ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سفر همسران بازیکنان به جام جهانی ممنوع!


"سافت سوسیچ" به بازیکنان تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین هشدار داده که در رقابتهای جام جهانی اجازه ندارند در کنار همسران خود باشند.

خبرگزاری مهر: "سافت سوسیچ" به بازیکنان تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین هشدار داده که در رقابتهای جام جهانی اجازه ندارند در کنار همسران خود باشند.

سرمربی تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین در نظر دارد روابط جنسی را برای بازیکنان تیمش در خلال رقابتهای جام جهانی ممنوع کند.

"دیلی استار" انگلستان گزارش داده سرمربی بوسنی این کار را برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بازیکنان تیمش در دستور کار خود قرار داده است.

سوسیچ گفت: من نمی‌دانم مربیان دیگر چه نظری دارند و برایم اهمیتی ندارد اما ما برای مسافرت به برزیل نمی‌رویم. بوسنی به برزیل می‌رود که فوتبال بازی کند.

تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های ایران، آرژانتین و نیجریه همگروه است.


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای جام قهرمانی و جوایز بازیکنان جام جهانی ۲۰۱۵

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش: با بازیکنان خداحافظی‌کرده‌ صحبت نمی‌کنم/یا به جام‌جهانی می‌رویم یا به هیچ نمی‌رسیم!



تیم ملی فوتبال ایران,اخبار ورزشی,جام جهانی فوتبال صعود ایران

اگر آماده انتقاد نبودم، خیلی وقت پیش‌ مرده بودم

کی‌روش: با بازیکنان خداحافظی‌کرده‌ صحبت نمی‌کنم/یا به جام‌جهانی می‌رویم یا به هیچ نمی‌رسیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید همدلی رمز صعود تیم ملی به جام جهانی خواهد بود.

کارلوس کی‌روش در این نشست خبری گفت: در درجه اول خیر مقدم خدمت همه حضار دارم و برای شما بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم بتوانیم در خردادماه موفقیت لازم را کسب کنیم. چهره‌های آشنایی را می‌بینم؛ چهره‌هایی که از همان روز اول در اینجا حاضر بودند.

بعد از مدتی که به ایران آمدم تحقیقات اولیه را آغاز کردم و به بعضی‌ها یادآوری کردم که باید هوشیار باشیم. سفر به جام جهانی از 2014 نیست بلکه ما باید سفر را از 2012 شروع کنیم و مسیر رو به جلویی داشته باشیم. همگی باید هوشیار باشیم. متاسفانه ما زمان ارزشمندی را از دست دادیم. این از دست دادن زمان شاید از لحاظ تجربه تیم ملی هم بود. در درجه دوم همان طور که می‌دانیم ما باید برای همه چیز بجنگیم. سه بازی مرگ و زندگی برابر ماست. یا می‌بریم و به هدف‌مان می‌رسیم یا به هیچ چیز نمی‌رسیم.

او در ادامه افزود:‌ به خاطر برخی اشتباه‌ها نشد تا از فرصت‌هایمان استفاده کنیم و اشتباه‌ها دو دسته هستند. ما به دنبال کار بهتر و نتیجه بهتر هستیم. یک سری اتفاقات خارج از تیم افتاد و نشد تا به موفقیت برسیم و یک سری اتفاقات در داخل تیم افتاد. من به عنوان سرمربی به اضافه کادر فنی و بازیکنان نمی‌خواهیم از زیر بار مسئولیت فرار کنیم و هیچ شکی نیست به خاطر یک سری اشتباه‌ها نتایج خوبی را به دست نیاورده‌ایم.

 

سرمربی تیم ملی در ادامه با تاکید بر رمز همدلی برای صعود به جام جهانی تصریح کرد: این مسئولیتی است که بر عهده داریم اگر همدل باشیم به هدف‌مان می‌رسیم. باید اصحاب رسانه، کادر فنی و بازیکنان دست به دست هم بدهند تا به هدف‌مان برسیم. اگر محکم و همدل باشیم از این چالش با موفقیت گذر می‌کنیم. 10 تیم در آسیا برای چهار سهمیه می‌جنگند و جز ژاپن، همه تیم‌ها از جمله عمان، اردن، قطر، ایران، کره همگی شانس قهرمانی دارند. پیغام ما این است که برای رسیدن به هدف باید همدل و محکم بود. باید آماده جنگ باشیم و با محکم بودن و ایمان می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

کی‌روش در ادامه گفت: ما اعضای کادر فنی تیم ملی هم این جا به اصحاب رسانه می‌گوییم که کاملا آماده هستیم و هدف‌گذاری‌های لازم را انجام داده‌ایم و فقط منتظر آغاز اردو هستیم. ما تک تک جزئیات لازم از جمله آنالیز بازیکنان، رفت و آمدها، اردوهای پیش رو و تجهیزات مورد نیاز را در یک سال گذشته بررسی کرده‌ایم و کاملا آماده‌ایم که اردو را آغاز کنیم و به سمت هدف پیش برویم.

