ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سرچشمه ناکامی تیم امید در وزارت ورزش


برای آنالیز دلیل شکست تیم امید در راه صعود به المپیک، نیازی به تشکیل کمیته بررسی علل شکست نیست، کافی است به یاد بیاوریم که تیم امید چند مدعی تصمیم‌سازی داشت و چقدر به کارنامه‌ها توجه کرد.

خبرگزاری مهر: برای آنالیز دلیل شکست تیم امید در راه صعود به المپیک، نیازی به تشکیل کمیته بررسی علل شکست نیست، کافی است به یاد بیاوریم که تیم امید چند مدعی تصمیم‌سازی داشت و چقدر به کارنامه‌ها توجه کرد.

این تیم اگر به المپیک صعود می‌کرد کمی عجیب و به خاطر اتفاقات نادر فوتبال بود چرا که کلیه استاندارد‌های موجود و متر و پارامتر ها در مورد مدیریت و مربیگری در این تیم از ابتدا غلط بود. در واقع همان روزی حذف شدیم که متر و معیارمان برای انتخاب مربی امید اخلاق بود.

با این حال اولین حرف این روزهای فوتبال ایران در رده امیدها این‌ است که ما کجا باختیم؟ کمیته شکست حالا باید بیاید و تشکیل شود و طبق معمول اعلام کند که مشکل کجا بوده است درست مثل همه ۴۰ سال گذشته که کمیته شکست تشکیل می‌دادیم.

اما این بار شاید کمیته شکستی هم لازم نباشد چرا که اشکالات  آنقدر هویداست که کمیته لازم ندارد. دو اشتباه بزرگ در راس وجود داشت: یک، تعدد مراکز تصمیم گیری دو، بی توجهی به کارنامه‌ها.

برای تیم امید سه بخش تصمیم سازی می کردند، اول وزارت ورزش بود که کرانچار را با کارنامه فوتبالی فوق العاده کنار زد و این بسیار عجیب بود. همان زمان پرسش های زیادی به وجود آمد که البته پاسخ مشخص و معلومی نداشت. دوم، فدراسیون فوتبال و سوم، حبیب کاشانی.

مثلث تصمیم‌ساز کار را از دو سر آشپز و شور و بی نمک شدن هم بدتر کرد. در واقع کاشانی باید کسی را انتخاب می کرد که هم فدراسیون و هم وزارت ورزش را قانع کند که این بسیار سخت بود و نهایتا کار به خنثی‌ترین انتخاب رسید که کسی نمی‌توانست با او مخالفت کند: محمد خاکپور.

نکته دوم بی‌توجهی به کارنامه‌ها بود. از محمد مایلی‌کهن که جایی نمانده نباخته باشد بگیرید تا برسید به خاکپور که اصلا کارنامه ندارد و به جز چند هفته با اختیارات محدود در استیل آذین، جایی مربیگری نکرده بود.

در واقع اگر این تیم با این اشکال‌ها صعود می‌کرد جای تعجب داشت چون از اساس کارش غلط بود و اشتباه. این تیم همان روزی  از صعود به المپیک جا ماند که کرانچارش را با کارنامه‌ای فوق‌العاده رد کردند و به جای علم بحث را کشیدند به رنگ چشم و مو.

همان روز می‌توانستید حذف شدن را درک کنید وقتی مایلی کهن و کی روش رو در روی هم قرار گرفتند، همان روز می‌توانستید درک کنید، همان روز که تیم امید را برای تامین هزینه‌هایش دادند به کاشانی تا تصمیم سازها از همیشه تاریخ بیشتر شوند.


ویدیو مرتبط :
از تاکید وزارت ورزش بر اردوی تیم های ملی تا حواشی قهرمانی تیم ملی تکواندو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل تیم‌ملی فوتبال/کی‌روش: وزارت ورزش و جوانان را با امید ترک می‌کنیم



مشکل تیم‌ملی فوتبال ,تیم‌ملی فوتبال

قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل تیم‌ملی فوتبال

سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مردم ایران قول داد تا تیم ملی بدون مشکل آماده حضور در جام‌جهانی شود.

 رضا صالحی‌امیری پس از پایان جلسه با علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مشکلاتی که در تیم ملی وجود داشت، بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه به صورت جدی از فدراسیون فوتبال که زحمات زیادی کشیده است قدردانی و حمایت صورت گرفت و همچنین حمایت و تقدیر خود را از کارلوس کی‌روش که تلاش‌های زیادی را برای موفقیت تیم ملی انجام داد به او اعلام کردیم.

 

به هر حال تا پیش از این مشکلات مالی وجود داشت که در این جلسه به توافق رسیدیم که این مشکلات حل شود و اکنون می‌توانیم به مردم بگوییم که تیم ملی ایران برای حضور در جام‌جهانی مشکلی ندارد.

 

مشکل تیم‌ملی فوتبال ,تیم‌ملی فوتبال
کی‌روش: وزارت ورزش و جوانان را با امید ترک می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید جلسه خوبی در وزارت ورزش و جوانان داشته و آنجا را با امید ترک کرده است.

 کارلوس کی‌روش بعد از پایان جلسه در وزارت ورزش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کفاشیان صحبت‌های شفافی در این جلسه مطرح کرد. امروز جلسه‌ مثبتی داشتیم و امیدوارم بتوانیم از این به بعد برنامه‌ها را بهتر پیش ببریم. قرار شده کفاشیان کارهای اصلی را انجام دهد.

سرمربی تیم ملی افزود: من به گفته‌های وزیر ورزش و کفاشیان اشاره می‌کنم. امروز دفتر وزارتخانه را با امید ترک می‌کنیم و امیدوارم برنامه‌های خوبی داشته باشیم تا در نهایت موفقیت جام‌جهانی از آن ما باشد. /ایسنا