ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سانچس بدون مجوز پزشکان به پراگ رفت



 

سانچس بدون مجوز پزشکان به پراگ رفت

 

مهاجم شیلیایی تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با وجود هشدار کادر پزشکی برای استراحت بیشتر همراه با تیمش به پراگ سفر کرد.

به نقل از آس اسپانیا، آلکسیس سانچس که مدت‌ها است در تمرینات بارسلونا حاضر نیست از دو روز پیش در تمرین سبک تیمش شرکت کرده و به همراه بارسلونا برای بازی فردا شب مقابل ویکتوریا پلزن جمهوری چک به پراگ سفر کرده است.

گواردیولا هدف از این کار را استفاده از وی در صورت رضایت پزشکان در ساعات پایانی قبل از بازی عنوان کرده و میدان پراگ را فرصت خوبی برای بازگشت این بازیکن به ترکیب اصلی می‌داند.

بسیاری بر این باورند که مصدومیت سانچس علت اصلی افت بارسلونا در چند بازی پیاپی بوده اما پیروزی اخیر 5 بر صفر بارسلونا بسیاری از این تحلیل‌ها را پاک کرد.... / تحلیل : varzesh3


ویدیو مرتبط :
مقایسه ی سانچس و نیمار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور مجوز یک روزه برای انتشار كتاب



 

 

 

محمد الهیاری فومنی كه هفته گذشته با حكم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوولیت اداره كتاب و كتابخوانی این وزارتخانه را بر عهده گرفت در گفتگو با «جام‌جم» از كوتاه شدن زمان صدور مجوز و اعطای مجوز یكروزه (۲۴ ساعته) برای انتشار كتاب خبر داد.


وی درباره مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف اداره كتاب در آینده گفت: در ماه‌های گذشته كه سرپرستی این اداره به عهده من بود فرصت برای ایجاد تغییرات ماهوی چندان میسر نشد اما از امروز با ارائه برنامه‌های بلند مدت می‌كوشیم روند و زمان صدور مجوز كتاب را از آنچه اكنون هست كوتاه تر كنیم. الهیاری درباره زمان فعلی صدور مجوز افزود: براساس آماری كه به صورت ماهانه از سیستم جامع صدور مجوز كتاب می‌گیریم ، رقمی حدود ۷۰ درصد كتاب‌ها كه عمدتا كتاب‌های آموزشی، علمی، درسی و كمك درسی را شامل می‌شود، تقریبا در همان روز یعنی ۲۴ ساعته مجوزشان صادر می‌شود.



● ۳۰ درصد باقیمانده



وی درباره ۳۰ درصد باقیمانده هم تصریح كرد: كتاب‌های حوزه دین، روان‌شناسی، ادبیات و علوم انسانی حجم اصلی این ۳۰ درصد را دربر می‌گیرد كه پس از ورود به اداره كتاب، مراحل صدور مجوز، نظارت پیش از چاپ و گروه‌های تخصصی‌اشان شروع می‌شود.



اللهیاری درباره زمان ممیزی این كتاب‌ها نیز رقم یك هفته را عنوان كرد و گفت: در صورتی كه این كتاب‌ها مشكل خاصی نداشته باشند به مدت یك هفته مجوزشان صادر و اگر نیازی به اصلاح باشد به ناشر برگردانده می‌شود. به گفته وی، در مواردی نیز ممكن است رفت و آمد كتاب بین ارشاد و ناشر چندبار رخ دهد كه زمان صدور مجوز را كمی طولانی می‌كند، ولی می‌خواهیم كاری كنیم كه در حداقل زمان ممكن و مانند ۷۰ درصد دیگر مسیر صدور مجوز كوتاه طی شود.



● نظارت پیش از چاپ، نه ممیزی



رئیس جدید اداره كتاب همچنین از اعمال تغییراتی در آیین نامه چاپ كتاب خبر داد و افزود: آن ادبیاتی كه در قانون بصراحت آمده، نظارت پیش از چاپ است و معتقدم باید همین ادبیات را به جای ممیزی یا هر واژه دیگر به كار برد.



وی خاطرنشان كرد: هیات نظارت بر ضوابط نشر كتاب بتازگی آیین نامه را مورد بازبینی قرار داده است و نتایج آن نیز در ۲ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد و البته تغییراتی هم باقیمانده كه درجلسه دیگر شورا تصویب می‌شود.



● تغییرات در اداره كتاب



همچنین اللهیاری از تغییراتی در گروه‌های علمی خبر داد و تاكید كرد: كسانی كه امروز به عنوان گروه علمی در نظارت چاپ كتاب حضور دارند از نویسندگان،‌ شاعران خوشنام و صاحب سبك كشورمان هستند و همچنین تعداد زیادی از آنها را هم اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تشكیل می‌دهند. وی ادامه داد: با توجه به این كه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در راه است و ثبت‌نام ناشران هم از چندی دیگر آغاز می‌شود و به طور طبیعی كتاب‌های بیشتری برای چاپ ارسال می‌شوند نیاز به تقویت و تغییرات در اداره كتاب و گروه‌ها داریم و باید از همكاران بیشتری بهره بگیریم.



صحبت‌های اللهیاری در حالی بیان می‌شود كه اداره كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یكی از خبرسازترین و پر حاشیه ترین ادارات این وزارتخانه در طول ۴ سال گذشته بوده است و بسیاری از نویسندگان، مترجمان و مولفان نسبت به روند صدور مجوز اثرشان انتقاد داشته اند و گاهی عنوان شده كتابی بیش از یك سال در صف دریافت مجوز نشر باقی مانده است.