هواداران پرچم ایران را در دست دارند. همچنین پرچم سه متری پرسپولیس را نیز پشت فنس ورزشگاه نصب کردند.

*لوح یادبود پرسپولیس توسط نورمحمدی به کاپیتان حریف اهدا شد.

* علیرضا بیگدلی سفیر ایران در ترکیه برای تماشای مسابقات به ورزشگاه آمد.


ویدیو مرتبط :
سفیر اسلواکی در ایران: آمادگی همکاری با بخش خصوصی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفیر ایران خطاب به کره جنوبی...



 

سفیر ایران خطاب به کره جنوبی

 

حاکمیت این کشور احترام می گذارد و دخالتی در روابط سئول با دیگر کشورها از جمله با واشنگتن نمی کند ... اگر کره جنوبی یا دیگر کشورها بخواهند ایران را تحریم کنند در واقع با این کار خود را تحریم می کنند .

محمد رضا بختیاری سفیر ایران در کره جنوبی اعلام کرد که دولت سئول نباید تعهدی نسبت به اعمال تحریم های جدید علیه ایران احساس کند.


به گزارش عصر ایران بختیاری در مصاحبه با خبرگزاری رسمی " یونهاپ " کره با اشاره به این موضوع گفت : " کره جنوبی نباید این احساس را داشته باشد که حتما به درخواست آمریکا، تحریم هایی جداگانه علیه ایران به مورد اجرا بگذارد "


سفیر ایران در کره افزود : " آنها (دولت کره جنوبی ) مجبور نیستند بنا به فشار یا در خواست یک کشور ثالث تحریم هایی بیشتر و یکجانبه را علیه یک کشور عضو سازمان ملل متحد به مورد اجرا بگذارند ".


بختیاری با اشاره به اینکه ایران و کره جنوبی سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهند گرفت؛ افزود: ایران به تصمیمات دولت کره و حاکمیت این کشور احترام می گذارد و دخالتی در روابط سئول با دیگر کشورها از جمله با واشنگتن نمی کند.


سفیر ایران در سئول گفت که اگر کره جنوبی یا دیگر کشورها بخواهند ایران را مورد تحریم قرار دهند ، در واقع با این کار خود را تحریم می کنند .


بختیاری در عین حال خاطر نشان کرد که اگر کشوری بخواهد ایران را مورد تحریم قرار دهد جمهوری اسلامی ایران بیکار نخواهد نشست.

وی گفت: اگر شما بخواهید در رابطه با ایران عقب بنشینید ایران هیچ گاه به سمت شما پا پیش نخواهد گذاشت.


بختیاری با تکذیب هر گونه رابطه اتمی بین ایران و کره شمالی گفت که به زودی با مقامات کره جنوبی از جمله با وزیر اقتصاد این کشور دیدار خواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که مقامات کره در رابطه با ایران به طور صحیح و با عقلانیت تصمیم بگیرند.


وی همچنین با رد هر گونه اقدام غیر قانونی از سوی شعبه بانک ملت ایران در سئول گفت که این بانک نیز همانند همه بانک های خارجی در چارچوب قوانین داخلی کره جنوبی و به طور قانونی فعالیت می کند و تعطیل کردن و محدود کردن این بانک در کره بیشتر به تجار کره ای آسیب خواهد زد.


اخیرا رابرت آینهورن معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور خلع سلاح هسته ای در سفری به کره جنوبی از مقامات این کشور خواسته بود تا با پیروی از آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر متحدان واشنگتن علاوه بر اجرای کامل قطعنامه های تحریمی شورای امنیت علیه ایران، تحریم هایی جداگانه و یکجانبه را نیز علیه تهران به مورد اجرا بگذارند .


مقامات کره جنوبی از این نگرانند که هر گونه تحریم یکجانبه علیه ایران بر روابط تجاری این کشور با ایران به شدت آسیب خواهد زد .


ایران و کره جنوبی هم اکنون سالانه بیش از 10 میلیارد دلار روابط تجاری دارند که از این میزان 4 میلیارد دلار صادرات کالاهای کره ای به بازار ایران و 6 میلیارد دلارهم صادرات سالانه نفت و گاز ایران به کره می باشد....منبع/ عصر ایران