ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سردرگمی مظلومی برای انتخاب سیستم جدید



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,مظلومی

دردسرهای از دست دادن چشمی
سردرگمی مظلومی برای انتخاب سیستم جدید

پارگی رباط روزبه چشمی علاوه بر آنکه آسیب‌هایی به لحاظ روانی بر پیکر تیمی می‌گذارد، پرویز مظلومی را مجاب به انتخاب سیستم تازه‌ای می‌کند. استقلال تا پیش از مصدومیت چشمی از روش 1-3-2-4 و یا 3-3-4 بهره می‌گرفت اما با از دست دادن این مهره کلیدی از این پس تغییراتی در روش بازی استقلال ایجاد خواهد شد...

ترکیب دونفره چشمی و ابراهیمی را باید یکی از موفق‌ترین زوج‌های سال‌های اخیر استقلال دانست که در مرکز زمین نقش تعیین‌کننده‌ای را در فاز هجومی و دفاعی ایفا می‌کردند. این دو بازیکن در طول فصل توأمان به انجام وظایف دفاعی و هجومی می‌پرداختند و سهم بزرگی در موفقیت‌های استقلال داشتند.


حال با نبود چشمی این زوج هم از بین خواهد رفت و مظلومی باید تا آغاز دوباره لیگ به فکر سیستم و روش بازی تازه‌ای باشد. بدون شک در غیاب این دو استقلال دیگر نمی‌تواند با روش 1-3-2-4 به میدان برود و باید ترکیب تازه‌ای را انتخاب کند. شاید بازیکنی همچون خرسندنیا و حتی فرشید اسماعیلی برای قرار گرفتن در کنار ابراهیمی پیشنهاد شوند اما این دو به لحاظ فنی قادر به انجام وظایف نیستند و شکی نیست که استقلال باید به دنبال انتخاب روش بازی تازه‌ای باشد.


 پرویز مظلومی، سرمربی استقلال نیز پس از مصدومیت چشمی و از دست دادن یکی از ارکان خط میانی در فکر انتخاب یک روش بازی تازه است تا خود و تیمش را از چالش غیبت طولانی مدت روزبه چشمی خارج کند. راه‌حل‌هایی که پیش روی مظلومی قرار دارد البته چندان زیاد نیست و او باید از این پس تنها با یک هافبک دفاعی راهی میدان شود و از بازی با دو هافبک دفاعی متمرکز پرهیز کند. 

 

به احتمال فراوان مظلومی از بین روش‌های 2-4-4 و 1-4-1-4 یکی را برمی‌گزیند. گرچه انتخاب روش فوق بستگی به وضعیت فنی خسرو حیدری هم دارد و اگر این بازیکن تاثیرگذار بتواند خود را آماده ادامه رقابت‌های لیگ برتر کند دست و بال مظلومی برای ادامه راه بازتر خواهد شد و شاید روش بازی استقلال به 2-4-4 تغییر کند که علی‌الظاهر سیستم بهتری برای بازیکنان فعلی محسوب می‌شود.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی


ویدیو مرتبط :
چگونه یک سیستم مدیریت آموزشی LMS انتخاب کنیم؟ (3)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرط مظلومی برای انتخاب مجیدی وحجازی/هدفم آشتی هواداران با تیم است



اخبار,اخبار,ورزشی, مظلومی آشتی هواداران با تیم استقلال

یکی از گزینه‌های هدایت تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه برای پرسپولیس به عددی بزرگتر از چهار فکر می‌کند، گفت: مجیدی، حجازی و دیگران تنها در صورت پیشرفت از نظر علمی، در کادر من قرار خواهند داشت.

در مورد اینکه برنامه خود را با عنوان «آشتی با هواداران و برنده شدن در هر محیط» به باشگاه استقلال ارائه کرد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر قهرمان نشدن، ناکامی در کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا و شکست رفت و برگشت مقابل پرسپولیس، نمونه‌های بارزی است که باعث شده استقبال هواداران از تیم کم شود، به گونه‌ای که در ورزشگاه‌ها نیز حضور آنها بسیار کاهش یافته است.

هواداران را باید با استقلال آشتی داد
وی افزود: با برنامه‌ای که در نظر دارم، در صورت حضور دوباره روی نیمکت مربیگری استقلال، باید با ارائه بازی‌های تماشاگر پسند و شکست دادن حریفان در رقابتی سالم، هواداران را با تیم محبوبشان آشتی داد تا از بازی‌های استقلال، استقبالی همچون گذشته‌ها صورت گیرد که این مهم باید به تمرینات تیم نیز کشیده شود. برای همین عنوان آشتی با هواداران و برنده شدن در هر محیط» را برای برنامه خود در نظر گرفته‌ام.

