ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

سئوال مهم شهریار از آقایان کمیسیون اصل نود; دلیل هجمه جناح خاص به فوتبال چه بود؟



اخبار فرهنگی,اخبار هنرمندان,سریال «به دنبال بهاران»

 

 سئوال مهم شهریار از آقایان کمیسیون اصل نود
دلیل هجمه جناح خاص به فوتبال چه بود؟

آیا تخریب فوتبال و طرح این شبهه نزد افکار عمومی که فوتبال محل اصلی فساد است به آشتی مردم با این رشته ورزشی پرطرفدار می‌انجامد؟

به گزارش ایلنا، پس از انتشار زودهنگام گزارش کمیسیون اصل 90 در رسانه‌ها، بسیاری از اهالی فوتبال واکنش های متفاوتی از خود نشان دادند.

گروهی از فوتبالی‌ها از این اقدام استقبال کردند و آن را مقدمه‌ای برای ریشه‌کن کردن فساد در فوتبال دانستند. عده‌ای دیگر، پا را فراتر گذاشتند و از فساد در دیگر بخش‌های کشور سخن گفتند و خواستار بررسی فساد بخش‌های دیگر شدند.

اما گروه سومی هم بود که افراد سرشناس‌ فوتبال کشور هم جزو این دسته بودند. این افراد ضمن پذیرش فساد در فوتبال به زمان انتشار این گزارش اعتراض کردند و به آن شبهه وارد کردند. از علی دایی گرفته تا مدیر کل حراست وزارت ورزش این اقدام را حاوی بار سیاسی خواندند و  اقدام کمیسیون اصل نود در راستای رسانه‌ای کردن گزارش فساد در فوتبال قبل از قرائت  در صحن علنی مجلس را غیرمنطقی و غیرقانونی دانستند. برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز در این باره تذکراتی را در مجلس ارائه کردند و این پرسش را مطرح کردند که چرا نمایندگان رقیب در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به یاد مشکلات فوتبال افتاده‌اند؟

مدیر کل حراست وزارت ورزش در اعتراض به این گزارش، گفت: ما از همان ابتدا اعلام کردیم که اگر گزارشی مبنی بر تخلف وجود دارد ابتدا آن را به ما بدهید تا ما به عنوان نهاد نظارتی برخورد با افراد دخیل در این فساد را پیگیری کنیم.

این به آن معنی است که اگر مقصود اصلی این گزارش، مبارزه با فساد در فوتبال است، طبیعتا باید آن را بعد از قرائت در صحن مجلس و در صورت لزوم، تغییر و اصلاح بعضی بندها، آن را به حراست وزارت ورزش ارائه می‌دادند. نه اینکه در رسانه ها منتشر کنند و عده‌ای هم در این ماجرا، متهم شوند.

علی دایی در تازه‌ترین واکنش خود، تلویحا مطرح کرده که دلیل انتشار عجولانه این گزارش، بهره برداری سیاسی است. اکثر اعضای این کمیسیون چهره‌های خبرساز این روزهای مجلس هستند. اکنون با توجه به اینکه علی دایی چنین صحبتی را مطرح کرده، می‌توان نتیجه گرفت که انتشار گزارش کمیسیون اصل نود درباره فوتبال چندان هم زنگ و بوی ورزش نداشته است و برخی تمایلات سیاسی در این موضع گیری مشهود است.

علی دایی و امثال علی دایی همواره تاکید داشته‌اند در فوتبال هم فساد وجود دارد و مراجع امنیتی و قضایی باید درباره مبارزه با فساد در فوتبال دست به اقداماتی جدی بزنند اما آیا تخریب فوتبال و طرح این شبهه نزد افکار عمومی که فوتبال محل اصلی فساد است، می‌تواند به پویایی جامعه ورزش یا دست کم آشتی مردم با این رشته ورزشی پرطرفدار بینجامد؟ به نظر می‌رسد که نمی‌توان به سادگی از کنار کد‌هایی که علی دایی می‌دهد، گذشت.

اخبار ورزشی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
بررسی بنگاه داری بانک ها در کمیسیون اصل نود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود...