سرمربی تیم ملی در ادامه به خبرنگاران گفت:‌ از شما عزیزان خواهش می‌کنم که راحت باشید و هر سوالی که دارید بپرسید. ما هیچ محدودیت زمانی نداریم و امیدوارم پس از این جلسه هیچ شک و شبهه‌ای برای شما باقی نماند.

 

اولین سوال را خبرنگاری از کی‌روش درباره غیبتش در بازی با قطر پرسید. وی در پاسخ گفت: من راجع به این مسئله هیچ دغدغه و نگرانی ندارم چون دستیاران خوبی در کنارم دارم. من سیموئز را دارم که بیش از 40 سال سابقه کار دارد و همچنین امید نمازی و دن گاسپار که در مدت همکاری با آن‌ها مشکلی نداشتم. البته طبیعی است که آرزو داشتم در آن بازی روی نیمکت می‌بودم اما به شما می‌گویم که هیچ مشکلی وجود ندارد.

همان طور که انتظار می‌رفت یکی از سوالات مهم خبرنگاران مصدومیت اشکان دژاگه و غیبتش در بازی‌های مهم تیم ملی بود. کی‌روش در این رابطه گفت: همان طور که اطلاع دارید مصدومیت اشکان در زمان بدی شکل گرفت ولی مسئله‌ای که خیلی باید به آن توجه کنیم این است که نباید با حساب کردن روی یک بازیکن به میدان برویم. اگر راجع به بازیکنی که قرار است جایگزین اشکان شود بپرسید، بی‌درنگ به شما پاسخ خواهم داد که نام آن بازیکن "تیم" است. تیم جایگزین خوبی برای دژاگه خواهد بود.

وی ادامه داد: بازیکنانی داشته‌ایم که پیش از این عملکرد بسیار خوبی در پست مهاجم داشته‌اند. بازیکنانی نظیر رضایی، خلعتبری، انصاری فرد، اولادی و دیگرانی که از آن‌ها اسم نمی‌برم در گذشته عملکرد خوبی داشتند اما باز هم تاکید می‌کنم که مهم‌ترین فاکتوری که رویش حساب می‌کنیم تیم است. ضمن اینکه ما می‌توانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم اما مصدومیت یک بازیکن از کنترل ما خارج است.

 

به گزارش ایسنا،‌ خبرنگار دیگری از کی‌روش درباره دروازه‌بان تیم ملی پرسید و داوری را به نوعی جایگزینی برای رحمتی خواند. کی‌روش در واکنش به این صحبت گفت: وقتی از دانیل داوری برای حضور در تیم ملی دعوت کردیم، این کار ما به معنی جایگزین کردن او با فرد دیگری نبوده است. هر بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود مانند سایرین در سبدی از بازیکنان قرار می‌گیرد که ما بعدها از بین آن‌ها بهترین انتخاب را خواهیم داشت. ربط دادن حضور داوری با خداحافظی رحمتی از تیم ملی کار اشتباهی است. ما اکنون دروازه‌بانان آماده‌ای مانند رحمان احمدی، علیرضا حقیقی، دانیل داوری و دروازه‌بان‌های آماده دیگری در اختیار داریم.

 

سرمربی تیم ملی درباره تفاوت انتقاد و پیشنهاد سازنده گفت: با شما موافقم. بعد از 33 سال مربی‌گری به شما اطمینان می‌دهم که اگر آماده انتقاد نبودم مدت‌ها قبل مرده بودم. همان طور که اشاره کردید ما از انتقادها، مسائل زیادی یاد می‌گیریم و من با ذهنی باز آماده این مسئله هستم ولی تفاوتی میان انتقاد و حرف‌های عده‌ای که با ذهنیت خاص انجام می‌دهند وجود دارد. بعد از 33 سال بعضی اوقات متوجه افرادی خاص که دارای پیش ذهنیت هستند می‌شوید که به منافع ملی ضربه می‌زنند. شما باید هشدار دهید به هواداران تیم ملی که این افراد به منافع ملی ضربه می‌زنند. بسیاری از انتقادها مثمر ثمر نیست و اهداف شخصی است. انتقادهای مثبت را از این پیش‌ذهنیت‌ها باید جدا کرد. به خاطر همین مسئله است که عکس‌العمل‌هایی را برای منافع فوتبال ایران و بازیکنان ایران انجام می‌دهیم. الان زمانی نیست که به صورت شخصی این مسائل را بگویم.

 

او افزود: فقط به یک نمونه که در تلویزیون مطرح شد اشاره می‌کنم. مسئله‌ای که به صورت سفارشی در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد راجع به مرخصی‌های من بود. بعد از 33 سال نیاز نیست که برای اینکه ببینم باد می‌آید به خیابان بروم بلکه با دیدن درختان از پشت پنجره هم می‌توانم متوجه شوم که آیا باد می‌وزد یا خیر. آن برنامه مشخصا برای لطمه به من و تیم ملی مطرح شده بود. حضور دژاگه، داوری و قوچان نژاد در تیم ملی به خاطر همین کارها و فعالیت‌های پشت پرده من است. اشاره می‌کنم به کارهای انجام شده. ما کارها و فعالیت‌هایی را کردیم تا آن‌ها به تیم ملی و ایران آمدند.

کی‌روش در ادامه به همزمان نبودن بازی‌های تیم ملی در رقابت‌های قبلی اشاره کرد و اظهار کرد: شما در دو جام اخیر به جام جهانی نرفته‌اید چرا که بازی آخر همزمان نبوده است. مثلا عربستان می‌دانست که چه می‌خواهد چرا که از نتایج تیم شما آگاه بود. فیفا دوباره این مسئله را تکرار کرد و ما پشت پرده در حال جنگ بودیم تا این مسئله دوباره تکرار نشود. تمام مسائلی که مطرح کردیم و مسائل پشت پرده باعث می‌شود که ما برای حفظ منافع فوتبال ایران بجنگیم اما ما برای این کارهای خود خودنمایی و بازارگرمی نمی‌کنیم و این وظیفه اهالی رسانه است که به هواداران بگویم که مدیریت کردن این اتفا‌ق‌ها چه کار سختی است. بنابراین مطرح کردن این صحبت‌ها که من چقدر به تعطیلات می‌روم مسئله بی‌معنایی است.

وی ادامه داد: باید هم داخل و هم خارج از زمین بتوانیم خوب بجنگیم. یکی از مسائلی که اکنون اهمیت دارد این است که داوری برای بازی با قطر انتخاب شده که در بازی با کره جنوبی من و شجاعی را اخراج کرد و گزارش نامناسبی ارائه داد و حالا فیفا آن داور را دوباره انتخاب کرده و این می‌تواند اتفاق بدی باشد.

 

به گزارش ایسنا، کی‌روش افزود: این گونه اتفاق‌ها را در فوتبال دنیا شاهد نیستیم. نمی‌شود که یک داور که بازی مهمی را برای تیمی سوت زده، دو بازی بعد باز هم برای آن تیم سوت بزند. مثلا می‌توانید تصور کنید که داور بازی رئال که نانی را اخراج کرد، در بازی بعد هم داور این تیم باشد؟ هنوز راجع به عملکرد این داور خاص در بازی با کره جنوبی در فیفا پرونده‌مان باز است و حالا جالب است که فیفا همان داور را برای بازی با قطر انتخاب کرده است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: فیفا برای بازی بسیار مهمی که بین ایران و کره جنوبی بود، داوری را از سنگاپور انتخاب کرد. شما فکر می‌کنید که فیفا توقع داشته در آن بازی چند تماشاگر به ورزشگاه بیاید و فکر می‌کنید که این داور از چه لیگی انتخاب شده است؟ میانگین حضور تماشاگر در لیگ سنگاپور در هر بازی 962 نفر است اگر روزنامه‌های سنگاپور را بخوانید خواهید دید که بازیکنان فوتبال در این کشور صبح روز بازی‌هایشان در خانه هواداران‌شان را می‌زنند و از آن‌ها خواهش می‌کنند که به ورزشگاه بیایند. حالا شما به عنوان اصحاب رسانه فکر می‌کنید که این داور ظرفیت لازم را برای قضاوت در دیداری با حضور 100 هزار تماشاگر را داشت؟ این داور می‌تواند داوطلب حضور در کتاب گینس باشد چون میانگین 4 کارت زرد در هر بازی را هم دارد.

