ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

زنگ خطر جدی برای کریستیانو رونالدو


کریستیانو رونالدو در حال خراب کردن همه رکوردهای مثبتی است که تا پایان سال 2014 به ثبت رسانده بود. با زدن تنها 4 گل در 10 بازی رسمی رئال در سال 2015، فوق ستاره پرتغالی دچار افت محسوسی شده است.

ورزش سه: با عدم گلزنی در بازی مقابل دپورتیوو لاکرونیا، رونالدو چهارمین بازی متوالی بدون گل خود را پشت سرگذاشت. او در مقابل اسپانیول، کوردوبا و اتلتیکو نیز موفق به گلزنی نشده بود. یک رکورد منفی برای بازیکنی که عادت داشتیم در هر بازی دو یا بیشتر از دو گل به ثمر برساند.

در 6 سال اخیر که رقابت بین او و مسی به اوج رسیده، رونالدو هرگز دچار چنین افت محسوسی نشده بود.13 دسامبر، روز بازی رئال مادرید و آلمریا که بارسلونا باید در زمین ختافه به میدان می رفت، رونالدو 23 گل و مسی 13 گل به ثمر رسانده بود. در پایان آن هفته، رونالدو با دو گلی که به آلمریا زد، تعداد گل های خود را به 25 رساند اما مسی در روز بد بارسا مقابل ختافه(0-0) موفق به گلزنی نشد و اختلاف این دو نابغه به 13 گل رسید.

زنگ خطر جدی برای کریستیانو رونالدو

در آن روزها کسی فکر نمی کرد که مسی دیگر بتواند در جدول گلزنان به رونالدو حتی نزدیک شود اما در عمل اتفاق دیگر رخ داد. با شروع سال جدید میلادی، رونالدو روی عدد 28 ماند و مسی با گلزنی های متوالی، آمار گل هایش را به 26 رساند و حالا اختلاف از 12 به 2 رسیده است.

همه چیز ار مراکش و جام جهانی باشگاه ها شروع شد. رونالدو در آن تورنمنت نه در مقابل کروزآزول و نه در مقابل سن لورنزو، موفق به گلزنی نشد و توپ طلای رقابت ها نیز به سرخیو راموس رسید. پیش از شروع جام جهانی باشگاه ها، رونالدو در 23 بازی، 32 گل زده بود؛ متوسط 1.39 گل در هر بازی اما او در سال 2015 در 10 بازی، تنها 4 گل به ثمر رسانده، متوسط 0.4 گل در هر بازی.

در باشگاه رئال مادرید، همه نگران وضعیت فعلی رونالدو هستند. مشکلات فیزیکی به جای مانده از انتهای فصل گذشته، در کنار مشکلات زندگی شخصی او (جدا شدن از نامزدش) باعث شده تا لبخند از روی چهره رونالدو محو شده و او راه دروازه ها را گم کند.

کریستیانو در بازی مقابل دپورتیوو، در یک صحنه موفق نشد دروازه خالی را باز کند. این شاید عجیب ترین موقعیت گلی بود که رونالدو در تمام 6 سال اخیر از دست داده بود. هرچند که در دو صحنه، بسیار بدشانس بود که ضربات او راهی به دروازه پیدا نکردند. بیهوده نیست که این روزها بخشی از مشغله ذهنی کارلو آنچلوتی، بازگرداندن رونالدو به شرایط آرمانی است.

هیچکدام از هواداران رئال دوست ندارند رونالدو را در چنین شرایطی ببینند در حالیکه مسی، روز به روز در حال اوجگیری است و استارت سریعی برای رسیدن به توپ طلای پنجم خود زده است.فراموش نکنیم که رونالدو در ابتدای فصل، موفق شد بهترین شروع یک مهاجم در تاریخ لالیگا را با زدن 17 گل در 10 بازی به ثبت برساند.

او با گلزنی های متوالیش در ابتدای  فصل، موفق شده بود زودتر از هر بازیکنی به آمار 200 گل زده در لالیگا دست یابد. رونالدو پس از 178 بازی، به آمار 200 گل زده رسید؛ در حالیکه مسی پس از انجام 235 بازی، موفق به زدن 200 گل در لالیگا شده بود.

بیش از نیمی از قدرت رئال مادرید در ساق پاهای کریستیانو رونالدو نهفته است. از چهارشنبه، ماجراجویی های اروپایی رئال از آلمان و مقابل شالکه آغاز خواهد شد. نابغه، به روزهای اوجت برگرد.


ویدیو مرتبط :
‫خداحافظی جدی کریستیانو رونالدو از ریال مادرید/ مقصد ابر ستاره فوتبال دنیا کجاست؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زنگ خطر جدی در رفتار سالمندان



رفتار سالمندان,خانواده سالمندی,زوال مغز درسالمندان

 

پزشکان به خانواده‌هایی که دارای سالمند هستند هشدار می‌دهند تا علاوه بر دقت در سلامت آنها به نحوه‌ی رفتار آنها هم دقت کنند شاید زنگ‌خطر باشد.

 

پزشکان تازگی دریافته‌اند که بیماران مبتلا به آلزایمر و یا همان زوال مغز و یا افرادی که در آستانه‌ی ابتلا به این بیماری قرار دارند می‌توانند در درک احساسات با مشکل مواجه شوند.

 

گفتنی است: این افراد به دلیل مشکلات فراوانی که در حافظه کوتاه مدت خود دارند نمی‌توانند مطابق با رفتارها و برخورد اطرافیان از خود عکس‌العمل موافق یا مخالف نشان دهند.

 

بررسی‌ها نشان می دهند: که این افراد به دلیل ضعف حافظه تنها به تخلیه‌ احساسات اطرافیان در مواجه با خود می‌پردازند.به بیان ساده رفتار دیگران را عینا تقلید می‌کنند.

 

پزشکان به اطرافیان و مراقبان این بیماران توصیه می‌کنند: تا در برخورد با بیمار همیشه حالت مهربان و آرام داشته باشند زیرا رفتارهای خشن و تند سبب می‌شود تا بیمار نیز چنین رفتاری را از خود نشان دهد و آنگاه کنترل و مراقبت از او بسیار سخت شود.

 

در عین حال اگر در خانواده سالمندی دچار چنین حالتی شده بود اطرافیان او باید مشکوک به بیماری آلزایمر شده، او را نزد پزشک متخصص برده مورد معالجه قرار دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران