ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سایه وحشتناک تعلیق بر سر قایقرانی جدی شد؛ متن نامه تهدید آمیز جدید



با ارسال نامه از سوی فدراسیون جهانی

پس از کانوئینگ، روئینگ نیز تهدید به تعلیق شد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پس از نامه تهدید آمیز تعلیق ایران از سوی فدراسیون جهانی کانوئینگ، روز گذشته نامه‌ای از سوی رئیس فدراسیون جهانی روئینگ مبنی بر دلایل برکناری دنیامالی به وزیر ورزش و جوانان ایران ارسال شد.

به گزارش فارس، متن این نامه به شرح زیر است:

 

آقای عباسی عزیز، وزیر محترم ورزش ایران

اطلاع یافتیم که آقای احمد دنیا مالی رئیس فدراسیون ملی روئینگ، کانو و قایقرانی ایران با دخالت شما و بدون طی شدن روند دموکراتیک از سمت خود برکنار شده است.

آقای دنیامالی یکی از رؤسای فعال و باانرژی ورزش قایقرانی در ایران بوده است و در سطح بین‌المللی به دلیل معرفی ورزش المپیکی روئینگ به ایران و تمام موفقیت‌هایی که از زمان تصدی این پست به دست آورده، شناخته شده است.

فدراسیون بین‌المللی قایقرانی به همراه کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی کانو به اصول و ارزش‌هایی که سازمان‌های ورزشی را اداره می‌کند، پایبندند.

رهبری فدراسیون‌های ملی روئینگ نیاز به انتخابات آزاد و مستقل افراد در میان شرکت‌کنندگان فعال در این ورزش دارد. این یکی از اصول اولیه مدیریت ورزشی است.

اگر این شرایط برطرف نشود، فدراسیون بین‌المللی قایقرانی این حق را برای خود قایل است که فدراسیون روئینگ، کانو و قایقرانی ایران را تعلیق کند که پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت.

از شما می‌خواهیم که فورا این شرایط را تغییر دهید.

با احترام

دنیس اوسوالد، رئیس فدراسیون بین‌المللی قایقرانی

مت اسمیت، مدیر اجرایی فدراسیون بین‌المللی قایقرانی

این نامه همچنین برای کمیته بین‌المللی المپیک و خوزه پرورنا، رئیس فدراسیون بین‌المللی کانو نیز ارسال شده است./فارس


ویدیو مرتبط :
پاریس امنیتی شد/فرانسه تهدید الشباب را جدی گرفت!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرانجام نامه تهدید آمیز IOC رسید/ورزش ایران در آستانه تعلیق



سرانجام نامه تهدید آمیز IOC رسید

کمیته بین المللی المپیک خواهان بازگشت روسای برکنار شده فدراسیون‌ها شد+ عکس

خبرگزاری فارس: کمیته بین المللی المپیک با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرد که روسای فدراسیون های برکنار شده باید به کارشان برگردند.

 سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان IOC دست به کار شد و با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران بحث تعلیق ورزش ایران را به صورت رسمی تر اعلام کرد و از مسئولان ورزش کشور خواست که هر چه سریع تر رئیس فدراسیون های برکنار شده به سمت خود برگردند تا اساسنامه ها اصلاح شوند و انتخابات در فضای مطلوب تری برگزار شود.

متن کامل نامه IOC به کمیته ملی المپیک ایران به شرح زیر است:

با سلام

ترجمه نامه ارسالی امروز 28 دسامبر به کمیته ملی المپیک ایران

موضوع: وضعیت جنبش المپیک در ایران

آقای رئیس و آقای دبیر کل

توجه شما را به نامه قبلی ما به تاریخ 17 آگوست 2012( 27 مرداد سال 1391) و جواب شما به 22 آگوست (اول شهریور 1391) که بابت آنها از شما تشکر می کنیم.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از آن زمان ما متاسفانه از طریق منابع مختلف مطلع شده ایم  که انتخاباتی انجام شده یا در حال انجام شدن در تعدادی از فدراسیون‌های است که این نادیده گرفتن کامل نامه صریح 17 اگوست است که در آن به روشنی گفته شده بود «هیچ انتخابات جدیدی در فدراسیو ن های ملی و (کمیته ملی المپیک) تا زمانی که فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه های خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تائیدیه به فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه نفرستند به رسمیت شناخته نمی شوند»

در ثانی ما هیچ خبری در‌باره فعالیت‌ها و اقدامات درخواستی در نامه 17 اگوست برای حل مشکل دریافت نکرده ایم.

متاسفانه این باعث می شود که ما فکر کنیم که موضع ابراز شده توسط IOCوOCAو فدراسیون های جهانی مربوطه جدی گرفته نشده و یا مورد توجه  قرار نگرفته است که این می تواند متاسفانه کل جنبش المپیک در کشور شما را در معرض اقدامات باز دارنده که در منشور المپیک و قوانین فدراسیون های بین المللی آمده است، قرار دهد.

چنانچه بتوانید موارد زیر را انجام دهید ما متشکر خواهیم شد؛

1.ما را به جزییات از اتفاقاتی که در فدراسیون های ملی رخ داده است قرار دهید و اگر تایید می کنید که انتخاباتی انجام شده و یا در حال انجام شدن است( که مفاد نامه 17 اگوست نادیده گرفته است) مطمئن شوید که وضعیت خیلی سریع بر اساس خواسته نامه 17 اگوست به حالت اول برگردانده شود.

2. .با وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک موضوع ضروری و فوری برای متوقف نمودن هر گونه مداخله بر اساس نامه 17 اگوست IOCوOCA و موضع ابراز شده توسطً فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه که کاملا تحت حمایت IOCوOCAمی باشد همکاری نمایید

3.فورا ما را در جریان مسایل حل نشده ذیل که در نامه 17 اگوست آمده است قرار دهید.

-آیا مسئولین ذیربط مفاد مغایر قوانین ورزش ملی را برای تطابق با اصول اولیه جنبش المپیک خصوصا اصل استقلال بازنگری، اصلاح و یا لغو کرده اند؟

-آیا مسئولین دولتی ذیربط/ وزیر ورزش و جوانان وضعیت فدراسیون های ملی را که تحت تاثیر مداخله دولتی قرار گرفته اند با توجه به موضع فدراسیون های مر بوطه به حالت اولیه برگردانده‌اند؟

-آیا فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تایید قبل از انجام هر گونه انتخاباتی  به فدراسیون های جهانی مربوطه فرستاده اند؟ ( اگر فرستاده اند لیست آنها را برایمان ارسال کنید)

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

از شما تقاضا می کنیم که کپی این نامه را برای استحضار و اقدامات مقتضی به مسئولین دولتی ذیربط دهید.

از شما به خاطر همکاری در این موارد ضروری تشکر می نماییم و منتظر پاسخ سریع شما هستیم.

با احترام

پیری موری؛ مدیر ارتباطات کمیته بین المللی المپیک

حسین مسلم؛ دبیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا