ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سربازان فوتبال در معادله چندمجهولی


بحث واگذاری باشگاه تراکتورسازی این روزها خیلی جدی‌تر دنبال می‌شود و مدیران این باشگاه نیز چنین موضوعی را تکذیب نمی‌کنند.

روزنامه شهروند: بحث واگذاری باشگاه تراکتورسازی این روزها خیلی جدی‌تر دنبال می‌شود و مدیران این باشگاه نیز چنین موضوعی را تکذیب نمی‌کنند. حتی شنیده می‌شود که این باشگاه از فصل آینده دیگر زیرنظر نهادهای نظامی اداره نمی‌شود که همین موضوع ابهام‌های زیادی را در بحث جذب سربازان به این باشگاه و همچنین ملوان به وجود آورده است.

نیروهای مسلح تیم‌داری نمی‌کنند؟

از گوشه و کنار شنیده می‌شود که نیروهای مسلح از تیم‌داری در لیگ‌برتر فوتبال منع شده‌اند و به همین دلیل تیم‌های نظامی همچون تراکتورسازی و ملوان از فصل آینده دیگر نمی‌توانند زیرنظر نهادهای نظامی اداره شوند. حتی با این وضع فجرسپاسی هم که در آستانه بازگشت به لیگ‌برتر قرار دارد، وضع مبهمی درصورت صعود خواهد داشت، چون بازیکنان سرباز زیادی را در ترکیب خود دارد. باید دید درصورتی که چنین موضوعی به حالت اجرا دربیاید،‌ درآن صورت چه تمهیداتی برای اداره تیم‌های نظامی اندیشیده می‌شود.

ماجرای واگذاری تراکتورسازی

با این‌که از آغاز این فصل بحث‌هایی مبنی بر واگذاری باشگاه تراکتورسازی به بخش خصوصی مطرح شده بود، درچند هفته اخیر و بعد از اظهارنظر امیر قلعه‌نوعی سرمربی این تیم این موضوع داغ‌تر شد. آنطور که از باشگاه تبریزی به گوش می‌رسد،‌ مدیران بلندپایه این باشگاه حتی با برخی از نهادها و ارگان‌ها برای واگذاری باشگاه تراکتورسازی مذاکره کرده‌اند و فقط به ‌دلیل حساسیت بازی‌های این تیم در لیگ‌برتر و لیگ قهرمانان آسیا خیلی علاقه‌ای به رسانه‌ای کردن آن ندارند.

عباسی: بحث واگذاری از‌سال گذشته مطرح شده است

سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در واکنش به بحث واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی به «شهروند» می‌گوید:  «بحث واگذاری باشگاه به بخش خصوصی از اواخر ‌سال گذشته مطرح شده و هنوز هم اتفاق جدیدی رخ نداده است. این بحث جدیدی نیست و فعلا هم اقدام خاصی برای واگذاری باشگاه رخ نداده که بگوییم قطعا این اتفاق تا فرارسیدن فصل آینده لیگ‌برتر رخ می‌دهد. باید دید بعد از پایان فصل تصمیم مسئولان نیروهای مسلح و سپاه درباره این تیم چه خواهد بود، اما همان‌طور که گفتم، فعلا تصمیم قطعی برای خصوصی‌سازی تراکتورسازی گرفته نشده است.»

ملوان خصوصی است

محمود آذرگون، سخنگوی هیأت‌مدیره باشگاه ملوان در واکنش به منع تیم‌های نظامی از ادامه کار در لیگ‌برتر به «شهروند» می‌گوید: «٧٠‌درصد سهام باشگاه ملوان که از چند ‌سال قبل به بخش خصوصی واگذار شده و فقط ٣٠‌درصد متعلق به نیروی دریایی است. چیزی درباره منع شدن تیم‌های نظامی از حضور در لیگ‌برتر نشنیدیم و مثل قبل برای جذب بازیکنان سرباز تلاش خواهیم کرد. واگذاری باشگاه تراکتورسازی دقیقا شبیه اتفاقی است که چند ‌سال قبل برای ملوان رخ داد و ٧٠‌درصد سهامش به بخش خصوصی واگذار شد.»

تکلیف سربازان چه می‌شود؟

یکی از معضلاتی که درصورت اجرایی‌شدن منع تیم‌داری نیروهای مسلح به وجود می‌آید، بی‌شک بحث بازیکنان سربازی است که هم‌اکنون در تیم‌هایی چون تراکتورسازی و ملوان درحال گذراندن خدمت خود هستند. همواره به داشتن چنین امتیازی برای باشگاه‌های نظامی ازسوی برخی از اهالی فوتبال انتقاداتی وجود داشته اما به راستی اگر باشگاه‌هایی نباشند که برای گذراندن دوران خدمت بازیکنان مشمول به آن‌جا بروند، فوتبالیست‌ها چطور می‌توانند کارت پایان خدمت دریافت کنند؟ درهمین راستا شنیده می‌شود تربیت بدنی نیروهای مسلح قصد دارد شرایطی را فراهم آورد تا بازیکنان درباشگاه‌های خود دوره خدمت سربازی‌شان را سپری کنند. به همین خاطر خیلی از بازیکنانی که برای ‌سال آینده مشمول می‌شوند، فعلا برای مذاکره با باشگاه‌های نظامی دست نگه داشته‌اند تا شاید در قوانین تغییراتی ایجاد شود.


