ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ساعی: تکواندو شانس 3 طلا را دارد


دارنده چندین مدال تکواندو در المپیک گفت: با جایگاهی که ملی پوشان ما در رنکینگ فدراسیون جهانی دارند، هر سه هوگوپوش شانس کسب مدال طلای المپیک را دارند.

خبرگزاری فارس: هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار در پاسخ به این سوال که آیا با مشغله‌هایی که دارید از شرایط تکواندو خبر دارید یا خیر، گفت: مردم همیشه به ما لطف دارند و در دیدارهایی که بعضا بین ما و آنها رخ می‌دهد، همیشه از شرایط تکواندو از من و دیگر قهرمانان از حال و هوای این رشته سوال می‌پرسند. به هر ما هم عضو خانواده تکواندو هستیم و از تمام شرایط این رشته و ملی پوشان مطلع هستیم، هر چند که یک مقدار فاصله بین ما و تکواندو به خاطر شرایطی که رخ داده وجود دارد اما اگر خودمان هم نخواهیم بازهم جزء خانواده تکواندو هستیم.

وی در ادامه افزود: دورادور از شرایط تکواندوکاران المپیکی نیز مطلع هستم. ملی‌پوشان با من در ارتباط هستند و برخی مواقع سوال‌هایی نیز از من می‌پرسند.

ساعی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور سه دوره ای که در المپیک داشتید شرایط المپیک برزیل را برای ملی‌پوشان چطور پیش‌بینی می‌کنید، عنوان کرد: ببینید شرایط هر سه تکواندوکار المپیکی ما در بخش مردان ایده‌آل است. فقط یک مقدار آسیب‌ دیدگی‌هایی دارند که امیدوارم تا قبل از المپیک مصدومیت آنها برطرف شود تا بدون هیچ گونه آسیب‌دیدگی در المپیک حضور پیدا کنند. به هر حال در ورزش حرفه‌ای آسیب‌ دیدگی جزئی از آن است. نمی‌توانیم اینطور بگوییم که یک ورزشکار حرفه‌ای هیچ آسیبی نداشته باشد. به نظرم اگر یک ورزشکار حرفه‌ای آسیب نداشته باشد ورزشکار حرفه‌ای نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود، افزود: اینکه یک ورزشکار چطور بتواند خود را با تمام شرایط وفق دهد مهم است. اینکه با آن شرایط بتواند خود را به المپیک برساند و مدال کسب کند مهم‌تر از آن است. برخی از ورزشکاران هستند که با کوچکترین آسیب‌ دیدگی عملکرد آنها پایین می‌آید. این یعنی از دست دادن اعتماد به نفس، اما ورزشکاران ما چنین خصوصیاتی را نباید داشته باشند. ورزشکار حرفه‌ای کسی است که بتواند خود را با تمام شرایط موجود سازگار کند و در المپیک به بهترین مدال برسد. المپیکی تمرین کردن و المپیک فکر کردن بزرگترین راه رسیدن به مدال است. خوشبختانه تمام شرایط برای هرچهار المپیکی تکواندوی ما مهیا است.

قهرمان سه دوره المپیک در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما برای تیم ملی تکواندو در المپیک برزیل چیست، گفت: خوشبختانه ملی‌پوشان المپیکی ما در رنکینگ جهانی جایگاه خوبی را دارند. هر سه تکواندوکار ما در بخش مردان شانس کسب مدال طلای المپیک را دارند. اگر شرایط آنها ایده‌آل باشد قطعا توان کسب سه مدال المپیک را دارند. برای هر سه آنها آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که بتوانند بهترین نتایج را در المپیک به دست بیاورند.

ساعی در پایان صحبت‌های خود در مورد حضور کیمیا علیزاده در المپیک برزیل، گفت: حضور در رویداد المپیک بزرگترین آرزوی هر ورزشکاری است، کیمیا علیزاده نیز تجربه حضور در این رویداد مهم را نداشته است، اما او مدال مسابقات جهانی و گرند پری را در کارنامه ورزشی خود دارد و امیدوارم با تجربه‌ای که در رویداد‌های بزرگ کسب کرده بتواند در المپیک برزیل به موفقیت بزرگی برسد. ورزشکاران ما در بخش مردان و بانوان فقط باید به این خودباوری برسند که می‌توانند کارهای بزرگ هم انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
مسابقه تکواندو هادی ساعی باکره ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشورزاده چهار‌‌مین طلای تکواندو را کسب کرد/ بیست‌امین طلا را هم رزمی‌ها به دست آوردند



اخبار,بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون

اخبار ورزشی - آشورزاده چهار‌‌مین طلای تکواندو را کسب کرد/ بیست‌امین طلا را هم رزمی‌ها به دست آوردند

نماینده وزن 58- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در فینال بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون با شکست نماینده قزاقستان به مدال طلا دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از اینچئون، چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در حالی پیگیری می‌شود که امروز فرزان آشورزاده نماینده وزن 58- کیلوگرم تیم ملی تکواندو در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با نتیجه 7 بر 4 به پیروزی رسید.

وی برای رسیدن به فینال مسابقات نمایندگان اردن، تایلند، چین و چین تایپه را شکست داده بود.

پیش از این مسعود حجی زواره، مهدی خدابخشی و بنهام اسبقی طی روزهای گذشته مدال طلای بازی‌های آسیای 2014 اینچئون را کسب کرده بودند.

در بخش بانوان نیز سوسن حاجی‌پور مدال برنز، اکرم خدابنده و فاطمه روحانی مدال نقره کسب کردند.

-------------------------

 

مدال نقره سنگ‌نورد بانوی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا که در لومبوک اندونزی جریان دارد، در فینال رشته سرعت بخش زنان، فرناز اسماعیل‌زاده، سنگ‌نورد خوب کشورمان موفق به کسب مقام دوم آسیا و مدال ارزشمند نقره شد.

در این رشته و در مرحله فینال، سنگ‌نوردی از کشور میزبان اندونزی به مقام اول رسید، سنگ‌نورد کشورمان اسماعیل‌زاده به مقام دوم دست یافت و سنگ‌نورد دیگری از کشور میزبان بر سکوی سوم و سنگ‌نورد قزاقستان نیز در رده چهارم قرار گرفت.

در رشته سرعت و در بخش مردان نیز دو سنگ‌نورد کشورمان رضا علیپور و حمید رضا توزنده‌جانی حضور داشتند که پس از سنگ‌نوردان اندونزی که به ترتیب اول تا سوم شدند، در جایگاه‌های چهارم و پنجم ایستادند.
اخبار ورزشی-  فارس