ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زور فیلا فقط به فدراسیون کشتی ایران می‌رسد؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

زور فیلا فقط به فدراسیون کشتی ایران می‌رسد؟

به ایران که رسید جوایز جام جهانی دو برابر شد/ چرا کشتی ایران باید 400 هزار دلار بدهد؟

اعلام پرداخت جوایز 400 هزار دلاری برای مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در تهران از سوی فدراسیون کشتی ایران در حالی عجیب به نظر می‌رسد که مقدار این جایزه در سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

اخبار ورزشی - به گزارش ایسنا، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی تهران از اول تا چهارم اسفند ماه امسال در حالی برگزار خواهد شد که از سوی فدراسیون کشتی اعلام شده برای این مسابقات 400 هزار دلار جایزه درنظر گرفته شده است. 200 هزار دلار برای کشتی آزاد و همین مبلغ برای کشتی فرنگی.

البته در سال‌های گذشته چنین جوایزی برای این مسابقات درنظر گرفته نشده است و مشخص نیست چرا ایران مجبور است چنین مبلغ هنگفتی را به عنوان جایزه در این وضعیت اقتصادی متقبل شود.

فرهاد اسماعیل نژاد (مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی) که در قهرمانی سال گذشته تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روسیه حضور داشته به ایسنا می‌گوید: سال گذشته مجموع جوایز 10 تیم شرکت کننده در مسابقات، 100 هزار دلار بود که تیم‌های اول تا سوم به ترتیب30، 20 و 10 هزار دلار جایزه گرفتند و 40 هزار دلار باقیمانده بین سایر تیم‌ها تقسیم شد.

وی ادامه می‌هد: سال قبل از آن هم که ما در مینسک بلاروس قهرمان شدیم به تیم اول 20 هزار دلار پرداخت کردند و من تعجب می‌کنم از این که جوایز قهرمانان مسابقات جام جهانی امسال چنین افزایش چشمگیری داشته است چون در هیچ دوره‌ای چنین جوایزی پرداخت نشده و حتی آذربایجانی‌ها که به ولخرجی در کشتی معروف هستند هم در مسابقات خود این گونه جایزه نداده‌اند.

همچنین کیانوش اعتمامد مقدم (بدنساز تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک لندن) در گفت‌وگو با ایسنا، مبلغ پرداختی به عنوان جایزه تیم ایران در مسابقات جام جهانی 2012 را 20 هزار دلار عنوان کرد. این در حالی بود که سال قبل کشتی آزاد ایران قهرمان جام جهانی شده بود و قطعا مبلغ پرداختی به تیمهای پائین تر از ایران کمتر از این بوده است؛ یعنی این که سال قبل در جام جهانی کشتی آزاد حتی 100 هزار دلار هم جایزه به تیمها پرداخت نشده است.

با این شرایط درنظر گرفتن 400 هزار دلار جایزه در حالی است که وزارت ورزش و فدراسیون کشتی ایران با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، که استعفای محمد بنا از مدیریت تیم‌های ملی به خاطر کمبود امکانات تنها یکی از چالش‌های به وجود آمده برای فدراسیون کشتی در ماه گذشته بوده است.

حال این سوال به وجود می‌آید که جوایز 100 هزار دلاری سال گذشته مسابقات چطور به دو برابر افزایش پیدا کرده و فدراسیون ایران هم هیچ اعتراضی به این قضیه نکرده است و حالا وزارت ورزش باید این 400 هزار دلار را در وضعیت نامناسب اقتصادی تقبل کند چرا که خزانه فدراسیون کشتی خالی است.

آیا زور فیلا تنها به فدراسیون کشتی ایران می‌رسد که برای جذب تیم‌ها با افزایش دو برابری جوایز جام جهانی سطح کشتی جهان را ارتقا دهد؟ چطور روسیه، بلاروس، آذربایجان و سایر کشورهایی که تا کنون میزبان جام جهانی کشتی بوده‌اند جوایز به مراتب کمتری ازایران، برای این مسابقات پرداخت کرده‌اند اما زمانی که نوبت به ایران می‌رسد فیلا مبلغ جوایز را به 200 هزار دلارافزایش می دهد؟

بهتر است مسوولان فدراسیون کشتی در این آشتفته بازار مالی، به جای قبول هر دستوری از سوی فدراسیون جهانی کشتی و اضافه کردن بار مالی بر دوش ورزش ایران، اندکی قدرت چانه زنی خود با فیلا را بالاتر ببرند تا حداقل دلارهای اضافه از بیت المال خارج نشود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کشتی ایران در معرض خطر تعلیق از سمت اتحادیه جهانی فیلا و کمیته بین‌المللی المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار جدی فیلا به فدراسیون کشتی ایران


فدراسیون جهانی کشتی امروز با ارسال نامه ی به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد، اساسنامه فدراسیون ایران مغایر با اساسنامه فیلا است.

ایسنا: فدراسیون جهانی کشتی امروز با ارسال نامه ی به فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد، اساسنامه فدراسیون ایران مغایر با اساسنامه فیلا است.

به گزارش از روابط عمومی فدراسیون کشتی، در نامه فیلا به فدراسیون کشتی ایران آمده است: اساسنامه ارسالی شما، مغایر با بندهای 5-5، 5-4 و 3-5 اساسنامه فیلا است و تا اصلاح و تایید اساسنامه مجاز به برگزاری مجمع نیستید.

دخالت دستگاههای دولتی شما در مجمع فدراسیون کشتی از موارد مغایرت با اساسنامه فیلا است که باید اصلاح شود. برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی با این اساسنامه موجب تعلیق کلیه فعالیت های کشتی ایران از سوی فیلا خواهد شد."