ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سازمان لیگ با کی‌روش به توافق رسیدتاج: خواسته کی‌روش به تیم ملی و باشگاه‌ها ضربه می‌ز



سازمان لیگ با کی‌روش به توافق رسیدتاج: خواسته کی‌روش به تیم ملی و باشگاه‌ها ضربه می‌زد/ ملی‌پوشان مقطعی به اردو می‌روند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان لیگ گفت: با کی‌روش به توافق رسیدیم که بازیکنان تیم ملی به صورت مقطعی در اردوها شرکت کنند.

به گزارش فارس، مهدی تاج در گفت‌وگو با رادیو ورزش درباره بحث‌هایی که با کی‌روش در رابطه با برنامه‌ریزی لیگ و تشکیل اردوهای تیم ملی داشتند اظهار داشت: در ابتدا خواسته کی‌روش این بود که بازیکنان به طور کامل در اختیار تیم ملی باشند و آخر هفته در تمرین باشگاه‌‌های خود شرکت کنند و ما با این شرایط لیگ را برگزار کنیم. اما بدون شک چنین خواسته‌ایی غیر ممکن بود و ما با آن مخالفت کردیم. چون معتقد بودیم این درخواست هم به باشگاه‌های ضربه می‌زند و هم به ضرر تیم ملی است.

وی افزود:بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تیم ملی قطر بازیکنان خود را برای برگزاری بازی‌های ملی بیش از 40 روز در اختیار  داشته و آنها را محیای این بازی‌ها کرده‌ است که اصلا ما نباید خودمان را باکشورهایی مانند قطر و یا لبنان مقایسه کنیم. آنها اصلا لیگی ندارند که بخواهند در فوتبال مطرح باشند. ما باید از لیگ تیمی مثل کره‌جنوبی الگوبرداری کنیم.

تاج با اشاره به اینکه هدف همه فوتبال دوستان صعود تیم ملی به جام جهانی است گفت: بدون شک سقف آرزوی ما صعود تیم ملی به جام‌جهانی است و چنین اتفاقی باید بیفتد. در تمام دنیا فوتبالی‌ها را به دو قسمت تقسیم ‌می‌کنند. تیم‌هایی که به جام‌جهانی می‌روند و تیم‌هایی که از جام‌جهانی باز می‌مانند. ما باید با این شرایط به جام‌جهانی صعود کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در دیدارهای گذشته مقابل لبنان و ازبکستان امتیاز از دست نمی‌دادیم دیگر این بحث‌ها مطرح نمی‌شد. به هر حال چنین اتفاقاتی افتاده و در نهایت در تصمیمی که گرفته شد قرار شد که بازیکنان باشگاه‌ها به طور مقطعی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند.

تاج عنوان کرد: ما جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان را در پیش رو داریم. قرار گرفتن بازیکنان ملی پوش به طور کامل در اختیار تیم ملی عملا غیر ممکن است و ما باید طبق برنامه‌ریزی لیگ برتر را اردیبهشت‌ماه به پایان برسانیم. با تمام این شرایط قرار شد که بازیکنان به طور مقطعی در اختیار تیم ملی برای حضور در اردوها قرار بگیرند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بررسی حواشی داغ تیم ملی،تیم امید،کی روش و سرخآبی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کی‌روش: سازمان لیگ با تیم ملی همکاری نکرد/ 5 بار به تاج برنامه دادم!



سازمان لیگ برتر , سرمربی تیم ملی ایران

کی‌روش: سازمان لیگ با تیم ملی همکاری نکرد/ 5 بار به تاج برنامه دادم!

سرمربی تیم ملی ایران از "عدم همکاری" سازمان لیگ با این تیم انتقاد کرد.

 کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در برنامه دیشب «90» به صورت تصویری و مستقیم از لبنان به سوالات عادل فردوسی‌پور پاسخ داد ابتدا در مورد وضعیت تیم ملی پیش از بازی با لبنان مطرح کرد: در حال حاضر شرایط خوبی داریم. یکی، دو بازیکن مصدوم هستند.

 

اما ما به دو بازی اخیرمان از دو نگرش مختلف نگاه می‌کنیم. در درجه اول باید صعودمان را قطعی کنیم و در درجه دوم زمانی را در کنار هم باشیم تا کیفیت تیمی را بالا ببریم.

وی در مورد چمن ورزشگاه بیروت نیز، گفت: شرایط کلی زمین و چمن ورزشگاه بهتر شده است. البته بسیار عالی نیست، ولی قابل قبول بوده و دلیلی برای گله نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا در بازی با لبنان چهره جدیدی در ترکیب تیم ملی خواهیم دید؟ بیان کرد: به دلیل طولانی بودن سفرمان شرایط سخت است و دوست دارم از چند چهره جدید استفاده کنم. تغییرات خواهد بود، ولی حداقل در بخش حمله ، هافبک و دفاع تغییر خواهیم داشت. اما برنامه‌ای برای تغییر دروازه‌بان ندارم و فردا حداقل چهار تغییر خواهیم داشت.

