ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سایت فرانسوی: علی دایی ایران را وارد نقشه فوتبال جهان کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک سایت فرانسوی با تمجید از علی دایی عنوان کرد این بازیکن نام فوتبال ایران را وارد نقشه فوتبالی جهان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فرانسوی زبان SOFOOT، زلاتان ابراهیموویچ چندی پیش صحبتی بر زبان آورد که برای مردم فرانسه کمی عجیب بود. او عنوان کرد که باعث شده تا سوئد و فرانسه در نقشه فوتبالی جهان مشخص شوند. صحبتی که البته درباره کشور فرانسه اغراق بود چرا که این کشور فرانسوی چندین بازیکن بزرگ داشته است که افتخاراتی بزرگتر از زلاتان در پاری سن ژرمن دارند. مانند میشائیل پلاتینی و زین الدین زیدان.

با این حال سایت فرانسوی زبان SOFOOT، در گزارشی به بررسی بازیکنانی پرداخته است که یک تنه توانستند نام کشورشان را بر سر زبان ها بیندازند. در این فهرست نام علی دایی از ایران نیز به چشم می خورد که آقای گل فوتبال جهان است و توانسته رکوردی را به نام خود ثبت کند که حالا حالاها بعید است بازیکنی بتواند آن را بشکند.

• علی دایی (ایران)
قبل از اینکه علی دایی در فوتبال ایران ظهور کند، آنچه درباره فوتبال ایران می دانستیم خیلی کم بود و شاید بیشتر فوتبال ایران را با سبیل های مردانه بازیکنان آن و فوتبال خوبی که بازی می کردند می شناختیم. از وقتی که علی دایی وارد فوتبال ایران شد شناختمان از این کشور زیاد شد و حالا همه ایران را کشوری فوتبال خیز می دانیم که مردم آن علاقه زیادی به فوتبال دارند و البته بازیکنانی که توانستند شکل و شمایل بازیکنان قبلی خود را تغییر دهند. ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران سابقه بازی در لیگ آلمان و تیم بایرن مونیخ را در کارنامه خود دارد و بیش از 100 گل ملی را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است. این طور بوده است که این بازیکن توانست نام کشورش را وارد نقشه فوتبالی جهان کند.

وقتی تیم ملی ایران سال قبل در جام جهانی برزیل بازی کرد و توانست با بازی های خوب خود چشم ها را به خود خیره کند باز همه یاد علی دایی افتادند که بازیکن بزرگ نسل فوتبال ایران بود. به خاطر علی دایی بوده است که مردم به فوتبال ایران علاقه مند شدند و از رقابت های داغ داخلی در این کشور و داربی حساس آن آگاهی پیدا کردند. همه این ها به خاطر بازیکن بزرگی چون علی دایی بوده است.

دیگر بازیکنانی که در کنار دایی باعث ورود کشورشان به نقشه فوتبالی جهان شدند به شرح زیر است:

لاندون دوناوان (آمریکا)

سعد العویران (عربستان)

ژرژ وه آ (لیبریا)

پائول ونچاپ (کاستاریکا)

آندره شوچنکو (اوکراین)

کارلوس والدراما (کلمبیا)

رایان گیگز (ولز)

یری لیتمانن (فنلاند)

جک وارنر (ترینیداد)

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وارد کردن مشخصات در سایت نقشه برداری - نقشه برداران ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی دایی، یکی از 50 اسطوره زنده فوتبال جهان



ورلدساکر برای سالگرد پنجاهمین سال انتشارش، 50 اسطوره زنده فوتبال جهان را انتخاب کرده و با آنها مصاحبه کرده است که علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و مربی پرسپولیس هم یکی از آنهاست.

 

مجله معتبر ورلدساکر ، علی دایی را به عنوان یکی از  50 اسطوره زنده فوتبال جهان انتخاب کرد.

به گزارش  واحد مرکزی خبر:

در میان این اسطوره‌ها نام پله، ماریو زاگالو، زیکو و روماریو از برزیل؛ فرانس بکن‌باوئر، گرد مولر و کارل هاینس رومنیگه از آلمان؛ میشل پلاتینی و زین‌الدین زیدان از فرانسه؛ دیه‌گو مارادونا، ماریو کمپس و دانیل پاسارلا از آرژانتین؛ پائولو روسی، دینو زوف و فرانکو بارزی از ایتالیا؛ مارکو فان‌باستن از هلند؛ بابی چارلتون از انگلیس؛ اوزه‌بیو از پرتغال؛ و رائول از اسپانیا دیده می‌شود.

مجله انگلیسی ورلدساکر یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین نشریات ورزشی دنیاست.

آنها هر سال بهترین بازیکن و مربی فوتبال دنیا را هم انتخاب می‌کنند.

ورلدساکر برای سالگرد پنجاهمین سال انتشارش، 50 اسطوره زنده فوتبال جهان را انتخاب کرده و با آنها مصاحبه کرده است که علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و مربی پرسپولیس هم یکی از آنهاست.../واحد مرکزی خبر