ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سفر قطبی بی نتیجه ماند؛دژاگه یك دقیقه هم بازی نكرد



 

 

 

سفر قطبی بی نتیجه ماند؛دژاگه یك دقیقه هم بازی نكرد

 

افشین قطبی که چند روزی است به آلمان سفر کرده تا از نزدیک با کار فنی اشکان دژاگه آشنا شود امشب به ورزشگاه فریتز والتر رفت تا بازی ولفسبورگ مقابل کایزرسلاترن را از نزدیک ببیند.

قطبی امشب یکی از 39 هزار تماشاگری بود که در ورزشگاه حاضر بود اما حضور او در نهایت با نیمکت نشینی نود دقیقه ای اشکان دژاگه بی نتیجه ماند تا سفر قطبی بدون تماشای بازی دژاگه در ترکیب ولفسبورگ به پایان برسد.

استیو مک لارن، سرمربی ولفسبورگ در این دیدار 2 تعویض از 3 تعویض خود را انجام داد اما در میان این بازیکنان تعویضی اثری از دژاگه دیده نشد.

دیدار ولفسبورگ برابر کایزرسلاترن در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید


ویدیو مرتبط :
تغییر نتیجه ی بازی در دو دقیقه از زیدان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطبی: دژاگه خاكی و مظلوم است و آرزو دارد برای ایران بازی كند



 

 

 

قطبی: دژاگه خاكی و مظلوم است و آرزو دارد برای ایران بازی كند

 

نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی 1

قطبی: دژاگه خاكی و مظلوم است و آرزو دارد برای ایران بازی كند

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: اشکان دژاگه آرزو دارد برای ایران بازی کند.

نشست مطبوعاتی افشین قطبی 3 هفته مانده به اولین دیدار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در سال 2011 آسیا در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سرمربی تیم ملی درباره سؤالات خبرنگاران توضیحات لازم را در آستانه مسابقات ارائه کرد.

* تلاش تا آخرین توان برای تیم ملی فوتبال ایران

از همه مردم ایران که در 6 ماهه گذشته مرا به عنوان سرمربی تیم ملی حمایت کردند تشکر می‌کنم چون آنها به من انگیزه دادند. به همین دلیل است که می‌خواهم تا آخرین لحظه با تمام وجدان برای این تیم تلاش کنم تا ایران در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد. از رسانه‌ها تشکر می‌کنم چون با مباحث و انتقادهایشان به من کمک کردند تا به نقاط ضعف خود بیشتر پی برده و آنها را پوشش دهم. خبرنگاران ایرانی بسیار باهوش هستند و می‌توانند با صداقت بیشتر به آینده فوتبال کشور کمک کنند. زمان زیادی به جام ملت‌ها نمانده بنابراین ایران می‌تواند با یک صدایی و همدلی رو به جلو حرکت کند. فرزندان ایران بعد از 40 سال که نتوانستند قهرمان جام ملت‌ها شوند، فرصت دارند که افتخارآفرین شوند.

ایران نیاز به سربلندی دارد و برای رسیدن به این هدف به کمک شما رسانه‌ها نیازمندیم. در بیست ماه گذشته برای تیم ملی تلاش‌های زیادی انجام دادم و در انتخاب بازیکنان دقت زیادی داشتیم چون احساس می‌کردم برای انتخاب به نفرات باید چارچوب‌ها رعایت شود. شخصیت،‌ مباحث فنی و داشتن روحیه پیروزی جزء برنامه‌های ما است.

برای انتخاب لیست 27 نفره کار سختی داشتم چون باید از میان 500 بازیکن لیگ برتری این تعداد را انتخاب می کردم. ما اکنون 4 دروازه‌بان، 8 دفاع، 7 هافبک و 8 مهاجم داریم که از این تعداد در اردوی 11 نفره 23 بازیکن را انتخاب خواهیم کرد تا راهی جام ملت‌ها شوند.

* اردو در دوحه و انجام دیدار دوستانه با قطر و آنگولا

19 روز به مسابقات مانده ما اردوی 11 روزه خودمان را با انجام بازی رسمی و دوستانه پیگیری خواهیم کرد. قرار است یک بازی با قطر داشته باشیم و در یک دیدار دوستانه به مصاف یک تیم آفریقایی برویم که سعی داریم آن تیم آنگولا باشد. در دو بازی که پشت درهای بسته انجام می‌شود به مسئله فنی تمرکز خواهیم کرد. هدف من این است که 11 روزه مانده به مسابقات بازیکنان حاضر در جام ملت‌ها را در شرایط روحی روانی در بهترین وضعیت حفظ کنیم. چون نیاز داریم 23 بازیکن با فرم ایده‌آل راهی مسابقات شوند.

بعد از 11 روز سه شب و دو روز تمرینات تعطیل می‌شوند تا بازیکنان به کنار خانواده و فرزندانشان بروند. چون احساس می‌کنم این سه روز تعطیل می‌تواند بازخورد خوبی به اردو برگرداند.