کی‌روش همچنین به گمانه‌زنی فردوسی‌پور درباره ترکیب تیم ملی هم این گونه پاسخ داد: از این حدس و گمانه زنی شما لذت می‌برم. این قسمتی از رابطه مربی و رسانه است. با این حال چون فهرست تیم را به بازیکن اعلام نکرده‌ام، مودبانه نیست که آن را امشب اعلام کنم.

کی‌روش همچنین درباره برنامه تیم ملی برای بازی‌های تدارکاتی، توضیح داد: سه تیم دیگر آسیا یعنی استرالیا، کره جنوبی و ژاپن به طور مستقیم به جام ملت‌ها صعود کرده‌اند و می‌توانند برای بازی‌های دوستانه شان برنامه‌ریزی کنند، اما ایران باید در مقدماتی جام ملت‌ها شرکت کنند. واقعا برایم قابل درک نیست و نمی‌دانم که چرا با ایران این کار را کردند.

 

از طرفی هم امروز هجدهم نوامبر است و من هیچ اطلاع دقیقی از برنامه‌های لیگ ندارم و سازمان لیگ همکاری لازم را به عمل نیاوردند. ماه‌ها است که به دنبال برنامه مسابقاتیم، اما هیچ اطلاعی نداریم. ششم دسامبر قرعه کشی جام جهانی برگزار می‌شود و بسیاری از تیم‌ها به دنبال هماهنگی بازی دوستانه در این مراسم هستند. این در حالی است که ما کاملا کورکورانه در آنجا حاضر خواهیم شد.

تیم ملی فوتبال ایران در صورتی که بازی امروزش (سه‌شنبه) با لبنان را با پیروزی پشت سر بگذارد، بازی آخرش مقابل کویت کاملا تشریفاتی خواهد شد.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در نظر دارد تیم امید به جای بزرگسالان مقابل کویت صف آرایی کند و شما به فکر یک بازی دوستانه خوب باشید؟ گفت: به هیچ وجه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد، فیرپلی رعایت نشده است. فیفا و AFC مخالف آن هستند، چون نوعی بی احترامی به تیم‌های گروه است. اگر چنین کاری را بخواهیم انجام دهیم باید اجازه فیفا و AFC گرفته شود که فکر نمی‌کنم آنها موافق باشند.

وی درباره نرفتن بدنساز فنلاندی تیم ملی به بیروت نیز، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم بدنساز تیم ملی تمام وقت در تهران با مصدومان کار کند و با باشگاه‌ها نیز در ارتباط باشد.

الکس فرگوسن در کتابی که اخیرا نوشته است، تمجید زیادی از کارلوس کی‌روش کرده است. سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌خواهد از رابطه‌اش با فرگوسن به نفع ایران استفاده کند؟ اظهار کرد: بیشترین تلاشم را در این زمینه انجام خواهم داد.

کارلوس کی‌روش اما رای خود به بهترین بازیکن جهان را فاش نکرد و گفت که نمی‌تواند به دلیل محرمانه بودن آن را اعلام کند.

وی با بیان این که تصمیمش برای رای دادن به بهترین بازیکن جهان به صورت گروهی گرفته شده است، افزود: ما نظر مربیان لیگ ، اعضای کادر فنی تیم ملی و بازیکنان را گرفتیم و بنابراین نظر من شخصی نیست و رای کل ایران به حساب می‌آید. این نظر سه شنبه منتشر خواهد شد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در پایان نیز در پاسخ به این سوال که آیا کریستیانو رونالدو هم وطنش توپ طلا را از آن خود می‌کند یا نه؟ افزود: فکر می‌کنم که رقابت نهایی بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی باشد که رقابت جذابی هم خواهد بود.

مهدی تاج، رییس سازمان لیگ بعد از اتمام صحبت‌های سرمربی تیم ملی روی خط آمد و در پاسخ به صحبت‌های او مبنی بر این که سازمان لیگ همکاری لازم را با تیم ملی را نداشته و برنامه بازی‌ها را در اختیارشان قرار نداده است؟ گفت: با همه احترامی که برای کارلوس کی‌روش قائلم، اما معتقدم عرف این است که برنامه را تیم ملی به سازمان لیگ بدهد، نه این که ما به تیم ملی برنامه دهیم.

 

کی‌روش نیز برنامه‌ای را به ما داده است و ما به دنبال این هستیم که تا به تعامل برسیم. تلاش می‌کنیم لیگ و جام حذفی را تا بیستم فروردین ماه به اتمام برسانیم . البته نظر کارلوس کی‌روش این است که جام حذفی بعد از جام جهانی برگزار شود.

پس از صحبت‌های تاج، کی‌روش از بیروت برای رییس سازمان لیگ پیامی فرستاد و اعلام کرد از ابتدای سال تا به حال 5 بار به تاج برنامه داده است.

/ایسنا