ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سجاد مردانی طلا گرفت


هوگوپوش سنگین وزن کشورمان با غلیه بر تمامی حریفانش به مدال طلای وزن 87+ کیلوگرم تورنمنت آزاد اسپانیا رسید و 10 امتیاز به رنکینگ المپیکی و جهانی خود اضافه کرد.

ورزش سه:  در آخرین مبارزه تورنمنت آزاد اسپانیا که از صبح امروز (یکشنبه) در حال برگزاری بود، رقابت های وزن 87+ کیلوگرم انجام شد و سجاد مردانی رو در روی تکواندوکاری از کشور امریکا قرار گرفت که توانست با نتیجه مقتدرانه 7 بر صفر برنده شود و مدال طلای این مسابقات را بدست آورد.

مردانی برای رسیدن به مرحله فینال این مسابقات، تکواندوکارانی از کشورهای اسپانیا (5 بر 2)، مراکش (8 بر یک) و صربستان (ناک اوت) را از پیش رو برداشته بود.

چهاردهمین دوره تورنمنت آزاد اسپانیا که در شهر «بنوقاسم» (12 کیلومتری شهر کاستلین) اسپانیا برگزار شد، G1 بود و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز این رقابت‌ها به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز تعلق گرفت.

هدایت تیم‌ملی تکواندوی کشورمان در این‌ پیکارها برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهرداد یوسفی بعنوان مربی بود. همچنین غلامحسن ذوالقدری بعنوان سرپرست و دکتر سعید مطوری نژاد بعنوان پزشک در کنار تیم حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
مبارزه سجاد مردانی و جزایر سیسیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدال نقره جهان بر گردن سجاد مردانی


نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقابل نایب قهرمان المپیک لندن به مدال نقره رقابتهای جهانی تکواندو دست یافت. با این مدال تیم ملی ایران شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را مجددا بدست آورد.

خبرگزاری مهر: نماینده وزن هشتم تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقابل نایب قهرمان المپیک لندن به مدال نقره رقابتهای جهانی تکواندو دست یافت. با این مدال تیم ملی ایران شانس تکرار عنوان قهرمانی دوره گذشته خود را مجددا بدست آورد.

روز پنجم از بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی برای چشم بادامی‌های کره‌جنوبی به دلیل حذف هر دو نماینده سنگین وزن‌شان با تلخی به پایان رسید، ولی از میان دو نماینده سنگین وزن ایران، سجاد مردانی به مدال نقره دست یافت تا تیم ایران به جمع مدعیان بازگشته و همچنان از شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی در دو روز باقی مانده از این مسابقات برخوردار باشد.

سجاد مردانی در وزن هشتم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در پیکار با "شوکین" نماینده ازبکستان به سختی و با امتیاز طلایی در راند چهارم صاحب پیروزی شد و به دور سوم راه یافت و بازهم در راند طلایی مقابل "فورتیر کولمبه" دارنده یک طلا و دو برنز رقابتهای پان آمریکن از کانادا صاحب پیروزی شد. نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به دیدار "لئوناردو باسیله" نفر اول اروپا در سال 2012 و دارنده مدال برنز جهان در سال 2005 از ایتالیا رفت و در یک مبارزه برتر 14 بر 2 صاحب پیروزی شد و به نیمه نهایی راه یافت.

سنگین وزن تکواندو ایران که تا اینجای کار مدال برنز خود را قطعی کرده بود، در نیمه نهایی مقابل "روسبلیس دسپانیه" نفر سوم المپیک لندن و قهرمان دانشجویان جهان از کوبا به میدان رفت و برای سومین بار در راند طلایی به پیروزی دست یافت تا ضمن رسیدن به دیدار پایانی، نشان دهد راه امتیاز گیری در راند چهارم را به خوبی می‌داند. مردانی در مبارزه نهایی و برای کسب مدال طلا مقابل "آنتونی اوبمه" از گابن و دارنده نشان نقره المپیک 2012 قرار گرفت اما با نتیجه 12 بر 2 بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد.

بعد از شکست رستمی در فینال رقابتهای جهانی 2007 چین مقابل نماینده مالی، مردانی دومین وزن هشتمی ایران است که در مبارزه برای کسب مدال طلای جهان نتیجه را به یک نماینده از تکواندو قاره آفریقا واگذار می‌کند. البته به نظر می‌رسد انجام سه مبارزه متوالی چهار رانده باعث تحلیل رفتن توان جسمانی مردانی شده بود.

تیم ملی تکواندو ایران تاکنون به یک نشان طلا و دو نقره رقابتهای قهرمانی جهان دست یافته و در دو وزن باقی مانده که طی امروز و فردا برگزار می‌شود، در صورت درخشش خمسه و عمیدی می‌تواند برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که از دوشنبه گذشته با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در مکزیک آغاز شده، فردا یکشنبه به پایان می‌رسد.