*فوتبال آسیا فرق کرده است

ما در جام ملت‌ها دو مرحله داریم. مرحله اول سه بازی است که باید انجام بدهیم. این سه بازی برای صعود است و برای رفتن به مرحله بعد باید حداقل 5 امتیاز بگیریم. ما دوست داریم هر چه زودتر این کار را در مرحله گروهی انجام دهیم اما در مرحله بعدی تک تک بازی‌ها حکم قهرمانی و فینال را برای ما دارد و تا رسیدن به فینال سه بازی باید انجام شود. ما طوری برنامه‌ریزی کردیم که بازی به بازی قوی‌تر از قبل شویم. فوتبال آسیا فرق کرده و دیگر مانند گذشته نیز که یک تیم به آسانی قهرمان شود. حمایت رسانه‌ها می‌تواند کمک کند ما با یک پرچم و با یک رنگ در جام ملت‌ها حاضر شویم.

* ماجرای نیامدن دژاگه به تیم ملی

اشکان دژاگه جزء 50 نفری بود که من در فهرست خود جای داده بودم. به آلمان سفر کردم تا از نزدیک روحیه این بازیکن، تمرینات و بازی وی را ببینم اما متاسفانه در این سفر نیز حاشیه‌هایی برای ما ساخته شد. دژاگه آرزو دارد برای تیم ملی بازی کند. وی شخصیت خوبی دارد و خانواده‌اش زحمات زیادی را برایش کشیدند تا یک پسر ایرانی را به درستی پرورش دهند. اکنون ما می‌توانیم به این بازیکن افتخار کنیم.

اشکان پسری مظلوم، خاکی و شریف است. برای بودن یا نبودن دژاگه چند جلسه با وی گذاشتم تا ببینم در چه شرایط و وضعیتی قرار دارد. تمرینات این بازیکن در دمای 12 درجه زیر صفر تماشا کردم و همانجا بود که متوجه شدم دژاگه در ترکیب 11 نفره ولفسبورگ جایی ندارد اگر چه وی در تمرین جزء بهترین‌ها بود.

با استیو مک لارن سرمربی ولفسبورگ جلسه‌ای 90 دقیقه‌ای داشتم و با او صحبت کردم. سرمربی تیم نظر خوبی روی تمرین دژاگه داشت اما معتقد بود وی در بازی‌ها نتوانسته نظر مساعدش را جلب کند و به همین دلیل بازیکن ذخیره تیم است. در ادامه با لیت بارسکی، ‌دستیار مک لارن نیز صحبت کردم. او نیز نظر مثبتی روی اشکان دژاگه داشت اما از من خواست برای حل این مشکل با هوینس مدیر عامل باشگاه جلسه بگذارم.

پس از آنکه با مدیر عامل جلسه گذاشتم احساس کردم که وی نظر مثبتی درباره حضور دژاگه در تیم ملی ندارد. این بازیکن در همه رده‌های آلمان بازی کرده و در این کشور پرورش یافته علاوه بر این ولفسبورگ قراردادی سه ساله با وی دارد.

به هر حال ولفسبورگ امسال با سرمایه‌گذاری که کرده جایگاه خوبی ندارد و در انتهای جدول است به همین دلیل آنها احساس کردند اگر دژاگه را از دست بدهند مشکل دیگری برایشان به وجود خواهد آمد. به همین دلیل شرایطی گذاشتند تا این بازیکن نتواند با روحیه خوبی به تیم ملی بیاید. من هم به وی گفتم در باشگاهش بماند. این تصمیمی بود که من گرفتم هر چند اشکان می‌توانست برای من و تیم ملی خوب باشد اما احساس کردم این بازیکن با توجه به شرایطی که برایش به وجود آمده نمی‌تواند با این روحیه به ما کمک کند.

* با انتقال به شیمیزو فعالیت باشگاهی را به فعالیت ملی ترجیح دادم

در زندگی همیشه سعی کردم که خیلی زود تصمیم بگیرم به همین دلیل در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و در کشورهای مختلف کار کردم. کار کردن در کشورهای مختلف باعث می‌شود با فرهنگ‌های مختلف آشنا شویم و من همیشه سعی کردم در بالاترین جاها کار کنم. احساس کردم ژاپن یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد و من می‌توانم با انتقاد به شیمیزو فضای خوبی را تجربه کنم.

سال‌ها در تیم ملی کار کردم اما با توجه به قوانین فیفا کارکردن برای مربیان ملی سخت شده است. در باشگاه‌ها بیشتر می‌توان با جوانان کار کرد و دانش‌های جدید را آموخت. به همین دلیل تصمیم گرفتم در رده باشگاهی کار کنم چون احساس کردم می‌تواند این موضوع برای پرورش آینده‌ام بهتر باشد.

در 20 ماه اخیر موقعیت‌های زیادی برای جدایی از تیم ملی بوده اما حمایت‌هایی که مردم ایران از من داشتند کاری کرد که من در این تیم ملی بمانم و تا آخرین لحظه بمانم. بعد از آنکه فضای جدیدی در ایران بوجود آمد،احساس کردم به شیمزو بروم بهتر است به همین دلیل به این تیم ژاپنی رفتم. مدیران باشگاه و هوداران این تیم انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند و همین موارد کاری کرد که احساس کنم با رفتن این تیم موفقیت خوبی کسب خواهم کرد.