 

 

 

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود...

 

به درخواست لاریجانی مطرح شد؛

توضیحات نایب رییس کمیسیون اصل نود درباره دیدار با رئیس جمهور


یکی از افراد رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور نوار دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته‌اند و فایل صوتی آن نیز در این خبرگزاری موجود است.

نایب رییس کمیسیون اصل نود قانون اساسی ضمن تایید دیدار برخی از اعضای این كمیسیون با محمود احمدی‌نژاد گفت:رئیس جمهور نیز همه موارد مطرح شده از سوی اعضای كمیسیون را به نحوی قبول کردند. اما مشکلاتی را که داشتند مطرح کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد ابراهیم نکونام در آغاز جلسه علنی امروز مجلس كه به درخواست علی لاریجانی برای ارائه توضیحاتی در خصوص سخنان محمود احمدی‌نژاد در دیدار اعضای كمیسیون اصل نود قانون اساسی به سخنگاه مجلس دعوت شد با تائید این دیدار و مطالب منتشر شده در یكی از خبرگزاری‌ها، گفت: قرار شد با نیت خیر دوستان چند مورد تخلف از قانون که در حوزه‌های مختلف صورت گرفته بود به صورت حضوری و محرمانه خدمت رئیس جمهور اعلام شود.
وی با اشاره به حضور ابوترابی‌فرد، اسلامی، فدایی، زاکانی و خودش در جلسه دیدار با رئیس جمهورگفت: از دولت نیز آقایان احمدی‌نژاد، میرتاج الدینی،ریاض، مسعودپور و یک نفر دیگر حضور داشتند که من نشناختم.
نکونام با اشاره به بیانیه خود که روز سه شنبه پس از آنکه دفتر رئیس جمهوری مطالب منتشره در خبرگرای فارس را تکذیب کرد، گفت: در جلسه دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور مسایلی همچون تاخیر در ارائه اساسنامه‌ها ، هزینه بخشی از اعتبارات از یک محل در محل دیگر، عدم ابلاغ قوانین در فرجه مشخص که حدود 10 مورد است و خصوصاعدم ابلاغ دو قانون مشخص در مهلت مقررمطرح شد.
وی با بیان اینکه من در دیدار با رئیس جمهور همه این موارد را مطرح کرده و دیگر دوستان نیز نظرات خود را در این خصوص بیان کردند، گفت: تقریبا آقای رئیس جمهور نیز همه موارد مطرح شده را به نحوی قبول کردند. اما مشکلاتی را که داشتند مطرح کردند که متن کامل آن در خبرگزاری فارس آمده بود.
وی سپس با اشاره به اینکه آن چیزی که در خبرگزاری فارس آمده بود به ریز از روی نوار پیاده شده بود، گفت: این نشان دهنده این است که متن نوار آن دیدار در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته هرچند که متن استدالات نمایندگان ارائه نشده بود.
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به سخن یکی از دوستان خود، تصریح کرد: یکی از دوستان به من گفتند که میدان سیاست میدان شطرنج است، من هم در پاسخ گفتم ما که در زمان رحلت امام (ره) زندگی می‌کنیم باید از حقوق مردم دفاع کرده و واقعیت را باید به مردم بگوییم.
وی با اشاره به موضوع تکذیب سخنان رئیس جمهور در دیدار با کمیسیون اصل 90 ،گفت :دفتر رئیس جمهور در 4 بند اظهارات مطرح شده را تکذیب کردند و کل اظهارات را تکذیب نکردند و اصل مطلب را پذیرفتند.
نکونام یادآورشد: یکی از افراد رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور نوار دیدار اعضای کمیسیون اصل 90 با رئیس جمهور را در اختیار خبرگزاری فارس گذاشته‌اند و فایل صوتی آن نیز در این خبرگزاری موجود است.
گفتنی است توضیحات نكونام در پی تذكر حمید رسایی نماینده تهران مطرح شد كه معتقد بود دفتر سخنان رئیس جمهور در دیدار با اعضای کمیسیون اصل 90 تکذیب شد...../تحلیل:ایلنا