شکست پرسپولیس و آسیایی شدن اهداف کوتاه مدتم هستند
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اهداف خود در بازگشت دوباره به این تیم تاکید کرد: با توجه به آنکه برای تدوین و سپس اجرای یک برنامه نیاز به اطلاعات جامع و کاملی از استراتژی مدیران، بودجه، شرایط داخلی تیم و ... وجود دارد که به دلیل شرایط فعلی باشگاه از آنها بی‌اطلاع هستم، اما با تمرکز روی اهداف مهم و ضروری امیدوارم علاوه بر اجرای برنامه کوتاه مدت خود که گرفتن سهمیه آسیا و شکست دوباره پرسپولیس است، دیگر برنامه‌هایم را هم عملی کنم.

جایی برای کری با پرسپولیسی‌ها نمانده
وی در مورد اینکه آیا نیامده برای رقیب کری می‌خواند؟، خاطرنشان کرد: نه، من در زمانی که دستیار منصور پورحیدری بودم، از سال‌های ۶۹ تا ۷۵ رکورد عدم شکست در طی ۷ سال را مقابل پرسپولیس داشته‌ام. در دوران سرمربیگری نیز با شکست دادن پرسپولیس در چهار دیدار متوالی، عدد ۴ را برای تیم محبوبم به یادگار گذاشتم. با کسب این نتایج، فکر می‌کنید کری باقی می‌ماند که بخواهم برای پرسپولیسی‌ها بخوانم؟. خیالتان راحت، برگردم بار دیگر شکست‌شان می‌دهم و با کمک هواداران می‌رویم برای خلق اعداد بیشتر از ۴.

دربی ۷۴ را می‌بردیم، پرسپولیس دیگر رقیب سنتی‌مان نمی‌ماند
مظلومی در مورد شکست معروف ۳ بر ۲ مقابل پرسپولیس در دربی یادآور شد: آن بازی استثنا بود. در آن مسارقه با جدایی جاسم کرار و فرهاد مجیدی، نه جباری را داشتم، نه آندو، نه خسرو حیدری  و نه ساموئل، ولی با ارائه یک بازی هجومی، با دو گل از پرسپولیس جلو افتادیم. متاسفانه مسایلی رخ داد که نیابد اتفاق می‌افتاد. ضمن آنکه اشتباهاتی صورت گرفت که خود من نیز مقصر بودم تا آن نتیجه به دست آید. به هر حال هر چه بود،  خواست خدا بود. شاید با برتری دوباره‌مان در آن بازی، دیگر رقیب سنتی برای استقلال باقی نمی‌ماند که امروز به دنبال خلق عددی بیشتر از ۴ باشیم.

 

اخبار,اخبار,ورزشی, مظلومی آشتی هواداران با تیم استقلال



انتظار از مدیران استقلال
وی در مورد انتظاراتش از مدیران باشگاه استقلال تاکید کرد: همانطور که مدیریت استقلال انتظار دارد تا کادرفنی رفتار و عملکرد حرفه‌ای داشته باشد، من نیز انتظار خواهم داشت تا حداقل امکانات تمرینی را در کنار موفقیت در فصل نقل و انتقالات، برگزاری اردوهای منظم داخلی، فراهم کردن شرایط برای آغاز تمرینات بدنسازی، برگزاری بازی‌های تدارکاتی و ... برای‌مان فراهم سازند.

نداشتن کاریزما و کاهش هواداران استقلال
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد آنها که می‌گویند مظلومی کاریزمای مربیگری در استقلال را ندارد، تصریح کرد: تنها این را بگویم که اگر مظلومی کاریزما نداشت، استقلال را با میانگین ۲۰ تا ۳۰ هزار تماشاگر در هر بازی تحویل نمی‌داد؛ اتفاق مهمی که در زمان جدایی ستاره‌های همچون فرهاد مجیدی یا مصدومیت دیگر ستاره‌هایی مانند مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری و ... نیز حفظ شد. برای رسیدن به حرف من، فقط نگاهی به جمعیت حاضر در ورزشگاه پس از جدایی‌ام داشته باشید.

