ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زولا: من برای افتخار آفرینی به العربی آمدم


سرمربی سرشناس ایتالیایی العربی در پاسخ به اعتراض هواداران علیه‌ خودش اظهار داشت که برای کسب موفقیت به العربی آمده است.

خبرگزاری فارس: تیم العربی قطر در این فصل با هدایت جیان‌فرانکو زولا نتایج نسبتا خوبی گرفته است.فقط در سه دیدار اخیر، یاران دژاگه تمام بازی‌ها را شکست خوردند در نتیجه انتقاد شدید هوداران را علیه زولا دربرداشت.

هواداران العربی پس از آخرین شکست العربی برابر الخور خواستار اخراج زولا از تیم شدند در نتیجه انتقاد هواداران واکنش او را در پی داشت.

سرمربی دژاگه در مصاحبه با روزنامه اخبار ورزشی کویت گفت: من کماکان با العربی کارم را ادامه می‌دهم. قراردادم برای دو فصل است. اما هواداران حق دارند زیرا العربی خیلی‌ سال‌ها است که می‌خواهد به قهرمانی و روزهای اوج خود برگردد ولی موفق نبوده است.

وی افزود: من به تیم العربی آمدم تا افتخارآفرینی کنم در فرهنگ لغت من کلمه‌ای به نام شکست وجود ندارد. اگر ترس از شکست داشتم، خانه‌نشین می‌شدم.

العربی اکنون با 23 امتیاز در رده ششم لیگ ستارگان قطر قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
افتخار آفرینی البرزی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتخار کلینتون به نقش‌آفرینی در تحریم ایران/ چین هم سیاست دریایی ایران را در پیش می‌گیرد؟



کیوسک بین‌المللی

تأکید کلینتون بر ابتکار عمل خود در زمینه وضع تحریم‌ها علیه ایران، پیروزی ایران و روسیه در رقابت نفتی با عربستان سعودی در بازارهای آسیایی، مشابهت‌های موجود میان وضعیت تنگه هرمز و دریای جنوبی چین و تأثیرات کنار رفتن داووداوغلو بر روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به موضوعات مربوط به ایران اختصاص دارد. شبکه خبری «سی بی اس نیوز» گفت و گویی با هیلاری کلینتون، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام داده که وی در آن، وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را ابتکار خود دانسته است. کلینتون اظهار داشته: «اگر به تصمیمات دشواری که من در آن‌ها دخیل بودم نگاه کنید، می‌بینید که وقتی من وزیر خارجه بودم، تحریم‌ها علیه ایران را برقرار کردیم که باعث شد به مذاکرات برسیم و برنامه تسلیحات هسته‌ای آن‌ها را متوقف کنیم؛ از طریق مذاکرات آتش بین اسرائیل و حماس یکی از جنگ‌ها در غزه را خاتمه دادیم؛ شما می‌توانید به سابقه من نگاه کنید و ببینید که پنجمین سالگرد بن لادن هم گذشته است. من رویکردی جدی و متمرکز دارم تا به فکر امور کشور باشم». وی در ادامه از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات، انتقاد کرده است.

*****

در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «اسپوتنیک» از پیروزی ایران و روسیه در رقابت نفتی با عربستان سعودی سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، عربستان در پی عزل علی النعیمی، وزیر نفت خود، تاج پادشاهی‌اش به عنوان عرضه کننده اصلی نفت در آسیا را به ایران و روسیه واگذار می‌کند. چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت در منطقه آسیا، سهم واردات نفتی خود از روسیه را افزایش داده است. مجموع واردات نفتی چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱۳ درصد عنوان شده است، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10.6 درصد بود. برعکس، واردات نفتی چین از عربستان از 15.9 درصد در سال گذشته به ۱۵ درصد در سال جاری میلادی رسیده است. در این مدت، ایران نیز توانسته جایگاه خود را در بازارهای نفتی کره جنوبی و هند - که در آن ها نیز عربستان رو به افول است - ارتقا ببخشد.

*****

«وال استریت ژورنال» نیز مطلبی مشابه منتشر کرده و به تحلیل کاهش سهم عربستان از بازار نفت آسیا و افزایش سهم ایران و روسیه در این بازار پرداخته است. در این مطلب، مشخصاً درباره ایران آمده است: «ایران به عنوان رقیب دیگر عربستان، در حال ظهور است. تهران که در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های بین المللی نمی‌توانست نفت خود را بفروشد، اکنون در حال تحکیم جایگاه سابق خود است و آسیا بیشترین ظرفیت را در اختیار ایران می‌گذارد. برای مثال، درحالی که سهم عربستان از بازار نفت کره جنوبی در حال کاهش است، ایران در ماه‌های اخیر صادرات نفت به سئول را بیش از دوبرابر کرده و اکنون 8.6 درصد از این بازار را در اختیار دارد. ایران قطعا تهدیدی برای سلطه عربستان است؛ بویژه در میان کشورهای آسیایی. به این ترتیب، بسیار بعید است که عربستان سعودی بخواهد از سرعت افزایش تولید نفت خود بکاهد؛ چه رسد به آنکه بخواهد آن را کاهش دهد.

*****

نشریه «فوربس» در مطلبی به هشدارهای مکرر ایران به غرب درباره توان و احتمال بستن تنگه هرمز اشاره کرده و به بررسی احتمال انجام اقدامی مشابه از سوی چین در دریای جنوبی چین پرداخته است. این نشریه در مطلبی با عنوان «آیا چین می‌تواند مانند ایران که تهدید به بستن خطوط کشتیرانی می‌نماید، این اقدام را در دریای جنوبی چین اجرا کند»، می‌نویسد تهدید ایران در بسته تنگه هرمز، موردی است که چین نیز در ‌آینده می‌تواند در دریای چین جنوبی، منطقه‌ای که چون تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین نقاط حمل و نقل نفت و گاز طبیعی در جهان است، اجرا نماید؛ به طوری که چین اینک در حال افزایش فعالیت احیا اراضی خود بر آمده و مدت زمانی است که پایگاه‌هایش را با وجود وعده‌های شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به اوبام، رییس جمهور آمریکا مبنی بر پرهیز از نظامی کردن منطقه، نظامی کرده است.

*****

در نهایت، تحولات داخلی اخیر ترکیه و تأثیرات آن بر روابط خارجی این کشور، موضوع دیگری است که این روزها مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار دارد. روزنامه آلمانی «دی ولت» در مطلبی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد بعد از کناره گیری احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، مخالفت‌ها در آلمان با توافق بروکسل- آنکارا بر سر مسئله پناهندگان افزایش پیدا می‌کند. همچنین انتقاد‌ها از سیاست صدر اعظم آلمان در این زمینه، حتی از «ائتلاف بزرگ» نیز به گوش می‌رسد. به این ترتیب، در آستانه تصمیم گیری‌ها درباره لغو صدور ویزا برای شهروندان ترک به عنوان یکی از شروط توافق ترکیه با اروپا در مسئله پناهندگان، انتقاد‌ها از این توافق که با پیشگامی مرکل انجام شده است از طرف ائتلاف بزرگ در آلمان افزایش می‌یابد. اپوزیسیون پارلمان آلمان هم نگرانند که توافق ترکیه- اتحادیه اروپا اردوغان را تشویق کند که قدرت خود را بر خلاف قانون اساسی گسترش دهد.