ویدیو مرتبط :
سربازان فراری فوتبال در فکر سوءاستفاده از خرید سربازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرونده بابک زنجانی "معادله‌ای چندمجهولی" است



اخبار,اخبار سیاسی, پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - پرونده بابک زنجانی "معادله‌ای چندمجهولی" است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرونده بابک زنجانی را معادله‌ای چند مجهولی دانست و گفت: این پرونده زوایای مختلف سیاسی پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده "بابک زنجانی" اظهار داشت: از وقتی که بابک زنجانی بازداشت شده است،  کار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح است و هر دو هفته یک بار که جلسه تشکیل می‌شود، هر کدام از دستگاه‌هایی که اطلاعاتی دارند، چه قوه قضائیه، چه دولت و چه ما، اطلاعاتمان را عنوان می‌کنیم و به طور مشترک کار دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به آخرین اطلاعات، در حال حاضر بنا بر شناسایی اموال بابک زنجانی چه داخل و چه خارج است که بخشی از آن با همکاری خودش اتفاق افتاده است. همچنین بخشی از اموال شناسایی، ارزیابی و تعیین قیمت شده است. البته مابقی کارها خصوصاً در خارج از کشور مقداری سخت‌تر و نیازمند تدبیر ویژه و همکاری خودش است تا انشاءلله این مبلغ هر چه زودتر برگردد. در هر حال آن چیزی که اکنون در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، قوه قضائیه، مجلس و دولت مدنظر است، این است که بدهی دو میلیارد یورویی وی برگردد و فعلا موضوع دیگری راجع به وی وجود ندارد.

* هنوز مبلغی از بدهی "بابک زنجانی" پرداخت نشده است
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی از این بدهی تاکنون پرداخت شده است؟ گفت: چیزی پرداخت نشده، ولی اموالی که شناسایی شده توقیف است که قوه قضائیه می‌تواند این اموال را بفروشد و مشکلی ندارد.

بابک زنجانی پولی در حسابش نداشت؛ تمام اموالش مستغلات خارج کشور است
پورمختار در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در حساب‌های وی پول نقدی بوده که نیازی به فروش اموالش نباشد و پول‌ها بلوکه شود؟ تاکید کرد: طبق گزارش تیمی که رفته بودند به یکی از کشورهایی که بابک زنجانی مدعی شده بود در آنجا پول دارد، مشخص شد که پولی نداشته و به نظر می‌رسد که همه دارایی‌اش مستغلات است. البته فکر می‌کنم همین سرمایه‌گذاری‌هایی که در ایران، ترکیه، تاجیکستان، مالزی و...صورت گرفته از همین پول‌ها باشد.

وی در ادامه درباره مدت‌ زمانی که طول می‌کشد تا بدهی وی پرداخت شود، تصریح کرد: از آنجا که این موضوع به صورت قضایی بررسی می‌شود، زمان زیادی طول می‌کشد. چون طبیعت کار قضایی طولانی شدن آن است، چراکه مقدمات قانونی و تشریفات کار باید طی شود و بعد اگر در پرداخت بدهی نیاز به اجبار است، حکمی صادر شود و یا اگر به اختیار است، خودش اطلاعاتش را ارائه دهد و یا وکالتی بدهد؛ بنابراین مجموعه این اقدامات خود به خود سبب طولانی شدن کار شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: وزارت نفت در همین دولت یازدهم نامه رسمی نوشته و همه این موارد را تایید کرده که زنجانی در نقل و انتقال ارز حاصل از فروش نفت کمک کرده و نفت زیادی برای ما فروخته است. منتها در آخرین قدم، آن اتفاق افتاده و دو میلیارد بلوکه شده است. بنابراین این موارد را با عنوان نامه رسمی برای ما فرستادند و تایید کردند.

* طیف سیاسی خاصی در کشور می‌خواهد موضوع بابک زنجانی زنده بماند
" اعتقادم بر این است که پرداختن به این موضوع از سوی طیف خاص سیاسی در کشور که الان هم می‌خواهد این بحث را حفظ کنند، با نیات کاملا سیاسی و برای ممانعت از امکان دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته است و همین حالا هم می‌گیرد. به همین لحاظ موافق نبودم که این کار رسانه‌ای و در سطحی این‌چنینی مطرح شود و اکنون هم آثار و عوارضش را می‌بینیم. به طوری که در خارج از کشور بعضی از شرکای زنجانی مدعی شده‌اند که اموال وی در آن کشورها مال ماست و طرح دعوی کرده‌اند تا اموال را بلوکه و مصادره کنند".

وی گفت: طیف خاصی هست و من هم می‌دانم که بیشتر چه کسانی هستند که به این موضوع دامن می‌زنند و می‌خواهند بحث را زنده نگه دارند.حتی طیفی هست که اصلا انگیزه‌ای برای برگشت پول ندارد و فقط می‌خواهد موضوع همیشه fresh و زنده بماند تا بتوانند این چماق را بر سر کسانی که دوستشان ندارند، بزنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس پرونده بابک زنجانی را معادله‌ای چند مجهولی دانست و گفت: این پرونده زوایای مختلف سیاسی پیدا کرده است.

اخبار سیاسی - تسنیم