 

کی‌روش در ادامه گفت: وقتی از من راجع به دستیارانم می‌پرسید می‌گویم که دغدغه‌ای ندارم چون آن‌ها متعهد و کاردان هستند. سوالی را که همه باید از فیفا و شخص بلاتر بپرسیم این است که چرا چنین داوری را برای قضاوت یک بازی مهم با آن همه تماشاگر انتخاب می‌کنند و همان داور را به فاصله یک بازی بار دیگر انتخاب می‌کنند. به این دلیل است که برخی اوقات عصبانی می‌شوم و عکس‌العمل نشان می‌دهم.

کی‌روش در ادامه نشست خبری با بیان اینکه آمادگی ذهنی و استراتژی در هر بازی بسیار مهم خواهد بود مطرح کرد: هیچ شکی نیست که سرعت بازی و تنظیماتی که در لحظات خاص گرفته می‌شود نقش پررنگی ایفا می‌کند. شما دو بازی بین‌المللی اخیر بین بارسلونا و بایرن مونیخ و همچنین دورتموند و رئال را ببینید. مسئله‌ای که دو سال پیش به آن اشاره کرده‌ام را خواهید فهمید. وقتی شما توانایی این را دارید که یک قدم جلوتر از حریف‌تان فکر کنید و چند ثانیه زودتر تصمیم بگیرید بسیار موفق‌تر خواهید بود. برای رسیدن به این هدف باید بازیکنان خوبی هم در اختیار داشته باشید. همان طور که ما در خانه ثابت کردیم شانس انجام این کار را داریم.

سرمربی تیم ملی همچنین مثل سابق به در اختیار نداشتن تمامی بازیکنانش در اردوها اشاره کرد و افزود: ما سال قبل دوران آمادگی و اردوهای خوبی پشت سر گذاشتیم که تمامی امکانات با تجهیزات عالی در باشگاه بشیکتاش ترکیه فراهم بود. کیفیت زمین چمن عالی، غذا بی‌نظیر، فضا و محیط عالی و همه چیز مثل اروپا بود. اما تنها مشکل ما در اختیار نداشتن تمامی بازیکنان بود. چه کسی به بازیکنان اهمیت می‌دهد؟ اصلا مهم نیست. ما فقط تنها مشکل بازیکن داشتیم و بهترین بازیکنان‌مان در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کردند. نمی‌دانم و نمی‌خواهم بدانم کفاشیان برای آن اردو چقدر هزینه کرد. همچنین فشردگی بازی‌ها باعث شد ما بازیکنان کلیدی‌مان را از دست بدهیم. من قبل از آن هم گفته بودم که بازیکنان ایرانی نمی‌توانند در هر سه چهار روز یک بازی انجام دهند. اما ما روی این مشکل، بازیکن کلیدی از دست دادیم.

 

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: اگر ما شرایط و بازیکنان خوب داشته باشیم شانس صعودمان به مراتب بیشتر خواهد بود. این مسئله را به تمام ایرانی‌ها می‌گویم که در اردوی پیش رو احتمالا بازیکنان استقلال را در اختیار نخواهیم داشت. من با آن‌ها تماس خواهم گرفت و به تیم ملی دعوت‌شان خواهم کرد اما تصمیم نهایی با باشگاه استقلال است و من هیچ تضمینی نمی‌دهم. جام جهانی برای ایران در خرداد خواهد بود و به نظر خودم ما می‌توانیم صعود کنیم اگر ما بسیار آماده باشیم تا با چالش‌های بیرون و داخل زمین مواجه شویم می‌توانیم به هدف‌مان برسیم. اما این مسئله که بخواهیم اردویی داشته باشیم ولی بازیکنان نباشند، نمی‌دانم بعد از تجربه 33 سال، چیست؟ چطور می‌توان بدون بازیکن تمرین برگزار کرد.

