ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سایت فیفا: پیروزی ایران بر لبنان، بهترین بازی و گفته‌های کی‌روش جذاب ترین نقل قول



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

سایت فیفا: پیروزی ایران بر لبنان، بهترین بازی و گفته‌های کی‌روش جذاب ترین نقل قول

سایت فیفا دربررسی بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا، پیروزی پر گل ایران برابر لبنان را بهترین بازی و گفته های کارلوس کی‌روش پس از پیروزی در این دیدار را جذاب ترین نقل قول در روز نخست مقدماتی جام ملت های آسیا معرفی کرد.

در گزارش سایت فیفا آمده است: مسیر طولانی برای رسیدن به جام ملت های آسیا 2015 استرالیا از روز چهارشنبه در قاره آسیا آغاز شد. در بازی های برگزار شده روز چهارشنبه تیم هایی که در قاره آسیا برای رسیدن به جام جهانی برزیل شانس دارند و در حال رقابت هستند نتایج خوبی کسب کردند.

در این بین ایران موفق شد با نتیجه پرگل 5 بر صفر از سد لبنان بگذرد. اردن نیز موفق شد در ادامه نتایج خوب خود با نتیجه 4 بر صفر سنگاپور را با شکست بدرقه کند.

همچنین قطر با حساب 2 بر صفر مالزی را شکست داد، عراق و عمان نیز با یک گل به ترتیب اندونزی و سوریه را شکست دادند. عربستان نیز که شانس رسیدن به جام جهانی را ندارد موفق شد در خانه با حساب 2 بر یک از سد چین بگذرد و امارات که به تازگی موفق شد قهرمان جام خلیج فارس شود با همین نتیجه ویتنام را در خانه شکست داد.

بهترین بازی

ایران 5 - لبنان 0

ایران بازی های گروه B مسابقات را با هدف به دست آوردن روند گلزنی خود آغاز کرد. ایران که در پنج بازی مقدمانی جام جهانی برزیل تنها 2 بار موفق به گلزنی شده بود، در بازی برابر لبنان یک بازی یک طرفه را به نمایش گذشت. در این دیدار کاپیتان جواد نکونام موفق شد هت تریک کند و رضا قوچان نژاد که در لیگ بلژیک بازی می کند دو بار برای ایران گلزنی کرد.

ابتدا این قوچان نژاد بود که موفق شد گل اول بازی را در نیمه نخست به ثمر برساند. سپس جواد نکونام از روی نقطه پنالتی موفق شد حساب کار را دو بر صفر کند. کاپیتان تیم ایران دومین ضربه پنالتی خودش در این دیدار را که با خطای نور منصور روی اشکان دژاگه به دست آمد، در نیمه دوم تبدیل به گل کرد تا ایران با نتیجه 3 بر صفر جلو بیفتد. بلافاصله قوچان نژاد با ضربه ای دقیق از یک قدمی دروازه گل چهارم تیم ایران را نیز به ثمر رساند.

در پایان جواد نکونام تیر خلاص را به لبنان شلیک کرد و گل پنجم ایران را وارد دروازه این تیم کرد. ایران با این نتیجه بالاتر از کویت در صدر جدول گروه قرار گرفت. کویت تیم دوم جدول نیز در خانه موفق شد با نتیجه 3 بر1 تایلند را از پیش روی بردارد.

بزرگترین شگفتی

هنک کنگ 0 ازبکستان 0

اگرچه در روز نخست این بازی ها شگفتی کمی حاصل شد اما هنک کنگ در گروه E بازی ها در تاشکند بزرگترین شگفتی را خلق کرد و موفق شد تیم ازبکستان را که در قاره آسیا برای صعود به جام جهانی تلاش می کند با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کند. این بازی تکرار بازی دو تیم در مقدماتی جام ملت های آسیا در سال 2007 بود که آن بازی نیز با تساوی به پایان رسید. در این دیدار ابتدا هنک کنگ نبض بازی را در اختیار گرفت و چندین بار نزدیک بود دروازه هنک کنگ را باز کند اما با درخشش ایگناتی نستروف دروازه بان ازبکستان هنگ کنگ را از رسیدن به گل محروم کرد. با این نتیجه امارات که موفق شد ویتنام را شکست دهد در صدر جدول گروه قرار گرفت.

جذاب ترین نقل قول- کارلوس کی‌روش

از تلاش بازیکنانم در این دیدار سپاسگزارم. آنها در این دیدار تلاش خود را کردند و تسلیم نشدند. پس از اینکه در خانه به ازبکستان باختیم، نیاز داشتیم تا با نتیجه ای خوب فشار روی خودمان را کاهش دهیم و موفق شدیم لبنان را با 5 گل شکست دهیم. این نتیجه می تواند جو منفی ایجاد شده پیرامون تیم ملی را کاهش دهد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نقل قول از رزمیکاران ایران و جهان: کاراته بوکس کونگ فو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب پیروزی مقتدرانه ایران در سایت فیفا و AFC



 

 

بازتاب پیروزی مقتدرانه ایران در سایت فیفا و AFC

 

سومین مرحله از بازی های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا با پیروزی قاطعانه ایران برابر بحرین و ژاپن مقابل تاجیکستان همراه شد.

سایت فیفا در بازتاب خبر بازی ایران بحرین نوشت: «ایران با اقتدار بر صدر جدول خیمه زد.»

این سایت ادامه داد: «درخشش سید جلال حسینی، جباری، عقیلی، تیموریان، انصاری‌فرد و رضایی پیروزی قاطعانه ایران برابر بحرین را رقم زد. تیم ملی ایران برابر بحرین 10 نفره با ارائه یک بازی روان و برتر نسبت به بازی حریف به این پیروزی تعیین کننده دست پیدا کرد و بر صدر جدول گروه خود خیمه زد.»

فیفا افزود: «ایران در هر نیمه سه گل به ثمر رساند تا فاصله فاحش فوتبال خود را با فوتبال بحرین به راحتی به رخ بکشد.»

سایت فیفا با ارائه این گزارش بازی و اشاره به سایر نتایج به دست آمده در بازی‌های شب گذشته قاره کهن در بخش جداگانه‌ای تیم ملی ایران را صدرنشین قدرتمند گروه E لقب داد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با تیتر «پیروزی کشتی جنگی ایران با شلیک رشید در ثانیه 60» ده نفره شدن تیم بحرین را در این نتیجه بی تأثیر ندانست.

AFC همچنین از قول سرمربی انگلیسی تیم بحرین جو ورزشگاه آزادی را بسیار هولناک خواند و سپس به تحلیل روند بازی پرداخت.