ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سریعترین دونده جهان خداحافظی کرد


اوسین بولت جامائیکایی که لقب سریعترین دونده جهان را به خود اختصاص داده، سال 2017 از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کند.

خبرگزاری فارس: اوسین بولت، سریعترین و پر افتخارترین دونده جهان اعلام کرد در سال 2017 از دنیای قهرمانی و ورزش خداحافظی خواهد کرد.

این دونده 29 سال و جامائیکایی که دنیای جدیدی را در دوی سرعت جهان به وجود آورد، المپیک 2016 ریو آخرین المپیکش خواهد بود.

بولت که علاقه زیادی به حضور در منچستر یونایتد داشت، در حال حاضر علاقه‌ چندانی به این کار ندارد و دلیل خود را ضعیف شدن این تیم و نبود بازیکنان برجسته اعلام کرده است.

سریعترین دونده جهان در دو المپیک قبلی در هر دو ماده 100 و 200 متر مدال طلا را از آن خود کرد و در مسابقات قهرمانی جهان هم با 8 طلا و 2 نقره پرافتخارترین دونده محسوب می‌شود.

سریعترین دونده جهان خداحافظی کرد


ویدیو مرتبط :
مسابقه سریعترین دونده دنیا با سریعترین حیوان دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابداع سریعترین میز شام جهان + عکس



 

 

ابداع سریعترین میز شام جهان

 

مدیر یک شرکت خودروسازی با هدف شکستن رکورد پرسرعت ترین مبلمان خانگی در جهان میز نهارخوریسریع السیری ساخته است که علاوه بر سرعت بالا تمامی لوازم موجود بر روی یک میز غذا را نیز به همراه دارد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، "پری واتکینز" مدیر فروش شرکت سازنده کوچکترین و کوتاهترین خودروهای استاندارد شهری در بریتانیا برای شکست رکورد پرسرعت ترین مبلمان در جهان که به یک مبل راحتی موتوردار با سرعتی برابر ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت تعلق دارد میز نهار خوری را طراحی و تولید کرده است که می تواند با سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

 

وی برای شکستن رکورد پرسرعت ترین مبلمان جهان میز نهارخوری را انتخاب کرده است زیرا به اعتقاد وی سوار کردن یک میز ناهار خوری بر روی خودرویی کوچک و سریع کار ساده تری است. وی در ابتدا خودرویی قدیمی را خریداری کرد و بدنه فایبرگلاس آن را از موتور و کف جدا کرد.

 

ابداع سریعترین میز شام جهان

 

سپس سیستم تزریق نیتروژنی را برای افزودن به قدرت خودرو به آن متصل کرد. با وجود اینکه واتکینز انتظار بروز مشکلاتی را داشت فکر نمی کرد موتور این میز بتواند به کارکرد مناسبی دست بیابد. طی اولین دور از آزمایش موتور بیش از اندازه داغ شد و بخشهایی از پیستون را ذوب کرد.

 

در ادامه واتکینز بدون تامل موتور دیگری را یافته و به میز نصب کرد. خودرویی که در نهایت خلق شد "غذای سریع" نامیده شده و توانست دراولین آمایشها با سرعتی برابر ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت رکورد پرسرعت ترین میز ناهارخوری جهان را پشت سر بگذارد!

 

ظاهر این خودرو نیز به تنهایی بسیار شگفت انگیز است زیرا واتکینز یک ماشین ظرفشویی واقعی را به آن وصل کرده و بر روی میز نیز یک سفره کامل شام چیده شده است. برای مثال ظرفی از آبگوشت مصنوعی با استفاده از رزین فایبرگلس بر روی میز به چشم می خورد.

 

براساس گزارش پاپ ساینس، عمر مفید این خودروی عجیب و غریب یکسال و قیمت آن هفت هزار و ۸۰۰ دلار تعیین شده است./خبرگزارى مهر