کی‌روش در ادامه به یک ضرب‌المثل پرتغالی اشاره کرد و افزود: نبودن بازیکن در تمرین مثل این است که شما بدون تخم مرغ املت درست کنید. این پیغام شفاف به همه است که اگر آماده باشیم شانس صعود خواهیم داشت. ولی خواهش می‌کنم در مورد حضور استقلالی‌ها در اردوی پیش رو از من نپرسید. فرهاد مجیدی به تیم ملی دعوت شده بود ولی خداحافظی کرد. این وظیفه من نیست که برای بازیکنی که تغییر عقیده داده تلاش کنم و او را متقاعد کنم که به تیم ملی بازگردد. وظیفه من این است که کسانی را به تیم ملی بیاورم که متعهد و آماده هستند برای کمک و حضور در تیم ملی.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با این صحبت‌ها امکان مذاکره وجود ندارد گفت: این وظیفه من نیست که با افرادی که خداحافظی کرده‌اند، صحبت کنم. با انجام ندادن این کار احترام خودم را به آماده‌ها نشان می‌دهم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه گفت: مسئله‌ای که اکنون بسیار مهم است و من آن را درک می‌کنم، این است که باید تعاملی بین تیم ملی و باشگاه‌ها صورت بگیرد. در جلسه‌ای که با مربیان لیگ برتری داشتم، نظرات آن‌ها را راجع به فوتبال ایران شنیدم و تلاش کردم که با توجه به دانش خود به یک جمع‌بندی مناسب برسم. هیچ شکی نیست که بسیاری از مسائل از برنامه‌های طراحی‌ شده سررشته می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه وقتی مربیان از بیرون به مسائل نگاه می‌کنند متوجه نیستند که کار در تیم ملی بسیار سخت است. ما باید با توجه به درخواست‌های داخلی و برنامه‌های خارجی برنامه‌ریزی کنیم. در حالی که رقابت‌های مختلف داخلی و خارجی وجود دارد به ویژه در فصل آینده برنامه‌های فیفا و AFC تداخل زیادی دارند که کار ما را سخت می‌کنند. به عنوان مثال اگر ما به مرحله آخر پلی‌آف برسیم، شاید مجبور شویم در 15 نوامبر با پاراگوئه بازی کنیم. این در حالی است که دقیقا در همان روز باید با تایلند هم در مقدماتی جام ملت‌های آسیا بازی کنیم! بنابراین مربیان باید توجه کنند که اگر این اتفاق بیفتد، قصور از تیم ملی نبوده بلکه مشکلات AFC و فوتبال آسیا گریبانگیر ما شده است.

کی‌روش ادامه داد: مسئله دیگری که باید به آن توجه زیادی شود این است که تاریخ بازی ما با ازبکستان چه هنگامی بود. در تقویم فیفا آن روز مخصوص انجام بازی‌های دوستانه است و فیفا بازی حساس ما را در آن روز برگزار کرد. در فوتبال دنیا این اتفاق نمی‌افتد. شما فکر می‌کنید فیفا حاضر می‌شود بازی‌های آلمان، انگلیس یا ایتالیا را در روز بازی‌های دوستانه برگزار کند که آن‌ها بازیکنان‌شان را تنها 48 ساعت قبل از بازی داشته باشند. دیگر نمی‌توانم در این رابطه بیشتر صحبت کنم.

این وظیفه شماست که به این نکته اشاره کنید. مثلا گفته بودید که دژاگه در نیمه دوم بازی با ازبکستان خسته بوده است. این مسئله دقیقا به این خاطر بود که او یکشنبه همان هفته در یک کشور دیگر و در قاره‌ی دیگری بازی کرده بود. آیا این کار جوانمردانه است؟ آیا این کار اعطای شرایط مساوی به همه است؟ آیا من به تنهایی باید با این مسئله بجنگم؟ واقعیت این است که رسانه‌ها باید به ما کمک کنند و بدانند که صعود به جام جهانی یک جنگ تمام عیار است که برای پیروزی در آن باید متحد باشیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره چگونگی ایجاد هماهنگی بین تیم ملی و باشگاه‌ها گفت: پاسخ شما این است که باید دست به دست هم دهیم تا این هماهنگی شکل بگیرد. هماهنگ کردن این دو سیستم خیلی سخت است. بنابراین باید فکر کنیم که بهترین راه چیست. من دو سال پیش به ایران آمدم و راه حل خود را این گونه توضیح دادم که بهتر است یک لیگ 16 تیمی و یک جام حذفی خوب داشته باشید اما ناگهان جنگی علیه من شروع شد. تصمیم‌گیری‌هایی شکل گرفت و حرف‌هایی زده شد. یک روز گفتند جام حذفی باشد روز بعد گفتند نباشد و باز رای به بودنش دادند و هر اتفاقی هم افتاد گفتند کی‌روش مسبب آن است!

