ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سریع‌ترین مرد روی زمین چقدر قدرت دارد!



قدرت سریعترین مرد جهان,قدرت بدنی سریعترین مرد جهان,یوسین بولت

سریع‌ترین مرد روی زمین چقدر قدرت دارد!

محققان مکزیکی به بررسی قدرت بدنی و سرعت یوسین بولت رکوردار دوی 100 متر جهان پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، گروهی از محققان مکزیکی فیزیک بدنی یکی از بهترین‌ ورزشکاران المپیک را بررسی کردند.
با توجه به مقاله‌ای که در روز 26 جولای در "مجله اروپایی فیزیک" به چاپ رسید، محققان مدل ریاضی برای نشان دادن توانایی بدن بوسین بولت طراحی کردند.

طبق گزارش محققان، رکورد بولت 9.58 ثانیه است که هنوز رکورد 100 متر دنیا محسوب می‌شود. این رکورد با سرعت 12.2 متر در ثانیه و قدرت متوسط 815.8 نیوتن قابل دستیابی است.

آنچه تعجب برانگیز است، قدرت و انرژی است که بولت مصرف کرده تا بر مقاومت هوا غلبه کند که البته به کمک جثه بدنی بزرگ او راحت‌تر انجام شده است. با در نظر گرفتن ارتفاع پیست دوی برلین، دمای هوا در آن زمان و عرض بدن بولت، محققان دریافته‌اند که ضریب کشیده شدن توسط مقاومت هوا برای این فرد 1.2 بوده است که نسبت به افراد دیگر کمتر است.

طبق اندازه‌گیری‌های انجام شده، بولت 81.58 کیلو ژول در 9.58 ثانیه مصرف کرده است که تنها 7.79 درصد آن صرف حرکت به سمت جلو شده و 92.21 درصد آن بر اثر مقاومت هدر رفته است.
به علاوه، محققان دریافته‌اند که بولت بعد از 0.89 ثانیه از شروع مسابقه ماکزیمم توانی به اندازه 2619.5 وات داشته است. در این زمان او نیمی از سرعت ماکزیمم خود را داشته است.

جورج هرناندز، مدیر این تحقیقات می‌گوید: ضریب کشیده شدن بر اثر مقاومت هوا، نشان می‌دهد که بولت چه مقدار تواناست. او توانسته است رکورد دنیا را بشکند. میزان قدرت و انرژی او و میزانی که به دلیل مقاومت هدر رفته است، خارق العاده است. رکورد شکستن این روزها بسیار سخت شده است، حتی برای کم کردن کسری از ثانیه دونده باید بسیار با قدرت عمل کند و هر چقدر که می‌تواند سرعت خود را بالا ببرد. شرایط فیزیکی زمین، موانع زیادی ایجاد می‌کند. اگر بولت بر روی سیاره‌ای که چگالی هوای آن کمتر بود می‌دوید، مطمئنا رکورد بسیار بهتری کسب می‌کرد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
قدرت سایبری ایران چقدر است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصاحبه با سریع ترین زن و مرد ایران


سریع‌ترین دوندگان مرد و زن ایران از دنیای قهرمانی، مشکلات ورزشی و ... صحبت کردند.