شرط برای انتخاب مجیدی و حجازی
وی در مورد اینکه شایعه شده  آتیلا حجازی، فرهاد مجیدی، حسین ترابپور و ... در کادر او حضور دارند، خاطرنشان کرد: در گام نخست نیاز به یک بدنساز و هم چنین تمرین دهنده طراز اول خارجی خواهم داشت. افرادی که نام بردید، قابل احترام هستند اما باید دید در این مدت برای ارتقای دانش خود چه کرده‌اند و در ادامه چه خواهند کرد. به افرادی نیاز دارم که انگیزه پیشرفت داشته باشند. امیدوارم با علاقه‌ای که به این افراد دارم، این مهم را در آنها ببینم.

از عملکردم راضی‌ام، هرچند اشتباهاتی داشتم
مظلومی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکردش در استقلال راضی بوده یا نه؟، تاکید کرد: بی‌تردید من نیز اشتباهاتی داشتم که امروز در صورت حضور دوباره‌ام در استقلال نباید آنها را تکرار کنم؛ اشتباهاتی که مهمترین آنها برخورد ملایم در پاره‌ای از موارد برابر برخی بی‌انضباطی‌ها بوده، اما در کل از عملکردم رضایت دارم.

دفاع از عملکرد در استقلال
وی اضافه کرد: استقلال را طی دو سال با دریافت ۶۵ امتیاز در سال اول با کسب عنوان نائب قهرمانی و دریافت ۶۶ امتیاز در سال دوم با کسب عنوان سومی در هر دو سال در کورس قهرمانی نگاه داشتم که در دومین سال حضورم، با توجه به مشکلاتی از جمله جدایی فرهاد مجیدی و جاسم کرار، مصدومیت‌های جباری، تیموریان، حیدری، ساموئل و... تیم تحت هدایت من عملکرد خوبی داشت.

 

اخبار,اخبار,ورزشی, مظلومی آشتی هواداران با تیم استقلال



ایجاد حاشیه‌ جهت برکناری من
یکی از گزینه‌های هدایت تیم فوتبال استقلال در ادامه افزود: ایجاد حاشیه‌هایی جهت برکناری من در روزهای آخر که اعلام تغییر مدیر عامل در رختکن در بین دو نیمه بازی با شاهین بوشهر نمونه‌ای از آن حاشیه سازی‌ها بود اما با این وجود فاصله ما با اختلاف یک امتیازی نسبت به قهرمان بازی‌ها حفظ شد.

مصاحبه معروف ناصر حجازی برای مقابله با حاشیه‌سازان
وی در ادامه یادآور شد: حتی در سال اول حضورم در استقلال که تیم را در فاصله دو هفته تا شروع بازی‌ها تحویل گرفتم، حاشیه‌ها برای برکناری من وجود داشت که آن مصاحبه معروف ناصر حجازی در روزهای آخر، مانع رسیدن حاشیه ‌سازان به اهدافشان شد.

امیدوارم هواداران رضایت داشته باشند
مظلومی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: همه اینها در کنار قهرمانی در جام حذفی و شکست‌های پشت سر هم مقابل پرسپولیس آنهم با نتایج ۲ بر صفر و ۳ بر صفر و ... به همراه کسب سهمیه آسیایی باعث می‌شود تا در نهایت از عملکرد خودم راضی باشم، هر چند رضایت من شرط نیست و باید دید که هواداران رضایت داشته‌اند یا خیر که امیدوارم راضی بوده باشند.

مشکلاتی که استقلال با آنها روبرو است
وی در مورد مشکلات این فصل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: بی‌تردید، فصل جدید برای استقلال ساده نخواهد بود. از بحران مالی که باشگاه درگیر آن است، از زمانی که هم اینک در فصل نقل و انتقالات در حال سپری شدن است، از برنامه سنگین و پرتراکم تیم ملی بزرگسالان و امید که می‌تواند باعث ایجاد وقفه‌هایی در امر برگزاری مسابقات لیگ شود و ... تا حاشیه‌های که برای ناکامی استقلال ایجاد خواهند کرد، همه و همه از مشکلاتی است استقلال با آن مواجه خواهد بود.

استقلال همیشه باید قهرمان باشد
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: باتوجه به مشکلاتی که به آنها اشاره کردم، آماده حضور در استقلال هستم و امیدوارم در صورت حضور در تیم محبوبم که خانه‌ام است، با برنامه‌ریزی که با همراهی مشاوران شناخته شده و تحصیلکرده داشته‌ام، بر حسب وظیفه‌ای که خواهیم داشت، اهدافی که اعلام شده را نهایی کنیم تا قدرت به تیم مطرح  آسیا که همیشه از آن انتظار قهرمانی می‌رود، بار دیگر بازگردد. استقلال، استقلال است و همیشه باید قهرمان باشد.

 

اخبار ورزشی - مهر