وی ادامه داد: جام حذفی را بالاخره برگزار کردید و مشکلات تقویمی آن را دیدید. یک تیم 18 روز بدون بازی سپری کرد و تیمی مثل سپاهان هر 4 روز یک بازی پرفشار انجام داد و باز جنگ علیه کی‌روش شروع شد. همه گفتند که این مشکل هم تقصیر کی‌روش است اما کسی نگفت که وقتی لیگ 18 تیمی برگزار شد و در کنارش جام حذفی هم بود، تقویم به مشکل می‌خورد.

کی‌روش در ادامه تاکید کرد که تیم ملی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حذف نمی‌شود. وی همچنین گفت: من تکرار می‌کنم و هیچ شکی ندارم که تیم ملی حداقل به مرحله پلی‌آف راه پیدا می‌کند و هنوز هم شانس زیادی برای صعود مستقیم به جام جهانی داریم و کار دست خودمان است.

برای فصل بعد بدون در نظر گرفتن اینکه مستقیم به جام جهانی برویم یا با پلی‌آف، نظر محقرانه و خاکی من این است که بهتر است یک لیگ 16 تیمی و یک جام حذفی خوب داشته باشید. این نظر مردی است که سال‌ها تجربه بین‌المللی و سابقه چهار بار حضور در جام جهانی را دارد. می‌توانید به آن توجه کنید یا به آن بی‌توجه باشید. واقعا نمی‌دانم چرا در این لحظه حساس هنوز هم درباره این مسئله بحث می‌کنیم.

 

سرمربی تیم ملی همچنین در ادامه نشست خبری در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بازیکنان لیگ برتری را زیر نظر نمی‌گیرد و با سفرهای متعددش به دنبال آوردن ایرانی‌های خارج از کشور است، توضیح داد: شما باید بدانید که من بازیکنان داخل ایران را کاملا زیر نظر دارم. به عنوان مثال رضا حقیقی را می‌گویم که یادتان بیاید.

او الان در پرسپولیس است اما از کجا به پرسپولیس رفت؟ از تیم ملی! من همین جا از شما دوستان رسانه‌ای دعوت می‌کنم تا بعد از نشست خبری به دفترم برویم و شما شاهد برنامه و کارهای ما باشید. بعضی اوقات انتقادهایی می‌شنوم که می‌گویند چرا کی‌روش بازیکنان داخلی را نگاه نکرده و استعدادهایشان را زیر نظر نمی‌گیرد اما به هیچ وجه این صحبت قبول نیست.

من تمام بازی‌ها را نگاه می‌کنم و زیر نظر دارم حتی زمانی که در ایران نیستم تمام بازی‌ها ضبط و بایگانی می‌شود. سیموئز و نمازی به ورزشگاه می‌روند و ما به صورت گروهی بازی‌ها را زیر نظر داریم. دلیل این هم که بازیکنان اروپایی را زیر نظر گرفته‌ام این است که اگر شما به خاطر داشته باشید، بازیکنانی مثل علی دایی و مهدوی کیا در تیم ملی ایران در زمان اوج در کجا بازی می‌کردند؟ مشخص است آن‌ها در اروپا بودند. بازی‌های ما در سطح بین‌المللی است و هیچ گاه نمی‌خواهیم با فجر یا الهلال بازی کنیم. این عقیده کلی است و اگر بخواهیم چهار دروازه‌بان بین‌المللی را با بازیکنان داخلی ترکیب کنیم، فوتبال ملی بهتری خواهیم داشت.

کی‌روش همچنین درباره وضعیت روحی – روانی بازیکنانش افزود: تیم من از لحاظ روحی بسیار خوب است و اعتماد به نفس بازیکنان در شرایط ایده‌آلی قرار دارد.

شما در تمرین‌های ما حضور داشتید من بعضی وقت‌ها به بازیکنانم سخت‌گیری می‌کنم اما آن‌ها همیشه به لحاظ رفتاری عالی بوده‌اند. تلاش‌شان را انجام داده‌اند اما متاسفانه در فوتبال برد و باخت وجود دارد. شکی هم نیست که همه بازیکنان از لحاظ تعهدی خوب بوده‌اند و من راضی هستم. هرگاه با بازیکنانم در درون زمین هستم خوشحال کننده‌ترین لحظاتم در ایران است. این ثابت می‌کند که من چقدر از داشتن چنین بازیکنانی خوشحالم. بنده و مربیان پیشین مثل برانکو و بلاژویچ وقتی که به ایران می‌آمدیم توقع نداشتیم بازیکنان رئال و منچستر را در اختیار بگیریم اما ما می‌توانیم مثل منچستر هر روز پیشرفت کنیم./ایسنا